Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:02

Nou dan ga je schrijven met een bejaarde OK dan! Doei!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:04

@ Cookies, ook dat heb ik een tijdje gedaan, totdat diegene overleden is.
Dit heeft voor mij niets met sensatie te maken. Ik ben nieteens geinteresseerd in wat de persoon heeft gedaan. (Ik kwam er pas achter dat je op die website naar hun daad kunt kijken nadat ik de brief had verstuurd Clown )
Ik vind het wel erg belangrijk dat je iets voor iemand anders kunt betekenen, en die mensen worden al gestraft, maar het blijven ook mensen die soms nog jaren vast moeten zitten. Dan wordt je leven ook behoorlijk eentonig.

Wanneer ik in hun schoenen zou staan (gelukkig niet) zou ik ook maar wat blij zijn om een brief te krijgen.
Die mensen moeten toch behoorlijk eenzaam zijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-01-09 10:07, in het totaal 3 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:05

haha Clown Het maakt mijn verder ook niet uit.
Maar mijn idee is dat als ik in de gevangenis zou zitten en ik niemand had die om me gaf, ik het dan geweldig zou vinden om een brief te krijgen Ja

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:20

SteffiiY schreef:
Nou dan ga je schrijven met een bejaarde OK dan! Doei!

Ik heb het gevoel dat ik een beetje belachelijk gemaakt word, omdat ik niet direct sta te springen bij het idee om met een gedetineerde te schrijven.

@Cayenne, daar ga ik ook niet aan voorbij, dat die mensen eenzaam zijn. Maar aan de andere kant, je hebt hier wel bewust voor gekozen op het moment dat je over de schreef ging.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:22

Ik neem je zeker niet aan als belachelijk, en ik snap dat je bij je standpunt blijft.
Maar je hebt geen enkele toevoeging aan dit topic, het is al zo vaak gezegd dat het dom en onverwantwoordelijk is.
Tenminste dat vinden sommige.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:23

Sterre schreef:
Cayenne schreef:
... Ze worden al gestraft, en de kans dat ze hier naartoe komen om jou te vermoorden is echt bijna nihil Clown (Waarom zouden ze dat uberhaupt doen? Waarom zouden ze helemaal die moeite doen om vanuit Amerika naar Nederland af te reizen om iemand te vermoorden met wie zij aan het corresponderen waren Haha! )

Wat dacht je van "Jantje/Marietje heeft mij tijdens mijn detentie geschreven om me op te beuren, maar dat is hem/haar niet gelukt, dus daarom reis ik nu maar van mijn zuur verdiende centen in de bak naar Europa (of liever gezegd: naar Nederland!!) om mijn briefvriend/-in om te brengen Pling !"

Natuurlijk snap ik het volledig als mensen om wat voor redenen dan ook niet met zo iemand willen schrijven, maar sommige argumenten worden er wel erg aan de haren bij gesleept Knipoog .

Er is meer kans dat je verliefd op word, of ze je zo manipuleren dat ze je geld laten geven de regel geef nooit veel geld op de site is er voor een reden (niet dat je gaat luisteren op dat momentà. Of zelfs criminele acties laten begaan.
Laatste is ook geen eenmaaltje er zijn zelfs maatschapelijke werksters die in dat valletje getrapt hebben.

Want nu word er gedaan of het volledig onschuldig kan werken en dat is het absoluut niet, beiden extremen zijn te extreem.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-01-09 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:24

SteffiiY schreef:
Ik neem je zeker niet aan als belachelijk, en ik snap dat je bij je standpunt blijft.
Maar je hebt geen enkele toevoeging aan dit topic, het is al zo vaak gezegd dat het dom en onverwantwoordelijk is.
Tenminste dat vinden sommige.

Waar zie jij mij schrijven dat het dom en onverantwoordelijk is? Maar ik begrijp dat ik hier niet welkom meer ben omdat ik zelf niet wil schrijven.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:31

Ok dan vind je het niet dom en onverantwoordelijk maar ben je er flink op tegen Ja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:33

Cookies schreef:
@Cayenne, daar ga ik ook niet aan voorbij, dat die mensen eenzaam zijn. Maar aan de andere kant, je hebt hier wel bewust voor gekozen op het moment dat je over de schreef ging.

