Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:34

Echwel schreef:
Maar Susan als mensen hulp aanbieden worden ze neergeslagen omdat ze dan het virus verder zouden verspreiden..

Snap dat het allemaal onzeker is, maar angst is een slechte raadgever

Ik heb nu juist meer zekerheid door de maatregelen. Mijn angst die ik ook had, net als heel veel mensen, is daardoor minder geworden. Ik heb wel meer vertouwen in het feit dat mensen nu aan de afspraken gehouden kunnen worden. En dat we daardoor sneller uit de ellende komen.

Wat bedoel je trouwens met neergeslagen? Teleurstelling als mensen hulp aanbieden die niet geaccepteerd wordt? Heb je een voorbeeld of bron?

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:36

Zag het voorbijkomen op Facebook
Iemand bood aan honden uit te laten en werd neergesabeld door anderen omdat ze dan virus kon overbrengen op hun honden

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:37

Mjetterd schreef:
Coby schreef:
Een collega dacht tot een paar dagen geleden dat wij 12 t/m 14 mei nog gewoon op schoolkamp naar Ameland zouden gaan. Nou... die zie ik niet door gaan. Al heeft de kampeerboerderij daar nog andere gedachten over. Antwoord terug dat er nog geen corona op Ameland is en dat wij van harte welkom zijn.

:')

Wat heb je geantwoord: 'Dan komen wij dat wel brengen naar Ameland?'

:')
Ik begrijp dat zij ook enorme verliezen gaan krijgen. Maar vond dit antwoord inderdaad net wat te makkelijk en kort door de bocht zeg maar!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:53

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:53

Hele goede zaak, liever je handen goed in de gaten houden dan de mensen die te dicht bij je komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:58

Heb toch een karretje nodig omdat we niet iedere dag gaan maar voor een paar dagen, dus veel nodig hebben met een gezin. Dan kan ik niet buiten een karretje.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:58

PSvanLot schreef:
https://nos.nl/artikel/2328165-minder-k ... rijen.html

Wat vinden jullie van de verplichtig van het gebruik van een karretje in de supermarkt?
Daar word ik dus weer niet zo blij van. Meer aanraking met oppervlakten.

Ik vind het een prima idee als de winkelwagentjes ook ontsmet worden tussendoor. Ik moest laatst voor wat kleine boodschapjes naar een andere supermarkt, omdat ik het niet bij de Lidl kon krijgen en heb toen alles in mijn eigen boodschappentas gestopt tijdens het winkelen. Volgens deze nieuwe regels zou dat in Nederland niet meer kunnen en ik zou het jammer vinden als ik word gedwongen om een niet ontsmette winkelwagen te gebruiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:59

bigone schreef:
Hele goede zaak, liever je handen goed in de gaten houden dan de mensen die te dicht bij je komen.

Ik heb alleen maar last gehad van mensen met karretjes. Omdat ze er omheen lopen etc.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:00

Eindelijk, dat werd tijd... In Albaniƫ werd dat meteen verplicht. 2 weken geleden al.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:01

SusanH schreef:
Heb toch een karretje nodig omdat we niet iedere dag gaan maar voor een paar dagen, dus veel nodig hebben met een gezin. Dan kan ik niet buiten een karretje.

Ik heb geen boodschappen muntje :')

Ik doe altijd weekboodschappen (normaal ook) en dat doe ik dan bij 3 winkels normaal gezien. Nooit een karretje nodig als je met 2 bent.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:01

Ik snap het doel niet zo goed van verplicht een karretje meenemen? Die blokkeren toch juist de gangpaden waardoor mensen zich er tussendoor gaan wurmen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:02

PSvanLot schreef:
bigone schreef:

Ik heb alleen maar last gehad van mensen met karretjes. Omdat ze er omheen lopen etc.

Als er tegelijk maar een max aantal mensen word toegelaten werkt dat echt wel.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:03

Kaus schreef:
Ik snap het doel niet zo goed van verplicht een karretje meenemen? Die blokkeren toch juist de gangpaden waardoor mensen zich er tussendoor gaan wurmen?

Nee, want er moge niet meer zoveel mensen tegelijk in de winkel. Nog maar 1 klant per 10m2 winkeloppervlak. En door het karretje lopen mensen niet de dicht achter je, want hun karretje zit er tussen. En veel mensen hebben een vaste looproute in de supermarkt, waarbij ze door alle gangpaden gaat. Nu zou je dus in theorie (!) als een treintje door de winkel gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:03

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Ik heb geen boodschappen muntje :')

Ik doe altijd weekboodschappen (normaal ook) en dat doe ik dan bij 3 winkels normaal gezien. Nooit een karretje nodig als je met 2 bent.

Staan bij onze ah gewoon op de balie. Kun je gratis een muntje pakken :j

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:04

Kan iemand mij duidelijk vertellen wanneer de scholen weer opengaan? Me moeder is in de war of het nu ook 1 juni is geworden of dat ze gewoon op 6 april opengaan.

Getup

In Luxemburg is iedereen met n diploma in een richting die met zorg te maken heeft verplicht zich tot vannacht 0.00 uur te melden. Ze willen reservekrachten klaar hebben staan. Ook als je er al tig jaar uit bent. Uitzondering als je al full time aan t werk bent in medisch bereik en zorg. Vakantie, verlof etc allemaal ingetrokken.

Karretje geen verplichting hier

Onze auto en trailer moesten naar de jaarlijkse controle ( zonder mag je niet meer rijden) deze maand. Ook allemaal afgezegd. Maar nu uitzonderlijk wel natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Getup op 24-03-20 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Kaus schreef:

Een winkelwagentje kun je gebruiken als middel om afstand van elkaar te (moeten) houden.

sureido

Photograph schreef:
Kan iemand mij duidelijk vertellen wanneer de scholen weer opengaan? Me moeder is in de war of het nu ook 1 juni is geworden of dat ze gewoon op 6 april opengaan.

Er is geen duidelijkheid hierover.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:05

Ineke2 schreef:
PSvanLot schreef:

Als er tegelijk maar een max aantal mensen word toegelaten werkt dat echt wel.

Er waren maar weinig mensen in de winkel.

BigOne

Photograph schreef:

Dat is nog niet bekend, word pas tegen 6 april bekeken.

F_Orumster

Met een karretje creeer je meer onderlinge afstand, plus minder contact tussen mens en product bij mensen die boodschappen op de arm nemen (waarin we moeten niezen) en dan toch weer terugplaatsen omdat ze zich bedenken.

Het handvat is vrij vlot schoon te maken.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 24-03-20 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Photograph schreef:

Dat is nog niet bekend.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:06

.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 24-03-20 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:06

Photograph schreef:

Tot nu toe na 6 april. Berichtgevingen tot die tijd in de gaten houden wat betreft aanpassingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:08

Photograph schreef:

6 april wordt bekeken of de scholen weer open kunnen. Maar of ze dan ook echt al open kunnen is nog onduidelijk.