Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe123

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:15

Wat ik me afvraag, waarom nemen jullie een pilletje?

Om meer te druven? - waarom je stoerder voordoen dan je bent??
Langer wakker te blijven? - eerder weg gaan en luisteren naar je lichaam
Een geweldig gevoel te hebben? - zorg dat je het naar je zin hebt, heb je ook een fijn gevoel.

Of beredeneer ik het nu totaal verkeerd?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:17

Piaffe123 schreef:
Ik ga regelmatig mee naar dance feesten (denk aan Extrema, Armin van Buuren enzovoort)

Als je daar toch ziet wat drugs met die mensen doet denk je wel 10 keer na voordat je dat gaat gebruiken

En door die mensen die tever gaan, teveel drugs ophebben krijg je van die vooroordelen zoals jij nu doet.
Er zijn meer mensen die drugs gebruiken en die wel hun grenzen kennen, zoals ik.. dan mensen die teveel nemen. Tuurlijk komt dat wel op elk feest een keer voor maar er zijn ook duizenden mensen op zo'n feest.
En alsof jij hiermee wilt zeggen: Als ik drugs ga proberen gaat het bij mij ook mis zoals ik vaak op feesten zie. Maar dat ligt toch helemaal aan jezelf? Als jij het voor de eerste keer doet bijv, en je neemt bijv meteen 2/3 pillen.. logische dan dat het misgaat.
Maar er zijn zat mensen die drugs gebruiken met verstand om het zomaar even te zeggen. Ik heb nog nooit meer dan 1 hele pil op, omdat ik weet dat ik genoeg heb aan een kwart of half. Ik heb mijn grenzen daar dus in en zou die ook nooit overtreden.
En het ziet er idd soms eng/akelig uit als mensen drugs ophebben. De ene die miss maar een halve pil opheeft gaat meteen met zijn kaken op en neer, de ander krijgt zo'n grote ogen dat je denkt dat diegene aggresief is.
En ik zie ook wel op elk feest iemand die moet worden afgevoert.. maar waarschijnlijk is diegene dan toch zelf schuldig en heeft diegene toch zelf teveel drugs op? Of dingen door elkaar gedaan e.d.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:19

Waarom zoekt iemand onspanning in pillen oid? Veel van de schrijvers hier zijn nog erg jong . Hebben jullie dan nu al zoveel stress dat jullie echt onspanning zoeken? Ik ontspan bv door bij mijn paard te zijn. Werk op dit moment 70 uur in de week en heb veel stress maar geen haar op mijn hoofd die er aan denk iets te nemen aan drank of pillen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:20

Piaffe123 schreef:

Een geweldig gevoel te hebben? - zorg dat je het naar je zin hebt, heb je ook een fijn gevoel.

Je beredeneert het idd verkeerd. Ik neem een pilletje omdat ik het relax vind, omdat ik het feest dan heel anders meemaak dan als ik nuchter ben. Niet om meer te durven, zou raar zijn als ik alleen daarvoor een pil nam. Ik durf als ik nuchter ben ook wel genoeg.
Om langer wakker te blijven? Ja, ik kan er langer mee doorgaan want zo'n feest duurd meestal wel 12u en ik wil op het laatst geen last hebben van moeheid of van mijn rug o.i.d.
Een geweldig gevoel heb ik zeker als ik een pilletje opheb, het is heel anders dan dat je nuchter bent. Maar ik ga ook af en toe nuchter naar feesten, dus tis niet dat ik het persé nodig heb op een feest.
Iedereen moet het toch voor zichzelf weten? Waar maak je je dan druk om...? Dat vraag ik mij af.
Je hebt zelf waarschijnlijk nog nooit een pilletje op dus je kan er ook niet over oordelen vind ik. Je kan niet vanalles gaan bedenken waarvan je niet zeker weet dat het waar is.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:22

kohtje schreef:
Waarom zoekt iemand onspanning in pillen oid? Veel van de schrijvers hier zijn nog erg jong . Hebben jullie dan nu al zoveel stress dat jullie echt onspanning zoeken? Ik ontspan bv door bij mijn paard te zijn. Werk op dit moment 70 uur in de week en heb veel stress maar geen haar op mijn hoofd die er aan denk iets te nemen aan drank of pillen.

