Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:26

Ik ben nu 16 en heb 'n vriend. Als ik nu zwanger zou raken zou ik 't zeker houden. Ik heb al mijn vmbo-t diploma en over school zit ik niet in. Ik ben er wel van overtuigd dat mijn vriend zou weggaan. Gewoon omdat hij 't niet aankan. Dat vergeef ik 'm heus wel. Mijn moeder zou erop staan dat ik abortus zou laten plegen en mijn vader zou door 't lint gaan.

Ik zou 't absoluut niet erg vinden.
Ik heb ook altijd zeer respect voor tienermoeders. Hun leven is echt niet makkelijk!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:29

xXLiekeXx schreef:
Ik ben nu 16 en heb 'n vriend. Als ik nu zwanger zou raken zou ik 't zeker houden. Ik heb al mijn vmbo-t diploma en over school zit ik niet in. Ik ben er wel van overtuigd dat mijn vriend zou weggaan. Gewoon omdat hij 't niet aankan. Dat vergeef ik 'm heus wel. Mijn moeder zou erop staan dat ik abortus zou laten plegen en mijn vader zou door 't lint gaan.

Ik zou 't absoluut niet erg vinden.
Ik heb ook altijd zeer respect voor tienermoeders. Hun leven is echt niet makkelijk!

Ach, dat weggaan zal best meevallen.. Misschien zal ie idd even flink geschokt zijn.. Maar hoe jij het je voorstelt ''zoals in de film'' zo gaat het in real life niet echt.. vaak ook wel dat weet ik heel goed Lachen maar als een man het kindje eenmaal gezien heeft zijn ze ook helemaal hoteldebotel hoor.. (en anders is het goeie stofje gwn niet aanwezig in hun hersens)

Ennehm, het tienermoeder leven is zo moeilijk als je t zelf maakt Knipoog
Niks moeilijks aan mn leven, zolang je maar weet waar je verantwoordelijkheden liggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:39

_Tivoli_ schreef:
naadje24 schreef:
Curretage is tot 20 weken en ja sommige kunnen de baby met 17 a 18 weken al voelen
maar heeft ze zo lang gewacht met beslissen dan Verward
Dat vind ik dan namelijk niet zo slim

Mijn dochter voelde ik al bij 15 weken bewegen.
En wat als dat meisje daarvoor nog niet wist dat ze zwanger was?
Als ze er pas achter kwam toen ze 14 weken zwanger was?
Dan heeft ze amper een weekje gehad om erover na te denken...

Ze had op het moment dat ze zwanger werd nog een hele onregelmatige menstruatie omdat ze nog zo jong was. De beslissing over houden of weghalen wilde ze ook niet in een dag nemen, dus toen was ze 16 weken zwanger en voelde ze haar kindje bewegen.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:42

Tja ik heb een dochter van 13. Ze zegt wel eens mama wat zou je doen als ik zwanger thuis zou komen? Nou ik denk dat ik mij ten eerste wild schrik en even tijd nodig heb om na te denken.Op dit moment vindt ze sex maar vies dus denk ookn eit dat ze zo snel zwanger zal raken, maar ja zeg nooit nooit. Ik weet dat ze er geestelijk nog niet aan toe is en denk dat ik dan toch voor abortus zou kiezen. En het daar ook uitgebreid over zou hebben met haar.
Mocht ze er pas achter komen dat het al te laat voor abortus is dan zeg ik het kind wordt ook wel weer groot.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:22

Issy schreef:
Ik denk wel dat je wereld heel klein word als je al zo jong een kind hebt. Je kunt niet makkelijk deelnemen aan een studie, dingen doen die bij je leeftijd horen. Je steun van familie is dan wel erg belangrijk, omdat het in je eentje een zeer zware taak is. Ik vind het wel belangrijk dat welzijnswerk mogelijkheden moet bieden zodat bijvoorbeeld tienermoeders elkaar kunnen ontmoeten, kunnen delen, en ondersteuning kunnen krijgen met hoe je je leven in kan vullen met een kind, en hoe je de opvoeding moet gaan doen. Ik vind dat er op dit moment te weing steun is voor tienermoeders die dat zouden willen.

