Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:34

Suzanne F: ik vind je manier van reageren niet zo vriendelijk trouwens - ik zie niet in waarom het nodig is om de ervaringen van anderen belachelijk te maken, ze blind te noemen en uit te lachen?
Dat het jouw ervaring niet is, tsja, dat kan natuurlijk, maar ik heb toch meerdere vakanties doorgebracht waar er niks gebeurd is, dus het is mogelijk hoor. (Misschien vonden ze me heel onaantrekkelijk, dat kan natuurlijk :P Maar evengoed hadden we een leuke vriendschap en een prima vakantie, zonder dat eventuele thuisblijvers zich zorgen hoefden te maken :) )

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:37

Suzanne F. schreef:
Appieee schreef:
Laatst stond er een optie open of hij misschien op vakantie zou gaan met een vriend van hem, haar vriendin en een ander meisje (waar mijn vriend zelf ook wel eens wat dingetjes mee gedaan heeft),

_O- :')
Sorry hoor.... :')
Hoe blind kan je zijn of worden....

Mijn vriend wordt al gek bij het idee als er een ander meisje naar hem wijst omdat hij zich daar ongemakkelijk bij zou voelen tegenover mij, zonder dat ik hem daar ook maar 1 reden toe heb gegeven. Van mij zou hij zelfs wel wat uitgaander en losbolliger mogen zijn naar andere meiden toe als hij dat wil, maar daar heeft hij zelf helemaal geen behoefte aan dus wat heb ik te klagen? Als hij met haar op vakantie zou gaan zou dat voor hem ongemakkelijker zijn dan voor mij :), daarom heb ik de keuze ook aan hem gelaten. Al had ik al wel verwacht dat hij ervoor zou kiezen niet mee te gaan. Het is voor jou nogal makkelijk om van een afstand te roepen dat ik blind ben door mijn vriend zoiets toe te vertrouwen terwijl je hem nog nooit gezien of gesproken hebt en hem dus niet kent en weet wat hem bezighoud. Slechte ervaring met je eigen vriend misschien :)? Bovendien gaat de discussie hier niet over mijn relatie maar over die van de TS en heb ik ook eigenlijk niet eens zin om mijzelf hierin verder te verdedigen aangezien je geen idee hebt waar je over praat.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:40

tja,.heb dezelfde situatie meegemaakt,alleen ik vond het oke dat hij dat deed.

hoewel,.. ik vond het helemaal niks dat hij bij anderen bleef slapen(notabene een ex van hem)maar vond dat ik hem gewoon moest vertrouwen en dat heb ik dus maar gedaan(met veel moeite,.dat wel)

jeetje,jeetje,jeetje.,wat heb ik daar spijt van gehad!!

maanden later kwam ik er via via achter dat hij vreemd was gegaan en niet zomaar met1,.nee met 3 dames. was er kapot van en relatie toen dus ook over.

ik vind persoonlijk dat je iemand moet kunnen vertrouwen etc,maar vind ook dat als je echt van iemand houd en je weet dat je iemand kwetst met je daden(door bij die meiden te blijven slapen) dat je het automatisch niet doet.Liefde is houden van!

ik zou het in ieder geval never nooit meer accepteren.

wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd zo gaat,... maar tis wel de kat op het spek binden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:41

Suzanne F. schreef:
Ik ben zeer benieuwd wat de zogenaamd "trouwe mannen van de vrouwen die beweren dat ze hun man blind vertrouwen" zouden doen als je ze op de proef zou stellen. Hoeveel er door de mand vallen. }>
Ik denk dat je nog schrikt.

Dus de conclusie? Niet vertrouwen, vastbinden aan zijn bed, een gps-chip meegeven om ze in de gaten te houden...

Sorry, ik leef in vertrouwen. Ik wil niet beperkt worden door mijn eigen jaloezie, en ik wil het liefst met de jongen die ik met mijn leven vertrouw verder. Moet je je dromen opgeven omdat ze misschien wel eens in duigen zouden kunnen vallen, omdat op een bepaald moment weleens pijn zouden kunnen doen?

