Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:33

het is niet zo dat ik niet wil blijven werken alleen merk ik dat ik geen hele dagen volhou
en daar hebben ze op het werk waar ik nu werk gewoon lak aan

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:43

Hm ik wil niemand veroordelen, maar tegenwoordig heeft iedereen last van borderline, fibromyalgie of bekkeninstabiliteit en heel vaak denk ik; geef jezelf een schop onder je kont en ga door (vroeger klaagden de mensen toch ook niet?).

Heb in mijn omgeving zát mensen gezien die met bovenstaande dingen gewoon werkten en met nog wel ergere kwalen. Ik denk dat NL die mensen gewoon wat strenger aan moet pakken, met o.a. bovenstaande klachten kun je prima 40 uur per week op kantoor zitten, het niet willen is een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:48

Ben het wel met je eens hoor Quell, bovendien zijn ze dr bij het UWV inmiddels ook wel achter dat mensen met een psyxhische afwijking als bv MPS of borderline beter af zijn met het dagritme en regelmaat van een baan dan de hele dag thuis weg zitten te teren, nee dat ik lekker voor je.

Ik ben 100 % afgekeurd, hoef niet meer te werken, en elke keer wordt ik weer afgekeurd.
En toch ga ik te werk, alle dagen 5 uurtjes. Betekend wel dat als ik ontslag krijg of ziek wordt gewoon weer recht heb op mn WAO maar ik moet er niet aan denken om alle dagen achter de garaniums te zitten, mn hele dag en nacht ritme om te gooien...alles vreten wat los en vast staat,
sigaretjes roken...Nee helemaal niet goed voor me, kan beter een dagritme opzoeken en dat kan heel mooi met een baan.
Maar hoeveel mensen zouden dat niet wíllen en gewoon thuis blijven zitten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:56

Heel veel Chiqa en de mensen die écht ziek zijn en écht niet kunnen werken zijn daar de dupe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:00

Ga eens een middagje zitten bij het UWV....ziet het letterlijk zwart van de mensen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 05:26

fijn voor je chiga dat je dus ondanks 100% afkeuring toch nog 5 uur kan werken
er zijn heel veel mensen die dat ook zouden willen
zelf heb ik ook tig sollicitaties gedaan
geen baas wilde me hebben
nu ben ik idd zoals voorspeld achteruit gegaan
en kan absoluut geen dag of tijd garanderen
noch de hoedanigheid van die dag
maar man wat kwamen de muren op me af

verder kan je niemand van binnen bekijken
de een heeft de stempel fibro en kan nog straten leggen
de ander heeft de stempel fibro en is blij dat die uberhaubt zelfstandig uit bed kan komen

ja er zijn mensen die liever lui dan moe zijn en misschien
best wel eens iets zouden kunnen doen

maar wees voorzichtig met wat je zomaar roept
zeker vanachter een computer vandaan

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:44

Chiqa schreef:
Ben het wel met je eens hoor Quell, bovendien zijn ze dr bij het UWV inmiddels ook wel achter dat mensen met een psyxhische afwijking als bv MPS of borderline beter af zijn met het dagritme en regelmaat van een baan dan de hele dag thuis weg zitten te teren, nee dat ik lekker voor je.

Ik ben 100 % afgekeurd, hoef niet meer te werken, en elke keer wordt ik weer afgekeurd.
En toch ga ik te werk, alle dagen 5 uurtjes. Betekend wel dat als ik ontslag krijg of ziek wordt gewoon weer recht heb op mn WAO maar ik moet er niet aan denken om alle dagen achter de garaniums te zitten, mn hele dag en nacht ritme om te gooien...alles vreten wat los en vast staat,
sigaretjes roken...Nee helemaal niet goed voor me, kan beter een dagritme opzoeken en dat kan heel mooi met een baan.

Hartstikke fijn voor je, maar ik ken zat mensen die graag willen, niet kunnen en toch moeten!! leve de keuringsartsen van het UWV!!
Mijn zwager had longkanker en moest na de bestralingen en chemo weer aan het werk van de keuringsarts....zijn lichaam kreeg amper de kans om te herstellen. binnen een half jaar was de kanker terug en inmiddels is hij overleden.
Letterlijk werken tot je er bij neervalt!! En waarom? Omdat men hier in Nederland aan het doordraaien is! En als ik dan hier op het dorp de notoire alcoholisten biertjes zie drinken en flierefluiten mèt en van hun uitkering, kan ik woest worden! Zij doen het zichzelf aan en worden vertroeteld, terwijl iemand die echt ziek is op zijn/haar huid wordt gezeten door het UWV!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 08:56

Het uwv klopt gewoon niet, ik heb al meerdere malen,zeer slechte ervaringen met ze.

