Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:25

Heb zo weer rijles :Y)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:27

Zo gister me laatste les gehad want Peter gaat 3 weken met vakantie, dus 3x niet autorijden :n Kan ik die tijd mooi besteden aan me theorie. Vandaag ben ik naar het CBR geweest, hier in hoorn op de Holenweg, daar rij ik o.a weg als ik praktijk examen moet doen en voor theorie, was TTT= tussen tijdse toets geloof ik. Heb vandaag straatje gekeerd, parkeren in vak en vandaag voor het eerst met navigatiesysteem gereden, moest iemand naar huis brengen via dat systeem, was wel grappig Moet daar ook een stukje pratijkexamen mee doen. Dit ga ik nu elke les doen. Het wordt steeds leuker :D
17 augustus les 17

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:28

Rijles ging wel oké! Sommige dingen heb ik verbeterd, andere dingen gingen wat slechter. Maargoed, dat is altijd wel zo!
Heb voor het eerst achteruit&voorruit geparkeerd in een schuin vak. Echt moeilijk zonder auto naast je! Ben dan heel mn oriëntatie kwijt!

Ga nu ook 2x per week lessen, moet nu donderdag weer!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:42

Met hoeveel lessen beginnen jullie met bijzodnere verichtingen zoals inparkeren etc? Ik heb nu gister les 12/13 gehad en eb het schakelen etc. nu prima onder controle en ben bezig met spiegelen enzo. Dit gaat me ook tot nu toe redelijk af, maar heb geen idee of ik traag/gemiddeld/snel ben... hoever zijn jullie enw at doen jullie al :) ?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:43

Ik begon bij les 13 ongeveer met de bijzondere verrichtingen. Ik doe nu alles al vanaf les 19 en heb nu 26 lessen gehad.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:07

Keren dmv steken heb ik in les 6 gedaan (geloof ik). Les 8/9 ging ik bezig met keren dmv halve draai&inparkeren in een haaks vak. En gisteren (les 11) heb ik dan parkeren (achteruit en vooruit) in een schuin vak gedaan. :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:09

Ik heb bijzondere verrichtingen pas heel laat gedaan, nu eigenlijk. (Les 35 t/m 42).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:33

pff wat zit daar een verschil in! ja want ik zatte denken..i kga er dan maar vanuit dat ik het binnen mijn pakket haal.... heb dan nog 20 lessen, maar heb er nu òok al 13 gehad in korte tijd, ben benieuwd of dat dat allemaal lukt dan :P

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:37

Mijn ouders betalen het gelukkig wanneer m'n geld op is. Ik moet het dan wel terug betalen. :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:29

ik ben er ook laat mee begonnen,
vandaag les 26+27 moet alleen nog achteruit inparkeren,
maar de rest ook nog niet zo heel vaak gedaan :P

wat gaat het alweer hard met die lessen :=

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:56

Ik heb gisteren mijn laatste les gehad voorlopig, nu vier weken vakantie. :)
Ik had echt slechte schoenen aan, ik deed een aantal keer enorm lomp met de pedalen... Het gas keihard indrukken, op de rem blijven hangen. := Mijn instructeur heeft drie keer gevraagd of ik die schoenen alsjeblieft niet meer aan wil doen. :')
Verder ook voor de eerste keer achteruit fileparkeren gedaan, eerste deed 'ie voor en moest ik nadoen, toen stond 'ie netjes. Tweede moest ik zelf doen, die stond nogal ver van de stoep af. :+

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:06

Vervelend is dat he, slechte schoenen ? Zo had ik een keer haast en had ik slippers aan. Heb toen uiteindeijk maar op blote voeten gereden.
Vind je het niet vervelend dat je dan 4 weken niet kunt lessen ?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:31

Veirl schreef:
Vervelend is dat he, slechte schoenen ? Zo had ik een keer haast en had ik slippers aan. Heb toen uiteindeijk maar op blote voeten gereden.
Vind je het niet vervelend dat je dan 4 weken niet kunt lessen ?

Ja, ik dacht dat het wel zou gaan met die schoenen, maar ik voelde echt niet wat ik deed. Beetje stom.
Vier weken is wel lang, dus ik ben wel bang dat ik daarna alles kwijt ben. :+ Maar goed, mijn instructeur heeft vier weken vrij en dat heeft 'ie natuurlijk ook gewoon verdiend en ik ben in die vier weken zelf 2/2,5 week weg en heb ik een week introductie, dus ik heb eigenlijk nog geluk dat dat gelijk loopt, anders had ik nog veel langer niet kunnen lessen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:35

Nja, daar valt iets minder aan te doen. Ik kan straks bijna heel augustus niet lessen, omdat ik geopereerd word. Terwijl ik juist een beetje tegen afrijden aan begin te zitten. :=

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:38

Oh, dat is wel heel vervelend. :n

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:39

Aaaaaach het is het einde niet. :D Maar hoop ook dat ik dan daarna niet nog veel lessen moet, omdat ik dingen verleerd ben.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:47

Goede schoenen zijn inderdaad belangrijk. Ik rijd altijd lekker op mijn allstars, maar heb ook wel eens in de haast mijn ballerinas aangehouden. Kon ook prima maar wel minder stevig. :+

Ik heb nu 2 weken niet les en dan 1 week wel en dan weer 1 week niet. Vind het niet heel erg eigenlijk..