En toch, ik als tienermoeder wil toch echt geen hulp van andere,
ik heb toen de beslissing gemaakt om mijn kindje te houden.Dus ik neem mijn verantwoordelijkheid.
Ook wil ik geen andere tienermoeders ontmoeten, waarom niet? Geen behoefde aan..
Beetje met elkaar praten hoe het gebeurt is dat jij een kleine hebt. Nee, dat kan ik zelf ook
invullen..

Wel vind ik dat er weer meer hulp moet komen wat betrefd jong moeder en studie samen,
ik wil graag weer een studie beginnen.Maar ik heb de mogelijkheden niet.En omdat mijn kindje
nog naar een speciale dagonderwijs gaat moet ik hem nog brengen en halen.Nee, ik heb simpelweg
de mogelijkheid niet meer...En terug komen op ouders erover, tja... die werken ook gewoon en kan niet
terug blijven vallen op hun.... Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:26

Jodie_ schreef:
Het is inderdaad een risico, maar je kan er tegenwoordig wat tegen doen? Waarom dan niet?
Ik vind dat je het aan de ene kant kan vergelijken met sigaretten of friet, maar aan de andere kant, als je van je leven niet van plan bent kinderen te nemen, moet je dan de rest van je leven maar maagd blijven?

Ik ben het deels met je eens.
Alleen de zin; maar je kan er tegenwoordig wat tegen doen, waarom dan niet? Vind ik zelf nogal moeilijk.
Er zijn ook meiden en vrouwen die besluiten geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en met elke keer dat ze zwanger worden meteen naar de abortuskliniek rennen, en dat vind ik te ver gaan.
Als je dan geen kinderen wilt, probeer er dan ook voor te zorgen dat je geen kinderen krijgt.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:30

Hmm, ik denk er verschillend over. Ik ben zelf 17jaar, maar zelfstandig. Mocht ik nu zwanger raken, hou ik het kind. Ik zou het tegen mijn ouders vertellen en ik weet dat ze mij zullen steunen, want heb het er nl over gehad dat als ik ''per ongeluk'' zwanger zou raken, hoe en wat. Toen hebben mijn ouders gezegd, dat ze mij zouden steunen. Maar ik denk er nu nog niet aan om een kind te krijgen, maar mocht het gebeuren op mijn leeftijd, dan is het kind gewoon welkom. Ik en mijn vriend hebben de verandwoordelijkheid wel om er voor te zorgen en we hebben steun van mijn ouders als zijn ouders. Lachen
Van meisjes van 14/15 vind ik het dom. Ik dacht toen nog echt niet aan seks etc. Dus laat staan zwanger zijn. Maargoed iedereen z'n eigen keus, laat ik het zo maar zeggen toch? Knipoog

*edit*

Dan wil ik er nog wel even bij toevoegen dat mijn vriend 100% achter me zou staan als ik zwanger mocht raken. Hij zal die verantwoordelijkheid zelf ook meedragen en meegaan met de opvoeding van het kindje. Hij zal ook niet weglopen en mij achterlaten met het kind, nee hij gaat mee met de opvoeding etc.
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 11-12-08 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:41

C_arola schreef:
Er zijn ook meiden en vrouwen die besluiten geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en met elke keer dat ze zwanger worden meteen naar de abortuskliniek rennen, en dat vind ik te ver gaan.

Voor die groep is het dan maar goed dat we hier abortusklinieken hebben, je moet er toch niet aan denken dat ze een kind op gaan voeden. Daar is niemand bij gebaat.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:43

Falbala schreef:
C_arola schreef:

Voor die groep is het dan maar goed dat we hier abortusklinieken hebben, je moet er toch niet aan denken dat ze een kind op gaan voeden. Daar is niemand bij gebaat.

Klopt, ik vind het dan behoorlijk onvolwassen, maar dat is mijn mening.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:50

Een vriendinnetje van kreeg op dr 14e een kindje, ik vond het erg stom van dr maar alles gaat ze super, ze zit nu in het examenjaar VWO met allemaal 8e en 9s en dr kindje zit bij dr moeder op de creche, dr vriend is ook nog steeds bij dr.

