Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:34

Charmotte schreef:
Jaimyliefje schreef:
pasje alsin: gewoon die kaartjes?
Of echt een pasje met je naam enzo..?

Want ik krijg natuurlijk wel die kaartjes met de naam van het bedrijf enz. alleen niets bijzonder om te laten zien oid.?

als het goed is echt een pasje Jaa

nee hoor, echt niet Knipoog
Ik heb nooit een pasje gehad. Ken eigenlijk niemand die die wel krijgt Clown

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:40

die krijg ik ook niet... gewoon zo'n kaartje, met bedrijf en tel. en alles erop Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:41

Ik heb wel een pasje van bedrijf Ja

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:05

Ik loop zelf de telegraaf en mensen zijn nog best gul met geld.
Heb toevallig vandaag de kaartjes rond gebracht.
Wij geven alleen aan de mensen die 6 dagen per week in weer en wind 's ochtends de krant brengen. Mensen die folders brengen geven wij niks.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:29

Ik zag vandaag in kloetinge een meisje voor de deur staan... Een strak nekje wat eigenlijk wou zeggen geef me geld ... diegene die de deur open deed pakte de krant aan en deed de deur weer even snel dicht ... de krantendame in kwestie bleef nog een paar seconde in de ik wil geld houding staan en ging vervolgens verder op zoek naar geld .... Ik vond het bijna leuk om te zien

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:27

Ik hoor de deurbel niet als ik in mijn kamer zit, dus nee ik geef eigenlijk nooit wat.
Tenzij ik beneden bezig ben en mijn portemonnee toevallig ook beneden ligt (vlak voor/na ik weg was/ga).
Maar dat is in bijna 5 jaar mss 1x voorgekomen.

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:06

Ik heb het al 2 keer meegemaakt dat ze aan de deur waren, maar iedere keer als ik de deur weer dicht deed bedacht ik me pas dat ik ze geld mocht geven. Vork

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:09

De krantenjongen heeft van ons wel € 2,- gekregen, maar toen kwamen de folderlopers pas. OMG! Het was er niet 1, ik heb er al 4 aan de deur gehad. Verdrietig
Krijgen ze ong. 50 cent tot € 1,- net wat ik bij heb.

Een heel smakelijk exemplaar Bloos! kreeg € 2,-, waar ie erg verrast en bij mee was.

nodiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:28

bezorger van de telegraaf kreeg 10 euro daar was die volgens mij wel heel erg blij mee haha

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:30

Ik heb vandaag er eentje zonder geld weggestuurd... geheel tegen mijn principes in. Maar deze jongeman duwde niet 1x op de bel, maar juist 5x (ik zat even met mijn handen in het vlees en kon dus niet in 20 seconden aan de deur staan) en begon toen ook nog zo hard op het raam te bonken dat ik de sleutel in de deur zag trillen. Dat was me net wat te gortig... die kreeg dus niks, behalve de beste wensen en de vraag of hij misschien de trein moest halen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:32

hmmm zo een hadden wij hier net ook aan de deur, echt te asociaal voor woorden. Katten zijn over de zeik van het gebel en het gebonk op de deur Ach gut

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:38

De folderbezorgers en van de buurtkrantjes krijgen een euro en de bezorger van De Volkskrant krijgt 5 euro.
Ik zorg dat ik euro's apart houd en prik de kaartjes op een prikbord in de hal. Er is namelijk eens een handigerd geweest die met ovegebleven kaartjes in andermans wijk rondging. Je moet maar lef hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:54

Nou idd, zo is er iemand in mijn wijk gaan lopen met dezelfde kaartjes Nagelbijten / Gniffelen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:16

Ik was van de week met mijn zoontje op de speelkamer (1e verdieping bij ons thuis) toen de bel ging. Ik kon zo snel niet opendoen ivm mijn zoontje. De bel rinkelde voor de tweede keer...

Toen ik eindelijk beneden was gekomen werd er al een gek gebonst op de ramen en hoorde ik hem iets in het buitenlands roepen. Ik keek eerst nog even door het raam tot ik een mannetje zag met kaartjes in zijn hand. Ik heb dus niet opengedaan, vond het hooguit onfatsoenlijk.