Maar dat weet je niet zeker.
Je weet immers niet wat er is voorgevallen. Misschien zit iemand onschuldig vast, misschien ook niet.
Misschien is er heel wat aan vooraf gegaan.
Het blijft altijd een complexe situatie waar je niet zomaar over kunt oordelen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:34

uniflap: ik schrik echt van jouwn verhaal, sjee wat erg! Kiwiko: ik ben t helemaal met je eens, ik zoek ook geen criminelen op om mee te babbelen;) Mjah we hebben t hier wel over de kans dat die crimineel vrijkomt en je opzoekt.. maar vaak zitten die gasten vast in zon hele groep.. en kunnen ze zo ff iemand bereiken die wel naar NL wil vliegen voor een leuk meisje.. Tsja, ik vertrouw het gewoon niet.. Je zoekt de minste mensen op. ( of je moet toevallig een onschuldig iemand treffen) En ja , je kan jezelf daardoor in gevaar brengen, of je komt er nooit meer vanaf. ( als je bijv wilt stoppen blijf je maar brieven krijgen etcetc.. jij bent dan soms alles voor zon crimineel, want ja hij heeft niets anders.. vind ik t niet gek als ze helemaal geobserdeeerd van je raken..)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:34

Inderdaad Cayenne Ja
Je weet nooit of die gene die je schrijft eerlijk tegen je is.
Hij doet zich voor als onschuldige maar is een crimineel, naja het zijt zo het blijft een mens.
En al schrijf je wel met een onschuldige zonder dat je het weet doet het de gevangene toch nog goed Ja

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:49

Cookies schreef:
Maar ik begrijp dat ik hier niet welkom meer ben omdat ik zelf niet wil schrijven.

Cookies, niemand maakt hier iemand belachelijk Lachen en natuurlijk ben je hier net zo welkom als ieder ander.
Gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde mening te hebben Lachen en is het ook absoluut geen probleem als iemand besluit om niet te willen schrijven (ik ben er zelf ook nog niet uit of ik dat ga doen Knipoog ).
Alleen als ik argumenten lees van "misschien komt hij/zij me opzoeken", denk ik bij mezelf "dit is zo wat van ónlogisch!!"
Dan vind ik de argumenten van katiavl veel steekhoudender! (het verliefd worden, manupilatie wbt geld en evtl. zelf aangesticht worden tot criminale aktiviteiten.)
Normaal blijf ik nooit zo lang "hangen" in een drukbezocht topic, omdat op een gegeven moment alles wel gezegd is. Dit keer vind ik het juist interessant om de verschillende meningen (pro én contra) te lezen waarom iemand wél of niet besluit om een gedetineerde te schrijven.
Alleen nogmaals ik vind dat er een aantal argumenten voorbij komen die gewoon niet realistisch zijn en dat probeer ik duidelijk te maken Knipoog , zonder dat ik iemand daarmee voor het hoofd wil stoten Lachen .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:03

Maar wat ik zeg zullen ook de eenzame vrouwen zijn, degene die reageren op de contactadvertentie voor een vriendin.
Ik vind dat bokkers het gewoon moeten doen, maar wou gewoon zeggen het is niet zaligmakend en je moet het altijd met een beetje argusogen aankijken. Maar degene die hier reageren zullen dat zeker doen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:21

Ik heb iemand op het oog en heb net zijn hele schuldverklaring gelezen... die vind je zo op het internet terug...

wat ik jammer vind is dat voor dezelfde feiten je hier geen doodstraf krijgt wel levenslang wat zo'n 40 tal jaren zijn zeker??
En het ergste is dat ze daar gewoon hun dood afwachten... Sommige zijn bvb seriemoordenaars of erger maar er zitten er ook tussen die onvrijwillig iemand vermoord hebben en ik ben er zeker van dat ze daar spijt van hebben.
Ik ga ook niet met een zware crimineel gaan schrijven maar iemand die in mijn ogen misschien die doodstraf niet verdient maar wel een lange celstraf.

--> mijn mening Knipoog

En ik denk ook dat de meeste hier bewust zullen zijn van de risico's, de voor-en nadelen enz...

