Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:25

Lielle schreef:
Nou, nog een mooie meevaller vanochtend. Volgens de ANWB en BuZa moet je voor Denemarken zes geboekte overnachtingen kunnen aantonen maar op de Deense VVV site (zeg maar) stond dat die regel was vervallen. Veel zoekwerk gedaan, nergens echt helderheid kunnen vinden, dus vanochtend maar gebeld met de Deense hotline en die eis is inderdaad vervallen.

Dat is inderdaad kortgeleden aangepast, ik meen vorige week?

Fitzroy schreef:
Elnienjo, je brengt me op ideeën. Ik ga nu een weekend naar Cochem, maar Luxemburg kan natuurlijk ook en is heel mooi (als het niet regent :+ )

Waarom Cochem? Ik was er laatst toevallig aangezien ik in de buurt woon en heel Cochem was overgenomen door Nederlanders. Waarom is Cochem zo populair? :=

tones

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:33

Terug van n weekje Duitsland.
1e camping was prima, iedereen hield rekening met elkaar, de 2e iets verderop, was een grote bende. Douche’s beperkt open, mondkapjes werden niet gebruikt en er werd ook geen afstand in acht genomen. Camping nummer 3 kreeg ik geen contact mee, dus vervroegd naar huis gereden.

Cochem is gewoon leuk, maar daar zou ik me nu ook niet in de drukte wagen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:34

Getup schreef:
Luxemburg was en is heel veilig. Overal mondkapjes op (binnen) en 2m afstand. Werk in n hotel en zie die 2m afstand niet zo heel best gebeuren.
Luxemburgers zelf hielden zich er best goed aan, voor vele toeristen is het wat wennen, evenals de mondkapjes.

Luxemburgs large scale tests werd door andere landen tegen ze gebruikt. Er waren tot 17k tests per dag!!!
Nu in de 30 positieve covid tests per dag op 3000 tests.

Het cijfer werd berekend per 100.000
Dus maakt niet uit of je elke dag 10 tests doet of 500..
Je percentage blijft eerlijk.

Ze zijn fiks gezakt van boven de 150 naar onder de 120 op 100.000
Cijfers van vandaag nog niet gezien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:04

Destination schreef:
Lielle schreef:
Nou, nog een mooie meevaller vanochtend. Volgens de ANWB en BuZa moet je voor Denemarken zes geboekte overnachtingen kunnen aantonen maar op de Deense VVV site (zeg maar) stond dat die regel was vervallen. Veel zoekwerk gedaan, nergens echt helderheid kunnen vinden, dus vanochtend maar gebeld met de Deense hotline en die eis is inderdaad vervallen.

Dat is inderdaad kortgeleden aangepast, ik meen vorige week?

zo te zien is het idd afgelopen vrijdag gewijzigd, wat ons betreft perfecte timing.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:05

Destination schreef:
Waarom Cochem? Ik was er laatst toevallig aangezien ik in de buurt woon en heel Cochem was overgenomen door Nederlanders. Waarom is Cochem zo populair? :=

Mijn zus gaat daar altijd naartoe naar een Roompotpark dat daar aan de golfbaan ligt. Zij gaf aan dat het een leuk gebied en leuk stadje is, dus ik bied hen een weekend aan omdat zij veel gedaan heeft voor me tijdens mijn verhuizing.
Als je tips voor mij hebt, dan houd ik me aanbevolen. Zij gaan sowieso golfen één of meerdere dagen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:13

Fitzroy schreef:
Destination schreef:

Mijn zus gaat daar altijd naartoe naar een Roompotpark dat daar aan de golfbaan ligt. Zij gaf aan dat het een leuk gebied en leuk stadje is, dus ik bied hen een weekend aan omdat zij veel gedaan heeft voor me tijdens mijn verhuizing.
Als je tips voor mij hebt, dan houd ik me aanbevolen. Zij gaan sowieso golfen één of meerdere dagen.