Nee, niet voor ontspanning :) Ik ontspan mezelf ook wel als ik nuchter ben op een feest omdat ik voor de muziek en de sfeer ga, en dat al helemaal geweldig vind.
Ik heb net nog een berichtje getypt waar ik het uitleg.
Laatst bijgewerkt door Moelie op 22-07-09 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:22

Hm nee ik wil niet zeggen dat als ik een pil zou nemen het dan perdefenitie verkeerd gaat, wel dat ik beter oplet omdat ik de mogelijke gevolgen ken.
Het randje van goed en fout ligt nogal dicht bij elkaar.

haha en ik maak me echt nergens druk over hoor fijn ieder voor zich, alleen jammer van de mensen die er wel verkeerd gebruik van maken, andere mensen een last er mee bezorgt (lees: ehbo'ers mede bezoekers).

Jij voelt je duidelijk aangevallen, wat helemaal nergens voor nodig is hoor, ik vraag iets en daar kan ook een antwoord op zonder de reactie, waar maak je je druk om, heb ik niks over gezegd :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:24

Nu wordt er steeds gezegt ook als je nooit een pil op hebt kun je niet oordelen, maar als je tegen drugs bent ga je toch geen pil nemen zodat je er wel over kan oordelen? bovendien wat zou dat aan de mening moeten veranderen? Dat je het gevoel lekker zou vinden maakt drugs niet beter of slechter imo ik bedoel te zeggen dat het gevoel dat drugs geeft niets te maken heeft met hoe goed of slecht het is en je het dus ook niet hoeft te proberen om je mening erop te baseren

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:26

En trouwens jullie zeggen allemaal iedereen moet het voor zichzelf weten, maar harddrugs zijn toch illegaal, dus nee eigenlijk zou je het dan niet zelf moeten weten O:)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:27

Ja dat klopt, en dat is vaak het probleem. Mensen die er nog een pilletje bijnemen terwijl ze er al eentje ophebben. Dan gaat word het gevoel minder en denken ze er meteen weer een hele bij te moeten nemen. Maar ik heb nog nooit een hele op, ik begin altijd maar met een kwart en een paar uur daarna doe ik nog een kwart.
Alle mensen zijn verschillend dus wat drugsgebruik betreft is iedereen ook anders. De een is er verstandiger in dan de ander.
Maar wat ook niet goed is is dingen met elkaar gaan mengen en volgensmij komt dat ook vaak voor. Ik zou bijv nooit als ik een pil opheb alcohol gaan drinken. Heb het nog nooit geprobeerd maar dingen door elkaar doen lijkt mij niet verstandig.
Alcohol drink ik ook nooit op een feest, zo'n feest duurd vaak 12u en als ik dan tijdens het hele feest alcohol drink kan ik op het eind waarschijnlijk niet eens rechtop blijven staan.

Maar tis echt niet zo dat als je drugs ophebt je ineens niet meer kunt nadenken hoor. Heb het nog altijd gekunt! :)
Misschien word je wel minder verstandig en heb je eerder snel 'schijt' aan iets maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad.

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:28

Mag je alleen niet zeggen Frances ;)

Niet voor niks dat de beveiligers aan de deur zoveel mogelijk drugs in de tonnen gooit en afgeleverd worden aan de politie.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:28

De lijst van de nadelige dingen van drugs is veel groter als de voor delen.

Drugs beïnvloed concentratievermogen, lichamelijke functies.
Voor je gevoel ben je helder terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Bij XTC kun je je zo fit en energierijk voelen dat je loopt te hossen en te dansen, terwijl je misschien wel helemaal uitgeput bent en uitgedroogd raakt.

Daarbij is drugs ook nog eens heel persoon gebonden, en kan het dus totáál verkeerd uitpakken, en word je bijvoorbeeld opeens heel agressief, en dat kan je helaas van te voren niet weten.

Daarbij kan je in sommige gevallen nog een gevaar voor een ander zijn ook nog.

Is het dat nou allemaal waard om een avondje helemaal uit je dak te gaan??
Laatst bijgewerkt door PRE op 22-07-09 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:29

piaffe123: sorry ik snap hem even niet haha wat mag ik niet zeggen O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:30

Moelie schreef:
pharagirlke schreef:
Ik snap nog altijd niet hoe je een auto met drugs kan vergelijken. Wie kan me dat een keer uitleggen?