Het lijkt wel of je illegaal moet zijn om makkelijk een uitkering te krijgen. Sorry dat ik het zeg. Maar ik ben al zovaak weggestuurd bij uwv , want ik kon goed nederlands, ik kon goed met de pc overweg, ik kon dus zelf wel werk vinden !!! ??? Boos! Een mevrouw naast me, (SORRY)met hoofddoek.. werd meteen geholpen , ik mocht geen afspraak maken om werkadvies in te winnen. Want ik was te ehm nederlands?

Ook toen ik overspannen was, was er een arts die koste wat kost zijn gelijk wilde halen, ik had niks, dus moest zo snel mogelijk aan de bak. Gelukkig zag een ander wel de ernst ervan in, en hielp me ipv me zieker te maken.

Wel ben ik het ermee eens dat er in nederland veel mensen zijn die wel makkelijk kunnen werken,maar het gewoon verrekken. En dat soort mensen krijgen van mijn kant 0,0 respect.
Mensen die wel willen werken, maar overal afgewezen worden, die zouden eens moeten kijken naar vrijwilligerswerk , oke het verdient dan wel niks, maar je raakt wel weer in je ritme van werken en dat kan de gezondheid vaak veel goeds doen Lachen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:35

Quellian schreef:
Hm ik wil niemand veroordelen, maar tegenwoordig heeft iedereen last van borderline, fibromyalgie of bekkeninstabiliteit en heel vaak denk ik; geef jezelf een schop onder je kont en ga door (vroeger klaagden de mensen toch ook niet?).

Heb in mijn omgeving zát mensen gezien die met bovenstaande dingen gewoon werkten en met nog wel ergere kwalen. Ik denk dat NL die mensen gewoon wat strenger aan moet pakken, met o.a. bovenstaande klachten kun je prima 40 uur per week op kantoor zitten, het niet willen is een ander verhaal.

dus met andere woorden
ik moet niet zeuren en gewoon aan het werk gaan
want daar komt het op neer
en dat ik 's nachts niet kan slapen van de pijn ach dat hoort er bij
en dat ik mijn kinderen dan afblaf dat maakt allemaal niet
dat alles moeizaam gaat ach dat maakt ook allemaal niet uit

en dat ik nog geen waterkoker op kan tillen ach dat maakt niet uit
gewoon 40 uur gaan werken en voor de rest je kop houden
want dat bedoel je toch
ik geef het je te doen hoor
ga op internet maar zoeken wat ra in houdt dan praat je misschien anders
heb een heleboel aangepaste dingen in huis en draag een polsspalk voor het auto rijden
ik slik prednison slik mtx en spuit humira
van mtx ben ik minimaal 2 dagen ziek hang ik boven de was
maar goed ik mag niet zeuren

en het is niet dat ik niet wil werken maar alleen een paar uurtjes per dag
werk nu 30 uur en ik hou het niet vol
lig 's avonds soms nog eerder op bed dan de kinderen
want ra houdt meestal ook in dat je chronisch vermoeidheid erbij heb
of zou dat tussen de oren zitten van alle mensen met ra

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:43

Chiqa schreef:

]

jij hebt recht op wao als het niet meer gaat
ik wordt gewoon na mijn contract ontslagen en dan kom ik in de ww en dan is het afgelopen
omdat mijn man geld binnen brengt krijg ik helemaal niets
ik werk al vanaf mijn 16 ben nu 30 dus kan niet zeggen dat ik nooit heb willen werken

vind het zo jammer dat mensen al klaar staan met hun oordeel
ik weet dondersgoed dat er mensen zijn die het verzieke voor andere
heb ooit zo'n buurvrouw gehad
liep bij een arts gooide de medicijnen in de vuilnisbak en deed de hele dag door leuke dingen met haar kind
dat zou ik ook wel willen alleen als ik thuis zit kan ik niet veel omdat alles te zeer doet om met mijn kinderen wat leuks te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:12

dipstaartje schreef:
jij hebt recht op wao als het niet meer gaat
ik wordt gewoon na mijn contract ontslagen en dan kom ik in de ww en dan is het afgelopen

Je krijgt ook niet 'zomaar' even WAO hoor als je even een paar dagen ziek bent.
Ik hoor meer slechte ervaringen met het UWV alleen kan ik ze niet delen hier alleen maar goede.
Ik wilde trouwens nóg meer uren gaan werken en gedeeltelijk goed gekeurd worden
(Ben toch al 4 jaar volledig afgekeurd) maar krijg het niet voor elkaar.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:48

nee maar als je niet meer kan werken krijg je wel weer wao
als ik dalijk in de ww kom want dat mijn contract niet verlengd gaat worden zit er dik in en na de ww heb ik niets meer
krijg 1 jaar en 1 maand ww en dan is het klaar
zit nu 4 weken thuis en ga de 5de week in
ben al 3 keer bij de arbo geweest
heb sinds 4.5 jaar reuma en kon tijden niet lopen van de pijn maar ben toch door gegaan met werken
dat heb ik 3 jaar volgehouden maar mijn lichaam is gewoon op
kan het niet anders verklaren
als ik 's morgens de kinderen naar school heb gebracht en 2 paarden daarna in de wei heb gezet ben ik al helemaal kapot en dan heb ik nog niet veel bijzonders gedaan

