Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:18

Vjestagirl schreef:
zap schreef:
Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter :+ ). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!

Als klant zijnde mag je verdorie toch wel zelf weten waarmee je betaald? Natuurlijk is het voor jou makkelijker om het klein te krijgen, maar als ze het niet heeft, of het je niet wilt geven, heb je pech. Jij hebt er echt geen donder mee te maken waar ik mijn geld wel of niet aan uit wil geven.

Net zo goed dat mensen mij vragen 'heb je er 15 cent bij' en dan beledigd zijn dat ik 'nee' zeg. Punt 1) ik HOEF jou geen 15 cent te geven, als ik het zou doen zou het lief van me zijn. En 2) ik wéét wat er in mijn portomonee zit, daar hoef ik niet voor te kijken. Ik had er laatst eentje die zo achter haar hand mompelde 'nee nee dat zal wel niet, lui wijf'. Die heeft ook een flinke klacht aan haar broek gekregen bij de manager, dat laat ik mij niet zomaar zeggen.

En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.

Ik loop zelf in de bediening van een restaurant, en ik vind het ook leuk als mensen 'dank je wel' zeggen als ik een bord met eten neerzet of een drankje breng. Doen ze dat niet, pech gehad. Om nou je humeur te laten verpesten door zoiets...

Sorry hoor, maar mag het iets minder??

Prima als jij mij je kleine geld niet wilt geven (ook al vind ik dat weldegelijk heel vervelend aangezien we geen bank zijn), maar dan moet je ook niet zeuren als ik het iets anders terug geef dan dat je had gewild. Dan heb ik het namelijk ook niet over voor jou. En dát is nu net het punt dat ik wilde maken.

Ik vind weldegelijk telefoongesprekken aan de kassa irritant en nee, ik praat dan zeker niet tegen je (knik ook wel terug als je tegen mij knikt). Klanten vinden het ook vervelend als ik (onderwijl dat ik de boodschappen scan) een gesprek met mijn collega voer.

Ik voel me zoals jij het typt heel minderwaardig als ik achter de kassa zit en dat is nu juist het type mensen dat ik heel irritant vind achter de kassa. De klant is niet beter of meer dan de cassiere en is gewoon een mens dat normaal behandeld dient te worden en sorry dat ik het zeg, maar dat mis ik compleet in jouw verhaal. Zoals gezegd, ja de klant is koning, maar ik ben de keizer achter mijn kassa.

Ik had vandaag echt precies 2 klanten die de spijker op zijn kop sloegen.

Ik zei vriendelijk goedenmiddag en kreeg goedenmiddag jongedame terug (gewoon normaal toch?). De klant erachter reageerde gelijk: zoo, wordt jij even netjes en mooi begroet. Zegt de klant die mij begroette tegen de andere klant: dit is gewoon normaal en beleefd zijn hoor, niks meer. Klant erachter werd toch mooi een beetje rood.
Dit is precies hoe er door klanten gedaan wordt, net alsof je hun slaafje bent en nee, daar pas ik voor. Ja er kan en mag bij mij heel veel, als er gewoon normaal wordt omgegaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:18

@ Kaatje64 uhu klopt! Ik heb ook veel last van me oren met tellefoneren, dan haperen ze. Verder als alles gewoon naar geluidsomstandigheden goed is, hoor ik ook wel prima, maar nog steeds heb ik een beperking. En als ik koppijn heb, heb ik ook altijd oorpijn, en dan hoor ik nog slechter...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-06-09 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:20

Vjestagirl schreef:
suuzepuus schreef:
je telefoon oppakken als je bij de kassa staat vind ik echt asociaal. je kunt gewoon wegdrukken, laten rinkelen of opnemen met; ik bel je zo terug, sta bij de kassa. het is echt heel erg aso.

En als ik nou al 10 minuten met iemand in gesprek loop? Wij doen dit soort dingen juist, telefonisch overleg zodat je tegelijkertijd andere dingen kunt doen, bijvoorbeeld boodschappen...

