Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:38

Geen discussies meer aangaan met die jongen. Dan kan je net zo goed tegen een muur aanpraten, die luistert ook niet. Probeer te beginnen met een gevoelsmatige afstand te creeeren tussen jou en hem. Hoe meer je met hem praat, hoe meer gevoel je bij hem blijft houden en hoe groter het risico is dat hij je uiteindelijk toch weer weet te paaien... Hou je taai!

sarona25

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:44

JA i know moet dus zo naar het politie bureau om melding te maken.
heb hun gebeld en kunnen zo niks doen.
wordt er zo moe van heb echt wel een beetje het gevoel dat ze je van hot naar her sturen.
Moet je dan echt eerst in een blijf van mijn lijf huis zitten voor dat ze in beweging komen

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:56

Nou bij de politie moet je tegenwoordig ook al een afspraak maken om aangifte te kunnen doen.

Maar ik zou het gewoon zo snel mogelijk doen allemaal. Voordat hij je weer inpalmt en je geen aangifte meer gaan/durft te doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:58

Ik weet niet hoe ernstig het is, maar daar kun je ook naartoe. Of anders toch het crisis centrum bellen, of de huisarts inschakelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:49

Zorg nu eerst eens dat je wegkomt uit dat huis. Dat is je allerhoogste prioriteit.

Je kunt toch niet tegen iemand gaan vechten met wie je onder 1 dak woont ??
Dat is echt het domste dat je kunt doen.

Bij de politie aangifte doen , en dan weer terug naar "zijn" huis.
Hem in de weg zitten...vanuit "zijn" huis.

Dat is echt vragen om moeilijkheden , als hij boos wordt door de hele situatie zit jij lekker voor het grijpen !
En hoe kun je nu afstand nemen van iets waar je nog middenin zit ??!

Zorg eerst dat je uit dat huis komt. En zoek eerst eens goed uit wat voor rechten je hebt op het huis zelf.
En dat moet je niet vragen aan hem of de mensen om hem heen , maar mensen die er veel verstand van hebben en onafhankelijk voor je kunnen nakijken in hoeverre je aanspraak kan maken op jouw aandeel van eigendom van dit huis. Het zou wel al te bizar zijn als die kerel het voor elkaar heeft gekregen om jou wel een betalingsverplichting te geven , maar geen enkel recht op het huis zelf. Daar moet je in het hele proces meerdere keren voor gewaarschuwd worden door de mensen en instanties die er mee bezig zijn , de adviseurs en de notaris enzo. Dus zoek het goed uit want bij een betalingsVERPLICHTING hoort altijd ook een RECHT op datgene waar je voor betaald. Anders houdt die verplichting toch ook niks in :? Wat kunnen ze je dan aandoen , als je niet meer betaald , dan kunnen ze je uiteindelijk datgene afnemen waarvoor je had moeten betalen. En in jouw geval zeg je dat je toch al geen recht hebt op datgene waarvoor je betaald.

Dat stinkt. Zoek dat nu eerst eens goed uit en zorg ervoor dat jij dat deel van het huis krijgt dat je toekomt.
Is hij nu ècht zo slinks geweest dat hij jou in deze positie heeft gekregen (en jij zo naïef dat je dat hebt laten gebeuren....!) dan zou ik vandaag nog stoppen met geld in de bodemloze put te stoppen en ervoor zorgen dat er geen cent meer op die gezamelijke rekening terechtkomt.

Je huis verlies je daar dan niet door : want dat ben je toch al kwijt zoals het er nu dan voor staat. En als je geen recht hebt : wat kunnen ze je dan afnemen als je stopt met betalen :?

Het enige dat er kan gebeuren is dat die kerel dan het huis niet meer kan betalen en in de problemen komt , dan zelf een manier zal moeten zoeken om de hypotheek toch te betalen (en dan ben jij er vanaf) of dat de hele zaak klapt en het huis in de verkoop moet. Mooi toch , dat je hem met de problemen achterlaat ?

