Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:47

Shadow0 schreef:
SusanH, zijn er bij jullie plannen hoe dat bezoek wel mogelijk gemaakt kan worden en welke dingen daarvoor nodig zijn?

We volgen de verpleeghuizen daarin. Dus is afwachten wat de proef oplevert. Er is een nee tenzij beleid. Maar dat betekent in de praktijk eigenlijk toch een nee. Ik denk dat maatwerk nu nodig is, en dat als er meer getest kan worden er ook meer open kan. Ik hoop toch wel snel op versoepeling. Maar we mogen helaas niet zelf beslissen hierin.

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:53

Ik vind het zo opmerkelijk dat er zo weinig initiatief is daarin. Niemand die het voortouw neemt, veel afwachten. Ik vind dat zo zonde, voor alle bewoners, voor alle medewerkers die geconfronteerd worden mt de frustratie en voor alle familie en omgeving van bewoners.

Als we voor de rest van Nederland dingen kunnen verzinnen, dan toch ook voor de bewoners. Maar wat zou nodig zijn en bij wie moet je dan zijn?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:55

Ik zie heel veel initiatieven Shadow0, veel karren, loketten, ramen om bezoek veilig te kunnen laten plaatsvinden. Paarden trailers worden omgebouwd, stratenmakers wagens worden ter beschikking gesteld. Er gebeurt van alles.
Of is dat niet waar je op doelt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:56

Initiatief nemen is nog niet zo makkelijk hoor. Wij varen op de VGN (vereniging gehandicapten zorg Nederland) die baseren hun adviezen op RIVM en Den Haag. En de organisatie waar wij voor werken baseert het beleid op de VGN, en ook RIVM. Dat houdt in dat je als locatie niet zomaar je eigen beleid mag bepalen. Ik vind het ook jammer dat het zo moet, het is heel stroperig en duurt lang voordat er meer bekend is en meer mag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:01

Rien10: ja, dat soort dingen! Misschien als die breder bekend worden, dat de VGN ook weer meer concrete dingen kan voorstellen, gericht onder de aandacht brengen van het RIVM, etc.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:03

Tancreda4 schreef:
Jessix schreef:
Eens met Destination. En daarbij zou ik ook graag willen dat mensen die ziek zijn altijd gewoon lekker thuis blijven. Ook dus met griepklachten. Het werd de laatste jaren een hype om maar door te blijven lopen als het maar enigszins ging. En de mogelijkheid tot deels thuiswerken zou ook moeten blijven bestaan. (ik werk de laatste 10 jaar al voor bedrijven waar dat de normaal is en zou nooit meer anders willen)

Oh ja graag!! Dat gekut van collega's die dan snotteren en zwetend bij je op de kamer gaan zitten. Zuchten vanwege koorts maar dan wel naar kantoor komen. Ga lekker thuis werken en mensen aansteken := Ons werk kan ook makkelijk vanuit huis.

Betreft bezorgd. Hier riepen al mensen dat met moederdag prima iedereen kan komen want 10 personen is toegestaan. Uh nee dus. En het gaat niet op wat wel en niet mag. Het gaat mij er om wat verstandig is. Mijn ouders blijven voor mij een risico groep.

Waar zie jij dat 10 personen toegestaan is? Ik zie het wel in de koppen van de nieuwsberichten, maar ik kan het in de richtlijnen niet terug vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:06

Dit is wat nu nog op de site van VGN staat: https://www.vgn.nl/nieuws/update-bezoek ... captenzorg nog niet bijgewerkt na gisteren.

Beperkt naar buiten deden wij al. Er zijn clienten die zo ook afspreken met familie. Bijvoorbeeld voor op straat, of beneden in de algemene hal op 1,5 meter afstand.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:55

Ik vond het gister wel een duidelijke conferentie. Wel vind ik die check vooraf een grote wassen neus.
Bij klachten hoor je thuis te blijven. Mensen die desondanks naar bijvoorbeeld de kapper gaan zullen heus niet toegeven dat ze klachten hebben lijkt mij, die doen zich dan toch gewoon gezond voor?
Hoe zien jullie dit?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:56

Citaat:
Mensen die desondanks naar bijvoorbeeld de kapper gaan zullen heus niet toegeven dat ze klachten hebben lijkt mij, die doen zich dan toch gewoon gezond voor?
Hoe zien jullie dit?

De meeste verwacht ik blijven toch thuis hoor, maar je hebt altijd van die pipos.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:59

Heeft iemand nog de technische briefing van vanochtend gezien?

Over die klachten.. ik denk dat het wel opvalt als je bij de kapper zit en je hebt een droge hoest.. denk ik?
en ik zou dan, als kapper, echt pislink zijn..
net zoals wanneer mijn kapper zou hoesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:02

Tja maar hoe wil je één en ander uitsluiten dan? Ik heb hooikoort. Mag ik dan de rest van het jaar niet naar de tandarts, fysio , kapper etc.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:04

Yvank_ schreef:
Tja maar hoe wil je één en ander uitsluiten dan? Ik heb hooikoort. Mag ik dan de rest van het jaar niet naar de tandarts, fysio , kapper etc.

Hier hetzelfde probleem. RIVM heeft een prachtig filmpje gepost over hoe je covid19 van hooikoorts kan onderscheiden. Maar er verder geen advies aan verbonden :+ Enkel met verkoudheidsklachten blijf je thuis (wat in principe duidelijk is, maar dan moet ik tot half juli binnen gaan blijven :') )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:07

Yvank_ schreef:

Je kunt denk individueel aangeven aan je tandarts (die je wel kent misschien) en je kapper en je fysio, dat het niezen door hooikoorts komt?

Ik weet overigens niet of dat valt onder de gezondheidsvragen die je standaard (dacht ik) van tevore aangeeft als je ergens onder behandeling gaat ("heeft u allergieen?" is volgens mij zo'n vraag)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:26

opisop_shop schreef:
Ik vond het gister wel een duidelijke conferentie. Wel vind ik die check vooraf een grote wassen neus.
Bij klachten hoor je thuis te blijven. Mensen die desondanks naar bijvoorbeeld de kapper gaan zullen heus niet toegeven dat ze klachten hebben lijkt mij, die doen zich dan toch gewoon gezond voor?
Hoe zien jullie dit?

Ik zou het op prijs stellen als kappers/fysio's e.d. mondkapjes zouden dragen en dan draag ik er eventueel ook zelf eentje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:32

Citaat:
Ik  zou het op prijs stellen als kappers/fysio's e.d. mondkapjes zouden dragen en dan draag ik er eventueel ook zelf eentje.

Dat zal toch wel.......ik ha het zelf ook doen, en als mijn kapster het niet doe ga ik niet. Zij zoet zoveel mensen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:35

Nou ik ben ook sinds 5 dagen de sjaak.
Ongetest maar het is allemaal veel te toevallig.
Helaas gelijk complicaties icm een andere aandoening, een bekende voor de ziekte en goed te behandelen met vocht per infuus.
Ik zit thuis dus nu aan dag 4 met 1.5 liter infuus met mijn vaste medicijnen in injectie.
Erg ziek ben ik niet maar toen het duidelijk was dat het covid zal zijn direct vitamine C en B1 per infuus gestart.
Ik had met italië al spullen ingeslagen voor het geval wij code zwart zouden krijgen.
Dat gaat er nu hard doorheen maar ik zit dus gewoon thuis.
Zolang ik de vitamine C en de B1 erbij 3x daags minimaal doe gaat het goed en blijft de benauwdheid weg.
Maar is het gat te groot val ik terug en steekt benauwdheid de kop op en lever ik snel in.
Ik ben aangemerkt als covid bij de huisarts en gezien het effect is het advies doorgaan met de flinke dosis vitamine C per infuus.

Bij mij begon het met erg moe zijn, ging op visite bij iemand met een kat en werd daar erg ziek van die nacht.
Ik wist dat ik allergisch was maar nooit zo heftig gereageerd dus dat was gek.
Daarna knapte ik na de aanval over was niet op zoals hoort, het duurde te lang.
Binnen 24 uur kwamen toen 1 voor 1 de symptomen boven drijven.
Maargoed mij houden ze dus voor een griepje al 5 dagen aan het infuus thuis.
En ondanks dat ik niet mijn longen uit mijn lijf hoest, met dank aan vroeg erbij zijn vinden ze bij de huisartspraktijk niet dat ik het zonder vitamine C moet gaan wagen.
Die zijn echt voor better safe as sorry, zeker omdat ik niet zonder extra vocht kan en bij te lang geen infuus kortademig wordt en meer.
Maar zodra ik het infuus er weer aan heb trekt het ook na 1.5 uur weer weg.
Dat vitamine C verhaal van de Chinezen is niet zo dom naar mijn mening, alleen gebruik ik veel minder dan zij.
Ik zit op 4,5 gram zij gaven meen ik 30 gram.
Maar ik stuiter hier al half mijn nest van uit en ik vind 30 gram wel erg veel thuis.
Dan zou ik wel zeker willen weten of mijn bloedwaardes goed blijven ook trouwens.

Maar ik ben nu echt als het zo blijft heel gecontroleerd aan het uitzieken.
De rommel komt los, mijn longen voel ik maar hoesten zet niet door als ik goed voor mezelf zorg tot op heden.
Enige is het is thuis opletten.
Ik moet gewoon eten en zelf koken, en een afvalbak moet ook een keer leeg.
Dus ik heb m vrij ver op mijn pols en pak dan alles goed in en daarna handschoenen erover.
En eindeloos desinfecteren om infectie te voorkomen, maar dan heb je ook wel wat.

Geluk bij een ongeluk zijn mijn ouders 24 uur voor ik ziek werd vertrokken voor vakantie voor 2 weken in Nederland.
Vaste plek en zelfvoorzienend.
Zij zijn klachtenvrij nog steeds en gelukkig maar want mijn moeder heeft copd en mijn vader is heel erg ziek geweest vorig jaar.
Hij kan nog weinig hebben.
Van ons allemaal was ik ook de beste kandidaat om ziek te worden.
Ik ben ‘gezond’ en wat ik niet gezond ben weet ik hoe ik dat op moet vangen, en ik kan als enige medicijnen per infuus toedienen.
Dat heb ik nog nooit bij een ander gedaan ook maar ik voel zelf aan hoe het gaat, en dat is fijn.
Dan zit ik niet met zoveel zorgen als dat het mijn moeder was geweest.

Laten we het afkloppen, ik kan het onder controle houden hier!
Maar het is wel een genadeloos virus, stop de behandeling en dan geeft het virus spontaan een feestje in mijn longen te bouwen.
Terwijl ik me nu dus hangerig voel en een zeer gebit, gevoelige buik, licht verkouden, thats all.
Maar ik zit hier nog wel minimaal 2-3 dagen aan vast denk ik.
Ik moet eerst zonder vocht en vitamines kunnen wil ik wat zinnigs kunnen zeggen over aardig uitgeziekt zijn.
En dat infuus is nog flink!
Dus hey wie denkt dat het een banketstaaf virus is: het overleeft 3 dagen volle bak vitamine C per infuus, gestart vóór er echt ellende was.
Dus je zou zeggen dan gaat het wel snel, nou niet dus hoor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:47

Dat is niet misselijk Moonfish! Ik stuur goede vibes je kant op. Hoop dat je snel opknapt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:51

Yvank_ schreef:

Ik zou dan zelf een mondkapje opzetten. (alleen bij de tandarts kan dat natuurlijk niet)
Maar ook al heb je hooikoorts je verspreid wel speekseldeeltjes met niezen. Dus als je daarbij Corona zou hebben zonder verdere klachten dan nies je dat toch in het rond. Dus ik zou het van te voren aangeven en een mondkapje dragen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:52

Beterschap Moonfish!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:52

Sterkte!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:55

Sterkte Moonfish. Fijn dat je vitamine C en B per infuus krijgt toegediend!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:17

Er zijn nog geen nieuwe IC cijfers bekend toch? Dat vind ik momenteel eigenlijk het enige interessante cijfer.

Hier in het dorp merk ik dat de conferentie de mensen goed gedaan heeft. De sfeer is minder gespannen en mensen zijn weer wat op straat. Ze letten netjes op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:41

Moonfish, de hoeveelheid C die de chinezen gaven mocht alleen onder strenge medische bewaking en niet langer dan zeven dagen achtereen. Anders trad er te veel schade op. Ik weet het niet in gr maar heb ergens gelezen over 30.000 eenheden per 24 uur.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:47

Vraag me af hoe het met Huertecilla gaat, hij was zo lyrisch over de Spanjaarden en toch wel wat minder over de Nederlanders dus ben benieuwd hoe hij er nu over denkt, onderstaand bericht spreekt toch wel boekdelen.:

Los van besmettingen en doden zijn dit bizarre cijfers. Sinds invoering noodtoestand zijn 7.381 Spanjaarden gearresteerd voor negeren van lockdown. 836.726 mensen kregen een boete (gemiddeld 15 duizend per dag). Boetes beginnen bij 600 euro, lopen op tot tienduizend.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:56

pien_2010 schreef:
Sterkte Moonfish. Fijn dat je vitamine C en B per infuus krijgt toegediend!!

Eigen initiatief, wat enkel maar heel hard aangemoedigd wordt! :j
We hebben samen, huisartsassistente en ik echt wel een klein feestje gevierd. :o
Echt van ja het is covid, maar kijk hoe goed dit gaat!
We leken net twee kinderen met sinterklaas samen terwijl ik al 4 dagen aan het infuus hang, dus eigenlijk niks te lachen héb!
We zullen ook nooit weten hoe het geweest was zonder, maar dat willen we ook niet weten.
Hopelijk kan mijn lichaam het virus zo aan!

Ik las van de vitamine C in China en vitamine B1 levert ATP op, waar energie van gemaakt wordt en het immuunsysteem ondersteunt.
Het ondersteunt ook de electrolytenhuishouding, wat met diarree wel handig is.
Ofwel klop maar niet aan met mag ik vietamientjes per infuus, doen ze niet.
Ik heb alles in Duitsland en België besteld toen het in Italië code zwart was.
Toen men dacht dat wij 2 weken later ook dat zouden kunnen hebben.
De behandeling kost zo ongeveer €30 per dag in totaal maximaal.
Dus ja straks ben ik minimaal €200 verder aan materiaal maar dat is het dík waard.
Toen ik besteld had was ik echt wel ff doodziek van de rekening.
Stonden daar 3 dozen vol zooi voor honderden euro’s, en ik dacht echt autsjjjjj.
Als ik het niet nodig ga krijgen zit ik wel met heul veul spullen zeg maar. :=
Maar dat is dus niet aan de orde, van de 30 infuuszakken zijn er nu 13 opgegaan al. :wow:

Ik heb wel vreselijk veel geluk met mijn infuus.
Hij doet het na 5 dagen nog super zonder enige irritatie, dan hoef je dus ook geen nieuwe.
Wel zo fijn want de huidige zit links halverwege mijn onderarm/pols, wat erg praktisch is.
Dat beweegt bijna niet en hygiënische plek.
Ik heb enkel geregeld wat van die papierachtige pleistertjes vervangen, dat wil ik niet zo lang hebben zitten.

Bigone: ik heb dat niet uitgezocht, ik vond alleen dat ik veilige doseringen moest gebruiken.
En daar is genoeg over bekend gelukkig.
Té is nooit goed.
En 30 gram kan echt zo zijn hoor.
Er zijn mensen die zweren bij 10-15 gram vitamine C protocollen bij ziekte.
Varianten die 100% opnemen, liposomale vit C.
Ik vind dat teveel maar 30 gram kan zomaar het zou me niets verbazen.

Maar dit is gezonder dan antibiotica of behandeling met dat chlorohydr... écht ik blijf mijn bek er over breken.
Dit is in elk geval een therapeutisch 200% veilige dosering die levens redt op de IC aan de meest zieke mensen.
En dit mag gerust langer dan een week.
Mensen die soms geen behandeling meer kunnen krijgen omdat ze daar te zwak voor zijn, trekken ze er hiermee geregeld nog door.
En gelukkig heb ik toppie internisten die ik altijd kan bellen, met goed up to date dossier.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 07-05-20 16:08, in het totaal 2 keer bewerkt