[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:21

5 kinderen kan ik me voorstellen, maar over mijn lijk dat ik mijn koters aan de lijn doe. :=

Afbeelding

Xeuke naam, originexe spexxing.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:49

FrNo schreef:
Van een collega ooit gehoord dat ze haar vroeger als kind ook op de camping aan een tuigje hadden. Ze liep anders telkens naar het (diepe) zwembad.

Hehehe mijn vader heeft toegegeven mij ook een keer vast te zetten bij de campingplaats. Was al 3x naar de speeltuin gelopen terwijl we zo gingen eten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:03

Urbanus schreef:
5 kinderen kan ik me voorstellen, maar over mijn lijk dat ik mijn koters aan de lijn doe. :=

[ [url=m/etG0rQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Xeuke naam, originexe spexxing.

Absoluut, het had dan ook "with an X" moeten zijn :7 -:)
O:) :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:58

'Lion with an X' klinkt als Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:07

Ik zat gisteren het laatste seizoen van steenrijk straatarm terug te kijken en er zat een gezin tussen dat al ik weet niet hoe lang in de schulden zat, woonden in een klein poedersuiker en hadden 5 (of waren het er meer?) kinderen die verspreid over 2 best kleine kamers sliepen en zijzelf op een uitklapbank in de woonkamer want te weinig slaapkamers. :wow:

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:27

lor1_1984 schreef:
Ik zat gisteren het laatste seizoen van steenrijk straatarm terug te kijken en er zat een gezin tussen dat al ik weet niet hoe lang in de schulden zat, woonden in een klein poedersuiker en hadden 5 (of waren het er meer?) kinderen die verspreid over 2 best kleine kamers sliepen en zijzelf op een uitklapbank in de woonkamer want te weinig slaapkamers. :wow:

Kwestie van perspectief, buiten West-Europa is dit nog redelijk normaal :+

lor1_1984

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:33

Maar hier in NL niet. :+
En dan ook gewoon een stel kinderen erbij fokken terwijl je diep in de schulden zit. :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:39

Extra kinderbijslag, joehooeee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:48

lor1_1984 schreef:
Maar hier in NL niet. :+
En dan ook gewoon een stel kinderen erbij fokken terwijl je diep in de schulden zit. :roll:

Die hadden ze al of daarna gekregen?
Dat laatste vind ik dan echt egoïstisch tegenover de kinderen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:51

Volgens mij rond de zwangerschap vd eerste

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:15

Nadat ik als kind er weer eens vandoor was en bijna in de gracht lag werd ik ook aangelijnd mbv een tuigje.
Mijn broertje was al net zo'n wegloper, nadat we hem bij twee allerschattigste tienermeisjes in een winkel terugvonden ging hij voortaan aan de lijn. Hij stond zoals Qimm ook vaak bij anderen aan tafel in een restaurant en dan stond hij echt te bedelen, op het strand ging hij de strandhuisjes af waar hij boterhamzakjes hoorde kraken... :oo die gast leek altijd honger te hebben terwijl we altijd voldoende eten hadden.... :roll:

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:51

Haha, het lijkt dan echt wel op een hond hoor dus gewoon netjes aan de lijn

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:08

Mijn twee oudste broers hebben ook aan de lijn gelopen, helaas voor mn moeder maakten ze achter haar rug elkaars bandjes los _O-

Maar zeker liever aangelijnd dan ongelukken

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:39

oomens schreef:
'Lion with an X' klinkt als [ Afbeelding ]

Heel scherp :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:43

En het volgende artikel van het Nieuwsblad. Ik proef een zomerthema denk ik :D
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220804_96140663

Over beach bars die adult only zijn hier aan de kust. Titel is 'Ik leed duizenden euro's schade door kinderen'. De uitbaters zouden veel lof krijgen voor hun concept.

Niets zo vervelend als op het terras zitten waar kinderen lopen te schreeuwen, spelen of de tafels afschuimen. Zeker in zo een strandbar heb je van die ouders die zichzelf op het terras parkeren voor de dag en de kinderen maar laten gebeuren op het strand. En dan de hele tijd op en af rennen naar mama en papa langs jouw tafeltje af>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:35

Ik had onlangs een man die langs kwam voor sterilisatie. De arts vroeg de reden (doen ze altijd) en die man zei eerlijk "nog een kind zoals mijn 2 huidige en ik verhang mezelf". En jawel, de dag van de knip was vrouwlief erbij met de kinderen en iedereen, dames en heren op onze dienst, begreep gelijk 100% waar hij op doelde. Jezus Christus wat waren dat 2 etters zeg! Moeders was er razend druk mee met intomen maar op een koetjie manier, wat bijgevolg gewoon niks van invloed of resultaat had. De dame was er intens verdrietig om dat ze geen kinderen meer geschonken zou krijgen :r maar zo zou hij bij haar blijven en ze wou haar kindjes toch een papa gunnen, dus had ze haar kinderwens opzij gezet.

Ik was blij als ze naar huis waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:30

Ik snap dat echt niet.. er dan nog bij willen. Verstandige man!