Als hij even normaal had gewacht had hij gerust een euro gehad.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:33

dat zouden ze bij mij echt niet hoeven doen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:39

bij ons ook aan de deur weer,mensen van folders die we nooit te zien krijgen,3x bellen als je niet onmiddelijk opendoet.........nee hoor die krijgen niks.
mijn ouders geven alleen de bezorger van de telegraaf 1 of 2 euro

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:53

Nee.
Ik heb een Nee/Nee sticker op de brievenbus dus ze hoeven het hele jaar niks voor me te doen. Vind ik het vrij brutaal om toch aan te bellen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:59

Ja, mijn moeder geeft volgens mij wel eens wat.

Zelf wist ik niet dat ze om geld kwamen vragen, dus ik had toen gezegd bedankt, maar de brievenbus staat daar (wees ik naar de brievenbus) Clown

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:46

Zogauw ze het hele jaar de betaalde krant netjes op tijd komen brengen krijgen ze wat. Meestal komen ze een paar weken voor de feestdagen de kranten of folders brengen (de gratis wel te verstaan) , dan komen ze met het kaartje en vervolgens zie je ze niet weer. Helaas is dat bij ons te vaak gebeurt dus we trappen daar niet meer in. Jammer dan voor de nieuwe bezorgers.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:10

Ik bezorg zelf een ochtendkrant 6 dagen in de week, en heb ook me kaartjes rond gebracht. Als ik hier zo lees moet ik zeggen dat ik best een goede wijk heb dan. Iedereen is erg enthousiast en blij dat de krant altijd op tijd is, en krijg veel complimenten Haha!.

Verder geven wij degene die de folders rondbrengen maar heel weinig, en die de krant bezorgd (als we niet zo iemand hebben die nogal onberekenbaar is) wat meer...

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:08

Ik bezorgde ook altijd kranten, een huis aan huisblad.
Ik had 2 wijken met best veel oudere mensen en die zitten er dan echt op te wachten.
Dan kwamen ze meteen naar buiten als ze me aan zagen komen Tong uitsteken
Ik kreeg regelmatig €5,- en heb vorig jaar zelfs van iemand €10,- gekregen.
Meestal had ik dan in totaal (van 2 wijken en ongeveer 200 mensen) €120,-
Dus da's wel lekker Knipoog
Maar dr zijn ook mensen die gewoon €1,- of €2,- geven, ik vind €5,- ook wel errug veel eigenlijk Tong uitsteken

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:12

Aan folderlopers geven wij hier thuis 50 cent of een euro.
Aan diegene die de krant 's ochtends altijd komt brengen rond de 10 euro. Nu 6 omdat mijn vader niks anders in huis had.

Moet wel zeggen dat de krant er altijd is, en altijd op tijd. Zou iemand het doen waarbij het niet altijd op tijd is, en je altijd klachten in moet dienen, dan krijgt diegenen niks Bloos

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:34

Ik had los geld klaarliggen voor de folderlopers, maar er is niemand langs gekomen Verward

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:04

ik geef alleen aan de bezorger van de betaalde krant geld... alleen heeft die niet aangebeld, dus helaas pindakaas!
Bij mijn ouders kregen we een briefje bij de volkskrant met een naam en rekeningnummer! belachelijk toch! je moet er toch echt wat voor doen vind ik!

Ik heb vroeger de meppeler courant rondgebracht, 3x in week 's middags en dat leverde altijd wel een leuke kerstbonus op! Lachen
Maar als bezorger krijg je ook geen kerstpakket oid, dus eigenlijk loop je je eigen kerstpakket bij elkaar!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:41

Sorry maar de redenering van sommigen hier gaat mijn pet te boven.

Een kind van 14/15 jaar kan nergens elders aan de slag en wilt hij wat bijverdienen dan zal het toch echt bij een krantenwijk komen.
Ik heb zelf kranten gelopen. Een villa wijk met 300 bussen.

Ik ben daar 7 uur per week mee bezig geweest.
Altijd keurig bezorgd, regen of onweer ik ging.
Daarvoor kreeg ik 40 euro in de maand.

Ik ben met kerst nooit langs de deuren geweest.

Maar ik vind het onterecht dat mensen zeggen dat deze kinderen niks verdienen.
Want het gaat hier om kinderen van 14/ 15 jaar die zich uit de naad werken voor een dropje.

Als het nou ging om een persoon van 16/17/18 oke die heeft de keus om een andere baan te nemen.
Maar kinderen van onder die leeftijd niet, en willen ze wat bijverdienen hebben ze geen keus in werk.