Zoals er werd gezegt door iemand: Ik gebruik geen drugs omdat er een bekende een keer aan dood is gegaan. Toen maakte iemand een vergelijking als: Dus, omdat er al heel veel mensen een auto-ongeluk hebben gehad rij je ook nooit auto.
Tis natuurlijk iets heel verschillends, dat wel.. Maar ik denk dat diegene het zo bedoelde.

Dan mag diegene me vertellen waar je een drugsbewijs voor harddrugs moet halen en hoe lang opleiding die gekregen heeft om harddrugs te gebruiken. Als dat vergelijkbaar is met autorijden, dán kan ze gaan vergelijken :j

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:30

Frances schreef:
En trouwens jullie zeggen allemaal iedereen moet het voor zichzelf weten, maar harddrugs zijn toch illegaal, dus nee eigenlijk zou je het dan niet zelf moeten weten O:)

Drugs is sowieso slecht, daar ben ik het ook met je eens. Er zijn zoveel dingen slecht.
Het is idd ook illegaal, maar dat zijn zoveel dingen. Er word toch ook zovaak ingebroken, verkracht, mishandeld en ga zo nog maar even door.
Ik denk niet dat iedereen op deze aardbol even braaf is.

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:30

Denk niet dat de mensen dat graag horen als je dat zegt dat het niet ieder voor zich is, drugs gebruikers zijn van mening van wel anders deden ze het niet ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:31

Piaffe123 schreef:
Denk niet dat de mensen dat graag horen als je dat zegt dat het niet ieder voor zich is, drugs gebruikers zijn van mening van wel anders deden ze het niet ;)

en daar gaan ze in de fout. Harddrugs nemen beinvloed ook je volledige omgeving.

Moelie: dus omdat die dingen gebeuren denk jij "aah dat valt toch ook wel mee, da's toch ook hun keuze dus waarom zou ik dan niet, even illegaal, lekker harddrugs gaan gebruiken?" := Die "logica" mis ik helemaal en ik vind het zelfs ronduit onrespectvol dat je dit naar boven haalt... :n
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-09 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:32

Ok dus als iemand een ander verkracht moet die dat lekker zelf weten, sorry ik mis je logica hier totaaal moelie :)

haha nee dat geloof ik piaffe123 maar dat maakt me niet heel veel uit, dat iemand het niet graag hoort :')

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:32

Moelie schreef:
Missy123 schreef:
Ik denk dat iedereen anders tegen drugs aankijkt en iedereen mag en heeft daar een eigen mening over !
Die wordt meestal gevormd door je opvoeding, wat je zelf meemaakt en ziet om je heen en je eigen ik...
Hoe je er tegen over staat en/of angst ervoor heb.

Ik vindt drugs en/of blowen niet verkeerd ik denk alleen dat heel veel mensen het doen omdat het er een soort van bijhoort. Lees: op een hardcore feest of wat voor feest dan ook.

Ikzelf blow alleen in het weekend (niet eens elk weekend) voor mij is het een soort van ontspanning..
Pillen doe ik ook weleens alleen denk ik dat ik één van de weinige ben die het juist NIET doet als ik uitga,
ik doe het alleen bijvoorbeeld met mijn vriend samen als we thuis zijn of een weekend in een hotel enz.

Neehoor, ik neem echt niet een pilletje op een hardcorefeest omdat iedereen het doet. Het is nog altijd mijn eigen keuze en zoals ik al eerder heb gezegt, ik ga ook welles naar feesten waarbij ik gewoon nuchter blijf. Dus ik pak niet op elk feest een pilletje.
Op hardcorefeesten zijn er sowieso altijd nog mensen bij die géén drugs gebruiken en die dat ook nooit doen.
Dit is dus weer een vooroordeel over hardcorefeesten en dat vind ik ook niet kloppen.

Volgens mij voel je je heel erg aangesproken door wat ik geschreven heb, want ik denk dat je uit mijn tekst niet kan opmaken dat ik vooroordelen heb.

Ik gaat namelijk zelf ook naar hardcore / dance feesten en gebruik niks als ik uitga.

Volgens mij heb ik ook niet neergezet dat jij dat of iedereen dat doet omdat het erbij zou horen..
Het blijft in 90% van de gevallen een eigen keuze, ook al wordt je beinvloed, meestal ben je zelf degene die het neemt !
Ik zeg alleen dat je op hardcore feesten of ander dance feesten, meer drugsgebruik ziet dan dat je naar bv een plein gaat (kroegjes) en dat daar de verleiding groter is !

