pluisje88 schreef:Om recht te hebben op WW:
(let op dit zijn de belangrijkste ben geen wandelend wetboek)Niet verwijtbaar werkloos,
Beschikbaar voor werk,
Werkuren verlies (duideilijk minder uren en dus ook minder geld. als je nog doorbetaald wordt door wg dus geen ww)
Je houden aan de voorwaarden (sollicitatieplicht e.d.)
+ referte eis. Dit is dat je van de laatste 36 weken minimaal 26 weken gewerkt moet hebben.
Dit bepaalt of je recht hebt op een ww uitkering. Als je hieraan voldoet is het afhankelijk van je arbeidsverleden hoe veel maanden je krijgt. Wil dit ook wel berekenen hoor maar dat moet ik je gegevens hebben.
Hoop dat het duidelijk is. Anders vraag maar

Als je het precies wilt weten wat alle eisen zijn e.d. kan ik het wel voor je opzoeken hoor.
Klopt inderdaad wat je zegt, even aangevuld:
Minimaal 5 uur in de week verlies (dus als je bijvoorbeeld nog maar 24 uur gaat werken ipv 36 kun je ook recht hebben op een WW). Een gewerkte week voor de wekeneis telt al mee, al heb je slechts 1 dag in die week gewerkt.
Je moet verzekerd zijn geweest tegen WW, door in loondienst te zijn geweest ben je dat normaliter gezien automatisch.
Niet verwijtbaar is erg belangrijk (dus geen ontslag op staande voet ivm dringende reden of zelf ontslagname).
Tevens moet je ook beschikbaar zijn voor werk, dus als je geen oppas voor je kind hebt, gaat studeren fulltime etc. ben je of niet of gedeeltelijk beschikbaar.
Sollicitatie-eis wordt bepaald door de werkcoach, je begeleider vanuit het UWV Werkbedrijf (voorheen CWI). Je mag gedurende de 1e 6 maanden reageren op passend werk (zelfde niveau van werk, salaris, reisafstand). Na 6 maanden dien je ook te reageren op banen die 1 niveau lager liggen en na 12 maanden totaal wordt elk werk passend gezien. Een bankdirecteur moet dan als vuilnisman aan de slag bijvoorbeeld.
Nu weer helemaal ontopic, ik heb 2,5 maand thuis gezeten vorig jaar. Ben toen veel bezig geweest in/om huis, met kind, paarden en noem maar op. Uiteindelijk weer gaan werken (dit was snel geregeld), bij het UWV