alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:47

Veel plezier Momo!

Ik heb vrijdag ochtend een afspraak in de buurt van men werk dus zit te denken om tussen de middag voor mijn werk ergens te gaan lunchen om de tijd door te komen tot ik moet gaan werken.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:59

Ik zie het nu pas, maar dank je wel! Ik ging alleen en toch was ik niet helemaal alleen. Ghostattack en xRoossie95 stonden achter mij en even daarna zag ik een bekende van vroeger naast/achter hun staan. :') Na het concert ook nog bekende tegen gekomen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:29

Ik ben aan het kijken om in september een weekje weg te gaan. Kan niet langer ivm mijn winkel. Is dan van zondag tot zondag (deze zondag avond dan thuis aankomen). Alleen ik kan niet beslissen waar heen. :') Aan een kant denk ik lekker relaxen, zon, zee, strand, maar aan de andere kant denk ik met de auto naar zuid-zweden naar Skåne län. Lekker totaal anders. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:53

Momo94 schreef:
Ik ben aan het kijken om in september een weekje weg te gaan. Kan niet langer ivm mijn winkel. Is dan van zondag tot zondag (deze zondag avond dan thuis aankomen). Alleen ik kan niet beslissen waar heen. :') Aan een kant denk ik lekker relaxen, zon, zee, strand, maar aan de andere kant denk ik met de auto naar zuid-zweden naar Skåne län. Lekker totaal anders. :D
Ik ben altijd voor warme bestemmingen. _O-

Ik ben momenteel op Menorca in m’n eentje, waar de weersverwachting een héél stuk veranderd is sinds ik gisteren heb ingepakt en naar de luchthaven ben gereden. :')

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:48

@Mkango oops... kouder geworden dan gedacht of warmer?

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:07

Hoi!

Mag ik hier wat om advies vragen? In week 28 wil ik een trein reis gaan maken in mijn eentje. Van ongeveer 6/7 dagen. Van stad naar stad. Ik had al een beetje gekeken wat leuk is. Ik zou wel graag naar Berlijn willen en de kant zoals Boedapest op lijkt mij ook leuk!

Hebben jullie nog tips? Hoelang blijf je bijvoorbeeld alleen in een stad. Ik dacht zelf aan twee dagen. 1 reisdag er heen en 1 dag daar. Of is dat te kort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:11

Momo94 schreef:
@Mkango oops... kouder geworden dan gedacht of warmer?
Een stuk kouder en bewolkter. :')

Nature93 schreef:
Hoi!

Mag ik hier wat om advies vragen? In week 28 wil ik een trein reis gaan maken in mijn eentje. Van ongeveer 6/7 dagen. Van stad naar stad. Ik had al een beetje gekeken wat leuk is. Ik zou wel graag naar Berlijn willen en de kant zoals Boedapest op lijkt mij ook leuk!

Hebben jullie nog tips? Hoelang blijf je bijvoorbeeld alleen in een stad. Ik dacht zelf aan twee dagen. 1 reisdag er heen en 1 dag daar. Of is dat te kort?
Hangt heel erg van de stad af, wat je zelf graag doet en ziet. Ben je iemand die vooral rondloopt, kun je in twee dagen veel doen, maar als je graag musea e.d. bezoekt, is twee dagen eigenlijk altijd te kort. Tegelijkertijd lopen die steden ook niet weg en liggen ze ook niet aan de andere kant van de wereld, dus als je nu niet alles gezien hebt, kun je altijd nog een keertje terug.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:14

Ja lastig, ik wil graag wat zien, relaxen en gewoon lekker weg. Ik denk dat ik dan toch 3 dagen (inclusief de reisdag) kan aanhouden.

