Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:26

IKbenEllen schreef:
Ik had niet verwacht dat je een voorbeeld aan zou halen waarbij de "hardrijder" in een goed blaadje kwam te staan hoor :(:)

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap 'm niet :?

IKbenEllen schreef:
Maar goed, ik haal dus niet in met een doorgetrokken streep :+

Goed zo :D

IKbenEllen schreef:
Jij hebt het nu de hele tijd over landweggetjes, maar ga eens op de grote wegen in de stad rijden zonder constant op je teller te koekeloeren: en ja, ook jij bent dan te pakken.

Als je nou eens goed had gelezen, had je gezien dat ik de proef zowel op een landweggetje als op een normale provinciale weg doorgevoerd heb.

Overigens is die 60 km/h weg geen landweggetje, ook een hele normale provinciale weg waar ze alleen de max omlaag hebben gehaald naar 60.

En ik rij ook regeltmaig in een grote stad of op snelwegen. Ik hoef echt niet de hele tijd op mijn teller te kijken, dat zegt meer over jouw rijvaardigheden dan over die van mij :Y)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:37

Adil18 schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap 'm niet :?

Ik bedoel dat als jouw wetenschappelijke test anders uitgepakt had (ze waren achter je blijven rijden), dat je het vast niet gemeld had, want dan waren er gewoon geen hardrijders in de buurt :+

Adil18 schreef:
Als je nou eens goed had gelezen, had je gezien dat ik de proef zowel op een landweggetje als op een normale provinciale weg doorgevoerd heb.

Ik kan lezen hoor, misschien moet ik definieren wat een grote weg in de stad is, dat is in ieder geval niet een provinciale weg. In de stad heb je ook wegen waar je 70 mag, en wegen die precies eender zijn, maar waar je 50 mag. En daar staan ze dus.
Maar goed, dat kan in Dld (ik lees dat je daar woont) heel anders zijn, ook de mate van controle op snelheid.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:12

IKbenEllen schreef:
Ik kan lezen hoor, misschien moet ik definieren wat een grote weg in de stad is, dat is in ieder geval niet een provinciale weg. In de stad heb je ook wegen waar je 70 mag, en wegen die precies eender zijn, maar waar je 50 mag. En daar staan ze dus.
Maar goed, dat kan in Dld (ik lees dat je daar woont) heel anders zijn, ook de mate van controle op snelheid.

Ehm...als ik het heb over een provinciale weg waar je 80 mag en over een provinciale weg waar je i.p.v. 80 maar 60 mag zou je moeten weten dat het niet over wegen in Duitsland kan gaan, want daar mag je zowel op de provinciale wegen als op de landbouwweggetjes 100, tenzij anders aangegeven.

Nogmaals, ik rij vaak genoeg in Nederland en in de stad....maar ik snap nog steeds je punt niet...Das niks anders dan op een provinciale weg.....je houdt je ogen open en je houdt je aan de snelheid....Ongeacht welke weg..

lesilla

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:31

Ik kreeg een claxontirade zondag avond omdat ik de toegestande snelheid reed in een tunnel. Waarbij de auto dan maar door de doorgetrokken streep me inhaalde wanneer er verkeer was aan de andere kant.

Naja ben toch blij dat ik braaf ben :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:33

katiavl schreef:
Ik kreeg een claxontirade zondag avond omdat ik de toegestande snelheid reed in een tunnel. Waarbij de auto dan maar door de doorgetrokken streep me inhaalde wanneer er verkeer was aan de andere kant.

Naja ben toch blij dat ik braaf ben :P

In een tunnel inhalen!? urgh, levensgevaarlijk...!

Wees maar blij dat je braaf bent, scheelt een hoop in de kosten ;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:42

Katia, wat asociaal dat je de maximumsnelheid reed! Dat is zooo slecht voor de doorstroming van het verkeer.

;)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:45

maar goed

seinen jullie nou bij flitsers????

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:02

Misser schreef:
Katia, wat asociaal dat je de maximumsnelheid reed! Dat is zooo slecht voor de doorstroming van het verkeer.

;)

Ja, das wel waar natuurlijk, ze had minstens 10 km per uur te hard moeten rijden hoor!

@ Ecyoj : Hell no :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:16

daar gaat t topic tenslotte om he

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:09

Ik doe het nooit, ben juist blij dat mensen die (veel) te hard rijden lekker op de bon worden geslingerd :)

Ik houd me altijd netjes aan de snelheid, dus heb geen gesein nodig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:55

ik rijd nog geen auto maar mijn moeder en vader doen het wel

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:00

xXxdesiixXx schreef:
ik rijd nog geen auto maar mijn moeder en vader doen het wel

:')

En.. seinen ze bij flitsers?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:01

dat bedoelde ik met mijn moeder en vader doen het wel dus ja ze seinen
maar bij ons staat er ook heel vaak een man bij de weg te seinen dat we langzamer moeten rijden

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:06

Ik sein wel... Ik vind het fijn als andere mensen het bij mij doen, dus ik doe het ook bij andere! En ik rijd niet veeeeeeeeel te hard, maar meestal met de stroom mee, 85 a 90 waar je 80 mag!! Als er dan iemand knippert hoef je alleen je gas ff los te laten en de bekeuring van 30 euro hoeft niet te worden verstuurd aan mij!!

Ik gun de overheid al dat geld niet... ik werk hard voor mijn centen zoals de meesten en ik blijf lekker door knipperen als ik ze zie controleren!! En so what als ze je aanhouden en zeggen dat je niet mag knipperen (mag ik niet meer naar de buurman knipperen en laten hun dan maar bewijzen dat het mijn buurman niet was :+ )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:12

Daantjuh88 schreef:
Ik sein wel... Ik vind het fijn als andere mensen het bij mij doen, dus ik doe het ook bij andere! En ik rijd niet veeeeeeeeel te hard, maar meestal met de stroom mee, 85 a 90 waar je 80 mag!! Als er dan iemand knippert hoef je alleen je gas ff los te laten en de bekeuring van 30 euro hoeft niet te worden verstuurd aan mij!!