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:33

PRE schreef:
De lijst van de nadelige dingen van drugs is veel groter als de voor delen.

Drugs beïnvloed concentratievermogen, lichamelijke functies.
Voor je gevoel ben je helder terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Bij XTC kun je je zo fit en energierijk voelen dat je loopt te hossen en te dansen, terwijl je misschien wel helemaal uitgeput bent en uitgedroogd raakt.

Daarbij is drugs ook nog eens heel persoon gebonden, en kan het dus totáál verkeerd uitpakken, en word je bijvoorbeeld opeens heel agressief, en dat kan je helaas van te voren niet weten.

Daarbij kan je in sommige gevallen nog een gevaar voor een ander zijn ook nog.

Is het dat nou allemaal waard om een avondje helemaal uit je dak te gaan??

Je word eerder aggresief van alcohol dan van drugs. En toch word er zovéél alcohol gedronken en kun je het bijna overal kopen.
Op een feest is de sfeer altijd goed, en mensen die drugs ophebben zijn nooit opzoek naar ruzie maar zijn gewoon lekker aan het feesten.
Uitdroging kan idd voorkomen ja, maar dat kan ook zonder drugs gebeuren.
Gelukkig drink ik altijd genoeg water als ik een pilletje opheb :)
Ieder zijn eigen manier om uit zijn dak te gaan toch? De een doet het nuchter, de ander doet het met alcohol, en nog een ander doet het met drugs. Ik vind dat iedereen het gewoon zelf moet weten, niet iedereen is hetzelfde :)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:33

Piaffe123 schreef:

Van een pilletje word je niet stoerder :P
Op je 2e punt, eerder weggaan terwijl je op een mega vet cool tof feest hebt? Je daar met een paar duizend man heeelemaal los gaat, lekker in het zonnetje aan het dansen bent. met vrienden the time of your life hebben... En dan moet je eerder weg omdat je moe bent en geen zin meer hebt. Lekker daar betaal ik geen 80 euro voor een kaartje voor dan wil ik gewoon 12 uur knallen!
Je derde punt, ik kan het ook zonder pillen naar mijn zin hebben, maar het gevoel wat je krijgt van zon pilletje is onbeschrijvelijk, dat krijg je nuchter nooit...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:35

Frances schreef:
Ok dus als iemand een ander verkracht moet die dat lekker zelf weten, sorry ik mis je logica hier totaaal moelie :)

haha nee dat geloof ik piaffe123 maar dat maakt me niet heel veel uit, dat iemand het niet graag hoort :')

Hoho, dat heb je mij niet zien typen!? Ik heb het erover dat er zoveel illegaal is dus niet alleen drugs. Ik vind het veel eerder als der iemand vermoord/verkracht/mishandeld word dan iemand die drugs gebruikt. Daarmee val je pas een ander lastig.
Ik heb het erover dat dat ook illegaal is maar alsnog word gedaan, en dat keur ik absoluut niet goed. Maar ik bedoel ermee te zeggen dat omdat het illegaal is, de mensen echt niet allemaal zo braaf zijn en het niet doen.

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:35

Ja eerder weg gaan ja, pillen slikken want jeej dan kan ik langer door gaan.. lekker goed voor je lichaam ook, tot je een keer omvalt.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:36

Ja tot dat je het vekeerde pilletje treft, en dan is het opeens heel erg sneu als je in het ziekenhuis licht...
Kan er echt niet bij komen dat mensen zo 'dom' kunnen zijn omdat te gebruiken, iedereen weet zelfs kinderen van 6 dat drugs helemaal tegen de natuur van je lichaam in is.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:37

Goed uitgelegt Cherrypop! :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:37

Moelie schreef:
Frances schreef:

Drugs is sowieso slecht, daar ben ik het ook met je eens. Er zijn zoveel dingen slecht.
Het is idd ook illegaal, maar dat zijn zoveel dingen. Er word toch ook zovaak ingebroken, verkracht, mishandeld en ga zo nog maar even door.
Ik denk niet dat iedereen op deze aardbol even braaf is.

Nou kijk jij zegt ja pillen zijn illegaal maar ik doe het toch, er word ook ingebroken etc. en dat is ook illegaal. Daar maak je gewoon een heel kromme vergelijking en dan komt het toch echt zo over alsof jij bedoelt te zeggen dat het niet uitmaakt of iets illegaal is of niet, als je het zelf wil is het goed ;)