Ik wil kunnen dromen, ik wil kunnen leven, volop, samen met mijn lief als dat kan, zonder als het niet kan. Maar niet terugvallen in zwartgalligheid, want daar schiet niemand mee op, jezelf nog het minst van al.

Noem me naïf, mag gerust, maar ik ben wél gelukkig.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 07-06-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:57

Ik heb het gevoel dat Suzanne jaloers is op vrouwen die wél goede en betrouwbare mannen getroffen hebben. Alleen een beetje jammer dat wij dan maar meteen als naïef bestempeld worden.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:17

Vind dat sommige mennsen wel makkelijk zeggen dat een relatie om vertrouwen gaat. In zoverre wel.. Maar zou het absoluut niet leuk vinden als mijn vriend bij een ander meisje zou slapen.. Verbieden is een groot woord.. Maar zou hem wel duidelijk maken dat ik het eigenlijk niet wil...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:40

Suzanne F. schreef:
Appieee schreef:
Laatst stond er een optie open of hij misschien op vakantie zou gaan met een vriend van hem, haar vriendin en een ander meisje (waar mijn vriend zelf ook wel eens wat dingetjes mee gedaan heeft),

_O- :')
Sorry hoor.... :')
Hoe blind kan je zijn of worden....

Als je verder had gelezen, had je gezien dat dit juist een voorbeeld is dat jouw generalisaties volledig onderuit haalt. Haar vriend mócht namelijk, maar koos ervoor het niet te doen, en is dus juist een voorbeeld van een man die ook in zo'n situatie voor zijn vriendin gaat. Beetje apart dat je er zo op reageert, in plaats van je te realiseren dat er dus ook mannen zijn die niet elke kans aangrijpen om vreemd te gaan. Aan de andere kant laat dat wel zien dat jouw woorden gebaseerd zijn op een erg vertekende kijk op mannen - je wilt blijkbaar overal het slechte zien. Vind ik eigenlijk heel jammer voor je, het lijkt me niet leuk om zo in het leven te staan.
Laatst bijgewerkt door Nimue op 07-06-09 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:18

Suzanne F: Ik vind dat jij een hele nare manier van discussiëren hebt. Dat jij zulke vervelende dingen hebt meegemaakt, wil nog niet zeggen dat elke vent z'n leuter achterna loopt. Erg zonde dat zo'n mooie meid zo generaliserend over alle mannen denkt. Als je dit in het echte leven ook doet, vrees ik dat je betrouwbare mannen een beetje afschrikt. Erg jammer.

Afijn, bij mij zal het geen probleem zijn en geen probleem worden. Ik respecteer dat andere mensen hier anders over denken, maar in mijn persoonlijke situatie zal ik het toelaten.

Waarom? Omdat er niks intiems aan bij elkaar blijven slapen is. Zelfs niet in dezelfde kamer.
Bovendien zou ik bozer worden wanneer ik erachter kom dat hij met een dronken kop achter het stuur heeft gezeten of erg vermoeid is en toch gaan rijden. Dan brengt hij zichzelf en andere mensen in gevaar. Dat zal ik hem kwalijker nemen dan eventule gevoelens van jaloezie.
Ook zit ik er niet op te wachten dat hij van mij verwacht dat ik hem midden in de nacht ophaal of andersom. Ik ben geen taxicentrale.

Kan me ook voorstellen dat een jongen hier boos om wordt.

Slaap wel eens bij vrienden en het is echt niet zo dat ze me bespringen. Andersom ook niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:01

Ik een nare manier van discussieren??? Totaal niet. :)
Ik heb net als alle anderen hier een mening en ben echt niet jaloers op degene die denken een betrouwbare man te hebben.
Ze zullen er best zijn hoor maar niet zoveel als jullie denken.
Ik heb al te vaak gezien dat er vrouwen 100% overtuigd waren van hun vent en ze gewoon achter hun rug om met een ander rotzooiden. En nee, dat is niet puur gebaseerd op mijn vorige relatie maar op veel meer situaties en bekenden en mannen die ik ontmoet heb, met uitgaan maar ook op het werk etc etc.