Als ik thuis zou komen en zwanger zou zijn dan zouden me ouders wel teleurgesteld in me zijn maar me zeker wel steunen. Ik zou het ook niet weg laten halen, ik zou het houden. En dan net zoals me vriendinnetje bij me mama op de creche doen (ik ken dat vriendinnetje via me ma dr collega, ze werken beide op een creche) zodat iks middags kan leren en me kindje ook aandacht genoeg krijgt en ook wat socialer e.d. wordt..... alleen ik zou t nu niet plannen Clown Ben 17

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:58

ik zou het erg zonde vinden van je 'jeugd', je wordt te snel en te vroeg volwassen, te veel verantwoordelijkheden.. sommige zijn er inderdaad erg blij mee..
ik ben een type meer, eerst je jeugd, uitgaan, gek doen, en studeren (als dat kan etc.) later, veeel later pas kinderen .. Als je al huisje boompje beestje bij elkaar hebt, waar een gezin bij past met kind..

maar ja wat te doen, als blijkt dat je op erg jonge leeftijd zwanger bent, heel makkelijk gezegd misschien, maar toch voor die abortus gaan Boos!..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:02

Maar weet je wat het is RyantJ... Ik kan nu ook nog gaan studeren, en ik vind het echt heerlijk dat ik een jonge moeder ben. Mijn moeder was 36 toen ze mij kreeg, en er is gewoon een grotere kloof. Ik ben dol op mijn moeder hoor, maar inmiddels is ze al wel weer 60, dat gaat heel hard.

Als mijn kinderen over 18 jaar de deur uit gaan (even simpel gezegd) dan ben ik 40! Dan kan ik nog allerlei leuke dingen doen en misschien alsnog die wereldreis maken, met dan een stukje meer geld.

Ik ga volgend jaar als het goed is aan een studie beginnen. Het is een boel geregel, maar dat kan, omdat ik dat wil. Met wilskracht bereik je een heleboel Lachen

Maar goed, 14 jaar is wel net iets anders...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:14

Ik heb al van jongs af aan gezegd dat mocht ik zwanger raken (ondanks dat ik altijd heel netjes mijn pil slik etc.) dat ik het kind zou houden. Ook omdat mijn ouders altijd hebben gezegd we zullen je steunen mocht het zo zijn en waar een wil is is een weg.

Ook heeft mijn moeder 3 miskramen gehad en mede daardoor een beetje tegen abortus hoewel ik wel weet dat ze me toch na lang op me ingepraat te hebben me zal steunen als ik toch voor die optie kies.

En ja nu ben ik 23 bijna 24 en als ik zwanger zou zijn is er geen haar aan mijn hoof die er aan denkt om abortus te laten plegen, dat kind is dan meer dan welkom. Maar mede door de fijne relatie die ik heb. (mijn vriend heeft al 2 kinderen uit een eerdere relatie dus een derde kan er ook nog prima bij Haha!)

Wel snap ik dat er meiden zijn die voor abortus kiezen, hoewel ik ook wel eens een topic op internet tegen kwam en wat ik daar las daar werd ik misselijk van.

Het was een topic voor onvruchtbare vrouwen waar ze hun verhalen en dergelijke konden delen onderling, en daar was een meid die reageerde doodleuk als volgt:

Ben ik vruchtbaar? Ik ben 2x eerder zwanger geweest en toen voor abortus gekozen, en nu lijk ik niet meer zwanger te worden. Niet omdat ik graag een kindje wil maar meer om toch te willen weten dat ik vruchtbaar ben.

Ik weet niet hoe oud die meid was toen (is al heel wat jaar terug maar mij altijd bij gebleven) maar damn wat ben je dan voor een )_(*)#*$)(&@$(*# helemaal omdat te plaatsen op zo een forum. Simpele hals.

En nog even wil ik aangeven HEEL VEEL RESPECT VOOR TIENERMOEDERS die er helemaal voor gaan en hun verantwoordelijkheden onder ogen zien. Petje af. Daar moet je een heel sterk mens voor zijn helemaal in je tienerjaren.

Keep up the good work!

Edit: Typefout.. Duhh what's new Knipoog

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:24

Ik weeet niet wat ik zal doen als ik zwanger thuis kom, ben 17.

Ik denk dat ik thuis het huis niet in kom.

Maar ik heb ook respect voor de tienermoeders!

