mvdende schreef:Ik ben ff zó klaar met marktplaats![]()
Vorige week: bod gedaan, tegen bod gekregen, akkoord gegaan daarmee en afgesproken dat ik het diezelfde avond kwam ophalen, dus koop gesloten.... bij mijn vraag naar het adres: geen reactie. Ondertussen komt er een hoger bod binnen (maar koop is gesloten met mij) en vervolgens zegt verkoper doodleuk "doei, ik verkoop het aan een ander"![]()
En vandaag ongeveer hetzelfde geintje...
Bod gedaan en geaccepteerd. Advertentie staat op "ophalen of verzenden" verkoper doet moeilijk over het verzenden (weet niet hoe dat moet? Zegt ze) en heeft een andere geïnteresseerde..
Maar, ze bied het artikel óók met de "direct kopen" optie aan, helaas een stuk duurder dan ons afgesproken bod, maar neem dat maar voor lief en betaal netjes de vraagprijs en zo wordt er automatisch een verzendlabel aangemaakt voor de verkoper, lekker makkelijk voor hun.
Maar vervolgens wordt er niet meer gereageerd én de advertentie verwijderd.....
Zéér waarschijnlijk is het verkocht aan de andere geïnteresseerde, ondanks mijn betaling...
Hopelijk krijg ik over 72 uur het volledige bedrag (vraaprijs+verzendkosten + kopersbescherming+ kosten marktplaats) terug...![]()
Maar baal er wel ontzettend van... wil je perse niet verzenden, zet het dan in de advertentie erbij én zet de advertentie niet op "ophalen en verzenden" en zet direct kopen dan uit...
Ga niet eerst akkoord met een verkoop en daarna pas moeilijk doen.
We leven potverdomme in 2025 en niet in 1925...
Heb je dat direct kopen gedaan nadat je even overlegd hebt met de verkoper?
Zo niet, snap ik hem/haar helemaal. Zo ja, banketstaaf.