Ieder zijn mening, ik ben nog steeds van mening dat er veel mannen tot een bepaalde grens betrouwbaar zijn maar je moet het gewoon niet uitlokken. Dat hoeft toch ook niet? (om even ontopic te blijven)
Jullie zijn een andere mening toegedaan, prima toch? :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:08

Suzanne F. schreef:
Ieder zijn mening, ik ben nog steeds van mening dat er veel mannen tot een bepaalde grens betrouwbaar zijn maar je moet het gewoon niet uitlokken. Dat hoeft toch ook niet? (om even ontopic te blijven)

Waarom is slapen bij het andere geslacht uitlokking? Dat snap ik nog steeds niet. Men slaaapt, hoofdje neer, oogjes toe, elk slapen in een bed in verschillende kamers. Wat is daar nu zo erg aan?

Waarom die seksgevoelens daar bij betrekken, hoeft toch niet? Of ben ik zo raar dat ik niet bij iedere slaappartij direct iedereen wil bespringen?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:19

Mannen zijn simpelweg nou eenmaal zo, natuurlijk niet allemaal maar Suzanne heeft ergens wel gelijk! Heb ook teveel relaties gezien die kapot zijn gegaan door het vreemd gaan van de mannelijke helft... Het hoeft geen probleem te zijn, maar mannen zijn daar denk ik gewoon iets makkelijker in dan wij vrouwen...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:21

liliputter schreef:
Mannen zijn simpelweg nou eenmaal zo, natuurlijk niet allemaal maar Suzanne heeft ergens wel gelijk! Heb ook teveel relaties gezien die kapot zijn gegaan door het vreemd gaan van de mannelijke helft... Het hoeft geen probleem te zijn, maar mannen zijn daar denk ik gewoon iets makkelijker in dan wij vrouwen...

Dan neem je er één die niet zo gemakkelijk is. Probleem opgelost.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:22

Suzanne F.: Meerdere mensen zeggen dat je wel een vervelende manier van discussieren hebt dus misschien zou je dat eens bij jezelf na moeten gaan. Verder ga ik niet meer op je in want ik vind dat jij op een hele negatieve manier de discussie hier zit op te voeren en dat je er dingen bij haalt die totaal niet over het onderwerp gaan waar de TS over is begonnen.

En dan nu weer over het topic.. Ik lees van sommige mensen dat ze liever hebben dat hun vriend bij een meid slaapt dan dat ze dronken achter het stuur duiken en daar kan ik dan weer wel goed in meekomen inderdaad. Het rare aan het verhaal van de TS blijf ik gewoon vinden de manier waarop het gaat en de manier waarop de vriend reageert, dat zou voor mij een reden zijn om me er inderdaad ook heel ongemakkelijk bij te voelen maar voor het zelfde geld zit er in haar vriend ook niets kwaads, geen idee! Vertrouwen is inderdaad het allerbelangrijkste in een relatie denk ik en jaloezie kan een relatie echt de kop kosten. Daarom is het denk ik heel belangrijk om een tussenweg te vinden die voor beide partijen gangbaar is en dat daarbij ook rekening gehouden moet worden met elkaars gevoelens zonder dat je teveel dingen moet laten die je ook altijd al deed voordat de relatie er was.

En @ Bravespots: Ik denk ook niet dat het in elke situatie uitlokking betekent maar misschien dat iedereen wat betreft dit soort dingen andere dingen heeft ervaren of heeft gehoord en daar zijn of haar mening op baseert.. Ben het ook met je eens dat het idioot is dat iedereen er meteen vanuit gaat dat er iets gebeurt, maar aan de andere kant is het idee gewoon niet zo prettig lijkt me. En ik denk dat het per relatie ligt aan de hoeveelheid (zelf)vertrouwen aan beide kanten tot in hoeverre je dingen "toelaat" en dat er in een goede relatie door middel van veel praten altijd een weg is waarmee beide tevreden zullen zijn..

Wel een interessante discussie trouwens.. :), echt bijzonder om te zien hoe iedereen er zo totaal verschillend tegenaan kijkt!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:23

BraveSpots schreef:
Dan neem je er één die niet zo gemakkelijk is. Probleem opgelost.