En dan nog, als ik bij de kassa sta en mijn moeder belt dan vind ik het gesprek met haar belangrijker dan het gesprek met de cassiere. Ik zal altijd vriendelijk glimlachen, knikken en mijn hand opsteken bij het weglopen, maar ik ga niet daarvoor mijn telefoon niet openemen.

Als je bij mij aan de kassa komt dan zal ik je echt geen woord geven (ja een knikje, meer niet). Je kan toch ook gewoon even opnemen en zeggen dat je over een minuutje terugbeld? Dát vind ik normaal gedrag :j

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:22

lifaya schreef:
uhu klopt! Ik heb ook veel last van me oren met tellefoneren, dan haperen ze. Verder als alles gewoon naar geluidsomstandigheden goed is, hoor ik ook wel prima, maar nog steeds heb ik een beperking. En als ik koppijn heb, heb ik ook altijd oorpijn, en dan hoor ik nog slechter...

Is een CI dan niets voor jou of hoor je daar nog 'te goed' voor?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:23

Kaatje64 schreef:
lifaya schreef:
uhu klopt! Ik heb ook veel last van me oren met tellefoneren, dan haperen ze. Verder als alles gewoon naar geluidsomstandigheden goed is, hoor ik ook wel prima, maar nog steeds heb ik een beperking. En als ik koppijn heb, heb ik ook altijd oorpijn, en dan hoor ik nog slechter...

Is een CI dan niets voor jou of hoor je daar nog 'te goed' voor?

Ik hoor daar denk ik wel te goed voor, ik heb te slappe trommelvliezen waardoor de druk soms teveel word en dichtklappen, maar buiten dat hoor ik wel prima, alleen tijdens gespreken etc klappen me oren gewoon vaak dicht door de druk

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:24

Als klanten bij mij aan de kassa komen en ze zijn aan het bellen hangen ze meestal wel op! :j of ze zeggen tegen diegene waarmee ze aan het bellen zijn even wachten ik sta bij de kassa.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:25

zap schreef:
Als je bij mij aan de kassa komt dan zal ik je echt geen woord geven (ja een knikje, meer niet). Je kan toch ook gewoon even opnemen en zeggen dat je over een minuutje terugbeld? Dát vind ik normaal gedrag :j

Ik snap niet waarom jij het idee hebt dat je zo belangrijk bent achter je kassa, dat ik er van alles voor moet laten?
Ik groet je netjes, zeg dank je wel en prettige dag, tussen mijn telefoongesprek door.
Had je over het mooie weer willen praten dan of mijn levensverhaal willen horen?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:28

Myour schreef:
Vjestagirl schreef:

Als klant zijnde mag je verdorie toch wel zelf weten waarmee je betaald? Natuurlijk is het voor jou makkelijker om het klein te krijgen, maar als ze het niet heeft, of het je niet wilt geven, heb je pech. Jij hebt er echt geen donder mee te maken waar ik mijn geld wel of niet aan uit wil geven.

Tot zover vind ik het normaal, maar als een klant glashard staat te liegen dat ie het niet kleiner heeft en vervolgens zo voor snufferd in z'n portemonnee zit te frummelen en meer dan genoeg losgeld heeft, ja dan kan ik daar boos om worden. Ik vraag ook niet voor niets of de klant het kleiner heeft, niet omdat ik losgeld zo spannend vind ofzo :Y)

Misschien moest die klant daarna ook nog voor het parkeren betalen? Of had die het kleingeld ergens anders voor nodig. Wie ben jij om daar een verklaring voor te willen... Moet die klant zich dan verontschuldigen? "Ja ik heb wel kleingeld maar ik moet ook nog de parkeergarage betalen"
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 11-06-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:29

heb 1 keer zo'n leuke opmerking gehad.
ik werk in een tuincentrum op de dierenafdeling.
Dus er kwam een jongen naar me toe (beetje een sloom type :P )
jongen: m'n maanvis is van de week doodgegaan, weet jij hoe dat zou komen?
ik: was er misschien iets te zien aan de vis?
jongen: nou, zijn ogen waren best groot dus ik denk dat ie zich dood geschrokken is
:') _O-
ik kon het echt niet laten hoor, schoot echt in de lach, maar hij kon er gelukkig zelf ook wel om lachen :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:30

Billy schreef:
zap schreef:

Ik snap niet waarom jij het idee hebt dat je zo belangrijk bent achter je kassa, dat ik er van alles voor moet laten?
Ik groet je netjes, zeg dank je wel en prettige dag, tussen mijn telefoongesprek door.
Had je over het mooie weer willen praten dan of mijn levensverhaal willen horen?