Zoek gewoon PRECIES uit hoe alles zit , zodat je weet hoe je hier zelf het beste uit kunt komen. Overleg ook met je hypotheekverstrekker : zeg ze dat je jouw aandeel van de hypotheek niet meer kunt betalen omdat jullie uit elkaar gaan en je een ander huisje voor jezelf moet bekostigen. Vraag ze naar de mogelijkheden die je hebt om onder de betalingsverplichting uit te komen , gezien je ook geen gebruik van het huis meer maakt. Zij hebben dit soort zaken wel vaker aan de hand en kunnen je vast weer wat meer info geven over hoe je er nu precies voor staat.

Maar ik geloof dus echt NIET dat je wettelijk verplicht kan zijn om te betalen voor een huis , waarna er volgens geen enkel recht ontleend kan worden aan die betalingen die je moet doen. Dat kàn gewoon eigenlijk niet.

Je laat je ook wel heel makkelijk in de luren leggen door die kerel hoor , pffft. Hoop dat je snel HARD actie onderneemt en het heft in eigen hand neemt.
Overigens : wat je hier verteld over zijn "mooie woorden" : IK heb nog geen mooie woorden langs zien komen.

Lees het maar eens terug wat hij zoal heeft gezegd en ge-SMS-t : NIKS maar dan ook NIKS over zichzelf of zijn eigen gevoelens , alleen maar constant over jou : dat JIJde relatie zomaar weggooid , betekend de relatie e.d. dan niks voor JOU , enz. enz. enz.

Geen woord over zichzelf en hoe belangrijk het voor hem is.
Sowieso is een man die je zo de grond inboort gewoon een hufter , dat mag iemand nooit doen. Doet hij het toch dan zit er iets in de basis van zo'n man flink fout en is dat gewoon geen karakter waarmee je wat leuks op zult kunnen bouwen , tenzij je het leuk vind om steeds gekleineerd te worden ;)

Ook al zou het kunnen verbeteren : iemand die je zo behandeld heeft en het keer op keer weer doet , daar wil je toch al niks meer mee :)
Iemand die iedereen boven jou stelt qua prioriteiten : dat wil je toch ook niet. Je bent gewoon het voetveegje voor de lusten.

Ook die misselijke opmerking van als hij miljonair was : donder toch op idioot denk ik dan. Al die dingen die hij opnoemt die het gevolg daarvan zouden zijn hebben NIKS met geld te maken. Die kan hij zonder dat geld ook wel regelen , maar doet hij niet. Hij kan nu ook alle tijd voor jou nemen maar dat doet hij niet. Hij vind iedereen belangrijker dan jou. Bekijk zijn opmerkingen eens even wat anders , wellicht zie je dan dat het veel geblaat en weinig wol van hem is.

Kortom : hij past gewoon niet bij jou , en jij niet bij hem. Jullie zitten elkaar in de weg en maken elkaar ongelukkig , en de omgeving ook.
Ook al zou het echte liefde zijn (wat het niet is van zijn kant , en jij bent zo verblind dat je niet ziet dat het dat bij jou ook niet is) dan nog WERKT het gewoon niet en dat zal het nooit gaan doen ook omdat jullie niet in verhouding staan tot elkaar. Een relatie "werkt" pas goed als beide partners op gelijke voet van elkaar staan , elkaar aankunnen en samenwerken , samen dingen beslissen. Niet dat de ene heel erg dominant is en de ander heel onderdanig , of dat de ene partij steeds zijn zin moet krijgen ten kosten van de andere partij. Hij is te sterk voor jou , en jij bent te zwak voor hem. Daar wordt niemand gelukkiger van.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:57

Citaat:
Maar ik geloof dus echt NIET dat je wettelijk verplicht kan zijn om te betalen voor een huis , waarna er volgens geen enkel recht ontleend kan worden aan die betalingen die je moet doen. Dat kàn gewoon eigenlijk niet.

