Even een update van mijn kant:
Ik praat de laatste dagen gewoon normaal met mijn ex. En we beginnen de gesprekken steeds vaker met 'Hee mop' (en hij vaak met een (K) erbij).
We praten gewoon over de normale dingen, dingen die we hebben meegemaakt bijv. gewoon leuke gesprekken. Zoals vanouds lijkt wel..
Ik heb kaartjes besteld voor de show Apassionata, en ach wat leek het me leuk om daar heen te gaan met hem.
Ik had in mijn MSN naam staan wie er mee zou willen, en hij vroeg wat er was (yes dacht ik, dit moest ik hebben).
Heb verteld wat het was en hij 'hielp mee' om iemand te vinden die mee zou kunnen.
Het ging zelfs zo ver dat ik dacht ooo doe is niet zo dom, ik geef je genoeg hints hoor (dat ik het liefst jou mee wil).
Uiteindelijk vroeg hij dus ook of ik hem meevroeg, zo kwam het over. Ik zei geen ja of nee, maar zei dat als hij me zou kennen hij het wel wist, ja dus antwoordde hij.
Zijn moeder is die dag jarig, dus hij weet niet of hij mee kan, hij zou wel zijn best doen zei hij!
Het is inmiddels toch in de avond.
Ik vroeg hem ook waarom hij mee wou, of dat was voor zichzelf (hij heb niks met paarden) of voor mij .. dat hij er voor mij heen ging (dat doe je als vriend en vriendin toch, dingen voor elkaar doen).
Hij deed het voor zichzelf, ben je weer een ervaring rijker, zei hij maar hij deed het ook voor mij: 'omdat ik je echt slecht behandeld heb'.
Hij moet het niet uit schuldgevoel doen en dat heb ik hem ook gezegd, waarop hij zei dat hij ook wou laten zien dat hij me 'normaal' kan behandelen ook al is het uit.
Naja ben hier best blij mee, de gedachte die IK er achter had, waarom ik hem graag mee wou hebben was totaal niet wat zijn gedachten erover zijn. Dat hij het dus (waarschijnlijk) meerendeels voor mij doet, omdat hij het toch niet juist vind wat hij deed. Het is niet dat ik dit niet vraag van hem, maar vind de gedachte erachter erg lief.
Nou maar hopen dat hij kan, en dat we een gezellige avond gaan hebben, en wie weet wat hieruit bloeit..
Wat denken jullie/hoe denken jullie hierover?