Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:00

Waren 2 jongens onder de trein gekomen, eentje dood (die was 19) en eentje zwaargewond (21). Treinverkeer ontregeld, ongeveer 20 mensen aangehouden, vechtpartij en vermoedelijk erg veel drank in het spel..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:01

Jeetjemina.. Heavy.. Scheve mond

Daar was ik ook wel bang voor toen ik uit concert Zand kwam, was een springer geweest, dus flinke vertraging,
was het ook enorm druk op het perron, met allemaal mensen die die trein in wilden, drank enzo. Gelukkig is toen alles goed gegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:02

Uhuh.. ze zijn voor de intercity terechtgekomen, die reed als het goed is niet heel hard omdat het op RA was, en daar stoppen ze zowiezo.. maar als de trein echt over je heen rijdt.. iel..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:04

Een kennis van mij is 2 jaar geleden ook op nieuwjaarsnacht onder een trein gekomen...
Echt een naar begin van het nieuwe jaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:30

Uhuh, ze lieten het net ook op RTL4 zien, en dan is het echt raar om het station waar je normaal altijd uitstapt om naar school of zaterdagbaan te gaan op tv te zien met zo'n bericht erbij..

Ben ik blij dat ik doordeweeks niet naar Rotterdam alexander moet maar naar Amstel.

En ik erd gisteren gebeld dat ik morgen vrij ben, dus ik hoef niet naar Asa Clown

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:09

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Schrikken idd van die jongens Scheve mond Lekker begin van het nieuwe jaar..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:48

Gelukkig Nieuwjaar!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:18

stom hoor dat gedoe op RA..

Iig iedereen een fijne 2009 toegewenst!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:39

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:01

Ik ga elke dag met de trein van ermelo naar nijkerk voor school Clown

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:55

Pfff ik moest gister van Duivendrecht naar Heerlen. Wat een gedoe... Van Duivendrecht eerst naar Bijlmer en van daar wilde ik naar Utrecht om dan weer naar Heerlen te gaan. Maar op Bijlmer zou kennelijk de trein naar Utrecht niet rijden, we moesten maar de trein naar Amstel nemen werd omgeroepen. Voor de trein naar Amstel kwam werd alweer omgeroepen dat de trein naar Utrecht toch zou rijden vanaf spoor 8. Dus sta ik op spoor 8 te wachten, wordt ondertussen nog 3 keer omgeroepen dat de trein naar Utrecht niet rijdt. Op het bord bij spoor 8 stond nog steeds dat ie daar wel gewoon zou komen en dat kwam ie dus ook gewoon. Beetje raar dat 't wel steeds omgeroepen werd dat ie niet zou komen. Maar goed. Was een half uurtje later dan gepland in Heerlen dus viel nog reuze mee eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:44

De oorzaak van het ongeluk op RA is bekend hoor..

ze stonden al op het spoor, op weg naar een gevecht op het andere perron, zijn niet opzij gegaan toen de trein kwam, die toeterdezelfs, en die trein staat niet zo 1 2 3 stil, de overlevende van de 'sukkels' ik bedoel slachtoffers heeft dat weten te vertellen..
Er stonden 10 man op het spoor..

Emma, misschien hadden de omroepers last van een newyearsdip Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:48

Niet te geloven, wat moet je in vredesnaam op het spoor.. Ik las het in de krant ja.
En die machinist, jeetje, je weet dat je ze gaat aanrijden, en je kunt er gewoon niks tegen doen, behalve hard hopen dat ze aan de kant gaan. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:49

Machinist heeft ook waarschuwend getoeterd.. ik snap het gewoon niet.. wat doe je dan als gozer je ouders wel niet aan..

Ze kwamen uit Oegstgeest trouwens

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:51

Gelukkig Nieuwjaar allemaal. Lachen

Maar pfoe, dat ongeluk. Scheve mond
Vraag me dan inderdaad wel af, waarom hun dan op het spoor stonden.
Staken die nou echt gewoon het spoor over, van perron naar perron? Scheve mond

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:51

Maar waarom zijn ze dan niet van het spoor af gegaan...? Beetje vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:52

Drank.. uiteindelijk was het allemaal drank + schrikverlamming denk ik..

Jep ze staken het spoor over om naar een vechtpartij aan de andere kant te gaan..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:52

Waarschijnlijk zo in de ban van die vechtpartij.. Misschien drank in het spel, je weet het niet..