Of je het gelooft of niet. Het is helaas toch zo. Ze heeft volgens haar eigen zeggen getekend voor de hypotheekakte en niet voor de eigendomsakte. Dit houdt in dat ze hoofdelijk aansprakelijk is voor de hypotheek. En dat houdt dus weer in, dat als ook die vogel weigert te betalen, zij eventueel voor het gehele bedrag van de hypotheek aansprakelijk gesteld kan worden. Mocht de woning in de executoriale verkoop komen, dan zal er een restschuld overblijven, waar ook TS geheel op kan worden aangesproken.

Wat ik tot op heden nog steeds heel erg bijzonder vind is, dat zowel de hypotheekadviseur als de notaris TS hier op heeft moeten aanspreken. Want meneer kan nog zulke mooie praatjes gehad hebben die geloofwaardig leken; een notaris is een jurist en het kan gewoon niet anders, dan dat deze jou heeft aangesproken op het risico dat je hiermee hebt gelopen. Als TS recht heeft op een deel van het huis, moet dat zijn vastgelegd door de notaris destijds. Anders is er gewoon niks.

Maar inderdaad. Zorgen dat je daar gisteren nog weg bent, en dan ook juridische hulp gaan zoeken.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 16:14

Probeer nu adviezen te krijgen en de notaris heeft het wel gezegd maar hij zat daar van dat doen we dan met winst uitkering.
En we hebben concepten laten opmaken dus geloofde hem en vertrouwde hem daar in

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:08

Even over het huis en de hypotheek. Het huis staat garant voor voor de hypotheek. Als je de hypotheek niet betaald, neemt de bank je huis, dat zijn de voorwaarden. Als je aan kan tonen dat jij mee hebt betaald aan de hypotheek (en dat kan je middels je bankafschriften) heb jij ook recht op het deel van wat jij hebt betaald. Betaal jij dus voor 50% mee, heb je recht op 50%. Blijft er na de verkoop van het huis een schuld achter, heb je helaas ook recht op dat deel van de schuld.

Overigens vind ik het heel bijzonder dat je geen samenlevingscontract hebt. Weet je dit zeker of heeft hij je dat verteld? Een samenlevingscontrect kost 500 euro, is een hoop geld, maar bij de kosten van het kopen van een huis is het niks. Dit is vaak ook een voorwaarde voor de hypotheek. Omdat hij de hypotheek niet alleen kan dragen, wil de bank zeker weten dat jij ook mee betaald en ook mede verantwoordelijk bent. Daarom wordt je verplicht een samenlevingscontract te hebben.

Hoe dan ook, een hoop ellende. Meid, zorg dat je de juiste mensen om je heen verzameld die je hierbij kunnen helpen, zodat je wat voor jezelf kan gaan opbouwen!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:12

Het ene moment hoor ik inderdaad van verhalen het kan allemaal niet en andere zeggen ja het kan hoor je niet vaak maar het gebeurd nog wel eens

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:19

samenlevingscontract is volgens mij niet nodig hoor voor een hypotheek..
Wij hebben het wel, maar was niet verplicht voor de hypotheek..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:23

Ik heb het vergaal geprobeerd te lezen, maar kwam er op een gegeven moment niet helemaal meer uit.
Maar je moet er echt een punt achter zetten hoor! Want dit werkt zo niet.. :(:)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:32

Ga naar huis als er iets veranderd sms ik leandrotje kan denk ik niet op de pc het weekend wnat die dochter zit er altijd achter

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:32

IEDEREEN PRETTIG WEEKEND

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:33

En een fijne sinterklaas |(

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:33

Hij mag mij wel meenemen

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:34

Sterkte :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:36

Blackje schreef:
samenlevingscontract is volgens mij niet nodig hoor voor een hypotheek..
Wij hebben het wel, maar was niet verplicht voor de hypotheek..

Nee is inderdaad niet verplicht, wordt wel aangeraden :j Wij hebben er ook geen. Niet echt verstandig, maar we gaan binnekort wel iets regelen.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 18:42

nou merk nu wel hoe belangrijk die dingen zijn ben er nog even hij is sinterklaas aan het vieren bij oma met zijn ex en zijn ex schoonzusje
Hoe ziek.

kijk er tegen op als ze binnen komen maar ik zit nu achter de pc en dochter lief kan dan niet hah ah

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:55

waarom ga je steeds terug naar dat huis?
je zou een hotelkamer kunnen huren oid, vertrekken met de bus naar *waar dan ook*..
je gaat regelmatig naar je werk en hebt dan elke keer de kans om wat spullen mee te nemen en niet weer terug te gaan.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 18:57

Er is geen geld als ik een geld boom zou hebben zou ik allang weg zijn geweest.

