Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:31

Komt er nog bij dat ik niet zo'n voorstander ben van een groot Europa. Het is nu allemaal halfbakken. En een testje vind ik niet verdiepen in de partijen en hun standpunten. Dan kan ik wel gewoon gaan en een knopje indrukken, maar zo stem ik niet.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:48

Ik hoor wel degelijk van alles over de verkiezingen (misschien ook vanwege mijn studie). Bovendien vind ik het niet de taak van een partij om stemmen te trekken door te gaan flyeren oid. Ik vind dat de burger zelf genoeg besef moet hebben van het belang, en zichzelf erin zou moeten verdiepen. Een partij moet zijn tijd besteden aan politiek bedrijven, niet aan flyeren en zoveel mogelijk stemmen trekken.
Schijnbaar heb jij er wel overna gedacht, dus desinteresse is het niet. Ik ben het met je eens dat zomaar een knopje indrukken helemaal nergens op slaat, maar toch vind ik dat je zou moeten stemmen, aangezien je dus wél een mening over Europa hebt..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:56

Het gaat niet persé om het flyeren. Maar het publiekelijk maken van je standpunten. Daar waar het om de nationale verkiezingen gaat zie en hoor ik het overal, en nu niet. Dat doet me toch afvragen of Europa echt zo belangrijk is. En dat in combi met mijn twijfel over het nut van Europa maakt dat het dubbel weegt :) Vind het overigens wel goed van anderen dat ze weten hoe of wat en dat ze gaan stemmen. Ik ben ook voor stemmen over het algemeen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:32

SP of PvdA hier... De enige twijfel zit in het feit dat ik sowieso graag een grote partij zou willen steunen om wat tegengas te geven aan de rechtse kant. Anders was SP sowieso de keuze...

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:38

Ik heb de test gedaan en daar kwam D66 uit. Moet het verder nog even uitzoeken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:31

Ik ga 4 juni ook stemmen.
Heb me er in verdiept wat ook nodig was en ga stemmen op de PVV.

omdat zoals wildgirl ook de islamisering wil stoppen en Turkije niet bij de eu wil.
Verder vind ik de ideeën erg goed alhoewel ze soms wat ver gaan, maar met tegengas van andere kamer partijen denk ik zeker dat dit goed zal komen. :D

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:58

Ik ga stemmen op de Partij voor de Dieren. Vind het wel belangrijk als er een zetel komt die vooral op Europees niveau de dierenrechten eens kritisch bekijkt!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:03

ja,dit is de eerste keer dat ik mag stemmen.
en ik ga stemmen voor de partij voor de dieren.
want ik heb niet gevolgd,en vind het heel erg belangrijk dat er ook is voor de dieren word gedaan.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:45

Mijn volgorde volgens de stemwijzer...
Ben er nog niet over uit.

SP
GroenLinks
CDA
Solidara
Partij voor de Dieren
Europese Klokkenluiders Partij
PvdA