Dan zou ik 3 steden kunnen pakken. Bij 2 dagen 4.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:35

Mkango, gisteren ingepakt en naar de luchthaven gereden als in mega snelle beslissing gemaakt om last minute daarheen te gaan? :P

Nature, ik zou dan inderdaad 3 dagen doen, als je ook her en der ergens naar binnen wil i.p.v. vooral rond te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:51

Jorinda schreef:
Mkango, gisteren ingepakt en naar de luchthaven gereden als in mega snelle beslissing gemaakt om last minute daarheen te gaan? :P

Nature, ik zou dan inderdaad 3 dagen doen, als je ook her en der ergens naar binnen wil i.p.v. vooral rond te lopen.
Nee, als in: dit heb ik drie maanden geleden al geboekt, vorige week nog naar de weersverwachting gekeken, de dag voor vertrek nog een keer, maar de dag van vertrek niet en nu zit ik hier. :') Moet zeggen dat het wel meevalt als ik aan de wandel ben - het was überhaupt geen strandvakantie -, maar 22 graden in plaats van 17 had op zich wel lekkerder geweest. _O- En ach, voor de foto's is een beetje bewolking wel fijn.

Vanaf morgen t/m zondag is er een evenement voor Menorcaanse paarden waar ik foto's wil gaan maken, dus daar hoef ik ook geen felle zon bij. :))

Ik heb gisteren al een voorbijganger op een paard gestrikt voor een foto:
Afbeelding

Nature93 schreef:
Ja lastig, ik wil graag wat zien, relaxen en gewoon lekker weg. Ik denk dat ik dan toch 3 dagen (inclusief de reisdag) kan aanhouden.

Dan zou ik 3 steden kunnen pakken. Bij 2 dagen 4.
Als je wilt relaxen en wat wilt zien, zou ik voor 3 dagen per stad gaan. Teveel druk en je komt juist niet aan ontspannen toe. Ik doe altijd heel veel op vakantie en heb daardoor vaak ook een dag dat ik echt even helemaal niks doe, maar als je dan nog moet reizen of je "moet" de deur uit om toch nog wat van de stad te zien, komt dat je ontspanning echt niet ten goede. :=

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:54

Dank jullie wel het wordt dan waarschijnlijk Antwerpen en Luxemburg! Ieder 3 dagen. Dus 1 reis dag en 2 volle dagen in de stad.

Nog leuke tips voor goedkopere overnachtingen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:06

Nature93 schreef:
Dank jullie wel het wordt dan waarschijnlijk Antwerpen en Luxemburg! Ieder 3 dagen. Dus 1 reis dag en 2 volle dagen in de stad.

Nog leuke tips voor goedkopere overnachtingen?

Goedkopere overnachtingen doe je in een hostel, in een slaapzaal

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:02

Ligt eraan hoe goedkoop natuurlijk. Er zijn vaak ook best betaalbare plekken te vinden waar je niet met anderen hoeft te delen. Gelukkig maar, anders kwam ik nooit weer ergens.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:32

Van het weekend maar eens kijken voor een vakantie in mijn uppie in september. kan alleen geen keus maken waar naar toe. Wil ik lekker niks doen en in Spanje aan het strand? Ga ik met de auto naar zuid zweden of ga ik toch naar het mooie Kroatië of Italië daar ben ik nog nooit ben geweest. met het vliegtuig of lekker met mijn auto gaan en staan waar ik wil. De keuze is reuze.

Ik weet gewoon niet wat ik wil en waar naar toe. :') Luxe probleem. Heb maar 1 week.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:58

Ik heb vd week een vakantie naar Kroatië geboekt in m’n eentje. Vliegticket los en een hostel in de buurt uitgezocht. Ben al wel eerder alleen wezen backpacken in Thailand en met een groeps surf reis mee geweest, en vrijwilligerswerk gedaan in Griekenland. Maar dat is toch weer allemaal anders denk ik, dus ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:25

Mochten jullie nog een leuke vakantie zoeken om alleen naar toe te gaan? kijk dan eens op onze website www.villalesolivettes.be wij organiseren ruitervakanties voor jongeren in de leeftijd 16-26 jaar. We hebben vaak meiden die alleen komen en vaak veel vrienden maken!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:47

@NZ92
Voor mij wordt dat hem niet. Ben te zwaar om te rijden en ben 28. :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:27

Ik zit er aan te denken om naar Tarifa, Spanje te gaan. Maar ben nog nooit in mijn eentje geweest en heb uberhaupt geen ervaring met het boeken naar dingen in het buitenland. Je zou dan naar vliegveld Malaga moeten gaan. Retour kost 172 euro. In Malaga is het 2 uur rijden naar Tarifa en via airbnb heb je een overnachting van 70 euro per nacht. Is dit een beetje handig of kan het allemaal veel handiger?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:13

Ik heb geen idee. Ik heb tot nu toe altijd vakantie incl vlucht geboekt gehad of ik ging met de auto.

