wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:23

Ik vind het raar dat mensen zoiets als "uitnodiging" beschouwen, of als "afstotend". Het eerste vind ik eerlijk gezegd zielig en eigenlijk ook asociaal. Ik heb al tig keer aangegeven dat ik niet gered hoef te worden en geen interesse heb, stop dan ook gewoon in plaats van constant ergernis op te wekken. Dan krijg ik na verloop van tijd inderdaad satanistische neigingen. Ik val toch ook geen mensen lastig met mijn mening, hoewel die ook best gehoord zou mogen worden?

Het tweede vind ik kortzichtig. Wie mij kent weet dat ik niets heb met satanisme of wat dan ook (en ik ben niet bepaald de enige die van dergelijke kunst houdt maar er niets achter zoekt). Neem de moeite om je in een mens te verdiepen, kan heel verrassend in positieve zin zijn!

Sul, een pentagram werkt waarschijnlijk ook als uitnodiging.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:47

__Nathalie__ schreef:
jg doen echt geen toneelstukje voor de deur hoor!

mackkwek schreef:
hier kan je al direct zien dat het iet klopt.
jehovah's getuigen komen altijd alleen of met zn tweeen(tenzij er een kind bij is,.dan wil het nog weleens twee volwassenen +kind zijn)
met zn drieen aan de deur zou namelijk te onhandig zijn,,.tenzij je natuurlijk een kasteeldeur hebt :D

Dan zal ze wel een ander aan de deur hebben gehad ja := Maar ze hadden idd een kind bij zich ;) Als ik het zo lees, zijn er dus ook andere mensen die langs de deuren gaan? Van andere geloven bedoel ik? weer wat geleerd :D

Heb een vriendin die echt heel actief baptist is. Maar heb nooit gehoord dat zij langs de deuren gaat eigenlijk.

mick75 schreef:
Ik vind het raar dat mensen zoiets als "uitnodiging" beschouwen, of als "afstotend". Het eerste vind ik eerlijk gezegd zielig en eigenlijk ook asociaal.

Het tweede vind ik kortzichtig. Wie mij kent weet dat ik niets heb met satanisme of wat dan ook (en ik ben niet bepaald de enige die van dergelijke kunst houdt maar er niets achter zoekt). Neem de moeite om je in een mens te verdiepen, kan heel verrassend in positieve zin zijn!

Tsja, wat mij betreft mag iedereen zelf weten hoe hij zijn huis decoreerd. Maar als je dingen als pentagrammen, 666 tekenen etc op gaat hangen, tsja dan trek je toch eerder bepaalde mensen aan. Positief of negatief. Maar je maakt nog altijd zelf de keus of je de deur dan opent! :)
Valt me op dat je er niet op wordt aangesproken als je kleding draagt met dit soort tekens etc erop. Heb er iig nooit commentaar op gehad van iemand, zelfs niet van m'n streng gelovige vriendin ;)
Maar nu ga ik een beetje offtopic :P

Snoevie

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:48

over je laatste stukje; gelukkig maar want dan word je geaccepteerd zoals je bent!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:53

Ik krijg zelf wel eens een opmerking of vraag als ik mijn ketting met dubbel vrouwenteken of pentagram draag.
Zolang het vrij normaal blijft, doe ik normaal terug. :)
Heb op 1x na (dat familielid) nog geen echt negatieve reacties gehad erop.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:54

Ik zie ook geen probleem eigenlijk, als iemand naar het waarom van zo'n teken (van welk geloof/overtuiging dan ook) vraagt. Heeft mi meer te maken met nieuwsgierigheid dan met iemand al dan niet accepteren zoals-ie is.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:56

