Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ik zal aan je denken als ik deze week zonder moeite in 4 provincies kom. Misschien wel meer, gewoon legaal. Maar gelukkig zit jij in een geweldig land dat het veel beter doet dan het slechte Nederland. Of wacht... toch niet?
Echt soms denk ik dat je berichten niet wolliger en aparter kunnen. Dan overtref jij jezelf toch weer.
elnienjo schreef:Sheran schreef:Inderdaad. Misschien iets minder groot dan Amerika voor, maar zeker meer dan je kunt lopen. Ook in Europa kun je plekken binnen waar je tijdenlang geen mens tegenkomt. Ik ben gek op Europa, haha, ben heel blij dat ik hier woon. Zoveel variatie en culturen en talen!
Daar heb ik dan juist weer 'n hekel aan. In Amerika kun je tijdens één reis meerdere staten doorkruisen en het blijft gewoon lekker engelstalig en grotendeels dezelfde cultuur.
Het verbaast me dat ze in Spanje zo beroerd engels spreken. Vooral als je iets vraagt wat niet in hun standaard toeristische straatje past.
Huertecilla schreef:SusanH schreef:Maar er schijnen dus dagelijks tientallen mensen weggestuurd te worden bij prikstraten. Die hopen op overgebleven vaccins. Die er volgens ggd niet zijn. Want no show gehalte schijnt juist heel laag te zijn.
Kortom; de gezonde mensen die voor hun beurt gevaccineerd worden zijn voordringers. Is net zo goed een incompetentie van de opzet.
elnienjo schreef:Sheran schreef:Inderdaad. Misschien iets minder groot dan Amerika voor, maar zeker meer dan je kunt lopen. Ook in Europa kun je plekken binnen waar je tijdenlang geen mens tegenkomt. Ik ben gek op Europa, haha, ben heel blij dat ik hier woon. Zoveel variatie en culturen en talen!
Daar heb ik dan juist weer 'n hekel aan. In Amerika kun je tijdens één reis meerdere staten doorkruisen en het blijft gewoon lekker engelstalig en grotendeels dezelfde cultuur.
Het verbaast me dat ze in Spanje zo beroerd engels spreken. Vooral als je iets vraagt wat niet in hun standaard toeristische straatje past.
Huertecilla schreef:SusanH schreef:Maar er schijnen dus dagelijks tientallen mensen weggestuurd te worden bij prikstraten. Die hopen op overgebleven vaccins. Die er volgens ggd niet zijn. Want no show gehalte schijnt juist heel laag te zijn.
Kortom; de gezonde mensen die voor hun beurt gevaccineerd worden zijn voordringers. Is net zo goed een incompetentie van de opzet.
Het enige wat helder is dat de we volstrekt ondoorzichtige rookgordijn voorlichting krijgen en bij elke voorval een smoes uit het rek gepakt wordt. Maakt niet uit hoe in tegenspraak met het voorgaande.
Ik ga mijn auto wassen. Eco vriendelijk.
Dan de kap omlaag en een ritje maken met berglief. Geen 50 kilometer, combi met boodschappen en met een béétje opletten kan ik twéé provinciegrenzen overschrijden
CharleyT schreef:Nou, echt he! die spanjaarden spreken maar slecht engels(in hun eigen land). Gelukkig babbelen de toeristen allemaal goed spaans en engels. Tuurlijk joh, leer spaans als je vind dat ze je niet goed begrijpen in Spanje!
lenaa_tje schreef:ja ze weten immers ook wie er elk jaar een griep prik moet!Sheran schreef:Misschien is het lastig om zo snel mensen op te sporen, en die moeten dan ook wel echt komen. Ben persoonlijk bij met elke prik die er het wordt, maar uiteraard ben ik met sommige blijer dan met andere, haha.
Je kan dat toch vooraf verzamelen. Huisartsen hebben echt wel in beeld wie er voorrang moeten krijgen bij een prik.
Het is gewoon te bureaucratisch
secricible schreef:purny schreef:Op het tempo hoe het vaccineren gaat zijn de 60 plussers voorlopig nog niet aan de beurt.
60 tot 65 wordt al gevaccineerd op dit moment. 70 tot 75 gaat vanaf vandaag een begin mee gemaakt worden dus ik snap echt niet waar je het over hebt. Pfizer en moderna gaan aardig volgens schema en ook zonder al teveel voorraden. AZ is een bende dat dan weer wel.
CharleyT schreef:Nou, echt he! die spanjaarden spreken maar slecht engels(in hun eigen land). Gelukkig babbelen de toeristen allemaal goed spaans en engels. Tuurlijk joh, leer spaans als je vind dat ze je niet goed begrijpen in Spanje!
Bloodymary schreef:Die hadden voorrang gekregen omdat ze in eerste instantie AZ niet aan ouderen wilden geven. Tot nu toe is dat vaccineren alleen in Zeeland en Limburg gebeurd bij 63- en 64 jarigen. Daarna is het weer stil komen te liggen. Dus die mensen zijn echt niet snel aan de beurt.
elnienjo schreef:Bloodymary schreef:Die hadden voorrang gekregen omdat ze in eerste instantie AZ niet aan ouderen wilden geven. Tot nu toe is dat vaccineren alleen in Zeeland en Limburg gebeurd bij 63- en 64 jarigen. Daarna is het weer stil komen te liggen. Dus die mensen zijn echt niet snel aan de beurt.
Ik dacht dat ze al in 't noorden van 't land waren met de 63/64 voordat dat gerommel met stopzetten begon.
elnienjo schreef:Mensen die in de toeristische sector werken horen gewoon fatsoenlijk engels te spreken. Doen wij hier ook tegen toeristen en vaak nog duits en soms zelfs frans ook.
Bloodymary schreef:secricible schreef:
60 tot 65 wordt al gevaccineerd op dit moment. 70 tot 75 gaat vanaf vandaag een begin mee gemaakt worden dus ik snap echt niet waar je het over hebt. Pfizer en moderna gaan aardig volgens schema en ook zonder al teveel voorraden. AZ is een bende dat dan weer wel.
Die hadden voorrang gekregen omdat ze in eerste instantie AZ niet aan ouderen wilden geven. Tot nu toe is dat vaccineren alleen in Zeeland en Limburg gebeurd bij 63- en 64 jarigen. Daarna is het weer stil komen te liggen. Dus die mensen zijn echt niet snel aan de beurt.
moonsparkle schreef:Is er eigenlijk al iets bekend over of je inderdaad straks een vaccinatie paspoort moet hebben? Of is het zo dat als landen onder een bepaald aantal besmettingen zit je dan gewoon mag komen? En hoe zit het met versoepelingen als je al gevaccineerd bent?
moonsparkle schreef:Is er eigenlijk al iets bekend over of je inderdaad straks een vaccinatie paspoort moet hebben? Of is het zo dat als landen onder een bepaald aantal besmettingen zit je dan gewoon mag komen? En hoe zit het met versoepelingen als je al gevaccineerd bent?
Neonlight schreef:63-64 is in Brabant ook aan de beurt geweest. Groep 65+ is nog niet aan de beurt. Volgens vaccinatieschema ook pas vanaf eind april.