Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LF_xx_D

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:21

Ik ben bijna 16 en ik zou het houden, ben tegen abortus als het 'je eigen schuld' is (maar daar is het topic niet voor om m'n argumenten te geven).

Ik erger me verder niet aan kinderen maar ik zou liever op deze leeftijd nog geen kind willen. ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:35

Ik ben nu 17 en ik weet niet wat ik zou doen. Aan de ene kant, ik ben nu jong. Zit in m'n examenjaar en wil daarna gaan studeren. Aan de andere kant, als ik nu zwanger zou zijn, zou de baby ruim na m'n examens komen volgens mij. En wat maakt het uit als ik 2 of 3 jaar later ga studeren?
Ik denk dat het echt ervan afhangt in wat voor een situatie ik zit, het is gewoon lastig om er zo over te oordelen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:38

Ik ben bijna 16, maar poeh, moet er niet aan denken, een kind. :o
Wat zou ik doen.. tja.
Ik kan het kind op deze leeftijd echt niet de liefde en opvoeding en alles geven wat een kind nodig heeft, dat is unfair, dus ik denk abortus.. maarja, dat weet je nooit.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 02:30

Ik ben 29, veel te oud voor dit topic :)
En ben kinderwensloos (tot op heden)
Maar heb vanaf het moment waarop ik sex had (15) gezegd dat als ik zwanger zou raken van mijn eigen vrijwillige sex het kindje welkom is, als je "volwassen" genoeg bent om sex te hebben kan je ook "volwassen" het eind resultaat opvoeden en ja dat zou dan waarschijnlijk heel erg zwaar geweest zijn, maar dat risico neem je als je sex hebt, ook met een voorbehoedsmiddel, heb ook jaren lang dubbele bescherming gebruikt en twijfel ik vandaag de dag aan mijn pil gebruik dan doe ik het weer.

Maar gebeurd het toch dan heeft het zo moeten zijn en is het welkom.

Nou was ik er vroeg bij, maar zie een heleboel 14 en 15 jarige meiden hier die er dus net zo vroeg bij zijn als dat ik was, en moet eerlijk zeggen (heel hypocriet) mijn eerste gedachten bij alle o nee ik wil eerst mijn school afmaken dus weghalen die hap is toch wel: HEB DAN GEEN SEX!

Het is hetzelfde als over zwak ijs lopen, je weet het, accepteer het risico dan ook en ga niet miepen als je met een nat pak thuis komt.

Trouwens enige waar ik een uitzondering voor zou willen maken is afstaan, zoveel mensen die geen baby's kunnen krijgen en dolgraag willen, maak die mensen dan gelukkig en sta je kindje af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 02:58

Een nat pak wil ik best accepteren maar ik wil liever niet doodvriezen. Gezien de hoeveelheid kinderloze ouders vrees ik dat je een kind er niet blijer mee gaat maken om die bij op de hoop te gooien.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:16

had er van weekend nog over met me vriend,in de dierentuin :')
zaten hapje te eten,en waren zo veel moeders met kleintjes,en zo aandoenelijk om te zien.. en toen begonnen we er ineens over,en we wisten beide niet wat we zouden doen,gezond verstand,weg halen ik zit nog op school hebben bijna 4 maand relatie (hardstikke kort dus)
maarja je weet nooit wat je voelt als zo'n kindje echt in je groeit..
en daar was hij het ook mee eens,en hij zei wel zo iets zou ik niet 1,2,3 kunnen beslissen..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:19

Ik ben 17, woon bij m'n ouders en als ik zwanger zou raken zou ik het zoals ik nu denk weg laten halen.. Gewoon omdat ik alles op mijn studie zet omdat ik mijn droom écht wil bereiken. :)

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:25

Ik denk dat je dat nu niet zo kan zeggen maar dat het aan de situatie licht, hoe is je vriend staat die er open voor en hoe zit je zelf met school etc.

Ik zou het heel moeilijk vinden al zou ik er voor komen te staan.
Ik kan iemand die is 15 en hoog zwanger.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:27

Iorrr schreef:
Is gewoon mijn denkwijze, hiermee wil ik niemand veroordelen of wat dan ook, maar ik wil de mensen (en dan vooral de jonge mensen) hier wakker proberen te schudden...

