DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:28

@Rainbow. Het is helemaal niet zo gek hoor, dat zij een bepaalde werkwijze hebben en een datum waarop zij de aflossing binnen zien komen. Als je een hypotheek hebt, kun je ook niet betalen wanneer het jou uitkomt. Geldt niet alleen voor DSB hypotheken, maar voor hypotheken in het algemeen. Daarom incasseren ze ook liever. Is voor de maatschappij goedkoper aan administratie.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:29

Met de hypotheek verstrekker heb ik afgesproken dat het voor de eerste van de volgende maand binnen moet zijn. Dit had ik ook afgesproken toen ik in maart meldde dat de auto-incasso geblokkeerd was. En als de incasso's terug worden gezet ben ik mijn overzicht kwijt van wat ik die maand te besteden heb. En dan hebben ze daar maar rekening mee te houden. Heb ik tenslotte ook dat ik het geld betaal of overmaak. En dat heb ik tegen alle bedrijven gemeld dat het voortaan zo zal gaan. En sommige blijven volhouden dat ze geen betaling hebben ontvangen en als je dan zegt dat ze hun administratie maar een keer moet checken blijkt dat het wel ineens is betaald.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:26

Ook al is dit een oud topic: hoe gaat het nu met de gedupeerden?

Wij hebben eindelijk een bevestiging binnen gekregen van de in oktober 2009 (!!!) ingediende klacht, voordat de bank failliet ging trouwens.
Niet dat ze er al iets mee gedaan hebben, maar de klacht wordt in behandeling genomen. Ooit...

Verder krijgen we elke week dreigbrieven dat we bedragen moeten betalen, die geen betrekking hebben op de afgesloten hypotheek of verzekeringen of afgegeven ai's.
Bellen dus elke week, mailen ook, maar er wordt niets opgelost. We bellen terug, jaja. Dat heb ik al tig keer gehoord. Degene die belt, ben ik.
Inmiddels hebben we een BKR-registratie van achterstand aan onze broek hangen terwijl wij geen CENT achter zijn.
Nog meer mensen met deze vreemde praktijken?

Cyntje

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:28

Wij hebben zojuist afgelopen week onze lening overgesloten.
We zijn ook dik voorgelogen schijnt. Toen wij onze lening oversloten van Rabo naar DSB was ons een looptijd van 10 jaar belooft, het bedrijf wat onze lening heeft overgenomen had uitgerekend dat we nu na 5 jaar nog 13 jaar bezig zouden zijn geweest met aflossen :oo
We komen wel in aanmerking voor een compensatieregeling maar hij zei dat je je daarmee niet rijk moet rekenen :+
Nu betalen we 30 euro per maand minder en doen er nu nog 7 jaar korter over, dus de beloofde tijd van DSB die we werkelijk hadden moeten hebben :+

Maar das ook lekker belachelijk zeg Marvantom :?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:49

Niet leuk om te horen he, Cyntje?
Wel goed dat je hebt overgesloten; reken eens uit: 30 euro x 7 jaar= 2520 euro.
Alleen al die 7 jaar...

Tja, bij ons gaat er administratief iets niet goed.
Er worden bedragen in rekening gebracht die niemand kan verklaren, maar er iets aan doen willen ze ook niet! _-:(

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:18

Snotverdikke zeg, dat is inderdaad wel krom. Heb je geen rechtsbijstandverzekering? Misschien dat die nog e.e.a. voor je kan betekenen?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 07:28

Nee, helaas geen rb-verzekering meer. We hebben fiks moeten snoeien in alle uitgaven (al 1,5 jaar 2 hypotheken).
De registratie zal vast verwijderd worden, maar dan nog.
Zij brengen ons in de problemen hiermee en ik heb besloten gewoon af te wachten wat ze gaan doen.
Misschien eisen ze de hele hypotheek wel op.
Lijkt me nu al spannend op basis van spooknota's.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:37

Ja, maar voor je zover bent dat die registratie verwijderd wordt, ben je wel even verder. En alleen DSB, of de curators, kunnen opdracht tot verwijdering geven. En een nieuwe hypotheek afsluiten met een A registratie zal een probleem kunnen gaan worden. Misschien toch een advocaat? Of heb je je aangesloten bij een van de stichtingen die de gedupeerden helpt?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:24

Only_Hellen schreef:
Ja, maar voor je zover bent dat die registratie verwijderd wordt, ben je wel even verder. En alleen DSB, of de curators, kunnen opdracht tot verwijdering geven. En een nieuwe hypotheek afsluiten met een A registratie zal een probleem kunnen gaan worden. Misschien toch een advocaat? Of heb je je aangesloten bij een van de stichtingen die de gedupeerden helpt?

Voorlopig hebben we geen nieuwe hypotheek nodig, we hebben er al 2! :D
Gelukkig wel aangemeld bij een stichting, maar daar verwachten we niet veel van. Eerst zien, dan geloven.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:26

Nee, maar als je hypotheek wordt opgeeist, zal er geld moeten komen. Dat bedoelde ik eigenlijk. Maar goed, voor het zover is, ben je helemaal een tijd verder. Kun je er niet achter hoe ze aan dat bedrag komen dat ze willen hebben? Ik zou zelf ook niet bellen, maar zoveel mogelijk schriftelijk doen. Voor je eigen dossier. Met bellen kun je niks aantonen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:56

Ik heb al mijn geld en het geld van mijn kids al terug gehad. Hiervoor kreeg ik ongeveer elke 2 weken wel een dreigtelefoontje dat we de auto-incasso moesten terugzetten voor het doorlopend krediet........blablabla. Daar kregen we afgelopen weken ook acceptgiro's en dreigbrieven voor, dat we achter liepen enzo. We liepen dus helemaal niet achter. Maar omdat we altijd aan het eind van de maand voor de volgende maand betalen....... Klopte hun administratie niet meer. Nu was het bijna afgelost dus dat scheelde weer. Ik heb vrijdag het laatste deel betaald en zijn we overal vanaf........... Er gaat maandag een brief uit dat ze het dossier dicht kunnen gooien en ons afmelden bij het BKR. Het zal mij benieuwen.............

