'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:40

Precies ja... Maar ach, ze moeten het zelf maar weten.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:37

NoeskaMoos schreef:
Ik ken iemand die voor zijn 20e met hartproblemen bij de dokter zat. Dronk ook de hele dag energy drankjes. De dokter heeft hem ten strengste verboden het nog te drinken. Gevaarlijke troep als je dat zo hoort.

Hier op de manege lopen ook allemaal van die jonge tienertjes rond met meer make up op dan ik in een maand verbruik. Hele donkere eyeliner allemaal, met dik aangezette mascara.

En heb je al die getuite lipjes op hun Hyves profielfoto's al gezien? Zó nep.

Drink eens de hele dag door cola :Z

Fira schreef:
Haha nagellakken in de les, ik zie het al voor me _O-

Doe ik ook. := Als die leraren er niks van zeggen, waarom niet := smsen in de les magook niet, als een leraar het niet ziet boeit het toch niet.
Laatst bijgewerkt door Bellissima_ op 30-12-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:40

Oh dat doe ik, ik drink >1.5e liter cola per dag.
Maar, vanaf volgend jaar nog maar 1 glas per dag. 8-)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:48

Smsen in de les doe ik ook, dat merken ze idd nooit. Behalve dan de leraar Engels, maar die doet er niks aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:06

Ik zit achteraan en voor me zitten alleen maar jongens.. :+
Nee bij mij valt het ook nooit op als ik sms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:09

Ik sms nooooit in de klas.

Maar heb wel een pda met internet dus ja.
:')

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:29

Ja..die kleine meisjes van tegenwoordig idd op de hyves met kilos mascara en eyeliner, getuite lipjes..Kleren alsof ze al achter het raam staan. Grote monden...
Mijn zusje is nu dan 15...maar wat een rot jong is dat sorry hoor.
Altijd maar een grote bek tegen mijn ouders en dan nog alles gedaan krijgen ook. Zelf is ze dan nog te beroerd om d'r dikke hol van de bank te lichten...

Sms-en doe ik ook wel es in de les..en ben echt niet de enige..Ook dames tegen de 60!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:07

Ik ken iemand die is 9!
Ze zit in groep 7,
ik zit in groep 8, dus ik zit bij haar in de klas!
Ze denkt echt dat ze heel wat is!
Profielfoto's enzo van haar.... Niet meer normaal!
Maar ze speelt nog wel verstoppertje xD.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:16

Jeetje wat een lelijke dingen lees ik hier en dat komt dan van mensen die "jonge tienertjes" een grote bek vinden hebben :oo
Vaak nog van dames die zelf nog niet goed in door de "jonge tiener"tijd heen zijn..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-01-10 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:23

Valt mij ook op inderdaad. Jeetje, bij ons op stal ook. Kinderen van 12, hele gezicht volgeplamuurd (met een heel onnatuurlijk tintje :')), dikke mascara en eyeliner.

Hihi, heb zo moeten lachen in mezelf toen ik toevallig een gesprek van ze opving. Wat ze voor elkaar hadden gekocht als sinterklaas-surprises. Iedereen had make-up voor elkaar gekocht (incl. wimperkruller/foundation/etc.). Zijn allemaal 12/13. En ze voelen zich zo goed, dat is het ergste nog wel. Nouja, je moet er maar om lachen. Ze weten niet beter. :=

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:56

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic reageren, bedankt voor de medewerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:33

Appelflapje schreef:
Valt mij ook op inderdaad. Jeetje, bij ons op stal ook. Kinderen van 12, hele gezicht volgeplamuurd (met een heel onnatuurlijk tintje :')), dikke mascara en eyeliner.

Hihi, heb zo moeten lachen in mezelf toen ik toevallig een gesprek van ze opving. Wat ze voor elkaar hadden gekocht als sinterklaas-surprises. Iedereen had make-up voor elkaar gekocht (incl. wimperkruller/foundation/etc.). Zijn allemaal 12/13. En ze voelen zich zo goed, dat is het ergste nog wel. Nouja, je moet er maar om lachen. Ze weten niet beter. :=

Ik had met het galafeest zo veel mogelijk oogschaduw op gedaan. Maarja, dat is een keer in het jaar ...
Naar school doe ik niks op, heb van nature al donkere, lange wimpers :D