Oke ik snap je wel, maar dat je zegt dat mensen onder de 18 geen serieuze relatie kunnen hebben, vind ik wel te ver gaan. Ik ben nét 18, maar heb deze maand 2jaar met mijn vriend, als dit niet serieus was geweest, had ik ook geen 2jaar met hem gelopen toch?
Dus snap niet waarom je zoiets zegt.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:27

ik ben 21 en mn vriend is 24.
als ik zwanger zou zijn, houden we het!
we hebben het er al eens over gehad, en wij hebben zoiets van we hebben er samen voor gezorgd dat het er zit en dan zorgen we er ook samen voor als het eruit komt ;)

nu hebben we ook een stabiel leven dat scheelt..
we werken allebij, we wonen samen..
alleen het enigste nadeel is dat ik ook een opleiding volg ;)

Maargoed zo denken wij erover als we zwanger zouden zijn..

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:29

Ik zou het niet houden hoe moeilijk ik het ook vind.
ik heb jaren lang geroepen dat ik het zou houden..

Maar woon inmiddels op kamers, ben net aan mijn zeer zware en dure studie begonnen en heb geen vaste partner.
Ik wil geen kind van een scharrel en die moeten opvoeden op een kamer van 12 m2 of met mijn studie stoppen.
Simpelweg omdat ik dus geen kind zou kunnen onderhouden zou ik het niet houden :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:07

Iorrr schreef:
Maar doe je het zonder condoom dan? Ik ben van mening dat je, zeker onder de 18, geen echt serieuze relatie hebt en ik zou het dan ook nooit zonder condoom doen! Je bent aan de pil en je doet het met condoom, dan is de kans echt 0 dat je zwanger word hoor...

Ik ben met mijn vriend vanaf mijn 16de, beide toen nog maagd, ik was pil, ik ga niet voor extra veiligheid nog een condoom gebruiken.
1 het is hartstikke duur, 2 het is een enorm gedoe en 3 ik ben allergisch voor gewone condooms dus moet speciale hebben die extra duur zijn.
Toen ik op mijn 16de zwanger werd baalde ik als een stekker want dit wilde ik niet daarom was ik aan de pil en die slikte ik elke dag heel netjes op dezelfde tijd.
Nu 7 jaar later ben ik nog steeds met dezelfde jongen maar nee tuurlijk was dat niet serieus want dat kan niet onder de 18 |o .
Heb ik er alles aan gedaan om niet zwanger te worden in mijn ogen wel.
Dat de huisarts mij verkeerd inlichtte over het gebruik van AB i.c.m. de pil is ook niet mijn schuld als je huisarts zegt dat dat kan dan geloof je dat.

En tuurlijk zijn er ook meiden die er misbruik van maken, toen ik in de kliniek was, was er ook een meisje al voor de 6de keer voor abortus ze was nog geen 18.
Ze maakte het er een gewoonte van sex te hebben met jongens in de toilletten van de discotheek en vond een condoom zo'n gedoe.
Zulke meiden zijn gewoon dom maar de meeste meiden zullen niet door eigen schuld zwanger zijn geworden en vind het super dat je dan de keus hebt om een abortus te laten doen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:34

Edit: laat maar ik ga hier niet eens meer op reageren :(
(bovenganger ik ben het voledig met je eens)

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:36

ik ben nu 17, en als ik zwanger zou raken zou ik het zéker ongewenst zijn en zou ik het niet houden.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:33

pharagirlke schreef:
Een nat pak wil ik best accepteren maar ik wil liever niet doodvriezen. Gezien de hoeveelheid kinderloze ouders vrees ik dat je een kind er niet blijer mee gaat maken om die bij op de hoop te gooien.

haha geweldige reactie op het bovenstaande. ben het er ook helemaal mee eens.
ben ook te oud voor dit topic ben 23 maar toen ik 15 was dacht ik er hetzelfde over. als jij een kind geen goede toekomst kan geven en niets kunt bieden zou ik niet weten waarom geen abortus zou doen.
ik vind dat als jij gewoon je best hebt gedaan om niet zwanger te worden en het dan toch op een of andere manier fout gaat dat je abortus mag plegen. mensen die er op los ***** zonder voorbehoedsmiddelen en abortus gebruiken als anticonceptie vind ik daarentegen een ander verhaal... die kan ik wel schieten
maar goed het blijft nog steeds een eigen keuze

baas in eigen buik zullen we maar zeggen :D

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:49

Ik ben 17, eind december 18..
Maar zou het toch weg leten halen, ik studeer en kan het gewoon weg niet betalen
Wil m'n ouders niet tot last zijn en kan het gewoon geen eerlijke toekomst bieden :)

Wanneer ik 1 papier heb van school (zit in mn 2e jaar op het MBO).. is het weer anders, ik wil dadelijk doorstuderen maar mocht ik zwanger raken kan ik evengoed aan het werk :)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:54

Ik ben 17 en ik was zwanger.