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 11:12

Wij betaalde achteraf,... toen we de lening oversloten kreeg ik een brief dat ik nog 49 euro moest overmaken voor een gedeelte van de maand dat de lening nog bij hun liep.
Heb er maar over gebeld maar bleek wel te kloppen.

Als ik het niet tijdig over zou maken, zouden ze het vaste maandbedrag gewoon nog af blijven schrijven :oo

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:02

Ben ik blij dat alle auto-incasso's bij ons geblokkeerd zijn....... En dat ze het gewoon zouden blijven afschrijven (in theorie) dat vertelden ze mij ook aan de telefoon........ Maar ik ben sinds vrijdag 26 maart 2010 helemaal schuldvrij!!! Heerlijk gewoon. En veel sterkte voor de mensen die nog wel met de dsb te maken hebben........... :(:)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 16:59

Stelletje flikkers -:(-
Zojuist 25 maart het overige nog betaald omdat de lening is afgesloten bij DSB. Dus moest het restant van die halve maand nog betalen.
Als ik het niet tijdig over zou maken zou de eerste gewoon het volledige bedrag afgeschreven worden...

En nu is zojuist alsnog dat halve bedrag afgeschreven terwijl ik wel op tijd betaald heb!!!,.... hoe moet ik storneren :?
Bank is niet meer bereikbaar, DSB ook niet. Kan ik dat met internetbankieren ook?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:02

Bij welke bank zit je? Bij de abn is er gewoon een optie om via internetbankieren te storneren.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:04

Erg vervelend. Maar dat komt vast doordat je waarscheinlijk de dsb ook heb gemachtigt voor een periodieke overboeking?
Niet zo opwinden joh .. kijk gewoon of je het nog kan storneren bij je e-banking (is bij elke bank mogelijk) en anders zijn ze maandag weer berijkbaar en krijg jij echt je geld wel terug.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 17:11

Ik heb rabobank en ik zie het er nergens tussen staan namelijk...
Iemand die ook rabo heeft?
Ja kan hier gewoon kwaad om worden :=
Ja idd gemachtigd voor een periodieke overboeking maar dat is wel een ander bedrag ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:15

Bij de Rabobank kan je niet storneren via internetbankieren, kan alleen telefonisch. Dus daarvoor je zul je aankomende dinsdag even moeten bellen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:15

Het is geen periodieke overboeking? Want die kun je niet storneren. Een automatische incasso wel.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:37

Cyntje schreef:
Ik heb rabobank en ik zie het er nergens tussen staan namelijk...
Iemand die ook rabo heeft?
Ja kan hier gewoon kwaad om worden :=
Ja idd gemachtigd voor een periodieke overboeking maar dat is wel een ander bedrag ;)

Oowja periodieke overboeking kan je niet storneren ..
Maar het was een machtiging voor een automatische incasso toch vanuit de dsb? Ik haalde ook een beetje de begrippen door elkaar ..
Maar ik heb geen rabo dus ik kan het niet weten ... het is wel iig bij elke bank mogelijk om te storneren .. maar als je het telefonisch zou moeten doen bij de rabo is het denk ik nu al te laat.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 20:53

Ze waren gemachtigd voor het maandelijkse bedrag. Dat is per 15 maart gestopt omdat de lening is overgesloten.
Dus moest ik die halve maand overmaken via een acceptgiro, heb dat dus met internetbankieren gedaan. En nu is dat halfmaandelijkse bedrag + 3 cent extra nog eens afgeschreven :?

Maar tot welke tijd kun je storneren?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:36

Cyntje schreef:
Ze waren gemachtigd voor het maandelijkse bedrag. Dat is per 15 maart gestopt omdat de lening is overgesloten.
Dus moest ik die halve maand overmaken via een acceptgiro, heb dat dus met internetbankieren gedaan. En nu is dat halfmaandelijkse bedrag + 3 cent extra nog eens afgeschreven :?

Dat is tegenwoordig 56 dagen, dus je hebt tijd zat! ;)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:48

Bij mij is alles wel goed geregeld. Had daar alleen geld staan (spaargeld) en alles is netjes over gestort. incl. rente die ik nog moest krijgen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 13:28

MarvanTom schreef:
Cyntje schreef:

Dat is tegenwoordig 56 dagen, dus je hebt tijd zat! ;)

Ook als hun gemachtigd zijn voor de periodieke overboeking?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:02

Cyntje schreef:
Wij hebben zojuist afgelopen week onze lening overgesloten.
We zijn ook dik voorgelogen schijnt. Toen wij onze lening oversloten van Rabo naar DSB was ons een looptijd van 10 jaar belooft, het bedrijf wat onze lening heeft overgenomen had uitgerekend dat we nu na 5 jaar nog 13 jaar bezig zouden zijn geweest met aflossen :oo
We komen wel in aanmerking voor een compensatieregeling maar hij zei dat je je daarmee niet rijk moet rekenen :+
Nu betalen we 30 euro per maand minder en doen er nu nog 7 jaar korter over, dus de beloofde tijd van DSB die we werkelijk hadden moeten hebben :+

Maar das ook lekker belachelijk zeg Marvantom :?

hoe heb jij je lening overgesloten dan?
kan ik dat ook?