Vorig jaar van een oud klasgenootje van mij bevallen, toen was ze net 17, met een vriend van 28, die er voor 100% achter stond/staat!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:29

Een kloof tussen moeder (of ouders) en kind heeft echt niet altijd met de leeftijd te maken. Knipoog
Tienermoeders, tja..... Ik vind eigenlijk dat je daar niet zomaar over kunt oordelen. Ik vind dat je altijd moet kijken naar de persoon, de omstandigheden, de (wel of niet goede) bedoelingen, het toekomstperspectief voor kind en ouder(s). De ene tiener is de andere niet. En in welke omstandigheden is de zwangerschap tot stand gekomen?
Natuurlijk zijn er dramatische gevallen, die er bij oudere moeders ook net zo goed kunnen zijn.

Overigens ben ik een 30-plus mama (stokoud ja Haha!, ben al bijna 40) en ik ben daar heel, heel tevreden over. Ik heb een kerngezonde dochter, heb nu de stabiele situatie om voor mijn kind te kunnen zorgen op diverse fronten en ik ben 'uitgefeest' (nou, niet helemaal Knipoog ).
Ik ben totaal niet bang om een 'oude' moeder te zijn, zoals sommigen hier beweren. Oud zijn voor je kind, een kloof krijgen, ligt helemaal aan je mentale gesteldheid, aan je interesses in het leven, aan het kunnen inleven in wat je kinderen bezig houdt, aan je manier van communiceren en aan hoe je doet in het dagelijks leven.
Ik dans nog steeds op de tafel, hoor, als ik een leuk liedje op de radio hoor en effe uit mijn dak wil gaan en ik kan me nog prima in een kort rokje vertonen. Haha!
(Heb ooit ergens gelezen dat dat op mijn leeftijd echt niet meer kan Haha! ). Hmmm, jammer dan, ik doe het lekker nog wel. Clown
Verder komen hier meerdere (buurt)kinderen regelmatig over de vloer en zitten gezellig met me te keuvelen met een glas limonade of een kopje thee. Ik merk niets van mijn ouderdom Haha! . Heerlijk! Haha!

Verder hoop ik dat mijn kind geniet van haar jeugd en tienertijd en zal ik er mijn uiterste best voor doen met haar in contact te blijven. Krijgt ze een vriendje (of vriendinnetje, tja, je weet het niet Knipoog ), dan ga ik niet panisch doen (tenzij het een engerd eerste klas is Clown ). Ik weet zelf nog te goed hoe die tijd was. Een gezond verstand met kennis van zaken, daar hoop ik ook op natuurlijk. Dat is o.a. aan mij, haar moeder, om daarvoor zorg te dragen. Ouders horen zorg te dragen voor een goede basis bij hun kinderen. Komt ze alsnog zwanger thuis, dan hoop ik dat ze me dat vertelt in alle vertrouwen. Eigenlijk hoop ik al dat ze gewoon met me kan delen dat ze uberhaupt dingen uitspookt Knipoog .

Ze is en blijft mijn dochter en ik hoop dat onze hechte en open band altijd zo blijft, ook in haar pubertijd. Ze zal me best eens vervloeken (haha, dat doet ze nu al wel eens op haar kleutermanier Haha! ), zolang ze maar weet dat ik onvoorwaardelijk van haar hou en er voor haar ben. Ze kan met alles bij ons terecht. Ook als we met zulke zaken te maken krijgen. En dan komen we er ook wel uit, daar ga ik op dit moment wel van uit. Wat de beslissingen dan ook zouden zijn......
Mij gaat het er om dat mijn kind een gelukkig mens wordt en blijft, wat haar ook nog allemaal gaat overkomen in het leven. Lachen

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:45

amen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:56

Ik ben 16 en als ik zwanger zou zijn denk ik dat ik het kindje gewoon hou. Mijn ouders zullen in eerste instantie geshockt zijn maar ze zullen de zorg wel voor me over nemen: Meehelpen (in hoeverre dat kan). School moet ik afmaken, MBO ook.. daarna mag ik weer voor mijn kindje zorgen. Ik zou zelf nu nog niet zwanger willen worden, ik vind mezelf nog te jong en het past absoluut niet in mijn levensstyle, veel te druk.