Ik gun de overheid al dat geld niet... ik werk hard voor mijn centen zoals de meesten en ik blijf lekker door knipperen als ik ze zie controleren!! En so what als ze je aanhouden en zeggen dat je niet mag knipperen (mag ik niet meer naar de buurman knipperen en laten hun dan maar bewijzen dat het mijn buurman niet was :+ )

Je mag dat soort signalen alleen ter waarschuwing van dreigend gevaar gebruiken, dus ook niet om je buurman te begroeten.

Als iedereen gewoon 80 reed zoals het moest was er niks mis met de doorstroming van het verkeer en last but not least zorgt die overheid er wel voor dat idioten in het verkeer hun verdiende straf krijgen en zo het verkeer iets minder gevaarlijk maken, en daar ben ik ze dankbaar voor.

als je de overheid geen geld gunt moet je je aan de regels houden, en dan zul je zien dat de overheid ook helemaal geen geld van jou wil ;)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:54

Regels zijn er om te overtreden!! En ik vind 5 tot 10 km per uur niet eens een overtreding!

En dat over die buurman, hier zijn ze dus al een x ingetrapt bij ons en hebben dus geen bekeuring gekregen!! Stonden die gasten ff mooi met hun bek vol tanden...

Zie trouwens dat Adil18 in Duitsland woont, daar mag je op wegen 100 waar je in nl nog geen eens 60 mag rijden....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:01

Daantjuh88 schreef:
Regels zijn er om te overtreden!! En ik vind 5 tot 10 km per uur niet eens een overtreding!

Zeg dat nog eens na je eerste auto-ongeluk waar je in de klinch ligt met je verzekering omdat je de max. hebt overschreden...

Zou er wel lekker aan toe gaan in Nederland als alle regels er zouden zijn om overtreden te worden...Als ik jou geen voorrang verleen op een kruipunt en jij daardoor behoorlijk in de ijzers moest zou dit dus volgens jou geen probleem zijn, want regels zijn er om overtreden te worden, toch?

Daantjuh88 schreef:
En dat over die buurman, hier zijn ze dus al een x ingetrapt bij ons en hebben dus geen bekeuring gekregen!! Stonden die gasten ff mooi met hun bek vol tanden...

Dan ben je net de foute (of voor jou de goede) agenten tegengekomen...

Daantjuh88 schreef:
Zie trouwens dat Adil18 in Duitsland woont, daar mag je op wegen 100 waar je in nl nog geen eens 60 mag rijden....

Dat je dat zegt, zegt mij genoeg over hoe vaak jij in Duitsland auto's rijdt (niet vaak dus). Ja, je mag hier zelfs over de langweggetjes 100 knallen, maar 90 van de 100 bestuurders doen dit niet omdat het niet kan....

Maar goed, ik kom vaak genoeg op de Nederlandse wegen, dus we hoeven het er niet meer bij te halen dat ik in Duitsland woon, ik kan net zo goed er over meepraten :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:03

ecyoj schreef:
maar goed

seinen jullie nou bij flitsers????

ja:) als ik niet in het zicht ben van politie, want je kan ervoor gepakt worden, zo begreep ik :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:26

Nee, ik sein niet, want ik heb geen zin om de wet te overtreden om te voorkomen dat een ander de wet overtreedt :D

Daarnaast: als die figuur waarnaar je seint meteen de berm in rijdt tegen een boom op en hij claimt dat hij verblind werd door je seintje, wat doe je dan? :P

Het regeltje dat je niet mag seinen is er niet alleen maar om omzeilen van de wet tegen te gaan...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:29

Ik sein bij flitsers, geef de flitser door op mijn TomTom en bel iedereen waarvan ik dénk dat ze vandaag nog langs die controle gaan rijden. Oh en daarna geef ik 'm door op zo'n flitsers site.

Ga boeven vangen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:32

ManonR_ schreef:
Ik sein bij flitsers, geef de flitser door op mijn TomTom en bel iedereen waarvan ik dénk dat ze vandaag nog langs die controle gaan rijden. Oh en daarna geef ik 'm door op zo'n flitsers site.

Ga boeven vangen.

Die kleine lettertjes doen het hem _O-

Idd, ik licht anderen ook in, zal ze ook zeker bellen als ik weet dat bekenden nog langs die route moeten.
Ik luister ook altijd trouw de flitsservice op de radio, toch fijn dat mensen alles doorbellen!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:33

Dat zou ik ook nog kunnen doen... 538 bellen :')

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:37

MissToseland schreef:
ik sein ook altijd, wist niet dat je daar een boete voor kon krijgen :=

Ik sein ook altyd even, wist overigens ook niet dat je er een boete voor kon krygen :P

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:57

Ga boeven vangen? Ik leen even uit een ander topic:

Onderwerp: Autorijders voelen wel wat voor rookverbod in auto

Huertecilla schreef:
Om onduidelijke redenen worden verkeersdoden als normaal gezien.
Even ter relativering:
- in de VS sterven in het verkeer in 3 weken net zoveel mensen als in totaal ten gevolge van de aanslagen op 9-11...
- in NL vallen ongeveer 800 doden in het verkeer per jaar. Aan AIDS sterven pakweg 50 mensen...

Tja, boeven veroorzaken heel wat minder doden dan te snel rijdende automobilisten :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:07

Heb je ook iets waaruit blijkt dat al die 800 doden enkel en alleen door minder hard te rijden voorkomen konden worden? Ik denk het niet.