Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:34

Uitrekken is de opmaat naar activiteit. Bijna alle huisdieren die ik ken reageren daar op. Als ik wil dat mijn kat van schoot gaat rek ik me ook uit. Dan denkt ze dat ik op ga staan. Hoeft niet zo te zijn, maar ze zoekt dan in elk geval een ander plekje :))

Alle honden in de familie reageren er ook op, die lopen, afhankelijk van het model, alvast naar de keuken of alvast naar de deur :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:50

Prrrr schreef:
Uitrekken is de opmaat naar activiteit. Bijna alle huisdieren die ik ken reageren daar op. Als ik wil dat mijn kat van schoot gaat rek ik me ook uit. Dan denkt ze dat ik op ga staan. Hoeft niet zo te zijn, maar ze zoekt dan in elk geval een ander plekje :))

Alle honden in de familie reageren er ook op, die lopen, afhankelijk van het model, alvast naar de keuken of alvast naar de deur :D

Oo wat grappig! Is me nog nooit bij een ander dier opgevallen! Wel dat katten opstaan inderdaad, maar ik dacht dat dat eerder was omdat ze het bewegen vervelend vonden :') Mijn hond springt dus bovenop je met z'n 40 kilo in vol enthousiasme :')

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:07

Gekke vraag, maar waarom geeft mijn L'Oréal foundation (true match) zoveel af? Ik gebruikte altijd Rimmel Match perfection en die geeft hoogstens in het begin even af maar niet de hele dag door zoals die van L'Oréal wel doet. Ik snap het niet want overal lees je dat die van L'Oréal het beste uit de test komt maar na 1 dag ben ik er al klaar mee :+

Nu las ik dus wel dat een primer eronder kan helpen, wat voor primers gebruiken bokkers onder hun L'Oréal True Match?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:41

Sorry geen idee, ik draag nooit make-up! Heeft het misschien iets te maken met de samenstelling in combinatie met je huidtype? Dat deze gewoon minder fijn 'intrekt' of hecht dan die andere?

Ik ben op zoek naar tips voor een type/model/merk auto die zoveel mogelijk aan de volgende eisen voldoet:
- tweedehands met minder dan 120 000 km beschikbaar voor een euro of 6000
- betrouwbaar merk
- geen extreem dure onderdelen
- zuinig in het rijden
- Groot genoeg om een keertje mee op vakantie te kunnen met 2 personen of een kastje te vervoeren

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:43

Wij hadden ook die eisen en hebben een Kia picanto! Ik ben 1.83 en kan goed ruim zitten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:08

Dank je! En hoe lang rijden jullie er nu mee? Bevalt hij?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:32

Uhm 1,5 jaar ofzo? En ja bevalt super. Mooi zuinig en nog nooit wat mee gehad.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:13

axel_1997 schreef:
Mijn school heeft (centrale) ventilatie schachten waarin je comfortabel op je hurken of op je knieën kan zitten. Maar bij de lokalen is het veel te smal. En op drie hoog op (ik schat) 0,5 mm aluminium gaan zitten? Ik pas.

Ik vraag me af waarom jij dit weet := :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:56

Sheran schreef:
Sorry geen idee, ik draag nooit make-up! Heeft het misschien iets te maken met de samenstelling in combinatie met je huidtype? Dat deze gewoon minder fijn 'intrekt' of hecht dan die andere?

Ik ben op zoek naar tips voor een type/model/merk auto die zoveel mogelijk aan de volgende eisen voldoet:
- betrouwbaar merk
- zuinig in het rijden
- Groot genoeg om een keertje mee op vakantie te kunnen met 2 personen of een kastje te vervoeren

Ik vind het al een uitdaging om een kastje te vervoeren in mijn 308 :') maar daar knoop ik dan ook gewoon een aanhanger achter, wel zo makkelijk.

Maar op basis van de rest zou ik gaan kijken naar een Opel Corsa.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:22

Macs schreef:
axel_1997 schreef:
Mijn school heeft (centrale) ventilatie schachten waarin je comfortabel op je hurken of op je knieën kan zitten. Maar bij de lokalen is het veel te smal. En op drie hoog op (ik schat) 0,5 mm aluminium gaan zitten? Ik pas.

Ik vraag me af waarom jij dit weet := :D

Omdat het de beste geheime routes zijn op de marauders map van Van Hall Larenstein. :D
Erg handig als je professor sneep wil ontlopen.

Nee. Omdat de centrale gang/trappenhuis van het gebouw helemaal open is van de begane grond tot het dak op de derde verdieping. Dus de centrale ventilatieschachten hangen in het volle zicht aan de constructiebalken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... n_Velp.jpg
Geen idee waarom iemand deze foto online heeft gezet. Maar hier zijn een paar van de staande schachten in het midden van het gebouw te zien.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:28

Sheran schreef:

- betrouwbaar merk
- zuinig in het rijden

Een Renault Kangoo o.i.d. op benzine? Ruimte, valt binnen je budget met minder dan 120.000 km. Ik vond het een fijne auto destijds.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:56

Fijne tips allemaal, bedankt! Ik heb nu een Fiat Punto maar die zit inmiddels op bijna 240.000 en dingen zijn nu wel erg aan het doorroesten volgens de garage. Hiervoor had ik een Hyundai Atos. Allebei waren ze prima maar ik zoek nu iets betrouwbaardere waar ik ook 's nachts mee weg kan zeg maar :). Punto heb ik ook al langer dan ik had gedacht, dit is alweer ons vijfde jaar samen :)