Edit: Ik heb trouwers wel heel veel respect voor tienermoeders (Nouja de meeste dan).
Bij mij zit zelf een meisje (15) die zwanger is waar ik het goed mee kan vinden en ze is nu al 5-6 maanden zwanger.. het is moeilijk dat zegt ze ook, de baby komt precies in de tijd van haar examens. Ze heeft er goed over na gedacht, en wil er gewoon goed voor zorgen en een goede toekomst geven, met haar ouders samen gaat ze ervoor zorgern.
Laatst bijgewerkt door x_manon_x op 11-12-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:58

dus je ouders zouden ervoor zorgen. en zodra jij je school hebt afgemaakt dan mag je het weer overnemen.
Dat zou ik nooit doen. of ik laat het weghalen. of ik ga ervoor en geef me dan ook voor 100% voor mn kindje !
Ga mijn problemen niet op mijn ouders afschuiven ! ze zullen me steunen maar zou zoveel mogelijk zelf willen doen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:01

Er staat daarna: Zorg op hun nemen: Meehelpen. Ik bedoel als ik op school zit en werk heb dat hun voor mijn kindje zorgen. Er moet toch geld in het laadje komen? Voor de rest ga ik ook 100% voor mijn kind dan hoor, hoorde je me zeggen dat ik daar niet 100% voor zou gaan?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:03

nee ik zei dat ik er voor de volle 100% voor zou gaan.
maargoed daar buiten..het kwam even verkeerd over zoals je het er neerzette zo van eerst school en mbo en dan mag ik de zorg weer overnemen. beetje krom geschreven

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:05

Ik, als moeder, zou mijn dochter ook helpen, hoor, want ik eis wel dat ze haar opleiding afmaakt. Ja
En een baby en een fulltime opleiding is niet te doen zonder hulp. Knipoog

Maar ik hoop dat ze gewoon even lekker wacht met kindjes krijgen. Dat kan na die opleiding ook nog wel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:20

Ik geloof niet dat ik dat zou trekken en ik zou het ook laten weghalen. Mijn ouders zouden mocht het weghalen te laat zijn me volledig steunen en het opvoeden als hun eigen kind zodat ik me school e.d af kan maken.

Gelukkig staan kinderen nog lang niet in de planning en ik voorkom foutjes, maar als het mis gaat, dan gebeurt het bovenstaande.

Maar ik heb zeker respect voor degene die het wel houden, vooral als ze een jaar of 15 zijn. (en ouder natuurlijk ook)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:31

Twiggy2008 schreef:
Ik ben totaal niet bang om een 'oude' moeder te zijn, zoals sommigen hier beweren. Oud zijn voor je kind, een kloof krijgen, ligt helemaal aan je mentale gesteldheid, aan je interesses in het leven, aan het kunnen inleven in wat je kinderen bezig houdt, aan je manier van communiceren en aan hoe je doet in het dagelijks leven.
Ik dans nog steeds op de tafel, hoor, als ik een leuk liedje op de radio hoor en effe uit mijn dak wil gaan en ik kan me nog prima in een kort rokje vertonen. Haha!
(Heb ooit ergens gelezen dat dat op mijn leeftijd echt niet meer kan Haha! ). Hmmm, jammer dan, ik doe het lekker nog wel. Clown
Verder komen hier meerdere (buurt)kinderen regelmatig over de vloer en zitten gezellig met me te keuvelen met een glas limonade of een kopje thee. Ik merk niets van mijn ouderdom Haha! . Heerlijk! Haha!

Daar merk je NU nog niets van inderdaad, maar wat als je 60 bent,hoe mobiel en modern ben je dan nog en hoe oud is jouw dochter dan?

Oudere ouders hebben lijkt mij zelf erg vervelend, zou er zelf daarom ook niet voor kiezen om oud aan kinderen te beginnen.
Als je kinderen nog jong zijn valt het hen en jouzelf niet op, maar als 18jarig kind met ouders van 55jaar oud lijkt me nou niet echt geweldig, en ik denk dat je je tegenover leeftijdsgenoten er ook niet prettig over voelt.
Ik vind ook dat je je kinderen daarmee het plezier van grootouders kennen ontneemt.