Een vriendin van mij (najah ondertussen niet echt meer) wil ook perse een derde. Maar eigenlijk ook scheiden. Haar lichaam is nog compleet kapot van de jongste die al bijna 3 is.. of 4.. geen idee. Ow en ze klaagt altijd over geldgebrek. Nu twijfelt ze of ze haar kind wel op zwemles doet voor het B diploma. Want dat is te duur. Ja nee een 3e erbij, dat is gratis? |o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:56

Schuur_ schreef:

Over beach bars die adult only zijn hier aan de kust. Titel is 'Ik leed duizenden euro's schade door kinderen'. De uitbaters zouden veel lof krijgen voor hun concept.

Niets zo vervelend als op het terras zitten waar kinderen lopen te schreeuwen, spelen of de tafels afschuimen. Zeker in zo een strandbar heb je van die ouders die zichzelf op het terras parkeren voor de dag en de kinderen maar laten gebeuren op het strand. En dan de hele tijd op en af rennen naar mama en papa langs jouw tafeltje af>

Ja, dit snap ik wel. Laatst (in dit topic? of een andere?) een bokker die met haar partner uit eten ging. Gereserveerd en alles. Tafel ernaast kind had zo'n kabaal dat ze elkaar niet konden verstaan, die zijn ergens anders gaan eten. Als je dat als uitbater 1-2x per dag gebeurt dan lijkt dat niet veel maar dan loopt het wel snel op ja.

idinn schreef:
Een vriendin van mij (najah ondertussen niet echt meer) wil ook perse een derde. Maar eigenlijk ook scheiden. Haar lichaam is nog compleet kapot van de jongste die al bijna 3 is.. of 4.. geen idee. Ow en ze klaagt altijd over geldgebrek. Nu twijfelt ze of ze haar kind wel op zwemles doet voor het B diploma. Want dat is te duur. Ja nee een 3e erbij, dat is gratis? |o
Wat een keus, een derde kind of scheiden :') .
Maar dat derde kind is aanvankelijk wel een besparing: geen anti-conceptie, geen maandverband, ettelijke weken verlof zonder inleveren van vakantiedagen. Als je niet meer verder kan rekenen dan 9 maanden vooruit dan lijkt dat best heel aantrekkelijk :j
:+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:47

Iemand hier ervaring met period tracker apps of zelf je cyclus bijhouden?
Door ziekte moet ik onmiddellijk stoppen met hormonale anticonceptie en met mijn fobiebrein wil ik wel graag een beetje extra zekerheid.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:54

Ik gebruik Clue.
Duidelijk, zonder overdreven bloemetjes en hartjes en andere meuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:49

Ik vond Maya erg fijn :j

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:03

Roodvos schreef:
Schuur_ schreef:

Ja, dit snap ik wel. Laatst (in dit topic? of een andere?) een bokker die met haar partner uit eten ging. Gereserveerd en alles. Tafel ernaast kind had zo'n kabaal dat ze elkaar niet konden verstaan, die zijn ergens anders gaan eten. Als je dat als uitbater 1-2x per dag gebeurt dan lijkt dat niet veel maar dan loopt het wel snel op ja.

Ja dat was ik :D Het is zeker fijner eten zonder een soort duivelsuitdrijving naast je te ervaren _O-

Laurora schreef:
Iemand hier ervaring met period tracker apps of zelf je cyclus bijhouden?
Door ziekte moet ik onmiddellijk stoppen met hormonale anticonceptie en met mijn fobiebrein wil ik wel graag een beetje extra zekerheid.

Ik gebruik Flo naar tevredenheid.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:32

Dank jullie voor de tips, ik ga er even naar kijken :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:35

Ik kom hier ook vaker even mee lezen, heerlijk.
Niks met kinderen en absoluut geen kinderwens, mijn God de horror.

Nu heb ik een neefje van bijna een jaar oud. Heel schattig ventje en ook een lachebekje hoor maar die is toch echt alleen maar leuk omdat het m'n neefje is :+
Eens in de week past mijn moeder op (woon thuis) en gadverdamme zeg. Kwijlt de hele dag, zit overal met die vieze vingers aan, zit rustig in z'n luier te schijten terwijl we zitten te eten.. Nope.

Laatst had de moeder in filmpje gestuurd: hoe mooi het uitzicht was onderweg naar vakantie en dan vervolgens even inzoomen op de kleine hoe hij naast z'n luier op de autostoel had gekakt. Doe ff normaal? Waarom wil ik zijn kak zien? :r

Het meest irritante vind ik nog, dat als ik even met hem aan het spelen ben ik dan van iedereen reacties krijg "ja zie je wel.. Toch leuk hè!" Tuurlijk vind ik het leuk om hem even aan het lachen te maken, dat wil toch niet zeggen dat ik direct klapperende eierstokken heb? Manman.

Wat is jullie favoriete comeback als iemand vraagt of je kinderen wilt? Of als je dan nee zegt en er Waarom niet wordt gevraagd?
Binnenkort komt de buurt en de familie langs dus ben graag voorbereid :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:39

'Nee'

:')