@Cookies: trek je niet terug, je mag je mening zeggen Knipoog
Ieder zijn ding en we snappen best dat jij dit niet zou doen Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:21

SteffiiY schreef:
Ok dan vind je het niet dom en onverantwoordelijk maar ben je er flink op tegen Ja

Ook niet mee eens. Ik ben er niet op tegen dat mensen dat doen. Ik vind het knap dat je het kan. Ik zou het niet uit mijn hoofd kunnen zetten wat zo iemand gedaan heeft. Zelf wil ik het niet, maar dat betekend niet dat ik iemand die het wel wil daarom minder vind. Ik probeer alleen een klein beetje te waarschuwen dat het ook een risico kan zijn. Ook met het verliefd worden ja, of andere zaken. Maar als iedereen zich er lekker bij voel, nou heerlijk toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:24

Zitten daar seriemoordenaars bij? Dacht dat dit niet mocht?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:26

katiavl schreef:
Maar wat ik zeg zullen ook de eenzame vrouwen zijn, degene die reageren op de contactadvertentie voor een vriendin.
Ik vind dat bokkers het gewoon moeten doen, maar wou gewoon zeggen het is niet zaligmakend en je moet het altijd met een beetje argusogen aankijken. Maar degene die hier reageren zullen dat zeker doen.

Ik heb bewust gereageerd op de advertentie van een vrouw. Dan is het ook een veiliger gevoel voor mijn vriend, en hoeft ie niet bang te zijn dat ik gevoelens voor haar krijg aangezien ik hetero ben Lachen
De vrouw waar ik op heb gereageerd is zelf trouwens bisexueel, maar zou ze laten merken dat ze iets voor mij voelt, dan zou ik haar absoluut heel eerlijk laten weten dat dit niet wederzijds is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:31

Ik zit nogal te twijfelen.
Aan de ene kant vind ik dat ook deze mensen recht hebben op schrijven en vind ik het zelf ook wel interessant/ leuk om te doen.
Maar aan de andere kant ben ik bang, vind ik het eng om mijn adres door te geven en ben ik ook bang voor manipulaties.
Heb geen zin in stomme acties, zoals geld aan hen verliezen...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:36

katiavl schreef:
Zitten daar seriemoordenaars bij? Dacht dat dit niet mocht?

was maar een voorbeeld... sorry Bloos

@fairytale: wat bedoel je met acties?
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 12-01-09 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:52

heb niet het heletopic door gelezen Maar hoe oud moet je eigenlijk zijn om te mogen schrijven ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:52

Ik heb net ook een mailtje verstuurd. Ik ga schrijven met een vrouw die veroordeeld is voor drugs koerieren. Ik heb zelf wel bewust gekeken naar de 'crime'. Ik wil niet met iemand schrijven die iemand vermoord heeft. Ben benieuwd wanneer en of ik iets terug ontvang!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:54

Ik zit ook te twijfelen om iemand te gaan schrijven.
Het is een 26 jarige jongen die de doodstraf heeft gekregen wegens moord.
Hij zegt onschuldig te zijn en zit al sinds zijn 18 vast.
Op veel sites heb ik zijn verhaal kunnen vinden en wat er precies gebeurd zou moeten zijn.
Ik heb dit echt met open mond zitten lezen.
Nu is mijn enige probleem, ik ben zo slecht in engels.
Ga er nog eens goed over nadenken.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:55

Anoniem schreef:
heb niet het heletopic door gelezen Maar hoe oud moet je eigenlijk zijn om te mogen schrijven ?

18 Jaar

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:56

Cayenne schreef:
katiavl schreef:

Ik heb bewust gereageerd op de advertentie van een vrouw. Dan is het ook een veiliger gevoel voor mijn vriend, en hoeft ie niet bang te zijn dat ik gevoelens voor haar krijg aangezien ik hetero ben Lachen
De vrouw waar ik op heb gereageerd is zelf trouwens bisexueel, maar zou ze laten merken dat ze iets voor mij voelt, dan zou ik haar absoluut heel eerlijk laten weten dat dit niet wederzijds is.

Dat is eigenlijk wel slim, en zo voel jij je er ook beter bij! Veel succes!

@Westenwind iemand hier volgt een engels studie en heeft voorgesteld te vertalen!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:56

Schrijven jullie echt via post of via e-mail? Ik heb nu een e-mail gestuurd maar ben uiteindelijk best bereid om gewoon via de post te communiceren. Dit is toch leuker omdat je eens iets mee kan sturen (sudoku, of wat dan ook).