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:47

Wat een interessant topic! (al gaat het op deze pagina meer over make-up dan de ''jonge tienertjes'')
Ik denk dat dit soort gedrag veel voorkomt uit het erbij horen, stoer zijn, de drang om ouder te lijken en voor jezelf te kunnen zorgen.
Wat je op hyves en bokt ziet is natuurlijk niet alles. Ik ken genoeg meisjes die op hun hyves pagina ‘’stoere’’ foto’s/uitspraken hebben maar doordeweeks gewoon verstoppertje spelen met de jonge kindjes uit de buurt.
Plus dat het via hyves vele male makkelijker is om je stoer voor te doen dan in het echte leven.
Maargoed, kinderen beginnen inderdaad steeds jonger met alles en dat komt misschien ook wel door wat ze thuis,op tv en internet te zien krijgen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:00

ik ben 14, hang het liefst elke dag rond op stal (wat onmogelijk is want ik woon in den helder en de manege is in schoorl xD)
ik draag geen make-up en het boeit met niet zo heel veel wat ik aan heb.

Maar op mijn school lopen er toch een paar rond zeg,
niet normaal!

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:21

pharagirlke schreef:
Jeetje wat een lelijke dingen lees ik hier en dat komt dan van mensen die "jonge tienertjes" een grote bek vinden hebben :oo
Vaak nog van dames die zelf nog niet goed in door de "jonge tiener"tijd heen zijn..

Hier ben ik het wel met je eens, maar er zijn kinderen die zelf totaal niet zo zijn en dus ook zeggen dat het ze opvalt.
Ik ben 14, en ben wel van het tuttige zegmaar. Ik draag makeup (foundation, mascara, oogpoltood & bronzer) Ik loop op hakken ( 8 t/m 12 cm) Maar ik heb absoluut geen grote bek tegen andere mensen.
Ik zie ook bij mij op school ( ik zit in de 3e) dat de 2e klassers en trouwens ook 1e klassers steeds 'arroganter' worden en minder respect hebben voor andere mensen.
Laatst wou ik bij mijn kluisje en er stond een 1e klasser voor, dus ik vraag netjes of ik er eventjes bij mag. Krijg ik gelijk naar me hoofd geslingerd dat ik een kkbitch ben en ik het ook wel wat netter kon vragen met me lelijke rotkop. Uiteindelijk heb ik me kluisje maar gewoon open gedaan en toen kwam die tegen der hoofd aan en toen moest ze huilen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:37

Nies_ schreef:
En met de mode mee omdat je het mooi vind, dat vind ik ook zo apart, ik zeg niet dat het voor jou geldt, maar voor veel mensen geldt het wel dat ze iets lelijk vinden en als het dan 'in' is dragen ze het, want ze vinden het mooi. :')

Dat hoor ik dus echt zo vaak maar ik ben dan ook echt verslingerd aan mode, ga volgend jaar ook modevorming doen.
Maar mode betekend niet dat 1 ding 'in' is, er zijn zo veel keuzes die ook 'fashion verantwoord' zijn, dat er elk seizoen wel iets 'in' is wat bij jou past en wat je dus ook mooi vind.
Ik ben bijna altijd op de hoogte van de laatste trends en kleed me daar dan ook naar. Maar iedreen vind het ook altijd typisch Iris.

Ik had soms al mascara van mijn moeder op toen ik 8 was. Hakken vanaf mijn 12e en toen begon ik dus ook met mode. Dan hoef je niet gelijk een asociaal jong tienertje te zijn. Je kan ook gewoon van tutten houden. En ja op mij 11e begon mijn intresse in jongens ook, maar ik kon het hele huishouden ook doen. Sommige zijn gewoon sneller volwassen dan andere ;) .

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:19

ach ik kan me ook wel melden als zo'n vervelende tiener :)
ben altijd een moeilijk kind geweest, en heb altijd de foute vrienden gehad.
roken begon op 12, shminken al vroeger maar bleef bij mascara en een oogpotloodje af en toe.
toen kwam blowen(eenmalig),seks(wel 2 jaar relatie gehad erna) etc.., grote mond, buitengegooit
van school, dagenlang wegblijven, op mn 12e al naar groezrock en alle festivals.
Maar toch speelde ik steeds nog wel af en toe met de barbiepoppen toen ik 11-12 jaar was.
Vanaf het middelbaar veranderde a-l-l-e-s :)
Nu ben ik 16, heb ik mijn grenzen ergens wel, rook nogsteeds,
heb nogsteeds de foute vrienden in iedereen hun ogen
maar toch ben ik het liefst van al bij hun en alles rondom hun :o .
Ik weet gewoon waar ik tever ga en ken mijn grenzen,
ik zwijg wanneer ik moet zwijgen en heb respect voor iedereen.
Zou nooit iemand uitschelden zonder reden :)
zo hebben mijn ouders me ook opgevoed, dat ik mijn grenzen moet aftasten
tot ik zelf merkte dat ik tever ging, en zo is het ook altijd geweest.
gelukkig ken ik mijn grenzen nu ook :D
ik draag ook hakken, hou van tutten etc,
maar ik zie er niet uit als een "jong sletje" zoals je tegewoordig
vaak tegenkomt, om het ff grof te zeggen.
Ik mag nogsteeds héél veel voor een 16jarige maar mijn ouders hebben er vrede mee
zolang ze geen klachten over me horen ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:46

Moirsa schreef:
Nies_ schreef:
En met de mode mee omdat je het mooi vind, dat vind ik ook zo apart, ik zeg niet dat het voor jou geldt, maar voor veel mensen geldt het wel dat ze iets lelijk vinden en als het dan 'in' is dragen ze het, want ze vinden het mooi. :')

Dat hoor ik dus echt zo vaak maar ik ben dan ook echt verslingerd aan mode, ga volgend jaar ook modevorming doen.
Maar mode betekend niet dat 1 ding 'in' is, er zijn zo veel keuzes die ook 'fashion verantwoord' zijn, dat er elk seizoen wel iets 'in' is wat bij jou past en wat je dus ook mooi vind.
Ik ben bijna altijd op de hoogte van de laatste trends en kleed me daar dan ook naar. Maar iedreen vind het ook altijd typisch Iris.

Ik had soms al mascara van mijn moeder op toen ik 8 was. Hakken vanaf mijn 12e en toen begon ik dus ook met mode. Dan hoef je niet gelijk een asociaal jong tienertje te zijn. Je kan ook gewoon van tutten houden. En ja op mij 11e begon mijn intresse in jongens ook, maar ik kon het hele huishouden ook doen. Sommige zijn gewoon sneller volwassen dan andere ;) .

Ja dat heb ik ook wel.. Ben altijd wel 'mee met de mode' tja en toch zou ik nóoit iets dragen wat ik niet 100% mooi vind of waar ik me niet comfortabel in voel :)
Ik heb het ook al vaker gehad dat ik iets droeg en niet snel daarna je iedereen met zoiets zag lopen (omgekeerd ook hoor)
En verder hoef ik niet 'mee te lopen' en halsoverkop de nieuwste modetrends te volgen om mee in te zijn want ik zit in een groep met uitsluitend jongens en die geven uiteraard geen moer om mode ;)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:22

Och ik was laatst de kelder aan het opruimen(grote schoonmaak :P) en vond een heel erg oud schrift van toen ik nog in groep 8 zat.
En wat er allemaal in stond!

'Jongens zijn stom,vervelend en saai!'

Ik heb niets tegen mensen die zich vroeg in jongens verdiepen hoor,ik was op mijn 13de ook één keer erg in de wolken.
Maar wat ik nu af en toe zie,dat is gewoon geen liefde meer.

Ik vond het geweldig als die jongen toen naar me keek,laat staan toen hij iets tegen mij zei.
Ach wat een vlindertjes had ik toen!

En nu zie ik meisjes die het alleen doen om 'stoer' te zijn.

En smsen tijdens iets belangrijks doe ik niet,heb vaak meegemaakt dat meisjes dat deden en toen ze later een 'luid' smsje terug kregen vonden ze dat heel erg grappig.

Ik heb me trouwens ook erg vaak gestoord aan meisjes die deden dat ze echt achterlijk waren.
Zo was een keer ooit in de 2de dat een bepaald groepje meisjes telkens iets vroegen,terwijl de vraag zo simpel was.
Of dat je iets moest leren voor bijv engels,een woord dat duidelijk in de woordenlijst stond en die je dus moest kennen.
Durfden ze nog te vragen wat dat in hemelsnaam was en waar het stond want ze hadden het hele weekend ernaar gezocht?

Jammer vind ik dat om te zien.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:27

(Ik heb niet het hele topic doorgelezen.. )

Ik heb hier al meerdere topics over gezien. En ik moet toegeven dat ik mezelf er echt niet onder reken.
Make-up? Nooit.
Diepe inkijkdingen? Heb ik niet eens.
Roken? Streng tegen
Uitgaan? Veel te onzeker voor.

