Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:56

lammie2701 schreef:
Equidea schreef:
Is daar verder een verschil in? Ik heb nog gevraagd hoe het precies werkte maar toen kreeg ik een beetje een vreemd antwoord. 'ja is niet laxerend'.
En de bijsluiter is ook niet gul in het verschaffen van informatie.

Heb het nu vanavond voor het eerst gebruikt, voel nog niet zoveel, maar dat zal wel komen denk ik.

het wisselt per persoon een beetje qua werking...de belangrijkste werking is dat het de darmen actief houd en zorgt dat die in bewegingblijven, waardoor je dus een soepelere ontlasting krijgt...maar bij de een kan het dus soepeler (lees dunner/vloeibaarder) worden dan bij de ander...maar dit ligt er ook aan hoeveel zakjes je moet hebben op een dag en hoeveel tegelijk...
verder zijn er voor zover ik weet geen bijwerkingen...

Winderigheid geloof ik. Nouja, als dat het ergste is wat je kan overkomen dan valt dat reuze mee.

lammie2701

Re: Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:59

ja dat zou maar zo kunnen dat dat een bijwerking is...nu je het zegt...die 3 die het dagelijks gebruiken hebben daar ook last van...maar ja dan valt het wat dat betreft wel mee in vergelijking tot andere medicijnen...

Anoniem

Equidea schreef:
Winderigheid geloof ik. Nouja, als dat het ergste is wat je kan overkomen dan valt dat reuze mee.

Denkt je omgeving daar ook zo over? >;) :')

Cyntje

Veel plezier met die poedertjes :r
Jakkes :=

Heb zelfs PDS maar kan juist niet goed tegen vezels en dat spul gaf bij mij alleen maar trammelant :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:01

Rock schreef:
Equidea schreef:

Denkt je omgeving daar ook zo over? >;) :')

het valt mij op mijn werk op dat die winden van die clienten niet stinken gek genoeg...

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:01

Hier ook een blije moeder van 19 :) mijn zoontje wordt over een paar daagjes alweer 5 maanden, maar hij is toch echt het beste wat me is overkomen en zou hem echt voor geen goud meer kunnen missen hoor :D

Vind het ook ontzettend knap hoe je denkt en hoe je ervoor gaat, echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:03

Ik was zelf ook 19 toen ik moeder werd.

Vandaag nog een stomverbaasde moeder op het schoolplein gehad die dacht dat ik ouder was :D

Mij is het moederschap zo goed bevallen dat ik er inmiddels drie heb. Af en toe wil ik niets liever dan ze achter drie lagen behang plakken, maar vaak is het zo heerlijk :+:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:06

Hoi Equidea!

Ik heb je topic vanaf het begin gevolgd maar had nog niet gereageerd geloof ik.
Ongelooflijk hoe jullie er tegenaan kijken. +:)+
Vervelend van gisteren, zal wel schrikken zijn geweest.

Hopen dat de rest als vanzelf gaat!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:26

Het is alweer een tijdje terug dat ik hier ook gereageerd heb.
Wat zal jij zondag geschrokken zijn, ''gelukkig'' is het maar een vervelende grote boodschap!
Hoe verloopt de rest van je zwangerschap?

Mij is het moederschap ook ontzettend goed bevallen dat ik afgelopen 15 jan in 2en ben gevallen van onze derde wonder [***].

Rock hoe oud/jong ben je nu als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen?
Ik werd een tijd terug ook een stuk ouder geschat, ze viel ook zowat van d'r hoge hakken toen ze hoorde dat ik toen nog maar 22 was ( ben inmiddels 23) :=
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 08-02-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:49

Ik ben 24

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:52

haha dat probleem heb ik ook altijd.
En meestal dan gelijk de vraag er achter aan was het gepland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:28

Die vraag krijg ik eigenlijk nooit, maar dat komt denk ik ook omdat ik er nu drie heb. Dan gaan mensen er meer vanuit dat het gepland was.

Krijg wel standaard te horen 'jij was er vroeg bij!' en 'goh, wat druk, drie kinderen'. Daarop zijn mijn antwoorden altijd "ja, maar mijn man is 5 jaar ouder, dus dat gebruik ik als smoes" en "druk, maar wel heel erg gezellig!"

*D

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:31

Ik hoor idd ook vaak, dat ik er vroeg bij was en ook krijg ik de vraag nog wel is of het gepland was.
Als ze me vragen of het druk is met 3 kinderen dan zeg ik altijd: niks drukker als met 1 kindje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:40

Nou ik vind het vooral druk als ze met z'n allen met indianenkreten achter elkaar aanhollen :') Soms vind ik het wel heel lekker om er eventjes ééntje te hebben. Dan zijn het hele lieve kinderen. Met z'n allen stoken ze elkaar nog al op :=

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:06

Jee TS dat zal wel even schrikken geweest zijn zondag. Ik ben blij te lezen dat het niets ernstigs was, niettemin wel vervelend natuurlijk. Is de pijn al minder geworden?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:18

Ja Rock daar moet ik je wel gelijk in geven.
Hier gaan de indianen kreten en piraten gedoe ook wel is door tot ik er horendol van wordt :+
Het is idd ook waar dat ze 1 op 1 heel anders zijn, dan luisteren ze beter en dan zijn ze idd liever.
In de voorjaarsvakantie gaat [***] een weekje op ''vakantie'' naar mijn moeder, ik kijk er nu al een beetje naar uit :o
Het scheelt dat hij ontzettend graag bij mijn ouders is en ons dan ook geen min van de dag zal missen :+

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:51

Een vriendin van me (ook 18 jr.) is precies op dezelfde manier zwanger geraakt.
Ook zij had een eetstoornis, is super dun, kon volgens de HA niet eens zwanger worden nu..
Ook zij aan de pil etc.
Maar ook zij is zwanger geworden. Ze woont nu samen met haar vriend van 21 en ze zijn er echt ontzettend gelukkig mee.
Het is hun grootste trots!
Komt bij jullie vast ook helemaal goed :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:17

Update!

Dinsdag hadden we de 20 weken echo, ik heb me de hele ochtend zenuwwachtig gevoeld, want stel je voor dat er iets mis is...
Uiteindelijk bleek alles er goed uit te zien, en alle gegevens zoals lengte, gewicht zaten mooi op het gemiddelde.
De kleine was erg bewegelijk en schopte de echo-mevrouw zelfs :o.
Ook weten we wat het gaat worden *\o/*, het is zoals ons voorgevoel had voorspeld een klein jongentje geworden!
Nou allemaal helemaal goed natuurlijk.

Ik heb verder een leuk spelletje ontdekt, als de kleine bewegelijk is en ik een geef een tikje op mijn buik, dan schopt hij soms terug!
Van de week schopte hij 4 keer achter elkaar terug. :D
Mijn vriend heeft hem ook al een aantal keer gevoeld en hij word er helemaal blij van. Inmiddels is bij hem de drang om playstationspelletjes te kopen omgeslagen in babyspeelgoed kopen. :+
Ik voel me gelukkig omdat het een keer (bijna) allemaal meezit, omdat ik een geweldige vriend heb en het allemaal goed blijkt te zijn met de baby.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 25-02-10 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:19

nou! dat is nog eens fantastisch nieuws :D
Gefeliciteerd :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:20

Wat een geluk inderdaad, er is nu een programma over tienermoeders in België. En bij veel kan de vriend er weinig om malen, en dat maakt het allemaal nog zwaarder.
Dus echt fijn om te lezen dat hij babyspeelgoed wilt kopen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:21

gefeliciteerd dat is echt fijn!!
Mijn opa zei over het hebben van kinderen altijd heel wijs... zonder kinderen ken je geen zorgen, maar ook geen geluk. Zo zie je... je maakt je zorgen om je kleine maar nu je weet dat alles goed is ben je gelukkig.

Geniet ervan! Kan je al een beetje een buikje zien? :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:21

Dat is leuk nieuws om te horen!
Zijn jullie al aan het denken voor een naam?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:25

Echt goed nieuws! Hoop dat het goed blijft gaan!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:26

Super om te lezen! Jullie genieten er duidelijk van! :D Ben ook benieuwd of je al een beetje een buikje begint te zien.. :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:28

Wat fijn om te horen dat alles goed is zeg :D Als je nog kleren moet hebben, heb ik nog een hele tas vol staan die je tegen een klein bedrag mag overnemen :) allemaal jongens :)