Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

mvdende schreef:
Ik ben ff zó klaar met marktplaats -:(-

Vorige week: bod gedaan, tegen bod gekregen, akkoord gegaan daarmee en afgesproken dat ik het diezelfde avond kwam ophalen, dus koop gesloten.... bij mijn vraag naar het adres: geen reactie. Ondertussen komt er een hoger bod binnen (maar koop is gesloten met mij) en vervolgens zegt verkoper doodleuk "doei, ik verkoop het aan een ander" -:(-

En vandaag ongeveer hetzelfde geintje...

Bod gedaan en geaccepteerd. Advertentie staat op "ophalen of verzenden" verkoper doet moeilijk over het verzenden (weet niet hoe dat moet? Zegt ze) en heeft een andere geïnteresseerde..

Maar, ze bied het artikel óók met de "direct kopen" optie aan, helaas een stuk duurder dan ons afgesproken bod, maar neem dat maar voor lief en betaal netjes de vraagprijs en zo wordt er automatisch een verzendlabel aangemaakt voor de verkoper, lekker makkelijk voor hun.

Maar vervolgens wordt er niet meer gereageerd én de advertentie verwijderd.....

Zéér waarschijnlijk is het verkocht aan de andere geïnteresseerde, ondanks mijn betaling...

Hopelijk krijg ik over 72 uur het volledige bedrag (vraaprijs+verzendkosten + kopersbescherming+ kosten marktplaats) terug... -O-

Maar baal er wel ontzettend van... wil je perse niet verzenden, zet het dan in de advertentie erbij én zet de advertentie niet op "ophalen en verzenden" en zet direct kopen dan uit...

Ga niet eerst akkoord met een verkoop en daarna pas moeilijk doen.

We leven potverdomme in 2025 en niet in 1925...

Heb je dat direct kopen gedaan nadat je even overlegd hebt met de verkoper?
Zo niet, snap ik hem/haar helemaal. Zo ja, banketstaaf.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

Als je niet veel ervaring hebt of even niet oplet bij marktplaats dan is de "kopen voor de vraagprijs" automatisch aangevinkt.
Is mij ook al gebeurt.
Achteraf niet te veranderen. Dus heel de advertentie verwijderd en weer opnieuw

Maar ik snap niet, dat jij gewoon betaald als verkoper aangeeft om niet te willen verzenden

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Ik lees ook dat je direct kopen hebt gedaan nadat ze heeft aangegeven niet te verzenden.

Ondanks dat ze dat verkeerd, niet duidelijk in de advertentie had staan wist je het. En toch dwing je dan af door op direct kopen te drukken.

Je maakt het jezelf moeilijk.

Je kan bijvoorbeeld ook uitleggen hoe ze dat moet doen.
Ja het is 2025, maar mensen die niet vaak wat verkopen zijn er minder handig in.

Respecteer dat gewoon ipv een dammerd te worden naar die persoon.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

DuoPenotti schreef:
Ik lees ook dat je direct kopen hebt gedaan nadat ze heeft aangegeven niet te verzenden.

Ondanks dat ze dat verkeerd, niet duidelijk in de advertentie had staan wist je het. En toch dwing je dan af door op direct kopen te drukken.

Je maakt het jezelf moeilijk.

Je kan bijvoorbeeld ook uitleggen hoe ze dat moet doen.
Ja het is 2025, maar mensen die niet vaak wat verkopen zijn er minder handig in.

Respecteer dat gewoon ipv een dammerd te worden naar die persoon.

Ik had het best willen uitleggen, maar ze had ondanks koopovereenkomst met mij, al een andere koper en wilde dus (alwéér een) gauw de schoenen aan die andere verkopen kennelijk. Dáár ga ik dus niet mee akkoord. Als van één kant de communicatie afgebroken wordt terwijl het artikel al aan mij verkocht is, wordt ik daar goed pissig van, zeker als dat meerdere keren achter elkaar gebeurt in één week. (Ben gewoon netjes, bied, doe desnoods een tegenbod en dat wordt geaccepteerd maar vervolgens steeds verkocht aan een ander hoger/ makkelijker bod)

Ik ben van het principe: verkocht is verkocht, dan ga je het niet snel voor een hoger bod aan een ander verkopen....

Maar kennelijk is dat tegenwoordig méér dan normaal....dat je domweg een artikel verkoopt maar vervolgens gauw doorverkoopt aan een hoger bod zodra dat binnen komt. Als koper heb je soms maar enkele minuten....vorige week iets gekocht en binnen 10 minuten kreeg ik al te horen dat het naar een hoger bod ging

Voorlopig reageert ze nergens meer op..
Laatst bijgewerkt door mvdende op Vandaag, 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Dit bedoel ik absoluut niet zo lelijk als het wellicht over gaat komen, maar misschien moet je niet altijd de fout bij een ander zoeken?
En als marktplaats je zo frustreert, kun je misschien beter naar de kringloop bijv voor tweedehands spullen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

laura1987 schreef:
Dit bedoel ik absoluut niet zo lelijk als het wellicht over gaat komen, maar misschien moet je niet altijd de fout bij een ander zoeken?
En als marktplaats je zo frustreert, kun je misschien beter naar de kringloop bijv voor tweedehands spullen?

