Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NoeskaMoos schreef:Ik ken iemand die voor zijn 20e met hartproblemen bij de dokter zat. Dronk ook de hele dag energy drankjes. De dokter heeft hem ten strengste verboden het nog te drinken. Gevaarlijke troep als je dat zo hoort.
Hier op de manege lopen ook allemaal van die jonge tienertjes rond met meer make up op dan ik in een maand verbruik. Hele donkere eyeliner allemaal, met dik aangezette mascara.
En heb je al die getuite lipjes op hun Hyves profielfoto's al gezien? Zó nep.
Fira schreef:Haha nagellakken in de les, ik zie het al voor me
Appelflapje schreef:Valt mij ook op inderdaad. Jeetje, bij ons op stal ook. Kinderen van 12, hele gezicht volgeplamuurd (met een heel onnatuurlijk tintje), dikke mascara en eyeliner.
Hihi, heb zo moeten lachen in mezelf toen ik toevallig een gesprek van ze opving. Wat ze voor elkaar hadden gekocht als sinterklaas-surprises. Iedereen had make-up voor elkaar gekocht (incl. wimperkruller/foundation/etc.). Zijn allemaal 12/13. En ze voelen zich zo goed, dat is het ergste nog wel. Nouja, je moet er maar om lachen. Ze weten niet beter.
pharagirlke schreef:Jeetje wat een lelijke dingen lees ik hier en dat komt dan van mensen die "jonge tienertjes" een grote bek vinden hebben
Vaak nog van dames die zelf nog niet goed in door de "jonge tiener"tijd heen zijn..
Nies_ schreef:En met de mode mee omdat je het mooi vind, dat vind ik ook zo apart, ik zeg niet dat het voor jou geldt, maar voor veel mensen geldt het wel dat ze iets lelijk vinden en als het dan 'in' is dragen ze het, want ze vinden het mooi.
Moirsa schreef:Nies_ schreef:En met de mode mee omdat je het mooi vind, dat vind ik ook zo apart, ik zeg niet dat het voor jou geldt, maar voor veel mensen geldt het wel dat ze iets lelijk vinden en als het dan 'in' is dragen ze het, want ze vinden het mooi.
Dat hoor ik dus echt zo vaak maar ik ben dan ook echt verslingerd aan mode, ga volgend jaar ook modevorming doen.
Maar mode betekend niet dat 1 ding 'in' is, er zijn zo veel keuzes die ook 'fashion verantwoord' zijn, dat er elk seizoen wel iets 'in' is wat bij jou past en wat je dus ook mooi vind.
Ik ben bijna altijd op de hoogte van de laatste trends en kleed me daar dan ook naar. Maar iedreen vind het ook altijd typisch Iris.
Ik had soms al mascara van mijn moeder op toen ik 8 was. Hakken vanaf mijn 12e en toen begon ik dus ook met mode. Dan hoef je niet gelijk een asociaal jong tienertje te zijn. Je kan ook gewoon van tutten houden. En ja op mij 11e begon mijn intresse in jongens ook, maar ik kon het hele huishouden ook doen. Sommige zijn gewoon sneller volwassen dan andere.
aardbeitje_ schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het voornamelijk onzekerheid is van deze meiden.
"Oh zij dragen make-up, laat ik dat ook doen, misschien mag ik dan bij hun staan.."
Op de basisschool waren alle meisjes in mijn klas een 'aanhangsel' van 1 iemand. Behalve ik, ik deed niet mee aan het make-uppen etc. En ja, ik ben heel erg gepest toendertijd.
Omdat, ik er niet bij wou horen en mijn ding wou doen.
Ik denk dat ze bang zijn dat hetzelfde gebeurt als dat bij mij gebeurt is.
Dat ze gepest worden.
aardbeitje_ schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het voornamelijk onzekerheid is van deze meiden.
"Oh zij dragen make-up, laat ik dat ook doen, misschien mag ik dan bij hun staan.."
Op de basisschool waren alle meisjes in mijn klas een 'aanhangsel' van 1 iemand. Behalve ik, ik deed niet mee aan het make-uppen etc. En ja, ik ben heel erg gepest toendertijd.
Omdat, ik er niet bij wou horen en mijn ding wou doen.
Ik denk dat ze bang zijn dat hetzelfde gebeurt als dat bij mij gebeurt is.
Dat ze gepest worden.
Breezke schreef:Och ik was laatst de kelder aan het opruimen(grote schoonmaak) en vond een heel erg oud schrift van toen ik nog in groep 8 zat.
En wat er allemaal in stond!
'Jongens zijn stom,vervelend en saai!'
Ik heb niets tegen mensen die zich vroeg in jongens verdiepen hoor,ik was op mijn 13de ook één keer erg in de wolken.
Maar wat ik nu af en toe zie,dat is gewoon geen liefde meer.
Ik vond het geweldig als die jongen toen naar me keek,laat staan toen hij iets tegen mij zei.
Ach wat een vlindertjes had ik toen!
En nu zie ik meisjes die het alleen doen om 'stoer' te zijn.
En smsen tijdens iets belangrijks doe ik niet,heb vaak meegemaakt dat meisjes dat deden en toen ze later een 'luid' smsje terug kregen vonden ze dat heel erg grappig.
Ik heb me trouwens ook erg vaak gestoord aan meisjes die deden dat ze echt achterlijk waren.
Zo was een keer ooit in de 2de dat een bepaald groepje meisjes telkens iets vroegen,terwijl de vraag zo simpel was.
Of dat je iets moest leren voor bijv engels,een woord dat duidelijk in de woordenlijst stond en die je dus moest kennen.
Durfden ze nog te vragen wat dat in hemelsnaam was en waar het stond want ze hadden het hele weekend ernaar gezocht?
Jammer vind ik dat om te zien.