Ze komen bij ons echt 1x per maand aan de deur, mijn vader heeft een keer aardig een verhaal aangehoord en nu blijven ze komen :') Ik vind het niet vervelend ofzo, want die lui zijn niet onaardig. Maar ze moeten ons niet lastig vallen onder het eten :P
Trouwens bij zo'n reclamebelletjes die altijd precies onder het eten zijn, die zijn pas echt verschrikkelijk.. Mijn standaartzin is nu altijd van, 'Is dit een reclame?' dan komt er zo'n l*l verhaal, en dan komt het gewwoon altijd op ja neer, en hang ik gewoon op :o werkt best goed.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:13

hoi.
ja ik heb zelf gezien dat ze voet tussen de deur zetten.
geen krimp geven als je de deur dicht doet. maar wel kreupel weg lopen.
ik zeg het wel heel grof nu, maar zo ging het hier wel bij tijden.
dus sorry ik banketstaaf dus niet uit mijn nek.
groetjes

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:20

Ik vind het hele principe Jahova sowieso vrij irritant. Ik bedoel, wáárom zou je mensen moeten gaan overtuigen van een bepaald geloof? Meestal groei je er mee op, en als je eenmaal ene geloof hebt, verander je niet zo snel, wat heel logisch is.
Het is in principe heel leuk dat ze langskomen om mensen te informeren over hun geloof, dan leer je ook eens iets over andere mensen en hun geloof. Maar dat ze na 1 keer 'geen interesse' nog blijven doordrammen is wel vrij irritant... :=

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:22

ik doe net alsof ik uit een ander land kom en ze niet versta :P

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:31

Ik heb diep respect voor JG's want ze doen het toch maar even, al die deuren bij langs gaan en alle sh*t over zich heenkrijgen, en dat alleen omdat ze het oprecht goed voor hebben met mensen.

Afzeiken zal ik dus nooit doen. (Ik zou dat trouwens ook een onchristelijke actie vinden). Wat jammer is, is dat, als je doorvraagt, niet echt heldere, onderbouwde antwoorden krijgt. Sterker nog: bij ons komen ze niet eens meer. Eigenlijk vind ik dat wel een beetje jammer...

Trouwens, als je echt geen bezoek van JG wilt, kan je ze vragen om je te registreren als geen-bezoekadres.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:35

beantsje schreef:
Ik heb diep respect voor JG's want ze doen het toch maar even, al die deuren bij langs gaan en alle sh*t over zich heenkrijgen, en dat alleen omdat ze het oprecht goed voor hebben met mensen.

Afzeiken zal ik dus nooit doen. (Ik zou dat trouwens ook een onchristelijke actie vinden). Wat jammer is, is dat, als je doorvraagt, niet echt heldere, onderbouwde antwoorden krijgt. Sterker nog: bij ons komen ze niet eens meer. Eigenlijk vind ik dat wel een beetje jammer...

Trouwens, als je echt geen bezoek van JG wilt, kan je ze vragen om je te registreren als geen-bezoekadres.

Helemaal mee eens, vooral het eerste stukje :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:21

Trouwens, ze mogen geen voeten meer tussen de deur zetten. Dat is al jaren bij wet verboden (en o wat waren we blij toen die wet aangenomen werd!). Als ze het wel doen dreig ik meteen met politie wegens huisvredebreuk.

Ze mogen NIET bij je binnen komen, nog geen millimeter (bij voet tussen de deur komen ze met hun voet jouw woning binnen). Dat geldt trouwens voor elke vorm van colportage aan de deur, dus ook voor collectanten, verkopers en wie dan ook. Pas wanneer jij toestemming geeft mogen mensen een stap over de drempel zetten. Anders is het doodeenvoudig huisvredebreuk.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:04

Oh hier waren ze laast ook en ze bleven vet doorzeuren over de schepping enzo en dat de evolutietheorie nooit kon zijn gebeurd enzo. Kan er wel om lachen. :+

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:08

Hier zijn ze nog nooit aan de deur geweest.
Wat ik me nog wel van vroeger herrinner is dat er een jongetje bij mij in de klas zat op de basisschool waarvan de ouders JG waren. Hij mocht dus ook niet mee op schoolreisjes enz. Ik vond het toen alleen maar sneu voor dat jongetje en snapte er eigenlijk niets van waarom hij niet mee mocht (ik was een jaar of 6)
Eerlijk gezegd zou ik het wel interessant vinden om hun meningen en het hoe en waarom ze dat zo doen aan te horen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:12

niet mee op schoolreisje is onzin want dat heeft helemaal niks te maken met jg.
Enige wat we niet mochten is verjaardagen vieren en met pasen etc waren we vrij ipv een paasontbijt.