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:50

Quellian schreef:

Dus alleen mensen die gezond zijn laten zich keuren en de mensen die echt wat mankeren gaan gewoon door? Nors opkijken
Ik ben afgekeurd maar heb er voor gekozen om toch 4 uur per dag te werken, ene week 16 de andere 20...
Ben ik nu zwak dat ik de 40 urige werkweek heb opgegeven? Omdat ik letterlijk jankend thuis kwam van de pijn, niets meer kon vastpakken en op een gegeven moment zelfs mijn rechter arm niet meer kon gebruiken omdat ik eigenlijk niets mocht doen van de artsen en dat dus het gevolg was?
Zat ik voor de lol de hele dag op Tramadol? Deed ik het gewoon omdat ik dat leuk vond?

Je wilt niemand veroordelen, maar je doet het wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:38

dipstaartje schreef:
nee maar als je niet meer kan werken krijg je wel weer wao

Weet niet wat je onder het begrip WAO verstaat, maar WAO 'krijg' je niet zomaar even hoor.
En je kan ook niet zomaar even och ik wil een WAootje kiezen ipv een WW uitkering
dan moet je wel degelijk een x aantal maanden (chtonisch) ziek zijn waardoor je geen arbeid kan verrichten.

En dan nog iets, wat is het verschil met WW en WAO? Het bedrag is ook 70% (Of je moet een verzekering hebben afgesloten)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:27

ww houdt na 1 jaar en 1 maand op en een wao hou je tot je 65 wordt
en dat is nou net het verschil
daarom wil ik in de wia komen voordat mijn contract verloopt omdat ik toch weer op straat komt te staan en het voor mij steeds moeilijker wordt om steeds weer een nieuwe baas te vinden

ik ben ruim 4 jaar chronisch ziek dus niet nog maar een paar weken

en ik heb van het uwv begrepen dat je 13 weken thuis moet zitten en dat je dan een versnelde wia kan aanvragen als je bv chronisch ziek bent
je moet dus zeker weten dat je niet meer beter wordt
met reuma wordt je nooit beter het gaat meestal achter uit
dat merk ik nu wel
ik heb maanden gehad dat mijn man me 's morgens moet aankleden van m'n bh en onderbroek tot m'n sokken en mijn haar kammen toe en ging toch nog werken maar ik hou het gewoon niet vol qua pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:40

Dipstaartje ik denk dat jij het begrip WIA/WAO niet goed heb begrepen.

dipstaartje schreef:
ww houdt na 1 jaar en 1 maand op en een wao hou je tot je 65 wordt

Nee hoor, absoluut niet. Je kan immers in die tijd toch weel goedgekeurd worden, je heb immers de herkeuringsplicht Ja
Dus niet even incasseren en met de beentjes op de bank, zo werkt het echt niet.
Ook moet je al een x aantal jaren bij een werkgever in dienst zijn.
Anders kan elke willekeurige miep die geen zin heeft in WW een WAO aanvragen,
daar gaan hele strenge gespreken en keuringen aan vooraf.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:50

dat weet ik donders goed
jij doet nu net alsof ik niet meer wil werken
dan heb je dat echt verkeerd begrepen
ik wil nog wel werken alleen geen 30uur meer omdat ik dat niet vol hou

dat je een x aantal jaar voor een baas moet werken is niet waar
heb ik geinformeerd bij het uwv
en herkeuring dat weet ik echt wel kom echt niet uit een ei

wat ik wil is dat ik via het uwv werk ga vinden maar dat ik bekend sta als chronisch zieke
en dat ik gewoon een paar uurtjes per dag kan werken dat zou voor mij een hoop stress en ellende schele
want je werkgever weet dat je wat mankeerd en krijgt subisdie omdat ie een chronisch zieke in dienst neemt
nu wordt ik elke keer aan mijn lot overgelaten wordt elke keer ontslagen omdat ze geen chronisch zieke in dienst willen want dat kost geld als je in de wia terecht komt maar als je er al in zit gaan er meer deuren voor je open
heb met het uwv gebeld en ze gebombardeerd met vragen en kreeg precies te horen wat ik al dacht
naderhand ook het reuma fonds gebeld en een aantal dingen gevraagd en toen bleek al
dat je beter af bent in de wia dan dat je keihard voor je zelf bent en doorwerkt tot het niet meer kan
en op dat punt zit ik nu