Ik voel me niet belangrijker achter de kassa, maar verwacht ook niet dat klant dat doet. Je krijgt van mij wat je aan me geeft. Onderbreek jij je gesprek voor een woord, dan krijg je die terug. Zeg je niks, dan zeg ik ook niks terug. Heeft niks met belangrijker voelen te maken, maar gewoon met normaal gedrag (IMO dan, maar misschien ben ik wel gek).
Ik wil nergens met je over praten, wees maar niet bang, maar als klanten verwachten dat de cassiere vriendelijk goedendag zegt dan verwacht ik dat een klant dat ook doet.

Hoe zeggen mensen dat ook al weer: doe niet bij een ander wat je zelf ook niet fijn zou vinden of zoiets?

[edit] draai het eens om. Wat is een hele grote ergenis van klanten? Dat cassieres zitten te praten onderling terwijl dat ze de klant aan het helpen zijn. Draai dat in verhoudingen om en wat krijg je dan: telefonerende klanten, uitgebreid kletsende mensen waar je niet tussen kan komen.
Klanten vinden ons vervelend als we onderling praten/ouwehoeren/zaken bespreken (al dan niet over de foon), cassieres vinden dat van klanten vervelend. Niet heel gek toch?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 22:39

Nannes schreef:
jongen: nou, zijn ogen waren best groot dus ik denk dat ie zich dood geschrokken is
ik kon het echt niet laten hoor, schoot echt in de lach, maar hij kon er gelukkig zelf ook wel om lachen :P

whahaahaa xD
vind m wel leeuukk! :D :D :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:54

zap schreef:
Vjestagirl schreef:

Net zo goed dat mensen mij vragen 'heb je er 15 cent bij' en dan beledigd zijn dat ik 'nee' zeg. Punt 1) ik HOEF jou geen 15 cent te geven, als ik het zou doen zou het lief van me zijn. En 2) ik wéét wat er in mijn portomonee zit, daar hoef ik niet voor te kijken. Ik had er laatst eentje die zo achter haar hand mompelde 'nee nee dat zal wel niet, lui wijf'. Die heeft ook een flinke klacht aan haar broek gekregen bij de manager, dat laat ik mij niet zomaar zeggen.

En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.

Ik loop zelf in de bediening van een restaurant, en ik vind het ook leuk als mensen 'dank je wel' zeggen als ik een bord met eten neerzet of een drankje breng. Doen ze dat niet, pech gehad. Om nou je humeur te laten verpesten door zoiets...

Sorry hoor, maar mag het iets minder??

Prima als jij mij je kleine geld niet wilt geven (ook al vind ik dat weldegelijk heel vervelend aangezien we geen bank zijn), maar dan moet je ook niet zeuren als ik het iets anders terug geef dan dat je had gewild. Dan heb ik het namelijk ook niet over voor jou. En dát is nu net het punt dat ik wilde maken.

Ik vind weldegelijk telefoongesprekken aan de kassa irritant en nee, ik praat dan zeker niet tegen je (knik ook wel terug als je tegen mij knikt). Klanten vinden het ook vervelend als ik (onderwijl dat ik de boodschappen scan) een gesprek met mijn collega voer.

Ik voel me zoals jij het typt heel minderwaardig als ik achter de kassa zit en dat is nu juist het type mensen dat ik heel irritant vind achter de kassa. De klant is niet beter of meer dan de cassiere en is gewoon een mens dat normaal behandeld dient te worden en sorry dat ik het zeg, maar dat mis ik compleet in jouw verhaal. Zoals gezegd, ja de klant is koning, maar ik ben de keizer achter mijn kassa.

Ik had vandaag echt precies 2 klanten die de spijker op zijn kop sloegen.