Ik mocht gewoon een snoepje aan pakken.
aan het eind van het schooljaar mocht ik dan van mijn ouders trakteren op school. Dus niet op mijn verjaardag, gewoon op een dag aan het einde van het jaar.

Ik ben zelf zo opgevoed, en kan dus zeggen dat daar niks zieligs ofzo aan zit!

geen verjaardag vieren is ook niet iets wat ik gemist heb. Ik kreeg mijn kadotjes wanneer ik ze nodig had en hoefde niet op mijn fiets te wachten tot ik jarig was (bijv)

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:14

Hij mocht wel mee maar het was een schoolreisje van 2 dagen en dus 1 overnachting en hij was er maar 1 dag en mocht er niet blijven slapen.
Tja toen vond ik dat zielig maar hallo ik was een jaar of 6 en wist er toen helemaaaaal niets vanaf dat is gewoon mijn gevoel wat ik had als 6 jarige!
Laatst bijgewerkt door Diva_Jenny op 08-02-09 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:15

Dat heeft niks met de jg te maken gehad.
toen wij 3 dagen op kamp gingen ging ik ook gewoon mee 3 dagen op kamp

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:17

Kan best maar ik weet er dan ook niet veel vanaf, dat is de enige keer dat ik ermee in aanraking ben gekomen.
Vandaar ook dat ik het wel eens interessant zou vinden om JG te ontmoeten en om te horen hoe ze dus over bepaalde dingen denken en waarom ze dus bijv. geen verjaardagen vieren.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:33

Ik heb wel respect voor deze mensen, ze gaan langs de deuren om ons te 'beschermen' tegen het kwaad. Ze hebben er vast goede bedoelingen mee. Maar om nou kinderen mee te nemen langs de deuren, dat vind ik iets persoonlijk te ver gaan. Laat die kinderen lekker spelenderwijs met hun geloof kennis maken, dan kunnen ze later toch altijd nog de keuze maken om wel of niet het geloof te verkondigen.
Ik heb ze nog nooit echt heel opdringerig gezien,

Het geloof is voor ieder persoon weer anders, het is een keuze die je voor jezelf maakt. :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:01

weet je hoeveel kinderen graag mee gaan omdat ze het leuk vinden?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:31

Chrissy_ schreef:
Ik vind het hele principe Jahova ...

is het echt zo moeilijk om het gewoon goed te spellen na zoveel pagina's uitleg?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:37

Snoevie schreef:
Chrissy_ schreef:
Ik vind het hele principe Jahova ...

is het echt zo moeilijk om het gewoon goed te spellen na zoveel pagina's uitleg?

kennelijk heb je zelf niet goed gelezen want er is niet echt een juiste spelling, ze hebben enkel de medeklinkers JHV gevonden en de klinkers zijn in principe naar eigen invulling, dat de meeste "jehova" gebruiken is puur voor het gemak.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:39

zo word het door de jehovah's getuigen ook zo gespeld en uitgelegd als je er naar vraagt

dus gelezen heb ik wel.
maargoed we hebben het allemaal over hetzelfde............sorry
maar het is al zovaak op zoveel manieren gespeld.........als mensen zich nu eens verdiepten.

ik had het even anders neer kunnen zetten(ik zal maar vast mn excuses aanbieden........maar het was al de zoveelste keer)

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:44

__Nathalie__ schreef:
weet je hoeveel kinderen graag mee gaan omdat ze het leuk vinden?

Nee, ik zou het eerlijk gezegd niet weten, heb nog nooit met een jongere JG gesproken :o

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:44

voor veel JG is het veel belangrijker dat je ze Jehovas getuigen noemt ipv jehova's.