Kangoo is me overigens niet zuinig genoeg. Voor de maat is hij vast heel acceptabel, maar ik vind gebruiken van 1/11 etc en ik zoek toch meer in de 1/20 :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:46

Sheran schreef:

- betrouwbaar merk
- zuinig in het rijden

Toyota Yaris? Of een Mitsubishi Space star? Beide betrouwbare auto's, heb zelf een Yaris en vind het een hele fijne auto, alleen de achterbak is iets aan de lage kant (Golden Retriever past, moet je alleen de drempels niet zo hard nemen).. Space Star ook in proefgereden, ook een prima autootje :) Kon ook makkelijk een lang iemand achter me zitten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:22

Haha dat is geinig Axel :))

Ik heb een Yaris Hybrid. Dat is boven je budget, maar als niet -hybrid moet het wel kunnen. Super fijn, betrouwbaar, ruim van binnen maar alsnog een kleine auto. Sowieso fan van Japanse auto's. Heb ook jaren Daihatsu gereden. Heeft ons nog nooit teleurgesteld.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:35

Ik zou inderdaad naar Japanners kijken ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:00

Hoe groot moet het kastje zijn en wat voor een vakantie wil je doen? Een extra diepe en hoge Billy en 4 weken kamperen met je eigen glampingtent vragen iets anders dan een nachtkastje en een week van hut naar hut wandelen ;-)

Ik heb vrijwel alles kunnen vervoeren in een oud model Fiat Cinquecento (tot zadelkasten aan toe!). Ik zou dus zeggen kies vooral iets wat net zo vierkant is, maar een flink stuk moderner. Hoe ronder een auto, hoe minder erin past...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:08

Fiat Panda? Past superveel in door het vierkante kontje. Hebben we in verhuisd paar jaar geleden.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:14

Mijn moeder heeft nog een goed fiesta gehad. Heel betrouwbaar ding, ook groot genoeg om mee op vakantie te gaan voor een weekje ofzo. We legden wat niet in de koffer paste, dan op de achterbank. We hebben ook wel eens een konijnhok dat Ca. 50x120x40 was op de achterbank gelegd, ging ook prima. Was wel het model voor de huidige Fiesta dus geen idee hoe het zit met prijs/zuinigheid bij het huidig geval.

Nu heeft ze een Suzuki Vitara, dat is waarschijnlijk niet geschikt voor jullie (duurder en niet zo zuinig) maar deze auto is ook erg betrouwbaar, dus misschien is Suzuki ook nog wat.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:27

Even een vraagje.

Ik rij (bijna) 7 jaar een paard. Echt een top paard, dus ik ben ook echt een blije bijrijder! Mag heel veel. Hij is op een weekendje weg meegeweest naar de Veluwe. Crossen op vreemd terein, duin en strand ritten allemaal prima
Sinds het begin betaal ik het zelfde bedrag €85 per maand voor 2vaste dagen. Al rij ik ook vaak genoeg een extra dag.

Nu zijn al een aantal keer de stallings kosten omhoog gegaan, zelfde voor hoefsmid en het voer.

De eigenaar zou nooit uit haar zelf vragen of ik meer wil gaan bijdragen.
Vanochtend zag ik voorbij komen dat de staling per januari weer omhoog gaat.
En vond ik het niet meer eerlijk dat die extra kosten alleen de eigenaar treffen.
Ik heb de automatische overschrijving veranderd naar €100 per maand.

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Kan het verkeerd worden opgevat? Of zouden jullie het alleen maar fijn vinden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:30

Ik zou niet weten hoe iemand dat verkeerd op kan vatten. _O- Ik zou er erg blij mee zijn en vind het ook heel lief van je! <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:30

Wat lief! Als eigenaar zou ik het heel erg waarderen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:01

Waarom communiceer je dat niet op die manier naar de paardeneigenaar?
Dan creëer je even een geluksmoment voor haar.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:04

kosseh schreef:
Even een vraagje.

Ik rij (bijna) 7 jaar een paard. Echt een top paard, dus ik ben ook echt een blije bijrijder! Mag heel veel. Hij is op een weekendje weg meegeweest naar de Veluwe. Crossen op vreemd terein, duin en strand ritten allemaal prima
Sinds het begin betaal ik het zelfde bedrag €85 per maand voor 2vaste dagen. Al rij ik ook vaak genoeg een extra dag.

Nu zijn al een aantal keer de stallings kosten omhoog gegaan, zelfde voor hoefsmid en het voer.

De eigenaar zou nooit uit haar zelf vragen of ik meer wil gaan bijdragen.
Vanochtend zag ik voorbij komen dat de staling per januari weer omhoog gaat.
En vond ik het niet meer eerlijk dat die extra kosten alleen de eigenaar treffen.
Ik heb de automatische overschrijving veranderd naar €100 per maand.

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Kan het verkeerd worden opgevat? Of zouden jullie het alleen maar fijn vinden.

Ik denk dat ik zou huilen, dat er iemand is die zo mee zou denken en uit zichzelf meer zou betalen.
Maar ik ben ook wel een beetje een emotionele miep :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:18

Wat goed Kosseh!
Fijn dat jij het kunt missen en ook wilt missen.

En ik zou de eigenaresse het ook gewoon laten weten.
Dat het geen foutje is maar dat je blij bent met het paard en de mogelijkheden en dat je daar graag aan meebetaald, ook nu alles duurder is

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:40

Top, dat jullie denken dat het goed wordt opgevat. Ik twijfelde. Zelf ben ik open over geld, maar niet iedereen is dat. Dus dacht misschien kan het ook anders worden opgevat.

Heb het ondertussen in een berichtje naar haar gestuurd