Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:38

Ik op mijn heeeeeele oude reeboks, maar ik ga binnenkort eens nieuwe sportschoenen kopen, denk ik, want mijn reebokjes hebben geen profiel meer :') Ben al twee keer bijna op m'n snuit gegaan :=

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:39

zijn aerobics-schoenen geschikt?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:50

heb nu mijn oude puma's nog aan...volgende zijn air maxx

aerobics schoenen zie ik er ook veel in lopen hoor...

volgensmij maakt het weinig uit wat voor schoenen, als ze voor jou makkelijk zitten is het goed toch...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:53

Als er maar een beetje een stroeve zool onder zit ;) Anders krijg je mijn probleem ;)
Aerobics schoenen kunnen inderdaad prima volgens mij :j

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:00

oke.. gebruiken jullie je aerobics-schoenen ook voor het fitnessen... zodra ik zorgtoeslag krijg, wil ik beiden gaan doen namelijk..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:31

Ik gebruik mijn hardloopschoenen (nooit buiten aangehad, hahaha). Gaat prima. Aerobics-schoenen heeft onze lesgeefster zelf ook aan. Verder zie ik iedereen met van alles en nog wat qua schoenen (en kleding) lopen :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:24

Ik draag mijn danssneakers, zitten heel fijn en je kunt er heel soepel op bewegen omdat er een stuk zool mist zeg maar. :Y)

Afbeelding

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:47

Nou dames (heb geloof ik nog geen heren gezien hier), vond het echt super leuk! Wel eng om er zo alleen naar toe te gaan. Maar dat was echt over toen ik daar eenmaal was. Was overigens wel een van de jongste , hebben jullie dat ook?
De warming up kon ik gelijk goed mee komen , dus had echt zoiets van hey das leuk. Ging nog vrij snel maar ging goed!
Maar toen gingen we de salsa doen en dat was toch best pittig.
Vooral armen en benen tegelijk heb ik moeite mee. Want je moet ook gelijk mee doen , ze doen niet in stapjes voor ofzo.
Hebben ook een hele leuke dans op muziek van grease gedaan. Daarvan kon ik gewoon een heel figuur niet. Na 3x nog niet. Die armen en benen gingen zo snel... hihi. Maar verder ging het gewoon al best lekker. Wist niet dat ik zoveel spieren had joh. Heb namelijk best een beetje spierpijn en na de les was ik ook best kapot. Heb een 10 rittenkaart gekocht voor 60 euro. Volgende week maandag is het niet ivm herfstvakantie , maar dan mag je evt wel op een andere dag. Do of vr zou dan kunnen, dus misschien ga ik dat wel doen. Met dat kaartje zou ik op alle dagen kunnen dansen. Maar daarheb ik de tijd niet voor. Dus denk dat ik voorlopig 1x pw op maandagavond ga!
Dans trouwens gewoon op simpele sportschoenen. Sportbroek, hempje aan en gaan met die banaan!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:32

Bij ons in het boerendorpje gaan ze Zumba geven vanaf volgende week!!
Ik ga misschien wel proeflesje meedraaien hoewel ik nu al weet dat ik het wegens m'n ziekte niet vol kan houden! :+
Maar lijkt me zo leuk om een keertje te doen! Of misschien ga ik wel alleen eventjes een keertje kijken wat het is..

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:40

vanavond weer zumba heb er zin in

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:57

Ik zumba gewoon op m'n sokken... Heb het op schoenen geprobeerd maar vond dat echt te stroef en leek me niet echt goed voor knieen.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:21

Ik mag zometeen weer. :D

Ik wil ook nog graag van die danssneakers, mn vorige heb ik echt kapot gedanst toen ik nog fanatiek danste.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:41

Mijn les zit er ook weer op voor vandaag, geloof alleen dat mijn rug het niet echt eens is met de combinatie 2 1/2 uur paardrijden én zumba :(

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:41

Oeh ik heb gister een zumbales gehad, we hebben nu op school (zit in eindexamenjaar) sportoriëntatie en ik vond het leuk :oo kon redelijk meekomen, maar ik ben niet zo soepel enzo en sommige bewegingen gingen echt niet zo soepel daarom, maargoed, dat komt vanzelf wel. Heb nu nog 2 lessen maar misschien dat ik het wel wil blijven doen als ik het zo leuk blijf vinden!