Je kan er naar een bunker van de Bundesbank. Deze stamt uit de Koude Oorlog. We zijn er zelf ook nog niet geweest, maar hij staat nog op het lijstje.
https://www.bundesbank-bunker.de/ihr-be ... gen/#c1670

Als je uit eten gaat daar zou ik wel even goed kijken waar je gaat zitten. Er zijn behoorlijk wat restaurants met slecht eten en die zich niet aan de Corona maatregelen houden :x

Verder is het een beetje afhankelijk van wat je wil, denk ik? Er zijn vrij veel wandelpaden in de buurt en je kan natuurlijk overal wijn drinken :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:21

Bedankt! Wijn drinken, :j
Ik had daar wel een restaurant gezien, waar ik ze mee naartoe wil nemen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:25

En als je even flink wilt inslaan qua drogisterij artikelen, even langs de DM.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:40

tones schreef:
En als je even flink wilt inslaan qua drogisterij artikelen, even langs de DM.

Ah ja, dat soort dingen sta ik niet bij stil, want ik rij langs de DM als ik boodschappen doe :))

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:55

Het scheelt echt n hoop qua prijzen vergeleken in NL.
En al die verschillende kleuren Labello... *\%/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:53

Gek, ik denk daar zelf ook nooit aan en ik woon helemaal niet ver van Duitsland. Zit nog niet in mijn systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:06

Mijn vriend heeft als werkbasis Luxemburg, hoewel hij in België woont. Hij heeft een tijd terug ook het aanbod gehad om zich ginds gratis te laten testen. Zo zullen er nog wel een hoop grensarbeiders zijn (of uit de buurlanden) en die tellen dan wel mee in hun testresultaten, maar bevinden zich ginds niet officieel.
Hij heeft de test niet gedaan trouwens, hij zat toen al in Taiwan.

Voor zover hij weet houdt Taiwan de grenzen tot eind 2020 zeker gesloten voor toeristen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:13

*breekt in*
Ik ben net in Luxemburg geweest en heb me enorm veilig gevoeld op het gebied van Corona. We zaten in het plaatsje Dirbach en hadden een chalet gehuurd op een park. Alle chalets stonden ruim van elkaar af en het was echt rustig. De campings in de buurt stonden hutje-mutje, dat vond ik minder prettig (ben sowieso wel wat op mn eigen ruimte). Wij hadden de hond mee en ook dat was top! Het plaatsje waar wij zaten is vlak bij Bourscheid en Esch sur Sure. We hebben de kastelen van Esch sur Sure, Bourscheid en Vianden bezocht, het stuwmeer van Esch sur Sure en we zijn naar de Schiessentumpelwatervallen geweest, onderweg in Diekirch nog het militair museum bezocht. Veel gezien dus in de 4 dagen dat we er waren.

Bij de kastelen en het museum (en bij de receptie van het park) waren mondkapjes verplicht, maar het gebruik ervan heeft mij niet gestoord, er werd naar mijn mening goed mee om gegaan, ondanks de hitte. De bezichtigingen hebben we, ook ivm de hitte, s morgens vroeg gedaan, overal was het nog heel rustig en we konden dan ook overal vlakbij parkeren en rustig alles bekijken. Later op de dag werd het wel drukker, dat zagen we als we weg gingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:20

WenK schreef:
*breekt in*
Ik ben net in Luxemburg geweest en heb me enorm veilig gevoeld op het gebied van Corona. We zaten in het plaatsje Dirbach en hadden een chalet gehuurd op een park. Alle chalets stonden ruim van elkaar af en het was echt rustig. De campings in de buurt stonden hutje-mutje, dat vond ik minder prettig (ben sowieso wel wat op mn eigen ruimte). Wij hadden de hond mee en ook dat was top! Het plaatsje waar wij zaten is vlak bij Bourscheid en Esch sur Sure. We hebben de kastelen van Esch sur Sure, Bourscheid en Vianden bezocht, het stuwmeer van Esch sur Sure en we zijn naar de Schiessentumpelwatervallen geweest, onderweg in Diekirch nog het militair museum bezocht. Veel gezien dus in de 4 dagen dat we er waren.

Bij de kastelen en het museum (en bij de receptie van het park) waren mondkapjes verplicht, maar het gebruik ervan heeft mij niet gestoord, er werd naar mijn mening goed mee om gegaan, ondanks de hitte. De bezichtigingen hebben we, ook ivm de hitte, s morgens vroeg gedaan, overal was het nog heel rustig en we konden dan ook overal vlakbij parkeren en rustig alles bekijken. Later op de dag werd het wel drukker, dat zagen we als we weg gingen.

