Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Piaffe123 schreef:Ik ga regelmatig mee naar dance feesten (denk aan Extrema, Armin van Buuren enzovoort)
Als je daar toch ziet wat drugs met die mensen doet denk je wel 10 keer na voordat je dat gaat gebruiken
Piaffe123 schreef:Wat ik me afvraag, waarom nemen jullie een pilletje?
Om meer te druven? - waarom je stoerder voordoen dan je bent??
Langer wakker te blijven? - eerder weg gaan en luisteren naar je lichaam
Een geweldig gevoel te hebben? - zorg dat je het naar je zin hebt, heb je ook een fijn gevoel.
Of beredeneer ik het nu totaal verkeerd?
kohtje schreef:Waarom zoekt iemand onspanning in pillen oid? Veel van de schrijvers hier zijn nog erg jong . Hebben jullie dan nu al zoveel stress dat jullie echt onspanning zoeken? Ik ontspan bv door bij mijn paard te zijn. Werk op dit moment 70 uur in de week en heb veel stress maar geen haar op mijn hoofd die er aan denk iets te nemen aan drank of pillen.
Ik ontspan mezelf ook wel als ik nuchter ben op een feest omdat ik voor de muziek en de sfeer ga, en dat al helemaal geweldig vind.

Moelie schreef:pharagirlke schreef:Ik snap nog altijd niet hoe je een auto met drugs kan vergelijken. Wie kan me dat een keer uitleggen?
Zoals er werd gezegt door iemand: Ik gebruik geen drugs omdat er een bekende een keer aan dood is gegaan. Toen maakte iemand een vergelijking als: Dus, omdat er al heel veel mensen een auto-ongeluk hebben gehad rij je ook nooit auto.
Tis natuurlijk iets heel verschillends, dat wel.. Maar ik denk dat diegene het zo bedoelde.
Frances schreef:En trouwens jullie zeggen allemaal iedereen moet het voor zichzelf weten, maar harddrugs zijn toch illegaal, dus nee eigenlijk zou je het dan niet zelf moeten weten
Piaffe123 schreef:Denk niet dat de mensen dat graag horen als je dat zegt dat het niet ieder voor zich is, drugs gebruikers zijn van mening van wel anders deden ze het niet
Die "logica" mis ik helemaal en ik vind het zelfs ronduit onrespectvol dat je dit naar boven haalt...
Moelie schreef:Missy123 schreef:Ik denk dat iedereen anders tegen drugs aankijkt en iedereen mag en heeft daar een eigen mening over !
Die wordt meestal gevormd door je opvoeding, wat je zelf meemaakt en ziet om je heen en je eigen ik...
Hoe je er tegen over staat en/of angst ervoor heb.
Ik vindt drugs en/of blowen niet verkeerd ik denk alleen dat heel veel mensen het doen omdat het er een soort van bijhoort. Lees: op een hardcore feest of wat voor feest dan ook.
Ikzelf blow alleen in het weekend (niet eens elk weekend) voor mij is het een soort van ontspanning..
Pillen doe ik ook weleens alleen denk ik dat ik één van de weinige ben die het juist NIET doet als ik uitga,
ik doe het alleen bijvoorbeeld met mijn vriend samen als we thuis zijn of een weekend in een hotel enz.
Neehoor, ik neem echt niet een pilletje op een hardcorefeest omdat iedereen het doet. Het is nog altijd mijn eigen keuze en zoals ik al eerder heb gezegt, ik ga ook welles naar feesten waarbij ik gewoon nuchter blijf. Dus ik pak niet op elk feest een pilletje.
Op hardcorefeesten zijn er sowieso altijd nog mensen bij die géén drugs gebruiken en die dat ook nooit doen.
Dit is dus weer een vooroordeel over hardcorefeesten en dat vind ik ook niet kloppen.
PRE schreef:De lijst van de nadelige dingen van drugs is veel groter als de voor delen.
Drugs beïnvloed concentratievermogen, lichamelijke functies.
Voor je gevoel ben je helder terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Bij XTC kun je je zo fit en energierijk voelen dat je loopt te hossen en te dansen, terwijl je misschien wel helemaal uitgeput bent en uitgedroogd raakt.
Daarbij is drugs ook nog eens heel persoon gebonden, en kan het dus totáál verkeerd uitpakken, en word je bijvoorbeeld opeens heel agressief, en dat kan je helaas van te voren niet weten.
Daarbij kan je in sommige gevallen nog een gevaar voor een ander zijn ook nog.
Is het dat nou allemaal waard om een avondje helemaal uit je dak te gaan??
Piaffe123 schreef:Wat ik me afvraag, waarom nemen jullie een pilletje?
Om meer te druven? - waarom je stoerder voordoen dan je bent??
Langer wakker te blijven? - eerder weg gaan en luisteren naar je lichaam
Een geweldig gevoel te hebben? - zorg dat je het naar je zin hebt, heb je ook een fijn gevoel.
Of beredeneer ik het nu totaal verkeerd?

Frances schreef:Ok dus als iemand een ander verkracht moet die dat lekker zelf weten, sorry ik mis je logica hier totaaal moelie
haha nee dat geloof ik piaffe123 maar dat maakt me niet heel veel uit, dat iemand het niet graag hoort
Moelie schreef:Frances schreef:En trouwens jullie zeggen allemaal iedereen moet het voor zichzelf weten, maar harddrugs zijn toch illegaal, dus nee eigenlijk zou je het dan niet zelf moeten weten
Drugs is sowieso slecht, daar ben ik het ook met je eens. Er zijn zoveel dingen slecht.
Het is idd ook illegaal, maar dat zijn zoveel dingen. Er word toch ook zovaak ingebroken, verkracht, mishandeld en ga zo nog maar even door.
Ik denk niet dat iedereen op deze aardbol even braaf is.