Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:47

Ik wil eigenlijk wel graag kinderen, alleen weet ik niet of dit eerlijk is tegen over het kind ivm mijn handicap. Dus wij zijn nog in beraad, en eerst trouwen dan kijken we verder!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:21

Ik riep al van heel jongs af aan dat ik geen kinderen wou en nu zoveel jaren later denk ik er nog steeds zo over. Sterker nog dat gevoel wordt enkel en alleen maar sterker. Ik heb gewoonweg niets met kinderen en kan zelfs geen enkele emotie vertonen als het om een kind gaat (bijvoorbeeld een geboorte etc.).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:23

Hahah ik ben ook emotieloos ja! _O- Als er bijv. in onze kerk een foto van een pasgeboren baby laten zien roept de hele kerk;
AAAAAAAAAAHHHHHHHHH

En ik zit dan echt zo; uhm.. Ok? :')

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:25

haha ik heb dat ook, ik zwijmel totaal niet weg van baby's terwijl ik zelf later wel kinderen wil hebben hoor ;)

Eerst een carriere opbouwen of iig een beetje normaal salaris := en dan aan de kinderen

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:27

Overigens respecteer ik andere vrouwen hun keuze wel om een kind, zolang ze er niet constant over bezig zijn en hun kinderen ook niet als excuus gaan gebruiken om hun drukke/hectische leven te verklaren. Tja, dat weet je nu eenmaal op voorhand als je aan kinderen begint (hetzelfde geldt voor onze paarden, die hebben ook hun dagelijkse verzorging nodig).
Helaas is het wel zo dat mensen die er bewust voor kiezen geen kinderen te willen heel vaak commentaar krijgen dat ze de natuurlijke gang van het leven niet respecteren en dat er zoveel mensen zijn die wel kinderen willen maar geen kunnen krijgen....Altijd jammer als je eigen keuze niet aanvaardt wordt door dergelijke argumenten :n .

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:29

Ik wil absoluut kinderen, ik babysit vaak (ook overnachten enzo) en heb al alle leeftijden gehad (van 2-3 maand tot 13-14 jarigen) en ook bij mensen met 5 kinderen (en dan nog allemaal jongens), ik werk graag met kinderen en ik wil dus ook absoluut 2 kindjes later.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:39

elke86,jij kan wel vinden dat mensen hun kinderen niet als reden mogen geven voor een druk en hectisch leven,maar vaak is dat wel gewoon zo.
waarom mogen mensen dat dan niet zeggen?
jij respecteerd iemand met kinderen dus ook niet,terwijl je wel graag wil dat mensen jouw keuze om geen kinderen te willen wel respecteren.(wat geheel terecht is,maar het respect komt wel van 2 kanten)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:40

Ik wil later geen kinderen :n Dat is iig hoe ik er nu over denk, wieweet veranerd het later nog, misschien niet ;)

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:42

Ik respecteer mensen met kinderen zeker wel als ze niet continu hun kind als excuus gaan gebruiken. Wanneer wij even zeuren dat we het druk hebben, krijg je meestal de reactie terug dat we dat niet moeten doen want we hebben geen kinderen die aandacht vragen. Tja kijk daar kies je zelf voor!

Om even een voorbeeld te geven: een collega van me heeft 1 kind en zit nu al constant te klagen over haar vermoeidheid en tijdstekort....maar is nu toch zwanger van een tweede en nu al bezig over dat ze niet weet waar ze haar energie en tijd vandaan gaat moeten halen. Kijk, daar moeten ouders bij mij niet mee afkomen.
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 22-12-09 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:43

Kids...Nee dank je...! Mijn vriend wil ze gelukkig ook niet.... :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:47

Toevallig belde er vandaag een collega. Hij had thuis moeten blijven vandaag ivm een ziek dochtertje. Of daar een speciaal soort verlof voor bestond waar hij op kon boeken?

Mijn eerste gedachte was: als dat speciale verlof bestaat, krijg ik dat dan ook als ik met een ziek paard zit te kijken?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:53

ik wil ook geen kinderen, vind die van mijn broer geweldig, maar voor mezelf hoef ik ze niet :n

vind wel net als Elke dat je je keer op keer moet verantwoorden waarom niet... ben 29 en tja dan moet het blijkbaar gaan kriebelen... word ik weleens moe van..

idd abeltje als ze daar verlof voor krijgen is het eind zoek.. vind het persoonlijk al belachelijk dat je financiele steun krijgt voor kinderopvang :? Je kiest toch zelf voor kinderen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:18

elke,dat klinkt alweer heel anders.
het kwam over alsof je je kinderen niet mag noemen met een druk en hectisch leven.

nee om er steeds over te zeuren is ook onzin,je kiest er tenslotte zelf voor.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:26

Heb altijd geroepen dat ik GEEN kids wil.....was altijd 24 u.pd met mn paarden en mn werk bezig daar passsen geen kinderen bij vond ik.
Dit was mijn mening tot mn 25ste....nu ben ik ruim 30 jr en in sept. getrouwd, sinds mn 28ste wil ik toch eigenlijk wel graag kid(s).
Ik ben in de loop van de jaren veranderd ten op zichte van kinderen.
Ik begin ze echt leuk te vinden en kan intens genieten van mijn buurmeisjes, die nu 6 en 9 jr zijn.
Ook de andere kinderen in de buurt vind ik super, daarnaast ben ik vorig jaar tante geworden dat heeft ook wel invloed gehad, als ik bij mn broer ben, ben ik niet weg te slaan bij mn neefje...tis een schatje
Veel vriendinnen van mkij, nou eigenlijk allemaal op 1tje na zijn inmiddels moeder geworden en dat doet wel wat me.
Mijn man is een echte kindervriend, de kids inde buurt zijn gek op hem en staan regelmatig aan de deur en vragen dan naar hem, hij heeft het gewoon in zich om een superpappa te worden.
Ik denk dat het bij wat meer moet groeien, maar na 3 maanden gestopt te zijn met de pil hoop ik steeds meer op het moment dat ik mag roepen dat ik echt zwanger ben.
Vorige maand een miskraam gehad, naja tis een groot woord voor iemand die enkele weken zwanger was, stelde niet zoveel voor, maar toch baalde ik.

Het zal pssen en meten worden tussen alle paardenactiveiten door en mijn werk, maar met 1 of misschien wel 2 dagen minder te gaan werken mocht er een kindje komen zullen we het wel redden denk ik.
Wij zijn er echt klaar voor en hopelijk duurt het wachten niet zolang meer.