Edit: Ja precies, drank..

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:53

Tja, ik snap wel dat je dan schrikt ja. Als er een trein op je af komt. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ook echt over een stuk waar je zal ik maar zeggen niet mag lopen?
Pff, hoe leg ik dat uit. Dat je een stukje naar beneden moet zakken van 't perron af zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:55

Ilse, ze gingen van het ene perron naar het andere, over het spoor..
Er staat dat ze de trein niet gehoord hebben, machinist heeft wel getoeterd (was vanmorgne op RTL Nieuws en NOS Journaal)

Citaat:
De aanrijding met een trein op station Rotterdam Alexander waarbij in de Nieuwjaarsnacht een 19-jarige man uit Oegstgeest omkwam was volgens de politie geen misdrijf, maar een tragisch ongeval. Bij het ongeluk raakte ook een man van 21 jaar zwaargewond.

Volgens de politie kregen enkele vrienden van de slachtoffers ruzie met een andere groep jongeren. Door het geruzie kwamen ongeveer tien jongeren tegenover elkaar op het spoor te staan.

Afgeleid
Beide slachtoffers zagen de ruzie vlak na ze uit een nabijgelegen discotheek kwamen. Het gewonde slachtoffer heeft tegen de politie gezegd dat ze naar de ruzie in het station toe liepen.

Toen de trein kwam aangereden, lukte het de beide slachtoffers niet om op tijd weg te komen. De politie veronderstelt dat de ruzie hun aandacht zo heeft afgeleid, dat ze de aankomende trein niet hebben gezien of gehoord.

Niet op de vlucht
Eerder werd gedacht dat beide mannen op de vlucht waren voor andere jongeren toen zij door de trein geraakt werden, maar dat is volgens de politie niet het geval.

Het lichaam van de overleden jongen is overgedragen aan de familie. Als gevolg van het onderzoek lag het trein- en metroverkeer enige tijd stil op station Rotterdam Alexander.

In coma
In diezelfde nacht is in Wassenaar een 37-jarige vrouw uit Hilversum in elkaar geslagen. De vrouw is met ernstig hersenletsel in het ziekenhuis opgenomen en ligt in coma op de intensive care.

De mishandeling vond plaats tussen twee en drie uur ’s nachts bij een feest op renbaan Duindigt in Wassenaar. De politie zoekt getuigen die de vechtpartij hebben gezien of meer weten over de toedracht van de gebeurtenissen die nacht.

Steekpartij
Voor een slachtoffer van een steekpartij in Spijkenisse tijdens oud en nieuw liep het beter af, hij is intussen buiten levensgevaar, meldt de politie.

De 20-jarige man uit Spijkenisse liep samen met zijn vriendin in de nacht van oud en nieuw iets na enen in zijn woonplaats langs een grote groep jongeren, die hem volgens de politie zonder aanwijsbare aanleiding te lijf gingen.

De jongeren hebben hem geschopt, geslagen en het slachtoffer is ook in zijn borst gestoken met een mes.

Gevlucht
Het slachtoffer wist te ontkomen en is naar de nabijgelegen woning van familieleden gevlucht. Daarop is hij gelijk overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam.

Ook in deze zaak is de politie nog op zoek naar getuigen

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... drijf.html

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:56

Jep, er is andere overgang mogelijk daar, behalve onderdoor.
Dus ze zijn echt gewoon het spoor overgestoken..

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:58

MarrieLeen schreef:
Jep, er is andere overgang mogelijk daar, behalve onderdoor.
Dus ze zijn echt gewoon het spoor overgestoken..

Ja dat bedoelde ik ja. Knipoog

Dankje UW. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:59

Ik vind het vooral rot voor de ouders.. die zoon heeft met zijn eigen stomme hoofd, drankgebruik en stoerdoenerij zijn leven verspeeld.. met het slachtoffer zelf kan ik daarom echt geen medelijden hebben, wel met zijn ouders..

Waren in een nabijgelegen discotheek geweest, Outland ga ik dan van uit...

Zo zie je maar weer, drank maakt meer kapot dan je lief is Nagelbijten / Gniffelen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:09

Bah wat erg... Je zal 't maar zien gebeuren. Moet er niet aan denken...

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:13

Het is zeker erg voor de ouders!
Overleden slachtoffer merk er nu niet echt iets meer van.
Alleen degene die het overleefd heeft.