En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:31

Als je bij elk dingetje dat er gebeurt waar 'wel eens' wat achter zou kunnen zitten, jezelf af gaat vragen of hij wel eerlijk is, ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Dan maak je jezelf gek.

Vertrouwen is de basis, zie het als de fundering van je relatie.
Als de fundering niet goed is, valt je relatie vaak als een blokkendoos in elkaar.

sans6

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:54

Ik hoop voor je dat je de situatie voor jezelf goed van alle kanten bekijkt, en je niet laat beinvloeden door wat hij ongetwijfeld gaat zeggen.

Vergeet niet, hij had 2 relaties en nu.... NIETS meer. Meneer staat met lege handen, en een kat in nood maakt rare sprongen... wees dus bedacht op wat hij gaat zeggen, en reageer niet meteen, maar laat zijn woorden eerst eens inwerken, en dan filter je de dingen eruit die wel/niet waar kunnen zijn.
Dus NIET de dingen die je graag WIL horen.

Ik hoop voor jou dat je de juiste beslissing maakt, welke dat voor jou ook moge zijn.
Sterkte!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:57

als hij 4 jaar lang toneel kan spelen dan kan hij dat vanavond ook wel.4 jaar is gewoon heel lang.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:58

Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Wat zal dat toch gigantisch hard aan zijn gekomen! Wat een klap!

4 jaar is wel heel lang, ik persoonlijk zou mijn vriend dan niet meer vertrouwen.
En dan vooral om het feit dat hij het altijd verborgen heeft gehouden en niet eerlijk is geweest over wat er afspeelde.
Een slippertje kan gebeuren, en dat zou ik hem kunnen vergeven als hij er zelf mee aan komt en het eerlijk verteld.

Maar het is jou keus! EN je moet je door niemand laten beinvloeden.
Volg je eigen gevoel! Maar laat je niet meenemen door medelijden!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:06

ts heel veel sterkte dit zal een moelijke tijd voor je zijn.
Wij kunnen niet voor je beslissen wat je moet doen, je moet
je hart volgend en je zal best de goeie beslissing nemen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:27

Jeetje dat is schrikken. Ik zou het me niet kunnen voorstellen dat mijn vriend dat zou doen. Maar dat dacht jij tot vorige week vast ook.

Ik heb geen tips, er komen wel goede vragen voorbij en andere tips.
Zelf zou ik ook zeggen, wegwezen. Maar ik heb nooit in die situatie gezeten, dus vind niet dat ik kan oordelen hierover.

Sterkte.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:38

Besef je dat je hem eigenlijk tot voor een paar dagen nog nooit 'voor jou alleen' gehad hebt?

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:43

Jeetje al 4 jaar!! Zit het vol verbazing te lezen, onbegrijpelijk!!

Poeh, wat een nachtmerrie moet dit voor jou zijn. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:10

als ik jou was zou ik eerst eens even een tijdje weggaan, helemaal uit de situatie, om de dingen eens goed te overdenken en jezelf de ruimte te geven het kwartje te laten vallen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:57

Voor de TS is het allemaal heel heftig. Vanuit de zevende hemel de hel ingekwakt. Zij zit volgens mij midden in een verwerkingsproces. Dit topic zal haar hier ook bij helpen.

Zij heeft duidelijk bedenktijd nodig. Niet iedereen reageert impulsief.

Ze maakt een onwijs moeilijke tijd mee. En het is voor ons buitenstaanders makkelijk praten..... wij zitten niet met dat "gevoel".

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:00

mooi gesproken slimmerik....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:17

Meid wat een ellende! Mag er niet aan denken en eerlijk is eerlijk, ik weet echt niet welke raad ik je zo meteen moet geven... wat een rotsituatie! Ik wens je veel sterkte!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:23

Het is nu de volgende dag.

Hoe is het gesprek verlopen, ben je er wat wijzer uit geworden?