Ik zei vriendelijk goedenmiddag en kreeg goedenmiddag jongedame terug (gewoon normaal toch?). De klant erachter reageerde gelijk: zoo, wordt jij even netjes en mooi begroet. Zegt de klant die mij begroette tegen de andere klant: dit is gewoon normaal en beleefd zijn hoor, niks meer. Klant erachter werd toch mooi een beetje rood.
Dit is precies hoe er door klanten gedaan wordt, net alsof je hun slaafje bent en nee, daar pas ik voor. Ja er kan en mag bij mij heel veel, als er gewoon normaal wordt omgegaan.

Ik geloof dat jij daar degene bent die daar zit voor de ander. Als iemand jou vraagt om geen kleingeld terug te geven omdat ze dat liever niet hebben dan hoor je gewoon briefjes te geven. Daar ben je namelijk voor aangenomen, want dat vertel je zelf, niet alleen om te bliepen, maar ook om klanten van dienst te zijn. Ik HOEF jou niet van dienst te zijn, maar jij wordt ervoor betaald om de klant wel van dienst te zijn.

En tuurlijk ben jij ook mens, maar ik vind niet dat ik alles wat ik aan het doen ben direct moet onderbreken omdat ik toevallig iemand geld moet geven. En ik ben gewoonlijk heel erg netjes en beleefd aan de kassa, voer keurig de 'over niets' gesprekjes mee, groet vriendelijker dan menig cassiere. Maar soms komt het mij gewoon niet uit om op te hangen. Soms heb ik gewoon een poedersuiker humeur en dan komt het er wat minder vriendelijk uit.

Je hoeft je niet minderwaardig te voelen over wat ik schrijf, maar jij wordt gewoon betaald om iemand van dienst te zijn. Simpel. Dat wordt ik ook als ik in het restaurant sta.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:00

@ Vjestagirl, ik lees al een tijdje mee in dit topic, en het wás altijd een heel leuk, grappig topic, waar jij je nu druk over maakt heeft totáál niets met het onderwerp te maken, en daarom vraag ik je ook vriendelijk om het verder via PB af te handelen, zodat dit weer een leuk, GEZELLIG topic wordt.

dankjewel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:02

M_aaike schreef:
@ Vjestagirl, ik lees al een tijdje mee in dit topic, en het wás altijd een heel leuk, grappig topic, waar jij je nu druk over maakt heeft totáál niets met het onderwerp te maken, en daarom vraag ik je ook vriendelijk om het verder via PB af te handelen, zodat dit weer een leuk, GEZELLIG topic wordt.

dankjewel.

Dt d8 ik ook, niet zozeer Vjestagirl, want de schuld ligt altijd bij 2, maar ik zag ook dat er opeens zoooveel pagina;s bij waren gekomen door discussies etc dat het gewoon ontbrak aan leuke dagverslagen... heel spijtig!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:10

als een klant mij niet vriendelijk te woord staat en vraagt om een euro ipv 5 muntjes van 20 cent kunnen ze het mooi vergeten. ik ben niet verplicht om mn klant terug te geven wat ze willen net zo min als mn klant mij niet verplicht is om kleingeld bij te geven.
ik geef vaak 5 muntjes van 1)cent (of 2 van 2 en 1 van 1) ipv 1 muntje van 5 cent :Y)

geld is geld....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:11

Vjestagirl schreef:
Ik geloof dat jij daar degene bent die daar zit voor de ander. Als iemand jou vraagt om geen kleingeld terug te geven omdat ze dat liever niet hebben dan hoor je gewoon briefjes te geven. Daar ben je namelijk voor aangenomen, want dat vertel je zelf, niet alleen om te bliepen, maar ook om klanten van dienst te zijn. Ik HOEF jou niet van dienst te zijn, maar jij wordt ervoor betaald om de klant wel van dienst te zijn..