Tjah. Ik ben dan ook niet overdreven knap, en ook erg onzeker. Misschien dat het daar aan ligt..

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:33

Aaaaaah zoo herkenbaar dit...
Toen ik die leeftijd had, was ik echt niet met die dingen bezig.. Maar tegenwoordig, ja kom op, je kan er best leuk uitzien, maar die make-up en weet ik veel hoe hoge pumps aan, niet best. En dan ook van die kienders die alleen maar achter de jongens aan zitten.. Mijn buurmeisje van 9 die stond laatst in de tuin met haar zusje van 7 en nog een vriendinnetje.. riepen ze iets van jongens kom maar lekker hier, met zo'n rij beweging erbij :S

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:47

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het voornamelijk onzekerheid is van deze meiden.
"Oh zij dragen make-up, laat ik dat ook doen, misschien mag ik dan bij hun staan.."
Op de basisschool waren alle meisjes in mijn klas een 'aanhangsel' van 1 iemand. Behalve ik, ik deed niet mee aan het make-uppen etc. En ja, ik ben heel erg gepest toendertijd.
Omdat, ik er niet bij wou horen en mijn ding wou doen.
Ik denk dat ze bang zijn dat hetzelfde gebeurt als dat bij mij gebeurt is.
Dat ze gepest worden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:54

aardbeitje_ schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het voornamelijk onzekerheid is van deze meiden.
"Oh zij dragen make-up, laat ik dat ook doen, misschien mag ik dan bij hun staan.."
Op de basisschool waren alle meisjes in mijn klas een 'aanhangsel' van 1 iemand. Behalve ik, ik deed niet mee aan het make-uppen etc. En ja, ik ben heel erg gepest toendertijd.
Dat ze gepest worden.

Niet banketstaaf bedoeld maar ik denk dat je met make-up net zo goed gepest zou worden hoor..
Gepest worden.. dat ligt meer aan het feit dat je timide bent denk ik

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:59

aardbeitje_ schreef:
Dat ze gepest worden.

Dapper wat je dan hebt gedaan, maar wel sneu dat je erom gepest werd. Ik werd ook wel eens gepest, en er ook best om huilen. Maar ik had ook heel veel leuke en lieve vriendinnen dus het is niet echt dramatisch geworden gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:02

Breezke schreef:
Och ik was laatst de kelder aan het opruimen(grote schoonmaak :P) en vond een heel erg oud schrift van toen ik nog in groep 8 zat.
En wat er allemaal in stond!

'Jongens zijn stom,vervelend en saai!'

Ik heb niets tegen mensen die zich vroeg in jongens verdiepen hoor,ik was op mijn 13de ook één keer erg in de wolken.
Maar wat ik nu af en toe zie,dat is gewoon geen liefde meer.

Ik vond het geweldig als die jongen toen naar me keek,laat staan toen hij iets tegen mij zei.
Ach wat een vlindertjes had ik toen!

En nu zie ik meisjes die het alleen doen om 'stoer' te zijn.

En smsen tijdens iets belangrijks doe ik niet,heb vaak meegemaakt dat meisjes dat deden en toen ze later een 'luid' smsje terug kregen vonden ze dat heel erg grappig.

Ik heb me trouwens ook erg vaak gestoord aan meisjes die deden dat ze echt achterlijk waren.
Zo was een keer ooit in de 2de dat een bepaald groepje meisjes telkens iets vroegen,terwijl de vraag zo simpel was.
Of dat je iets moest leren voor bijv engels,een woord dat duidelijk in de woordenlijst stond en die je dus moest kennen.
Durfden ze nog te vragen wat dat in hemelsnaam was en waar het stond want ze hadden het hele weekend ernaar gezocht?

Jammer vind ik dat om te zien.

Dat heb ik ook heel vaak, hoor.
Ik stel vragen waarbij andere mensen denken van; Oh, my, god. Maar voor mij is het dan serieus een vraag. Zoals; Wat is de hoofdstad van Spanje? Ja, dat wist ik vorig jaar echt niet hoor. Of toen we het over het Noordelijk en Zuidelijk halfrond hadden, had echt geen idee op welk halfrond Nederland dan zou moeten liggen. En tja.. ik wou dat gewoon weten en wist het echt niet. Ben ik dan maar achterlijk?

Maar, tja. Ik leer vaak niet als het niet hoeft, enkel voor een toets. Dus ja, ik ken mijn woordjes zelden voor die tijd.