Meer hierover via Pb graag.

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:30

hmm, ik ben 15, en heb het verantwoordelijkheids gevoel van een goudvis.:') dus ik zou het weg laten halen. heb 'het' wel gedaan, maar wel lief zoals de meneer van de GGD zei; doe het altijd veilig!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:35

Houden

Ik ben 16 maar vind gewoon erg om het weg te laten halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:51

efaa schreef:
pharagirlke schreef:

haha geweldige reactie op het bovenstaande. ben het er ook helemaal mee eens.
ben ook te oud voor dit topic ben 23 maar toen ik 15 was dacht ik er hetzelfde over. als jij een kind geen goede toekomst kan geven en niets kunt bieden zou ik niet weten waarom geen abortus zou doen.
ik vind dat als jij gewoon je best hebt gedaan om niet zwanger te worden en het dan toch op een of andere manier fout gaat dat je abortus mag plegen. mensen die er op los ***** zonder voorbehoedsmiddelen en abortus gebruiken als anticonceptie vind ik daarentegen een ander verhaal... die kan ik wel schieten
maar goed het blijft nog steeds een eigen keuze

baas in eigen buik zullen we maar zeggen :D

Ik zie wel een grote fout staan :') Het moet natuurlijk ouderloze kinderen zijn :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:56

MARILYN_ schreef:
Ik heb op mijn 16de abortus laten plegen, ik heb een hele grote kinderwens. Maar ik heb toch gekozen voor abortus, omdat ik en mijn vriend het kindje niet kon bieden wat het nodig had, alleen met liefde kom je er niet. Ik heb het er nog steeds heel moeilijk mee.. elke dag weer. Maar ben wel blij dat ik destijds deze keuze heb gemaakt.
Gedichtje wat ik toen geschreven heb.

met één gebaar
werd ik jouw moordenaar
ik geef me aan
want ik heb het gedaan

ik heb ze toestemming gegeven
een eind te maken aan jouw leven
om jouw te vermoorden
de tijd erna is niet te verwoorden

de leegte en het verdriet
want jij was er niet
ik had het zelf gedaan
maar de pijn kon ik niet aan

de leegte van het bedrog
had ik je maar laten groeien
niet met jouw leven zitten knoeien

ik mis je zo, hoe kan ik verder leven
deze daad van mij kan niemand ooit vergeven
dat wil ik ook niet, ik draag berustend deze pijn
om ietsje dichter bij jouw te kunnen zijn

het is niet waar wat ik toen zei
je leefde wel, je groeide al in mij
je was niet niks, je was mijn kind
wat een ander daar ook van vind

ik wist het toen ook, maar ik negeerde het
jouw komst bedierf voor mij toen alle ‘pret’
maar nu, alsnog, ik geef me aan
want ik heb het écht gedaan

Voor jou heb ik echt heel erg veel respect!
met het lezen van jou gedicht kreeg ik helemaal kippevel..
ik wou dat er eens meer mensen waren die er zo over dachten
natuurlijk op je 16e je bent harstikke jong ik weet zelf ook niet of ik dat aan zou kunnen
ben zelf namelijk 16 ;) met een hele erge grote kinderwens!
ik vind het echt goed dat je zo open en eerlijk hierover durft te zijn..
want het is waar wat je beschrijft, het is en blijft iemands leven!

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:05

Houden. ik ben nu 16 bijna 17 maar je zorgt er zelf voor.. moet je het maar veilig doen. ik zie het als een moord. maarja ieder voor zich

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:38

Ik zou erover praten tegen m'n ouders en het laten weghalen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:38

Ik ben 15 en zou het weg laten halen.
Iemand van 15 kan geen kind opvoeden en daarbij heb ik ook best een hekel aan kinderen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:48

Ik ben 20 en zou het zeker houden. Zit nog op school maar zou het financieel ook kunnen onderhouden. Als ik nu zwanger zou raken is het mijn eigenschuld en moet ik er ook de consequenties dragen. Vroeg of laat, kindjes zijn welkom!