Voel(de) wel overduidelijk mijn rug trouwens, zwak punt :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:44

Leuk Ilse :D Je wordt er vanzelf soepel van, haha. Heb me nog nooit zo los en soepel gevoeld als na de eerste les, van al dat geschud en gedraai. :')

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:53

Hee Nienke, wat leuk! :D
Ja direct na de les voelde ik me inderdaad heel los enzo, we hebben een goede warming-up en cooling-down gehad. Thuis wel onder een hete douche gaan staan voor mijn spieren en rug dus, ik heb geen spierpijn, maar voelde die wel duidelijk! :D

Hihi ja, die 'dansjuf' zei ook (we waren met 31 meiden): voelen jullie het flubberen.. Haha, is wel 'n leuk mens :D enorm gelachen, en idd enorm veel schudden en draaien..

Ja, ik ben enthousiast!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:53

Ik wil er ook op, maar ik durf echt niet alleen :=

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:54

Het is dat je niet dichterbij woont, anders was ik met je mee gegaan :=

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:58

Nou inderdaad!
Ik ga even kijken of ik iemand kan overhalen, vind het zo eng om ergens naar binnen te lopen als ik niet weet waar ik moet zijn :o

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:25

misschien wil een van je vriendinnen mee? :D

ik heb gisterenavond weer zumba gaat, was weer erg leuk & vermoeiend _O-

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:08

Ik durfde ook niet echt alleen , maar je zult zien dat het best meevalt als je eenmaal gaat. Je ontmoet vast leuke nieuwe mensen!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:40

En je bent daar toch ook voor jezelf :) het is niet alsof je onwijs kan gaan staan praten met anderen tijdens de les, daar heb je het veel te druk voor! :D

En ik voel me inderdaad ook heel soepel na de les. Ik heb een heupaandoening waarbij mijn spieren in mijn heupen o.a. te kort zijn, sporten waarbij ik moet rennen kunnen dus niet, maar na zumba voelen mijn heupen zo los! Echt heerlijk. Ik heb dan geen pijn meer en een veel grotere bewegingsmogelijkheid :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:28

Ik ben gisteravond weer geweest, ik wilde niet opgeven! Dat was dan dus de 2e keer en het ging super! ( Ik had wel thuis geoefend om te springen hoor :+, het lukte daar echt niet). Nu had ik wel gevraagd aan dat vrouwtje of ze 1 bepaald dansje met dat springen wilde uitleggen en dat heeft ze helemaal voor mij uitgelegd :D. Ik ga vrijdag weer!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:30

De meeste mensen bij ons komen alleen hoor. Is helemaal niet raar ofzo.

Ik wil eigenlijk ook nog van die danssneakers kopen. Lijken mefijn met Zumba.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:45

_Emma_ schreef:
En je bent daar toch ook voor jezelf :) het is niet alsof je onwijs kan gaan staan praten met anderen tijdens de les, daar heb je het veel te druk voor! :D

En ik voel me inderdaad ook heel soepel na de les. Ik heb een heupaandoening waarbij mijn spieren in mijn heupen o.a. te kort zijn, sporten waarbij ik moet rennen kunnen dus niet, maar na zumba voelen mijn heupen zo los! Echt heerlijk. Ik heb dan geen pijn meer en een veel grotere bewegingsmogelijkheid :D

Inderdaad!

De eerste keer dat ik ging, zei m'n moeder ook dat dat écht niks voor mij was, alleen ergens heen gaan. Ik scheet ook behoorlijk in mijn broek. := Maar je kan toch niet gaan praten of geinen met vriendinnen, als je samen gaat. Enige waar je tijd voor hebt, buiten het dansen om, is het zweet onder je oksels vandaan trekken met een spons of zo'n ruitenwisserding. :D :')

Ik ga vanavond weer, heb er écht zin in. :+: