Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:01

Ik zal aan je denken als ik deze week zonder moeite in 4 provincies kom. Misschien wel meer, gewoon legaal. Maar gelukkig zit jij in een geweldig land dat het veel beter doet dan het slechte Nederland. Of wacht... toch niet?

Echt soms denk ik dat je berichten niet wolliger en aparter kunnen. Dan overtref jij jezelf toch weer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:01

robert45 schreef:
Als een bedrijf voor elke prik 25.- euro kreeg zat er in elk geval veel meer snelheid is dan nu.

Maar, maar... het komt toch door te weinig lévering dat het niet sneller gaat?! :+

Voorbeeldje van de zóveelste blatant tegenstrijdige smoezen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:04

MarlindeRooz schreef:
Ik zal aan je denken als ik deze week zonder moeite in 4 provincies kom. Misschien wel meer, gewoon legaal. Maar gelukkig zit jij in een geweldig land dat het veel beter doet dan het slechte Nederland. Of wacht... toch niet?

Echt soms denk ik dat je berichten niet wolliger en aparter kunnen. Dan overtref jij jezelf toch weer.

Hoppa en weer iemand die persoonlijk meent te moeten worden *\%/* *\%/*

maar gewoon zelf selectief leest :P

Ok, auto wassen :wave:

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:05

elnienjo schreef:
Sheran schreef:
Inderdaad. Misschien iets minder groot dan Amerika voor, maar zeker meer dan je kunt lopen. Ook in Europa kun je plekken binnen waar je tijdenlang geen mens tegenkomt. Ik ben gek op Europa, haha, ben heel blij dat ik hier woon. Zoveel variatie en culturen en talen!

Daar heb ik dan juist weer 'n hekel aan. In Amerika kun je tijdens één reis meerdere staten doorkruisen en het blijft gewoon lekker engelstalig en grotendeels dezelfde cultuur.
Het verbaast me dat ze in Spanje zo beroerd engels spreken. Vooral als je iets vraagt wat niet in hun standaard toeristische straatje past.

Nou, echt he! die spanjaarden spreken maar slecht engels(in hun eigen land). Gelukkig babbelen de toeristen allemaal goed spaans en engels. Tuurlijk joh, leer spaans als je vind dat ze je niet goed begrijpen in Spanje!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:11

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:
Maar er schijnen dus dagelijks tientallen mensen weggestuurd te worden bij prikstraten. Die hopen op overgebleven vaccins. Die er volgens ggd niet zijn. Want no show gehalte schijnt juist heel laag te zijn.

Kortom; de gezonde mensen die voor hun beurt gevaccineerd worden zijn voordringers. Is net zo goed een incompetentie van de opzet.

Maar er wordt niemand voor zijn beurt gevaccineerd. De mensen die hopen op een overgebleven vaccin zijn mensen die menen dat ze risico lopen, en vinden dat het te lang duurt allemaal. Die hopen dat er vaccins overblijven bij de ggd. Maar zo werkt het niet. Als er iets is wat incompetent is zou het de capaciteit zijn. Die er dus wel is, maar niet ten volle benut kan worden omdat het systeem van afspraken maken het niet bij kan benen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:15

elnienjo schreef:
Sheran schreef:
Inderdaad. Misschien iets minder groot dan Amerika voor, maar zeker meer dan je kunt lopen. Ook in Europa kun je plekken binnen waar je tijdenlang geen mens tegenkomt. Ik ben gek op Europa, haha, ben heel blij dat ik hier woon. Zoveel variatie en culturen en talen!

Daar heb ik dan juist weer 'n hekel aan. In Amerika kun je tijdens één reis meerdere staten doorkruisen en het blijft gewoon lekker engelstalig en grotendeels dezelfde cultuur.
Het verbaast me dat ze in Spanje zo beroerd engels spreken. Vooral als je iets vraagt wat niet in hun standaard toeristische straatje past.

Volgens mij denken de Spanjaarden dat al de toeristen beroerd Engels spreken :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:16

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:
Maar er schijnen dus dagelijks tientallen mensen weggestuurd te worden bij prikstraten. Die hopen op overgebleven vaccins. Die er volgens ggd niet zijn. Want no show gehalte schijnt juist heel laag te zijn.

Kortom; de gezonde mensen die voor hun beurt gevaccineerd worden zijn voordringers. Is net zo goed een incompetentie van de opzet.

Het enige wat helder is dat de we volstrekt ondoorzichtige rookgordijn voorlichting krijgen en bij elke voorval een smoes uit het rek gepakt wordt. Maakt niet uit hoe in tegenspraak met het voorgaande.

Ik ga mijn auto wassen. Eco vriendelijk.
Dan de kap omlaag en een ritje maken met berglief. Geen 50 kilometer, combi met boodschappen en met een béétje opletten kan ik twéé provinciegrenzen overschrijden *D

Uhmm voordringer? Zijn genoeg zorgmedewerkers op jonge leeftijd zoals in mijn geval. En ik kan net zo goed dood gaan aan corona , gezonde en jonge mensen worden niet gespaard door dit virus. In de vorige eeuw toen die verschrikkelijke Spaanse Griep er was gingen er jonge mensen aan dood in plaats van oude mensen. Stel dat dat nu ook het geval was geweest?

En ik denk zeker dat het belangrijk is dat jonge mensen zich ook laten vaccineren , ook zodat daarvan de bijwerkingen gezien kunnen worden. Stel dat we alleen oudere mensen gingen vaccineren , dan was er nooit naar voren gekomen dat AZ de zeldzame trombose in gang kan zetten. Dan kwamen we daar achter na misschien een jaar.... Dan zou er al een jaar een vaccin gebruikt worden , wat misschien toch hele nadelige gevolgen heeft.

Ik walg een beetje van je houding. Zelf niet laten vaccineren want het is niet nodig , maar wel willen dat andere zich laten vaccineren zodat jij je vrijheid terug hebt.

Egoïsme ten top

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:19

CharleyT schreef:
Nou, echt he! die spanjaarden spreken maar slecht engels(in hun eigen land). Gelukkig babbelen de toeristen allemaal goed spaans en engels. Tuurlijk joh, leer spaans als je vind dat ze je niet goed begrijpen in Spanje!

Ha, ik ben een enorme Amerikaliefhebber, maar voorlopig blijf ik toch een tijdje in Europa. Enne .... Spaans leren is leuk! Al zijn hier massa’s buitenlanders die al jaren in Spanje wonen die niet veel verder komen dan de gemiddelde toerist. Daar snap ik dus niks van, ik zou er doodongelukkig van worden. Is hier een schilder bezig die al 15 jaar in Spanje woont en ik vertaal tussen hem en mijn Spaanse maatje. Allebei dertigers, die elkaar echt niet begrijpen. Bizar.

Anyway, veel heisa op social media, want die mensen wonen hier, de een wel resident, de ander niet en de oproepen voor de vaccins gaan via het ‘ziekenfonds’, waar ze dus ook niet allemaal in zitten. De volgorde verandert per week. Deze week zijn er 4000 mensen opgeroepen in de stad Cartagena voor een AZ-vaccin, leeftijd 64/65. Nog moet helft is gekomen, grotendeels omdat ze niet goed geregistreerd stonden met hun telefoonnummer. Heb toch even gekeken welk nummer er op onze stickertjes van het ziekenhuis zitten :D

En HC, ik vind jouw houding op zijn minst neerbuigend naar verschillende mensen.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 06-04-21 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:20

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:
Misschien is het lastig om zo snel mensen op te sporen, en die moeten dan ook wel echt komen. Ben persoonlijk bij met elke prik die er het wordt, maar uiteraard ben ik met sommige blijer dan met andere, haha.

Je kan dat toch vooraf verzamelen. Huisartsen hebben echt wel in beeld wie er voorrang moeten krijgen bij een prik.
Het is gewoon te bureaucratisch
ja ze weten immers ook wie er elk jaar een griep prik moet!
Zelfde lijst op tafel en hoppa!
Maar ja, ik denk te simpel....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:37

secricible schreef:
purny schreef:
Op het tempo hoe het vaccineren gaat zijn de 60 plussers voorlopig nog niet aan de beurt.

60 tot 65 wordt al gevaccineerd op dit moment. 70 tot 75 gaat vanaf vandaag een begin mee gemaakt worden dus ik snap echt niet waar je het over hebt. Pfizer en moderna gaan aardig volgens schema en ook zonder al teveel voorraden. AZ is een bende dat dan weer wel.

Die hadden voorrang gekregen omdat ze in eerste instantie AZ niet aan ouderen wilden geven. Tot nu toe is dat vaccineren alleen in Zeeland en Limburg gebeurd bij 63- en 64 jarigen. Daarna is het weer stil komen te liggen. Dus die mensen zijn echt niet snel aan de beurt.