Dat ik daar voor een ander zit wil niet zeggen dat ik alles maar over mij heen moet laten gaan. Er kan en mag veel bij mij, maar er is een grens. Ook ik dien met respect behandeld te worden en ik moet je zeggen, dat gebeurt zeker niet altijd bij ons ;).
Ja ik zit er voor de klant, maar er is een grens ;)

En wat als ik nu niet groter heb. Overigens ging het hier echt niet over briefgeld in kleingeld teruggeven :n, gaf alleen 2 euro terug in 50 centjes omdat mijn 5 euro's zo goed als op waren en mijn euro's op waren en mijn 2 euro's ook geen lang leven meer hadden ;). En dan kies ik er voor het net wat anders terug te geven, omdat ik anders in de problemen ga komen ;).

Vjestagirl schreef:
En tuurlijk ben jij ook mens, maar ik vind niet dat ik alles wat ik aan het doen ben direct moet onderbreken omdat ik toevallig iemand geld moet geven. En ik ben gewoonlijk heel erg netjes en beleefd aan de kassa, voer keurig de 'over niets' gesprekjes mee, groet vriendelijker dan menig cassiere. Maar soms komt het mij gewoon niet uit om op te hangen. Soms heb ik gewoon een poedersuiker humeur en dan komt het er wat minder vriendelijk uit..

Prima, dan krijg je het net zo banketstaaf terug. Ik moet als cassiere zijnde altijd vriendelijk en beleefd zijn, maar als er een stuk chagerijn (even een voorbeeld he ;) ) voor mijn neus staat dan is het bij mij ook over. Ook hier: ja ik ben vriendelijk, maar er is een grens en bij mij is een telefoongesprek zo'n grens (net als bij vele cassieres).

Overigens vind ik het wel heel frapant dat het de cassieres zijn die telefoongesprekken vervelend vinden en zijn het de klanten die het normaal vinden...waar gaat het dan fout?

Misschien moet ik wel iets bespreken met mijn collega. Maar als ik het maar laat, want ik ben dan asociaal en vooral niet klantvriendelijk, maar als een klant dat doet dan is het de normaalste zaak van de wereld en owee als je er iets van zegt........ sorry, ik vind dat niet normaal :n.

Vjestagirl schreef:
Je hoeft je niet minderwaardig te voelen over wat ik schrijf, maar jij wordt gewoon betaald om iemand van dienst te zijn. Simpel. Dat wordt ik ook als ik in het restaurant sta.

Ik wordt betaald om mijn werk te doen ja, maar niet om als oud vuil behandeld te worden :n of als dom persoon, of maar als 'cassière'.

Ik houd erover op, want het moge duidelijk zijn dat mijn (en met mij waarschijnlijk vele andere cassieres) waarden en normen mbt omgangsvormen anders liggen dan die van jullie.

Ontopic nog een leuk verhaal (ik en klant erachter lagen compleet in een deuk :P)

mevrouw de klant was een beetje warrig
wilt u dit apparaatje even werkend maken? (zwaait met pinpas)
Natuurlijk mevrouw, geen probleem en ik haal hem door de pin heen
Hoe veel was het ook al weer?
11,25 mevrouw
11,25??
Ja 11,25
en mevrouw tikt 11,25 in als pincode (en heeft niks door)
Uhum, mevrouw, u heeft toch niet als pincode het bedrag ingevoerd he ofwel?
Jawel, moest dat niet dan?
Nee mevrouw, u moet uw pincode intoetsen.
Oja, dat is waar ook, ik ben zooo in de war.
Vervolgens kreeg mevrouw ook een rocksvijfje en ze snapte er niks van
Ik heb die mevrouw maar uitgelegd dat het allemaal automatisch is gegaan en mevrouw niks hoefde te doen :P

Sluit je als cassiere heel je kassa af, bordje ervoor, hekje dicht, kassa afgemeld. Je wilt weglopen... komt er een klant naar je toe die al heel de tijd heeft staan kijken: Ga jij open :Z :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:12

Nannes schreef:

Deze vond ik echt hilarisch :D:D:D Machtig :j

Ilja000

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:18

Beste Zap,
Mooi pleidooi voor die enkele cassiere die er fatsoensnormen op na houdt. Helaas is mijn ervaring anders met cassieres en hoewel ik nooit telefoneer tijdens het afrekenen, neemt de gemiddelde cassiere niet eens de moeite om de klant aan te kijken. Dat geldt niet alleen voor mij, maar ook voor klanten voor en na mij en voor klanten bij andere cassieres. Jammer!