Hier nog enorme twijfel, nijg nu wel meer naar Italië. Alleen dan met de auto of met het vliegtuig. Auto is een diesel met 445.500 km op de teller. Mijn broertje vind het gewaagd maar met mijn auto durf ik dat wel. Misschien is het toch nog dat ik nog niet de stap durf te zetten om te boeken. Wat houdt mij tegen? Denk toch nog het in mijn uppie gaan. Dit weekend met pinksteren dan even een paar opties uitzoeken en daaruit kiezen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:55

Er gaan dagelijks vluchten naar Málaga en de rit met de auto naar Tarifa is prima te doen. Surfersparadijs! Mijn neef en zijn vrouw waren er vorige week nog. Met de motor vanaf ons huis (Murcia) een rondje Andalusië. Het is een vrij rustig gebied vergeleken met de regio Málaga, maar je kan met de auto daar heel veel zien en doen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:07

Bambi1995 schreef:
Ik zit er aan te denken om naar Tarifa, Spanje te gaan. Maar ben nog nooit in mijn eentje geweest en heb uberhaupt geen ervaring met het boeken naar dingen in het buitenland. Je zou dan naar vliegveld Malaga moeten gaan. Retour kost 172 euro. In Malaga is het 2 uur rijden naar Tarifa en via airbnb heb je een overnachting van 70 euro per nacht. Is dit een beetje handig of kan het allemaal veel handiger?

Gaat prima lukken. Zelf vind ik het altijd fijn om vlucht en hotel/airbnb los te boeken. Hoe kom je van vliegveld in tarifa? Ga je zelf een auto huren of kies je voor een anderen oplossing? Vaak is het OV ook prima afgeregeld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:05

Het OV in Spanje is niet altijd even goed geregeld, helaas. Ik zou waar mogelijk een auto huren!

Waarom trouwens Tarifa? Vanwege het strand/surfen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:45

Ook ik zit nu eigenlijk voor het eerst in 'vakantiestress'. Normaal ging ik altijd naar een taalcursus of werken in het buitenland in mijn vakantie (zit in het onderwijs dus ik 'moet' nu op vakantie) maar nu was het zon pittig jaar dat ik dat echt even niet wil. Ik heb al een vriendin gevonden die 10 dagen naar Zwitserland wil, maar dan blijven er nog 4 weken over die ik heel graag grotendeels ergens anders door zou brengen. Gewoon lowbudget overigens en liefst een beetje low impact qua milieu.

Ik dacht al wel aan een paar verschillende dingen (fietsen naar Frankrijk, met de trein een beetje Europa door, mooie wandeling in Duitsland maken), maar tegelijk zie ik mezelf dan ook gewoon steeds zo alleen ergens op een camping zitten en eigenlijk wil ik het liefst gewoon met iemand die dingen doen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:49

MoniqueT schreef:
Het OV in Spanje is niet altijd even goed geregeld, helaas. Ik zou waar mogelijk een auto huren!

Waarom trouwens Tarifa? Vanwege het strand/surfen?

Ik wil orka's en andere walvissen zien :o

Jennyj01 schreef:
Gaat prima lukken. Zelf vind ik het altijd fijn om vlucht en hotel/airbnb los te boeken. Hoe kom je van vliegveld in tarifa? Ga je zelf een auto huren of kies je voor een anderen oplossing? Vaak is het OV ook prima afgeregeld.

Ik denk dan een auto huren, maar heb daar ook echt helemaal geen verstand van.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:16