En even over mijn werk wie zegt dat ik geen spullen mee neem ???

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:45

Maar komt hi vanavond thuis? Of blijft hij bij die oma? Hoop echt dat er gauw een oplossing voor je is!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:58

En toch heb ik er wat rare ideeën bij.. :o Inmiddels begint dit topic wel een beetje aan te voelen als 'aandachttrekkerij' met de slecht te volgen meneer en mevrouw verhalen. En dat bedoel ik beslist niet l*llig, maar zo komt het op mij wel een beetje over..

Maar je zegt hem dat het definitief over is en ondertussen geef je hetzelfde tegenstrijdige signaal als voorgaande keren, er gebeurt namelijk niets en je loopt nog steeds bij hem in hetzelfde huis rond. Daarnaast ben je ook zelf degene die elke keer weer met hem in discussie beland. Je hebt nu waarschijnlijk al tig-keren gezegd dat je er een punt achter zet en dat is tig-keren niet waar geweest. Je hebt tien keer nee gezegd en toch ja gedaan, de 11e keer verwacht iemand dat weer. Totdat je duidelijk maakt dat nee ook nee is. :)

Je zult je acties toch ook kracht bij moeten zetten. En dat hoef je helemaal niet in je eentje te doen, zoek mensen om je heen die je willen helpen. Ook al is het maar iemand bij wie je vraagt of je een nachtje mag blijven. Ik kan me niet voorstellen dat bekende van je zullen weigeren als je het vraagt en ze je situatie vertellen..

Succes nog maar weer eens.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:09

Ik weet niet maar ben van hem af alleen zitten we met dat huis.
iedereen zit hier maar over door te ouwe prutsmutsen want wordt momenteel wel een beetje moe van.
Ik probeer mijn dingen te regelen maar dan moet ik eerst een afspraken hebben staan nou woensdag bij juridisch loket en maandag hang ik gewoon weer aan de bel bij de dokter en bij maatschappelijk werk.

Heb een paar post punten terug ook gevraagd ik weet niet bij welke instantie's ik moet zijn die mij kunnen helpem met het regelen van het financiele toen zeiden mensen juridisch loket .. heb ik afspraak.
Voor een huisje maatschappelijk werk, dokter.

Ik doe mijn best en zolang ik in dit huis kan zitten zonder met hem te hoeven praten en ik slaap boven hij beneden niks aan de hand en ja als hij rare dingen gaat doen dan bel ik de politie en ga ik naar een blijf van mijn lijf huis.
Maar dat zijn dan nog al stappen die je zet, want heb al van andere mensen die daar zitten gehoord je mag met niemand contact niet werken niet zomaar naar buiten etc etc ... nou als ik het dan nog even zo vol kan houden en dan een eigen huisje kan krijgen doe ik het liever zo >.. EN DAT IS NIET OM NAAR HEM TERUG TE GAAN :(

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:14

Kijk ook of je een intake gesprek kunt krijgen bij de notaris. Deze kan je precies vertellen over alles dat met de woning te maken heeft.
Ik weet overigens waar ik over praat. Het is mijn dagelijks werk.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:17

oke zoiets dacht ik wel door je antwoorden die je gaf.
Hij heeft een traject opgestart bij de gemeente om te kijken of hij mij zo uit kan schrijven.
En heeft bij de notaris ook nog dingen gevraagd en nogmaals een bewijs van eigendom gevraagd.

Wil naar een afzondelijke notaris gaan die niks heeft te maken met de koop van dat huis

Als ik opeens niet meer antwoord komt hij binnen en als er iets gebeurd heb ik leandrotjes nummer en zal zij een post neer zetten