Ik word echt gek van al dat heen en weer geslinger..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destino schreef:Dat heb ik dus gedaan en zei zeggen dat ik de IBG moet bellen.. En die zeggen weer dat ik het bij Arriva na moet vragen
Ik word echt gek van al dat heen en weer geslinger..
x_Rebecca schreef:Oh! Okee.
BedanktDat is degene die de trein dichtdoet hm?
Die kan ik vast wel een keer vinden
Ik ben er in elk geval al wijzer van geworden
Blijheid schreef:Nou, ik heb de OV-chipkaart mensen helemaal in de stress geholpen, misschien dat hier iemand me kan helpen.
-Ik heb een OV-chipkaart maar nog nooit gebruikt.
-Ik kreeg een brief dat ik mogelijk 2 chipkaarten had (is niet zo, heb er maar één aangevraagd en gekregen) en op een site de goede moest aanvinken en daar mijn studentendinges op geactiveerd zou worden.
-Ik ga naar de website, er stond maar 1 chipkaart op, namelijk degene die ik al had. Er stond vermeld dat als er maar één nummer zichtbaar was dit nummer geactiveerd zou worden. Prima, want deze kaart heb ik in bezit.
-Ik ontvang een brief thuis, waarin staat dat op chipkaart met nummer zusenzo mijn studentending is geactiveerd. Dat is echter een chipkaart met een ander nummer, niet de kaart die ik in mijn bezit heb. De kaart met het nummer die ik wel in bezit heb hebben ze gedeactiveerd/geblokkeerd
-Bellen met die infolijn, ze komen er niet uit en zouden me terug bellen. Status nu een week later, al 2 telefoontjes verder, maar ze zijn er nog niet uit hoe dit kan.
-Inmiddels heb ik besloten om tijdelijk te stoppen met studeren (wegens ziekte) ik heb bij de IB-groep mijn studentenreisdinges (en stufi) afgemeld per januari.
Wat moet ik nu doen met de chipkaart die ik heb? Kan ik die gewoon gebruiken? Volgens hun brief is die gedeactiveerd, of bedoelen ze alleen dat er geen studentereisdinges op staat?
Ik heb al een aantal keer gebeld, maar ze komen er zelf ook niet uit
Blijheid schreef:Blijheid schreef:Nou, ik heb de OV-chipkaart mensen helemaal in de stress geholpen, misschien dat hier iemand me kan helpen.
-Ik heb een OV-chipkaart maar nog nooit gebruikt.
-Ik kreeg een brief dat ik mogelijk 2 chipkaarten had (is niet zo, heb er maar één aangevraagd en gekregen) en op een site de goede moest aanvinken en daar mijn studentendinges op geactiveerd zou worden.
-Ik ga naar de website, er stond maar 1 chipkaart op, namelijk degene die ik al had. Er stond vermeld dat als er maar één nummer zichtbaar was dit nummer geactiveerd zou worden. Prima, want deze kaart heb ik in bezit.
-Ik ontvang een brief thuis, waarin staat dat op chipkaart met nummer zusenzo mijn studentending is geactiveerd. Dat is echter een chipkaart met een ander nummer, niet de kaart die ik in mijn bezit heb. De kaart met het nummer die ik wel in bezit heb hebben ze gedeactiveerd/geblokkeerd
-Bellen met die infolijn, ze komen er niet uit en zouden me terug bellen. Status nu een week later, al 2 telefoontjes verder, maar ze zijn er nog niet uit hoe dit kan.
-Inmiddels heb ik besloten om tijdelijk te stoppen met studeren (wegens ziekte) ik heb bij de IB-groep mijn studentenreisdinges (en stufi) afgemeld per januari.
Wat moet ik nu doen met de chipkaart die ik heb? Kan ik die gewoon gebruiken? Volgens hun brief is die gedeactiveerd, of bedoelen ze alleen dat er geen studentereisdinges op staat?
Ik heb al een aantal keer gebeld, maar ze komen er zelf ook niet uit
Ik quote mezelf even in de hoop dat mensen van de NS die hier actief zijn enig idee hebben wat ik moet doen, die SOVC-infolijn en ik komen er namelijk écht niet uit
Janine1990 schreef:Nou, ik snap er helemaal niets meer van.
Op mijn chip staat dus geen tijdelijk abbo vermeld, of moet je dat in zo'n geel kassie checken?
En kan je dat ding pas na 1 januari activeren?
En hoef je in de bus niet telkens in en uit te checken?
Ik vind het nu al hélemaal niets die SOVC...
Blijheid schreef:@Maaike5581: Ja, maar, er gaat toch bij mij niks fout? Ik heb gewoon mijn kaart aangevraagd en gekregen, maar hun administratie is blijkbaar in de war.
Vind het eerlijk gezegd een beetje zonde om dan een andere kaart te gaan kopen, ook omdat ik heb dan dus pas laat in huis heb.
maaike5581 schreef:Blijheid schreef:@Maaike5581: Ja, maar, er gaat toch bij mij niks fout? Ik heb gewoon mijn kaart aangevraagd en gekregen, maar hun administratie is blijkbaar in de war.
Vind het eerlijk gezegd een beetje zonde om dan een andere kaart te gaan kopen, ook omdat ik heb dan dus pas laat in huis heb.
Klopt maar aangezien jij aangeeft dat je met je studie gestopt bent sinds januari, heb je geen recht meer op een SOVC, ditzelfde geld dus ook voor mensen die afgelopen jaar met een papieren OV gebruik maakte van het OV die gestopt waren met studie, op dat moment vervalt je recht op een OV kaart dus ook voor een SOVC