Ik zoek vaak hele specifieke spullen, die vind je nooit in een kringloop.

Gisteren toevallig nog in een kringloop geweest, maar echt geen Meindl Sölden 6,5 snowboots daar hoor... óók geen nieuwe Tado X thermostaat met bridge X gezien trouwens...

Dit vind je wél op marktplaats.

En als eenieder zich gewoon aan de fatsoensnorm houdt dat verkocht = verkocht is, dan maakt dat het handelen een héél stuk gemakkelijker.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

Helaas zijn niet alle mensen zo, dus daar kun je je hele dagen door laten verzieken of het accepteren en weer verder gaan.

Ooit heb ik velgen en banden verkocht aan iemand, later kreeg ik een bod van €75 meer.

Toen de beste man de velgen op kwam halen was hij heel vervelend, seksistisch en probeerde nog af te dingen ook.

Geloof mij maar dat ik toen ook dacht " had ik maar gewoon doorgegaan met de man die €75 meer bood".

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

laura1987 schreef:
Helaas zijn niet alle mensen zo, dus daar kun je je hele dagen door laten verzieken of het accepteren en weer verder gaan.

Ooit heb ik velgen en banden verkocht aan iemand, later kreeg ik een bod van €75 meer.

Toen de beste man de velgen op kwam halen was hij heel vervelend, seksistisch en probeerde nog af te dingen ook.

Geloof mij maar dat ik toen ook dacht " had ik maar gewoon doorgegaan met de man die €75 meer bood".

Tuurlijk en dat is logisch ook.

Ik heb het ook wel een enkele keer, dat ik akkoord ben gegaan met een bod en er vervolgens een hoger bod binnen komt. Kan ik stevig van balen, maar als ik heb toegezegd dat het 1e bod oké is, dan heb ik pech en verkoop ik het netjes aan de 1e bieder. Tenzij die ineens afhaakt ofzo.

Maar moet wel zeggen dat ik tot nu toe eigenlijk bijna altijd minimaal gekregen heb voor wat ik verkoop, dan wat ik ervoor in mn hoofd had om er voor te kunnen krijgen. Soms met een beetje (veel) geduld.

Maar merk gewoon dat de marktplaats van vandaag, lang niet meer de marktplaats van 10 jaar geleden was... mensen willen overall de absolute hoofdprijs voor hebben..

€95 voor een stevig gebruikte koffer van minimaal 10 jaar oud, die bij de laatste webwinkel verkopen €139 nieuw gekost heeft 8)7

Kom aan, z'n ding is max €30-35 waard.
Laatst bijgewerkt door mvdende op Vandaag, 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Je hebt zoveel klachten over MP.
Dus je weet onderhand hoe het daar gaat.
Dan kun je daar boos en bozer over worden.
Of je denkt, jammer, want het veranderd niets.

Overigens vul jij nu in dat die persoon verder gaat met dat hogere bod.
Maar kan ook best zijn met iemand waarmee ze al aan het chatten was en zegt, ophalen? Geen probleem.
Misschien wel voor een lager bod.

Want is verzenden voor haar echt een probleem.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

DuoPenotti schreef:
Je hebt zoveel klachten over MP.
Dus je weet onderhand hoe het daar gaat.
Dan kun je daar boos en bozer over worden.
Of je denkt, jammer, want het veranderd niets.

Overigens vul jij nu in dat die persoon verder gaat met dat hogere bod.
Maar kan ook best zijn met iemand waarmee ze al aan het chatten was en zegt, ophalen? Geen probleem.
Misschien wel voor een lager bod.

Want is verzenden voor haar echt een probleem.

Moet ze hem niet eerst aan mij verkopen, maar gewoon direct zeggen dat er een andere koper is die hem als eerste heeft gekocht....

Eerst verkopen en dan moeilijk gaan doen, gaat er bij mij niet in. Hopelijk krijg ik mn geld terug van marktplaats..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:58

Nee dat gaat er bij jou niet in.. en je hebt gelijk dat is niet netjes.
Maar je weet toch onderhand hoe het gaat.
Je kan er een hoge bloeddruk gaan zitten kweken tot en met, het veranderd niets.

En nogmaals, je vult van alles in wat je niet weet.
Ze heeft misschien echt niet geweten dat verzenden aan stond.
En dan ga jij dus hoog en laag springen met dat dat moet.
En dan komt er misschien een koper die zegt, kom het morgen halen.
Nou ik wist het ook wel waar mijn item aan gegund werd...

Tink89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Precies wat duopenotti zegt, maak je toch niet zo druk… je weet hoe het gaat en marktplaats is nu eenmaal niet altijd netjes.