Ik moet eerlijk zeggen dat de sfeer van de laatste 2-3 pagina's aan het veranderen zijn. Mensen vinden het knap dat ze bij blijft lezen (is ook bewonderingswaardig omdat ze niet de antwoorden krijg die ze wilt) en roepen ook ineens dat ze niet alla minuut een beslissing hoeft te nemen.

De ts wilde eigenlijk alleen maar ervaringen van mensen die dit ook hebben gehad waarvan het goed is afgelopen.
In dit hele topic is niet een iemand waarbij langdurig vreemdgaan is goed gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:54

Ik heb niet die ervaring, dus idd kan ik niet vanuit ervaring praten. Alles heeft ook te maken met hoe TS zelf in elkaar steekt en er mee om kan gaan.

Mannen die niet trouw kunnen zijn, moet je laten staan, dergelijke relaties gaan altijd stuk. Is het eenmalig geweest, in dit geval wel erg lang, dan kan met samen er aan te werken het wel weer goed komen. Immers als hij met die vreemdganger gaat samenwonen heeft er ook een andere vrouw tussen gezeten, zijn rechtmatige vriendin en die vreemdganger die hem heeft afgetroggeld weet er dan ook mee om te gaan dat hij nog een "andere" had. Dus haar instelling is dan anders.

Voor haar was het leugens en stiekigheid, maar ook de onzekerheid of hij wel voor haar zou kiezen, of hij ook tegen haar liegt, of hij haar wel leuker vind dan die andere, etc.

Moeilijke situatie, maar alles opentrekken en bespreekbaar maken kan verhelderend werken en diepgang geven aan de relatie. Als het de beterende kant opgaat ,niet meer achterom kijken, dus niet de fout maken door het hem zijn hele leven te bijven verwijten en nadragen en met opmerkingen in ruzies voor zijn voeten gooien. Daar gaat het vaak fout, er niet over heen stappen en verder gaan, maar in blijven hangen en uitzuren.

Moeilijk, maar wel sterk als je het kunt TS.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:57

czarina schreef:
Hij heeft ooit voor haar gekozen

Vind je dat nou echt?

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:01

Heb er gelukkig geen ervaring mee, maar de gedachte alleen al... Heel veel sterkte en kies voor jezelf en waar jij acher staat. Rekening houden met zijn gevoelens is denk even niet aan de orde! Persoonlijk zou ik er geloof ik wel klaar mee zijn, maar dat is makkelijk praten. Ik denk persoonlijk dat het je hele leven blijft achtervolgen als je bij hem blijft, bij elke ruzie of twijfel komt het weer naar voren. En word je daar gelukkig van?

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:12

Heb het hele topic doorgelezen, wat een ellende moet dit voor je zijn.. Jeetje.. Had gelezen dat je ging praten hopelijk is er wat goeds uitgekomen..

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:12

Is het gesprek een beetje rustig verlopen? Heb je goed met hem kunnen praten en zijn er je dingen duidelijk uit geworden? Hebben jullie het uitgepraat, gaan jullie ervoor of is er door jou (of hem) besloten met de relatie te stoppen?

Ik ben heel erg benieuwd en hoop het beste voor je, wat dat ook mag zijn. Je zal er in ieder geval sterker uit komen, en of dat alleen is of samen, dat maakt niet uit.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:14

TS, je verteld meerdere malen dat je niet bij hem weg wilt gaan omdat je zoveel van hem houdt. Hoe kan je van iemand houden die je vanaf het begin in de maling neemt? Op deze manier ken je hem helemaal niet immers houdt hij telkens een masker op als hij bij jou is. Hoe kan je dan verder gaan met iemand die je dus niet kent en volhouden dat je van hem houdt?

Ik denk dat je, wat ik je niet kwalijk neem, een heel ander toekomstbeeld in gedachten had. Het is moeilijk om een beslissing te nemen. Als ik jouw was zou ik je hart volgen, maar ook je verstand een kans geven. En tja als je ervoor kiest om bij hem te blijven en hem te leren kennen, dan moet je dat doen. Misschien dat je er zelf na een tijd mee wilt stoppen en dan kan je iig zeggen dat je het geprobeerd had en hoef je je niet schuldig te voelen.