Bloodymary

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:40

Mooi nieuw systeem in België Qvax. Dan kunnen mensen zich aanmelden, beetje als bij concerttickets, voor de dagelijkse vaccinatierestanten. Het eerste uur waren er al 50.000 aanmeldingen. Waarom doen ze zoiets hier niet? En zijn er ervaringen mee bij de Belgische Bokkers?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:40

CharleyT schreef:

Mensen die in de toeristische sector werken horen gewoon fatsoenlijk engels te spreken. Doen wij hier ook tegen toeristen en vaak nog duits en soms zelfs frans ook.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:41

Bloodymary schreef:
Die hadden voorrang gekregen omdat ze in eerste instantie AZ niet aan ouderen wilden geven. Tot nu toe is dat vaccineren alleen in Zeeland en Limburg gebeurd bij 63- en 64 jarigen. Daarna is het weer stil komen te liggen. Dus die mensen zijn echt niet snel aan de beurt.

Ik dacht dat ze al in 't noorden van 't land waren met de 63/64 voordat dat gerommel met stopzetten begon.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:42

elnienjo schreef:
Bloodymary schreef:

Ik dacht dat ze al in 't noorden van 't land waren met de 63/64 voordat dat gerommel met stopzetten begon.

Volgens mij waren ze net begonnen in Gelderland. Maar waar het even om ging is dat die mensen dus niet snel aan de beurt zijn en ik best snap dat ze met zo'n reisje meegaan. Overigens dus alleen 63/64.

Berdien

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:44

Mijn ouders wonen in Overijssel, zijn 67 en hebben nog geen oproep gehad. Geen idee ook wanneer ze die kunnen verwachten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:45

elnienjo schreef:
Mensen die in de toeristische sector werken horen gewoon fatsoenlijk engels te spreken. Doen wij hier ook tegen toeristen en vaak nog duits en soms zelfs frans ook.

_O-

Wat is dit voor kul dan. Je kan ook stellen dat je op school al beter Spaans, Frans en Duits moet krijgen. Ga voor de grap eens naar de Balkan op reis. Kun je je lol ook op. Ach, het is een avontuur :+

Over de 63/64 groep in Drenthe: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168980 ... 60-minners, Wel AZ dus.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:47

Bloodymary schreef:
secricible schreef:

60 tot 65 wordt al gevaccineerd op dit moment. 70 tot 75 gaat vanaf vandaag een begin mee gemaakt worden dus ik snap echt niet waar je het over hebt. Pfizer en moderna gaan aardig volgens schema en ook zonder al teveel voorraden. AZ is een bende dat dan weer wel.

60-65 ligt niet stil..... alleen 60- ligt stil.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:47

Berdien schreef:
Mijn ouders wonen in Overijssel, zijn 67 en hebben nog geen oproep gehad. Geen idee ook wanneer ze die kunnen verwachten.

Ze zijn nu met 73/74 bezig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:49

Is er eigenlijk al iets bekend over of je inderdaad straks een vaccinatie paspoort moet hebben? Of is het zo dat als landen onder een bepaald aantal besmettingen zit je dan gewoon mag komen? En hoe zit het met versoepelingen als je al gevaccineerd bent?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:52

moonsparkle schreef:
Is er eigenlijk al iets bekend over of je inderdaad straks een vaccinatie paspoort moet hebben? Of is het zo dat als landen onder een bepaald aantal besmettingen zit je dan gewoon mag komen? En hoe zit het met versoepelingen als je al gevaccineerd bent?

Er is nog niks bekend over een paspoort, landen bepalen nu individueel in- en uitreisbeleid.
En als je gevaccineerd bent krijg je geen versoepelingen die anderen niet hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:53

63-64 is in Brabant ook aan de beurt geweest. Groep 65+ is nog niet aan de beurt. Volgens vaccinatieschema ook pas vanaf eind april.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:57

moonsparkle schreef:

Ik heb 'm in mijn gele boekje (internationaal vaccinatiepaspoort) bij laten schrijven

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:04

Neonlight schreef:
63-64 is in Brabant ook aan de beurt geweest. Groep 65+ is nog niet aan de beurt. Volgens vaccinatieschema ook pas vanaf eind april.

Mijn moeder van 62 (Brabant) is weken geleden al gevaccineerd met AZ. Die zou in mei haar tweede krijgen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:06

Vraag me dan nog af hoe ze gaan bepalen wat we voor vrijheid gaan krijgen na het hele vaccinatie program afgewerkt te hebben en er heel wat geen prik hebben gehaald puur omdat ze hem gewoon niet willen. Dat zijn er ook ontieglijk veel namelijk

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:19

Op dit moment is de vaccinatiebereidheid 76% volgens RIVM. Het zal er vanaf hangen hoe de besmettelijkheid beïnvloedt wordt hoe dat uitpakt.

Maar ik deel je mening dat ik dat een interessant aspect vindt :D ik vind niet dat de samenleving op slot mag blijven voor doe mensen. En ook dat de zorg daarvoor niet verder belast mag worden.