Wow jullie kunnen wel heel lang niet. :=

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:40

ben weer terug,

moet minder enthousiast naar kruispunten, rotende's ect. rijden :')
heb volgende week donderdag weer les afgesproken, maar zie net dat ik dan moet werken,
morgen dus maar eens bellen of 't op een andere dag kan

en we gingen door de wasstraat _O-

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:19

Ik heb nu ook al dik vier weken niet meer gereden. Hij was eerst op vakantie, toen was de auto stuk en toen was ik op vakantie :P Ik hoop dat de auto het alweer doet. Ik les ook altijd op stevige schoenen haha :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:21

Verkeerde schoenen kunnen inderdaad vervelend zijn. Al rij ik liever niet met schoenen die een dikke zool hebben, kan de pedalen dan altijd iets minder goed voelen. :+

Ik heb vrijdag les van een nieuwe instructeur van onze rijschool. De zoon van de eigenaar, hele jonge kerel nog. Ben benieuwd. :)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:33

Ik heb eindelijk een afrijdatum *\o/* 10 september afrijden, en de teller staat op 43 uren les ... hehe.. Bij mij kwamen de bijzondere verrichtingen pas vanaf les 25 ofzo.. :=

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:36

Ik had m'n auto met 17 lessen, ben nu bezig met E achter C, vrachtwagen met aanhanger dus, en daar staan 16 lessen voor gepland. Gewone vrachtwagen had ik ook met 16 uur binnen :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:39

ChantalSmook schreef:
SamSter schreef:
:D zo vandaag eerste les gehad :D
Ging echt super goed, geen ingrepen gehad en alles zelf gedaan, dus meteen schakelen en alles.
Ook een heel stuk de 80 km weg gehad, ging super, Erger me alleen aan die mensen die zo langzaam rijden :+ , Nee k rij zelf te snel haha...
Hij denkt dat ik hem heel snel al heb, Dus van de week krijg ik me boeken voor theorie dan meteen leren en dan wil hij die al aanvragen, En dan gaan we al voor de praktijk.

K heb vrijdag weer les, Dan gaan we verder met parkeren, Vandaag ok gedaan maar dat ging niet zo super haha :+

netjes hoor! maar jij hebt dan vast en zeker al vaker gereden, of ben je gewoon een talentje :P ?

K moet eerlijk zeggen dat ik als de dood was voor schakelen, Heb in totaal en stuk of 3 keer gereden voor ik ging lessen en dat was echt knudde haha, Maar k heb echt een super les auto, Ding is zo makkelijk te rijden en die meneer vond ok wel dat ik dr wel aanleg voor had, Maar dat is ook omdat ik Zelf MOET kijken en alles zelf wil doen, k wil niet het idee hebben dat een ander mijn lot in handen heeft..
Dus hoop snel me rijbewijs te hebben, Vrijdag om 11 uur moet ik weer :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:47

Ben ik weer! :D
Gisteren voor de tweede keer theorie gedaan en gehaald met 1 fout! Voor gevaarherkenning 17 vd 25, dus ook redelijk gedaan. Dat ding heb ik al binnen :D

En ik had net weer rijles. Op een gegeven moment stonden we bij het stoplicht en hij wou even voordoen hoe mijn moeder rijdt (rij-instucteur is mijn buurman en mams had eens in de auto gereden van hem). Dus we rijden weg met piepende banden en hij trekt echt FLINK op, haha. Even later staan we bij weer bij een stoplicht en de auto die achter ons reed, stond naast ons. Die lagen helemaal dubbel en de duim opsteken enzo :D Haha, die dachten dus dat ik zo wegreed! Mijn instructeur is echt tof :P
En hij gaat binnenkort TTT voor me aanvragen (zit op 16 lessen), dus ik ga de goede kant op :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:48

Sannum schreef:
Ik had m'n auto met 17 lessen, ben nu bezig met E achter C, vrachtwagen met aanhanger dus, en daar staan 16 lessen voor gepland. Gewone vrachtwagen had ik ook met 16 uur binnen :D

Knap! +:)+