Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Momo94 schreef:Ik ben altijd voor warme bestemmingen.Ik ben aan het kijken om in september een weekje weg te gaan. Kan niet langer ivm mijn winkel. Is dan van zondag tot zondag (deze zondag avond dan thuis aankomen). Alleen ik kan niet beslissen waar heen.Aan een kant denk ik lekker relaxen, zon, zee, strand, maar aan de andere kant denk ik met de auto naar zuid-zweden naar Skåne län. Lekker totaal anders.
Momo94 schreef:Een stuk kouder en bewolkter.@Mkango oops... kouder geworden dan gedacht of warmer?
Nature93 schreef:Hangt heel erg van de stad af, wat je zelf graag doet en ziet. Ben je iemand die vooral rondloopt, kun je in twee dagen veel doen, maar als je graag musea e.d. bezoekt, is twee dagen eigenlijk altijd te kort. Tegelijkertijd lopen die steden ook niet weg en liggen ze ook niet aan de andere kant van de wereld, dus als je nu niet alles gezien hebt, kun je altijd nog een keertje terug.Hoi!
Mag ik hier wat om advies vragen? In week 28 wil ik een trein reis gaan maken in mijn eentje. Van ongeveer 6/7 dagen. Van stad naar stad. Ik had al een beetje gekeken wat leuk is. Ik zou wel graag naar Berlijn willen en de kant zoals Boedapest op lijkt mij ook leuk!
Hebben jullie nog tips? Hoelang blijf je bijvoorbeeld alleen in een stad. Ik dacht zelf aan twee dagen. 1 reisdag er heen en 1 dag daar. Of is dat te kort?
Jorinda schreef:Nee, als in: dit heb ik drie maanden geleden al geboekt, vorige week nog naar de weersverwachting gekeken, de dag voor vertrek nog een keer, maar de dag van vertrek niet en nu zit ik hier.Mkango, gisteren ingepakt en naar de luchthaven gereden als in mega snelle beslissing gemaakt om last minute daarheen te gaan?
Nature, ik zou dan inderdaad 3 dagen doen, als je ook her en der ergens naar binnen wil i.p.v. vooral rond te lopen.
Nature93 schreef:Als je wilt relaxen en wat wilt zien, zou ik voor 3 dagen per stad gaan. Teveel druk en je komt juist niet aan ontspannen toe. Ik doe altijd heel veel op vakantie en heb daardoor vaak ook een dag dat ik echt even helemaal niks doe, maar als je dan nog moet reizen of je "moet" de deur uit om toch nog wat van de stad te zien, komt dat je ontspanning echt niet ten goede.Ja lastig, ik wil graag wat zien, relaxen en gewoon lekker weg. Ik denk dat ik dan toch 3 dagen (inclusief de reisdag) kan aanhouden.
Dan zou ik 3 steden kunnen pakken. Bij 2 dagen 4.
Bambi1995 schreef:Ik zit er aan te denken om naar Tarifa, Spanje te gaan. Maar ben nog nooit in mijn eentje geweest en heb uberhaupt geen ervaring met het boeken naar dingen in het buitenland. Je zou dan naar vliegveld Malaga moeten gaan. Retour kost 172 euro. In Malaga is het 2 uur rijden naar Tarifa en via airbnb heb je een overnachting van 70 euro per nacht. Is dit een beetje handig of kan het allemaal veel handiger?
MoniqueT schreef:Het OV in Spanje is niet altijd even goed geregeld, helaas. Ik zou waar mogelijk een auto huren!
Waarom trouwens Tarifa? Vanwege het strand/surfen?
Jennyj01 schreef:Gaat prima lukken. Zelf vind ik het altijd fijn om vlucht en hotel/airbnb los te boeken. Hoe kom je van vliegveld in tarifa? Ga je zelf een auto huren of kies je voor een anderen oplossing? Vaak is het OV ook prima afgeregeld.