en nee ik stel me niet aan
slaap 's nachts niet van de pijn kan bijna niks ondernemen want alles doet pijn

kon tot vorige week mijn hoofd niet eens draaien van de pijn mijn handen zijn meestal dik en gezwollen
m'n knieen dik en opgezet
m'n armen krijg ik niet omhoog
als ik slaap en ik draai me om ben ik gelijk wakker van de pijn
en zo kan ik nog wel even doorgaan

daarbij werk ik al vanaf mijn 16de en ben nu 30 en ben echt niet te lui om te werken
heb altijd met heel veel pijn doorgewerkt en als ik dan zie dat sommige al thuis blijven omdat een scheet dwars dan wordt ik daar best boos over

en nu wordt ik hier bijzonder boos omdat men mij er op aan kijkt dat ik zo graag thuis wil blijven en dat is onzin
ik wil graag werken maar dan wel verantwoord want als ik zie dat sommige mensen die in de wao zitten wel van alles kunnen doen zoals mijn ex buurvrouw
lekker de stad in met haar dochter naar het park enz

nou mijn kinderen weten niet beter als dat mamma altijd pijn heeft of altijd heel erg moe

ik stop hier nu ook mee ben er klaar mee

Waarom dit formulier?
Normaal gesproken kunt u mogelijk een WIA-uitkering krijgen als u twee jaar ziek bent. Maar bent u minstens 13 weken ziek en ziet het ernaar uit dat u waarschijnlijk niet herstelt? Dan kunt u misschien eerder een WIA-uitkering krijgen. Daarvoor kunt u dit formulier eenmalig gebruiken. Voorwaarde is wel dat u geen Ziektewetuitkering van UWV ontvangt.

Bent u reeds 68 weken of langer ziek, dan behandelen wij deze aanvraag als een gewone aanvraag voor een WIA-uitkering. In
dat geval is er sprake van een wachttijd van 104 weken.

Wat moet u meesturen?
Stuur met deze aanvraag een Verklaring bedrijfsarts mee.
De bedrijfsarts moet deze verklaring invullen en in deze verklaring staat dat u niet meer kunt werken en dat u waarschijnlijk niet meer beter wordt.
Het formulier kunt u downloaden vanaf uwv.nl.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:46

Allemaal best triest maar het heeft helemaal niks met je ziektekostenverzekering te maken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:55

Anne_GTI schreef:
Allemaal best triest maar het heeft helemaal niks met je ziektekostenverzekering te maken.

Dat ben ik met je eens!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:56

Ik ben trouwens ook benieuwd of dat gedoe rondom die brillen nu wel of niet door gaat?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:02

MISTRAL94 schreef:
Ik ben trouwens ook benieuwd of dat gedoe rondom die brillen nu wel of niet door gaat?

Zoals ik al eerder zei komt de vergoeding van "gewone" brillen uit je aanvullende verzekering. Daar zul je je polisvoorwaarden voor moeten raadplegen. Vaak kan dat gewoon op de internetsite.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:11

Er is dus in de kamer over gesproken om het af te schaffen en ik ben dus benieuwd wat ze van daaruit besloten hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:28

Anne_GTI schreef:

Maar er zijn wel bepaalde dingen die o.a. de basis leggen voor de hoge premies.

Vriendin van mij is vorige week geopereerd aan haar blinde darm en naast haar lag iemand die een scheurtje in z'n rib had, constant 'aaaaaaaaaaaaaaauw' schreeuwde, elke 10 minuten op de bel drukte, een morfinepomp en zuurstof eiste en vol trots zat te vertellen dat het al de 5e keer was dat hij in het ziekenhuis lag dit jaar. Niet zo gek dat de premies omhoog schieten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:45

Tja ik heb ervaring met breken en kneuzen van ribben (met daarbij een klaplong en gekneusde organen) En ik heb ook gegilt om pijnstilling, het is echt een hel Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:49

ach ik zeg tegen de arts van de EHBO dat het geen zin heeft mijn gebroken voet in te gipsen, want ik zaag het er thuis gelijk weer af............ doet u er maar een goed drukverband omheen, dan kan ik morgen weer werken!

Ik was namelijk ondernemer in de paarden, en daarom onverzekerbaar voor inkomen....... geen werk was dus geen inkomen en met een gipsen poot voor zo iets simpels als een breuk in een middenvoetsbeentje ga ik geen honger lijden joh!

een personeelslid van mij moest ik drie weken na haar hartaanval (drie dagen in coma gelegen op het ijs!!) naar huis toe skuppen omdat ze alweer op de zaak zat te werken...........