Succes met de keuze!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:23

TS, ik wens je veel sterkte, wat vreselijk!

Voor wat mijn idee waard is, denk ik niet dat dit nog goed kan/mag komen. Hij is geen trouwe man die een keertje uitgegleden is. Hij is bewust een relatie aangegaan met iemand anders, terwijl hij al met jou samen was, en heeft daarop ja-ren-lang bijna dagelijks tegen jou gelogen. Als het zolang geduurd heeft zonder dat jij iets doorhad, dan kan er haast geen leugen zijn die hij jou nog niet heeft wijsgemaakt. Hij heeft geen enkel respect voor je. En vergeet niet dat het niet uitgekomen is omdat hij besloten heeft dat hij ermee wilde stoppen. ZIJ heeft dat voor hem beslist. Er is aan dit hele verhaal echt niets dat voor hem pleit. Hoe lang zou het nog geduurd hebben zonder die actie van haar?

Je moet je verdere beslissingen aleen maar in je eigen belang nemen. Niet meer aan het zijne denken. Jij bent op lange termijn veel beter af zonder die bedrieger, dan met hem. Zelfs als dat financieel een stap achteruit is. Je zal hem nooit meer volledig kunnen vertrouwen. Hij heeft op alle mogelijke manieren bewezen dat hij geen vertrouwen waard is. Laat hem achter nu je nog kan. Wat ga je doen als je over een paar jaar kinderen hebt met hem, en hij haalt weer zo'n stunt uit?

Ik zou ook eens rondkijken in jullie vrienden- en kennissenkring. Het is onmogelijk dat niemand van die mensen iets in de gaten hebben gehad al die tijd. Ik denk dat er véél zogezegde 'vrienden' van jou iets wisten maar gezwegen hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:22

TS, is de relatie met de andere vrouw daadwerkelijk voorbij? Ook al heeft hij haar gebeld?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:30

Calanddra schreef:
czarina schreef:
Dat weet ik niet. Dat zal ts moeten kunnen zien aan hem. Of hij echt spijt heeft of niet.

Hij heeft haar de afgelopen 4 jaar ook voor kunnen liegen zonder dat ze wat door had. Waarom zou het nu dan anders zijn?

TS kies alsjeblieft voor jezelf.

ja ts kies aub voor jezelf
als mijn vriend dit zou doen zou ik iets heel anders met hem doen als het hem willen vergeven }>

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:33

Hey

Ik wil je ten eerste heel veel sterkte wensen de komende tijd. Je moet zelf achter je beslissing staan en die beslissing kunnen wij niet voor je maken.

Ik heb 2 maal een vriend gehad die vreemd is gegaan, maar ook 2 maal hebben zij het uitgemaakt. Dit waren gelukkig geen lange relaties. Wel heb ik bij mijn huidige vriend er lang over gedaan om hem volledig te vertrouwen. En dan vooral als ik zulke dingen weer lees, krijg ik weer beetje de kriebels. Terwijl hij echt heel erg betrouwbaar is. Maar goed, dat denkt iedereen van zijn eigen vent.

Ik heb veel moeite gehad met vertrouwen, maar is wel goed gekomen hoor. Maar daarnaast ben ik wel een erg onzeker persoon, want gelukkig nu ook met de jaren wel beter word.

Ik wil je heel veel wijsheid en sterkte wensen in deze moeilijke periode.

Liefs Mara

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:33

Wens je heel veel sterkte en wijsheid in deze vreselijk situatie waar je in terecht bent gekomen..........

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:49

Ilzas schreef:
czarina schreef:
Hij heeft ooit voor haar gekozen

Vind je dat nou echt?

Ja dat vind ik. Hij is met ts samen gaan wonen en niet met die ander.
Dus heeft hij toen voor ts gekozen. Samenwonen doe je niet zomaar