Amen. _/-\o_

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:30

Veel mannen gaan vreemd? Er gaan ook veel vrouwen vreemd. Dus ik denk dat we niet alleen naar geslacht moeten kijken.
En ik snap niet dat iemand zijn vriend niet bij een ander laat slapen omdat het vertrouwen er niet is. Natuurlijk zijn er kerels die vreemd gaan. Maar dat doen ze dan toch wel.
Wat er bij mij gewoon niet in kan is dat een kerel die totaal verliefd op je is en waar je een leuke relatie mee hebt ect. dat op het spel zet voor een one night stand (als we ervanuit gaan dat de dame in kwestie dat uberhaupt wil). Dan heb je klaarblijkelijk
toch niet zo'n leuke/geweldige relatie met een vent die om je geeft? Anders had hij het niet gedaan.
Zeg niet dat het dan door jezelf komt. Maar wel dat die relatie de tijd en aandacht niet meer waard is. Het moet toch niet zo zijn
dat hij alleen niet vreemd gaat omdat hij 's avonds thuis slaapt en dus geen kans krijgt?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:35

Ook al ken ik mijn man meer dan 20 jaar, ik zou me hier niet prettig bij voelen. Hij zou het ook niet doen. Op zich heeft hij alle vrijheid van de wereld om te doen en te laten wat hij wil. Dat heeft hij nodig en dat krijgt hij dan ook.
Ik heb in mijn leven al heel veel goede en vertrouwende partners beschaamd zien worden in dat vertrouwen. Ik heb de pijn gezien en ben er zelf ook wat voorzichtiger en wat realistischer door geworden.
Ook heb ik niet zo veel vertrouwen in de "beschaafdheid" van andere vrouwen op dit gebied. Ik heb vrouwen echt voluit achter mannen met een relatie aan zien gaan. Mijn ervaring is dat als een relatie net niet lekker loopt, en dat gebeurt wel eens als je een hele lange relatie hebt, mensen kwetsbaar kunnen zijn voor de avances van anderen. Het gaat dan niet zozeer om het stringetje, maar dat die ander alleen maar schattig,anders, leuk en vol complimenten is. Natuurlijk ligt een stuk bij jezelf, maar je kunt in een relatie nu eenmaal niet altijd leuk en aardig zijn.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:37

Nikka, je hebt wel een goed punt over dat mannen (en vrouwen) op bepaalde momenten kwetsbaar kunnen zijn voor verleiding. Ik denk alleen niet dat je daar wat aan doet door logeren bij een ander te voorkomen. Ik denk dat zoiets eerder ontstaat tijdens samen eens een bakje koffie drinken, elkaar regelmatig spreken op het werk en daar vrij diepgaande gesprekken hebben, dat soort situaties.

liliputter schreef:

Ik heb zelf twee relaties in mijn vriendenkring zien misgaan door vreemdgaan. In beide gevallen ging de dame vreemd, en in beide gevallen maakte zij het uiteindelijk zelf uit omdat ze vond dat het feit dat zij vreemd ging betekende dat de relatie blijkbaar niet goed was. Overigens is voor zover ik weet bij geen van beiden het vreemdgaan begonnen op een logeerpartij.

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen, maar om daar direct heel het mannelijk geslacht op af te rekenen vind ik persoonlijk wat ver gaan. Maar zoals ik al zei, ik vind het eerder vervelend voor Suzanne dan iets anders, want het lijkt mij geen leuke manier om over mensen te denken. Dan liever maar een beetje naïef en een keer op mijn hart getrapt worden; dat liever dan overal direct het ergste van denken en er vanuit gaan dat overal iets naar achter zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:54

Appieee schreef:
Suzanne F.: Meerdere mensen zeggen dat je wel een vervelende manier van discussieren hebt dus misschien zou je dat eens bij jezelf na moeten gaan. Verder ga ik niet meer op je in want ik vind dat jij op een hele negatieve manier de discussie hier zit op te voeren en dat je er dingen bij haalt die totaal niet over het onderwerp gaan waar de TS over is begonnen.

