Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xXLiekeXx schreef:Ik ben nu 16 en heb 'n vriend. Als ik nu zwanger zou raken zou ik 't zeker houden. Ik heb al mijn vmbo-t diploma en over school zit ik niet in. Ik ben er wel van overtuigd dat mijn vriend zou weggaan. Gewoon omdat hij 't niet aankan. Dat vergeef ik 'm heus wel. Mijn moeder zou erop staan dat ik abortus zou laten plegen en mijn vader zou door 't lint gaan.
Ik zou 't absoluut niet erg vinden.
Ik heb ook altijd zeer respect voor tienermoeders. Hun leven is echt niet makkelijk!
maar als een man het kindje eenmaal gezien heeft zijn ze ook helemaal hoteldebotel hoor.. (en anders is het goeie stofje gwn niet aanwezig in hun hersens)
_Tivoli_ schreef:naadje24 schreef:Curretage is tot 20 weken en ja sommige kunnen de baby met 17 a 18 weken al voelen
maar heeft ze zo lang gewacht met beslissen dan
Dat vind ik dan namelijk niet zo slim
Mijn dochter voelde ik al bij 15 weken bewegen.
En wat als dat meisje daarvoor nog niet wist dat ze zwanger was?
Als ze er pas achter kwam toen ze 14 weken zwanger was?
Dan heeft ze amper een weekje gehad om erover na te denken...
Issy schreef:Ik denk wel dat je wereld heel klein word als je al zo jong een kind hebt. Je kunt niet makkelijk deelnemen aan een studie, dingen doen die bij je leeftijd horen. Je steun van familie is dan wel erg belangrijk, omdat het in je eentje een zeer zware taak is. Ik vind het wel belangrijk dat welzijnswerk mogelijkheden moet bieden zodat bijvoorbeeld tienermoeders elkaar kunnen ontmoeten, kunnen delen, en ondersteuning kunnen krijgen met hoe je je leven in kan vullen met een kind, en hoe je de opvoeding moet gaan doen. Ik vind dat er op dit moment te weing steun is voor tienermoeders die dat zouden willen.
Jodie_ schreef:Het is inderdaad een risico, maar je kan er tegenwoordig wat tegen doen? Waarom dan niet?
Ik vind dat je het aan de ene kant kan vergelijken met sigaretten of friet, maar aan de andere kant, als je van je leven niet van plan bent kinderen te nemen, moet je dan de rest van je leven maar maagd blijven?

C_arola schreef:Er zijn ook meiden en vrouwen die besluiten geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en met elke keer dat ze zwanger worden meteen naar de abortuskliniek rennen, en dat vind ik te ver gaan.
Falbala schreef:C_arola schreef:Er zijn ook meiden en vrouwen die besluiten geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en met elke keer dat ze zwanger worden meteen naar de abortuskliniek rennen, en dat vind ik te ver gaan.
Voor die groep is het dan maar goed dat we hier abortusklinieken hebben, je moet er toch niet aan denken dat ze een kind op gaan voeden. Daar is niemand bij gebaat.
Ben 17
.. 
)

, ben al bijna 40) en ik ben daar heel, heel tevreden over. Ik heb een kerngezonde dochter, heb nu de stabiele situatie om voor mijn kind te kunnen zorgen op diverse fronten en ik ben 'uitgefeest' (nou, niet helemaal
).
). Hmmm, jammer dan, ik doe het lekker nog wel.
. Heerlijk!
), dan ga ik niet panisch doen (tenzij het een engerd eerste klas is
). Ik weet zelf nog te goed hoe die tijd was. Een gezond verstand met kennis van zaken, daar hoop ik ook op natuurlijk. Dat is o.a. aan mij, haar moeder, om daarvoor zorg te dragen. Ouders horen zorg te dragen voor een goede basis bij hun kinderen. Komt ze alsnog zwanger thuis, dan hoop ik dat ze me dat vertelt in alle vertrouwen. Eigenlijk hoop ik al dat ze gewoon met me kan delen dat ze uberhaupt dingen uitspookt
.
), zolang ze maar weet dat ik onvoorwaardelijk van haar hou en er voor haar ben. Ze kan met alles bij ons terecht. Ook als we met zulke zaken te maken krijgen. En dan komen we er ook wel uit, daar ga ik op dit moment wel van uit. Wat de beslissingen dan ook zouden zijn......
Twiggy2008 schreef:Ik ben totaal niet bang om een 'oude' moeder te zijn, zoals sommigen hier beweren. Oud zijn voor je kind, een kloof krijgen, ligt helemaal aan je mentale gesteldheid, aan je interesses in het leven, aan het kunnen inleven in wat je kinderen bezig houdt, aan je manier van communiceren en aan hoe je doet in het dagelijks leven.
Ik dans nog steeds op de tafel, hoor, als ik een leuk liedje op de radio hoor en effe uit mijn dak wil gaan en ik kan me nog prima in een kort rokje vertonen.![]()
(Heb ooit ergens gelezen dat dat op mijn leeftijd echt niet meer kan). Hmmm, jammer dan, ik doe het lekker nog wel.
![]()
Verder komen hier meerdere (buurt)kinderen regelmatig over de vloer en zitten gezellig met me te keuvelen met een glas limonade of een kopje thee. Ik merk niets van mijn ouderdom. Heerlijk!

.