Dat klinkt wel positief! En hoe heb je de horeca ervaren? Draagt personeel mondkapjes en staan de tafels ver genoeg van elkaar?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:05

elnienjo schreef:
WenK schreef:
*breekt in*

Dat klinkt wel positief! En hoe heb je de horeca ervaren? Draagt personeel mondkapjes en staan de tafels ver genoeg van elkaar?

Voor zover wij ervaren hebben wel. Ik heb echter alleen het restaurant van het hotel gezien. Wij hadden een kleine BBQ mee en lekker elke dag bij het chalet gebarbecued, dus vrij weinig ervan gezien. Het personeel van de kastelen etc droeg wel allemaal netjes mondkapjes en zoals gezegd bij het restaurant van het hotel dus ook. Mocht je interesse hebben in dat park (ik vond het er top geregeld en zou het je zeker aanraden), het was Dirbach Plage Parc. De Cabins zijn voor 4 personen en voldoende ruim als je netjes uit 1 huishouden komt. De huisjes staan ruim uit elkaar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:54

WenK schreef:
Voor zover wij ervaren hebben wel. Ik heb echter alleen het restaurant van het hotel gezien. Wij hadden een kleine BBQ mee en lekker elke dag bij het chalet gebarbecued, dus vrij weinig ervan gezien. Het personeel van de kastelen etc droeg wel allemaal netjes mondkapjes en zoals gezegd bij het restaurant van het hotel dus ook. Mocht je interesse hebben in dat park (ik vond het er top geregeld en zou het je zeker aanraden), het was Dirbach Plage Parc. De Cabins zijn voor 4 personen en voldoende ruim als je netjes uit 1 huishouden komt. De huisjes staan ruim uit elkaar.

Ziet er qua locatie zeker leuk uit. Zelf heb ik Hotel Heintz in Vianden al opgeslagen als kanshebber.
Ben persoonlijk geen fan van badkamer delen, dus het zouden sowieso 2 hotelkamers worden. De kwaliteit van de bedden vind ik gezien rugklachten ook vrij belangrijk.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:49

In de horeca wordt absoluut opgepast en gecontroleerd. Personeel heeft overal mondkapjes op. Tafels over het algemeen ook ver uit elkaar. Boetes zijn niet mals

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:41

Een vriend van me gaat naar Griekenland op kite vakantie en heeft mij meegevraagd maar ben intens aan het twijfelen corona wise.. Een test kost 90E, maar ik vind het vooral rot dat je vast kan komen te zitten.. Verzekering dekt ook niets als t naar rood/oranje gaat...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:29

Margoooo schreef:
Een vriend van me gaat naar Griekenland op kite vakantie en heeft mij meegevraagd maar ben intens aan het twijfelen corona wise.. Een test kost 90E, maar ik vind het vooral rot dat je vast kan komen te zitten.. Verzekering dekt ook niets als t naar rood/oranje gaat...

Los van het feit of je wel of niet wilt gaan: op het moment dat het oranje wordt dan heb je wel altijd een (halve) dag de tijd om terug te gaan naar huis :) dit was op Ibiza etc. ook las ik bij anderen die toen op Ibiza zaten.

Maar; ik snap je twijfel :j

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:04

Ik ben vooral bang dat vluchten dat enorm duur zullen worden etc.. Dat is gewoon echt niet fijn..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:24

Margoooo schreef:

Of dat je zelfs kan gaan!

Afbeelding

Daarbij zou ik sowieso met je vriendin gaan :( (leest mee in een ander topic)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:32

Al dat geregel en die stress voor iets wat leuk en ontspannen zou moeten zijn. -O-

Margoooo schreef:
Ik ben vooral bang dat vluchten dat enorm duur zullen worden etc.. Dat is gewoon echt niet fijn..

Logistiek gezien ook een uitdaging, als iedereen tegelijk zo snel mogelijk daar weg wil/moet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:27

Sommige verzekeringen vergoeden gewoon....

Wij vertrekken over 2 dagen naar oostenrijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:45

Slovenie heeft nederland op de rode lijst gezet.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:52

Waar heb je dat gevonden?