Ik kan het ook niet helpen dat ik dingen zeg die je liever niet wil horen. Ik ben niet negatief, ik ben realistisch en dat zou je in enige mate ook niet misstaan.
En ik bleef geheel ontopic, ik vind niet dat je dingen moet uitlokken door bij een ander te blijven slapen.
:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:09

Suzanne F. schreef:
Ik ben niet negatief, ik ben realistisch

Tsja, realistisch is blijkbaar ook maar betrekkelijk. In mijn omgeving is het niet volstrekt niet realistisch om 'blijven slapen' gelijk te stellen aan uitlokking. Het wordt in mijn omgeving heel normaal gevonden dat mannen of vrouwen ergens overnachten, ook zonder partner, en gelukkig kunnen de mensen die ik ken daar ook prima mee omgaan zonder dat de een jaloers of argwanend hoeft te worden, en zonder dat de ander verandert in een wezen zonder enige zelfbeheersing.
Dat is mijn realiteit, en daar ben ik maar wat blij mee :j

Want als ik eerlijk ben zou ik het minder erg vinden dat mijn partner vreemd zou gaan, dan dat hij/zij de neiging zou hebben om mij steeds te controleren, en te bepalen wat ik allemaal wel of niet mag omdat het mogelijkerwijs om uitlokking zou gaan. Of dat ik dat voor de ander zou doen. Mijn (weloverwogen) keuze is dus dat ik de voordelen van vertrouwen veel groter vind dan die van wantrouwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:14

Shadow0 schreef:
Mijn (weloverwogen) keuze is dus dat ik de voordelen van vertrouwen veel groter vind dan die van wantrouwen.

Oke, is toch ook prima. :)
Zo ieder zijn mening. :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:26

Suzanne F. schreef:
Appieee schreef:

Ik kan het ook niet helpen dat ik dingen zeg die je liever niet wil horen. Ik ben niet negatief, ik ben realistisch en dat zou je in enige mate ook niet misstaan.
En ik bleef geheel ontopic, ik vind niet dat je dingen moet uitlokken door bij een ander te blijven slapen.
:)
ik vind jouw negatieve beeld van mannen nou niet echt realistisch. Da's jouw beeld.
Enne... die mannen die zo verleid worden, wat zijn dat dan voor vrouwen? ;) en zijn die allemaal single?of zijn alle vrouwen volgens jou ook beesten die uit de buurt van mannen gehouden moeten worden? Vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt hoor...

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:28

Shadow0 schreef:
Mijn (weloverwogen) keuze is dus dat ik de voordelen van vertrouwen veel groter vind dan die van wantrouwen.

Dat lijkt me een hele fijne en slimme manier van denken ja! Als je overal wat achter moet zoeken, ga je daar op den duur zelf ook aan onderdoor.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:29

sflj schreef:
Vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt hoor...

Betreffend persoon zal zelf waarschijnlijk een vervelende ervaring gehad hebben...?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:31

sflj schreef:
Enne... die mannen die zo verleid worden, wat zijn dat dan voor vrouwen? ;) en zijn die allemaal single?of zijn alle vrouwen volgens jou ook beesten die uit de buurt van mannen gehouden moeten worden? Vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt hoor...

Over andere vrouwen kan ik niet praten maar als ik over mezelf praat ben ik echt geen beest wat mannen verleid hoor. :D
Ik sta gewoon steeds opnieuw versteld van mannen. Ze bieden zich zo aan, en er wordt nog gezegd ook als ik vraag wat zijn vrouw/vriendin ervan zou vinden dat hij zo met mij flirt en wil afspreken: Ach joh, dat ik een vrouw heb, daar voel jij toch niks van.... :r :roll:
Ik sta gewoon soms echt perplex. En dat is gewoon wat mijn beeld steeds bevestigd en dus in stand houdt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:37

Ik ben helemaal niet jalours... maar hij hoeft van mij echt niet bij een andere vrouw te gaan slapen. Voor het slapen komt hij maar gewoon thuis, wordt het te laat, pech en anders kan hij een andere keer gaan stappen :+

ik klink nu volgens mij voor het eerst in mijn leven bezitterig :P