Ik heb hierover al menige klacht ingediend bij diverse supermarkten. Overigens valt mij op dat de fatsoensnormen van een supermarktcassiere een stuk lager liggen dan bij die van een andere winkel.

Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat jij iedere klant aan blijft kijken, beleefd aanspreekt en ja, dan mag je telefoneren tijdens afrekenen onbeleefd vinden. Maar... neem me het niet kwalijk als ik het op een dag zooooo zat ben constant niet aangekeken en aangesproken te worden dat ik een keer toch doorga met een gesprek tijdens het afrekenen. Dan heb je dat aan je collega's te danken...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:22

rare dingen gebeuren bij ons genoeg!

gaat een stelletje uit eten. en zit die man uitgebreid te knipogen naar mij. waarop die vrouw steeds bozer begint te kijken

of hebben vier personen een menu uitgevraagd. wij brengen het menu. beweren ze dat ze heel wat anders hebben besteld!

of moest ik een jas ophalen voor mevrouw, zegt ze: de duurste is van mij! yeaah right :Z

zo kan ik er nog wel veel meer opnoemen :D

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:23

Oké met mijn post bedoelde ik dus níet alleen Vjestagirl! :+
De rest mag ook gerust via PB verder discusiëren hoor! :D

Dan blijft het hiet tenminste gezellig. :Y)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:24

:+

even anders ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:25

duss, ik heb een beetje moeite de PB knop te vinden geloof ik :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:29

toen ik nog in de c1000 werkte was ik altijd vrolijk :D maakte leuke gesprekjes met klanten en deelde tekeningetjes uit aan klanten haha, 1 die zei zelfs dat ze die aan haar kleinkinderen ging geven (een paard getekent op bonnetjes papier :P )

Dus nee, niet alle cassieres zijn onbeleeft ;) ik was altijd goedgemutst en maakte graag praatjes! Mensen kwamen ook graag bij mijn kassa!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:40

ik heb vroegâh bij de gamma gewerkt achter de kassa... en de "dat zeg ik! Gamma" grapjes kon ik dromen :')
Het vreemdste vond ik altijd nog dat de klant in kwestie er echt van overtuigd was een orgineel grapje te maken :D

Ook kreeg ik vaak van die klussers aan de kassa met van die vreselijke seksueel getinte opmerkingen... en altijd gerelateerd aan het klussen :')
Of ik even hun laddertje wilde beklimmen, of ze m'n diepte mochten meten, of de gamma verf ook geschikt was voor bodypainten... etc etc
Ik zei dan meestal dat ik van zonder verdoving castreren mijn beroep had gemaakt... :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:42

ik geloof dat ik heel blij ben in het zuiden te wonen
hier kijken de casieres je gewoon aan en begroeten je vriendelijk en wensen je een fijne dag-avond-weekend
ik vind het zeer onbeleefd om te gaan bellen terwijl je afrekend, blijf dan even uit de rij totdat je klaar bent met bellen
moest het toch effe zeggen

als vrouw van de smid en degene die de afspraken regelt blijft het grappig om te horen dat een paard nieuwe hoeven nodig heeft
een paard wat alleen voor beslagen moet worden heet bij ons een half beslag en vaak willen ze dan toch nog wel even weten of hij ook achter bekapt wordt
of:
klant"hij hoeft alleen opnieuw bekapt te worden"
ik" maar de vorige keer is het paard toch beslagen?"
klant" ja, er moeten daarna ook wel weer ijzers onder"
ik" oké, 1 beslag dus"

de meeste aparte was een boze klant
"er zijn 2 ijzers onderuit gevallen, wanneer heeft hij tijd?"
ik peins me suf wie deze klant nu toch is want die kan ik nergens terug vinden
"vraagje, wanneer is het paard voor het laatst gedaan?"
klant" 11 maanden geleden en nu vallen ze er al onderuit, daar zou hij toch een jaar mee moeten kunnen doen!" :(
ik "euh,U heeft ons record wat betreft langste tijd ijzers er onder houden" -O-