Vjestagirl schreef:zap schreef:Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!
Als klant zijnde mag je verdorie toch wel zelf weten waarmee je betaald? Natuurlijk is het voor jou makkelijker om het klein te krijgen, maar als ze het niet heeft, of het je niet wilt geven, heb je pech. Jij hebt er echt geen donder mee te maken waar ik mijn geld wel of niet aan uit wil geven.
Net zo goed dat mensen mij vragen 'heb je er 15 cent bij' en dan beledigd zijn dat ik 'nee' zeg. Punt 1) ik HOEF jou geen 15 cent te geven, als ik het zou doen zou het lief van me zijn. En 2) ik wéét wat er in mijn portomonee zit, daar hoef ik niet voor te kijken. Ik had er laatst eentje die zo achter haar hand mompelde 'nee nee dat zal wel niet, lui wijf'. Die heeft ook een flinke klacht aan haar broek gekregen bij de manager, dat laat ik mij niet zomaar zeggen.
En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.
Ik loop zelf in de bediening van een restaurant, en ik vind het ook leuk als mensen 'dank je wel' zeggen als ik een bord met eten neerzet of een drankje breng. Doen ze dat niet, pech gehad. Om nou je humeur te laten verpesten door zoiets...
Sorry hoor, maar mag het iets minder??
Prima als jij mij je kleine geld niet wilt geven (ook al vind ik dat weldegelijk heel vervelend aangezien we geen bank zijn), maar dan moet je ook niet zeuren als ik het iets anders terug geef dan dat je had gewild. Dan heb ik het namelijk ook niet over voor jou. En dát is nu net het punt dat ik wilde maken.
Ik vind weldegelijk telefoongesprekken aan de kassa irritant en nee, ik praat dan zeker niet tegen je (knik ook wel terug als je tegen mij knikt). Klanten vinden het ook vervelend als ik (onderwijl dat ik de boodschappen scan) een gesprek met mijn collega voer.
Ik voel me zoals jij het typt heel minderwaardig als ik achter de kassa zit en dat is nu juist het type mensen dat ik heel irritant vind achter de kassa. De klant is niet beter of meer dan de cassiere en is gewoon een mens dat normaal behandeld dient te worden en sorry dat ik het zeg, maar dat mis ik compleet in jouw verhaal. Zoals gezegd, ja de klant is koning, maar ik ben de keizer achter mijn kassa.
Ik had vandaag echt precies 2 klanten die de spijker op zijn kop sloegen.
Ik zei vriendelijk goedenmiddag en kreeg goedenmiddag jongedame terug (gewoon normaal toch?). De klant erachter reageerde gelijk: zoo, wordt jij even netjes en mooi begroet. Zegt de klant die mij begroette tegen de andere klant: dit is gewoon normaal en beleefd zijn hoor, niks meer. Klant erachter werd toch mooi een beetje rood.
Dit is precies hoe er door klanten gedaan wordt, net alsof je hun slaafje bent en nee, daar pas ik voor. Ja er kan en mag bij mij heel veel, als er gewoon normaal wordt omgegaan.