Mijn oma is 77 (mijn oudste zus is 30, moeder 56) en daar kon ik tot 3 jaar geleden nog jaarlijks mee skieen zelfs, zou het echt voor geen goud hebben willen missen. Stel nou dat mijn moeder laat was begonnen aan kinderen, dan was mijn oma er wellicht al niet meer geweest in mijn jeugdjaren dat is toch verschrikkelijk?

Ik weet dat iedereen oud wordt op een andere manier en er altijd mensen kunnen wegvallen op jongere leeftijd, maar daar is nu eenmaal geen invloed op uit te oefenen. Wel op hou oud je aan kinderen WILT beginnen (of het lukt is een 2e).
Ik zou mijn gezinnetje wel 'rond' willen hebben tegen de tijd dat in rond de 30 ben (ben nu 25)

Nu over de andere kant Lachen

14 a 15jarige tienermoeders zijn denk ik niet wenselijk. Niet dat ze het er allemaal slecht vanaf zullen brengen maar ze stonden er zelf vast ook niet om te springen. Zonder hulp van bv. ouders lijkt het me een ongezonde situatie voor het kind, uitzonderingen daargelaten.
Toen ik 16 was riep ik ook dat ik als ik zwanger zou worden het kind zou houden, voor mijn gevoel is dat een leeftijd waarop het allemaal iets gemakkelijk zou gaan met een zwangerschap, als je 14 bent ben je nog maar 2 jaar van de basisschool af!

Ik vind, als je aan sex doet moet je de consequenties dragen.
Ik ben zelf tegen abortus behalve als je er financieel niet voor kunt zorgen of door verkrachting zwanger bent geraakt.

Lastige aan deze vraag is, dat iedereen anders is en elke situatie ook.
Een tienermoeder met alle hulp en liefde die ze kan krijgen of een tienermoeder die er alleen voorstaat en geen opleiding heeft kunnen doen lijkt me dag en nacht verschil...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:58

Hmmm hoewel ik zeker weet dat ik nooit 'vrijwillig' tienermoeder zou worden, zou ik ook gewoon eigenlijk echt niet willen houden
als ik per ongeluk zwanger raak.
En dat zeg ik dan nu; want ik weet niet hoe je denkt als je daad werkelijk zwanger bent als tiener.
Maar ik weet gewoon dat ik nu niet sterk genoeg ben om mijn kind
dan een normale jeugd te geven. Nu is 13 dan ook wel extreem jong.
Maar op mijn 17de zou ik nog steeds niet ssterk genoeg zijn denk ik.

Knipoog .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:09

Opisop_shop: Als ik 60 ben is zij 26 jaar. Knipoog
Jij doet net alsof je op je 60e hoogbejaard bent en niet meer in het leven staat ofzo. Nou, dan ken ik nog een hoop moderne, leuke en sterke vrouwen, hoor, die die leeftijd nu hebben. Die zijn allemaal nog helemaal mobiel en aardig 'modern'. Lachen
Ik hoop op mijn 60e ook zo te zijn, al klinkt het voor mij nog wel erg ver weg. Haha!

Ik heb zelf jonge ouders, waar ik helaas weinig mee deel door omstandigheden. Heb zat vrienden die (veel) oudere ouders hebben, waar ze wel een hele goede band mee hebben. Nogmaals, leeftijd zegt niet alles. Als jij dat wel zo ziet, vind ik dat erg kortzichtig, eerlijk gezegd. Clown
En wil je jong moeder worden, ga je gang, als je die kans krijgt. Maar je hebt in het leven met meer te maken dan alleen de 'ideale' leeftijd, dat heb ik wel ervaren. Knipoog
Zeker wat aan kinderen beginnen betreft. Ja
En dan heb ik het nog niet eens over de juiste partner vinden waarmee je dit wilt delen of de stabiele thuissituatie (financieel, een huis e.d.). Nee, er zijn nog meer dingen die er in je leven kunnen gebeuren, waardoor je besluit om op 'oudere' leeftijd moeder te worden. Voor mij was dit DE ideale tijd in mijn leven. Jammer dat mensen als jij dat veroordelen, maar goed, wij zijn als gezin dolgelukkig nu. Garanties over later heb je nooit. Ook niet als je heel jong aan kinderen begint. Knipoog
Neem dat maar van me aan.

Mijn dochter heeft trouwens allevier de grootouders nog. Tussen de 59 en 69 jaar.