Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:19

Nog een ergernis van gisterenavond.
Donker en regen.

Ik moest als voetganger rechtdoor bij de rotonde.
Er zijn wegwerkzaamhedenen aan de kant waar ik liep lag de stoep open.
Ik ga dus via de zebrapaden drie keer oversteken zodat ik niet over de rijbaan hoef te lopen.
Eerste oversteekplaats; er een auto aan rijden die afremt maar niet voor mij stopt.
Tweede oversteekplaats; komt een busje aanrijden die door rijd (in principe reed hij snel genoeg dat hij makelijk voor me door kon) maar gaat precies op het zebrapad staan wachten voor het verkeer op de rotonde.

Alleen de derde oversteekplaats kon ik zonder problemen over.

Ik had een lichtgrijze jas aan, dus misschien niet optimaal, maar ik kreeg de indruk dat de mensen gewoon niet kijken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:22

FrNo dat is niet tof.

Bij ons zijn er wel lantaarnpalen bij zebrapaden maar die hebben weinig licht.
We hebben veel bomen en verschil tussen boom of schaduw en voetganger is moeilijk te zien.
Ik probeer goed op te letten.
Lampje op je jas helpt wel.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:46

Ik snap dat het lastig te zien is, maar baalde wel. En er staan lantaarnpalen.

(En als de stoep niet open lag, ging ik rechtdoor op de rotonde en net daar is geen zebrapad, dus had ik geen ergernis gehad van geen voorrang krijgen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:57

Lekker dan, sta je daar in de regen te wachten -O-

Ik reed maandag ochtend op een autoweg waar een weg parallel ligt. Daar reed een vrachtwagen met groot licht, ik seinen, hij hield hem aan (het is een donkere weg dus ik snap het ergens wel), maar vervolgens kon ik niet meer zien hoe mijn weg liep en werd ik enorm verblind. Toch nog maar een keer seinen, toen gelukkig wel weer groot licht uitgezet.

Verder blijf ik het uitermate vervelend vinden sochtends vroeg vooral mensen die op de middelste rijbaan blijven rijden. Dan moet ik van rijstrook 3 naar 1 en dan weer terug naar 3.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:22

Geen ergernis, meer verbazing. Hoewel… := Ik woon in een wijk waar betaald parkeren geldt. Ik heb een vergunning, die is niet gratis :)) . Ik woon alleen ook dicht bij een supermarkt en in plaats van dat mensen dus €1-2 betalen om te parkeren zetten ze de auto met de achterklep open neer! Voor mijn huis, dus niet op de parkeerplaats van de supermarkt. En dan gaan ze dus boodschappen doen. Want met de achterklep open kan de controlecamera-auto het kenteken niet lezen. Maar dan staat je auto dus wel gewoon open! Ik vind het zo bizar. En dat allemaal om die paar cent niet te hoeven betalen.

Ik dacht eerst dat iemand gewoon was vergeten de klep dicht te doen maar zie het steeds vaker.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:33

Jeetje Berdien, de brutaliteit van de mensen tegenwoordig. Ik zou gewoon naar buiten lopen en die klep dichtdoen, elke keer weer. Leren ze het vanzelf wel een keer af.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:33

Dus jij doet elke keer de achterklep dicht bij die mensen? :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:10

Ik hoop stiekem dat iemand er wat in gooit :o

Maar de klep dicht doen kan natuurlijk ook! En dan als ze boos worden heel onschuldig zeggen dat ik écht dacht dat ze het vergeten waren :j

Bizar toch he? En het mooiste is, het zijn echt allemaal oude mensen die het doen _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:17

Gewoon boos terugdoen: "Ik denk, die mensen zijn het vergeten dus ik help even, is het wéér niet goed!" en dan wegbenen :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 01:47

Mijn hond zou daar waarschijnlijk zo inspringen...
Open auto voor de deur betekent voor haar ritje naar een leuke plek.
Heel leuk met modderpoten...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 07:48

FrNo schreef:
In Veghel zijn ze pas met wat kruispunten bezig geweest.

Je had drie stroken voor het kruispunt. Linksaf, rechtdoor en rechtsaf.
Gisteren daar gereden en niets aparts gezien.
Vandaag kom ik aanrijden en zie ik aan de stroken op de weg dat de middelste strook voor rechtdoor en linksaf is geworden.
Waarom staan er geen borden bij dat de situatie is veranderd.
Ik bleef dus in het midden rijden om linksaf te slaan. Ik was blij dat de auto links van mij niet zo snel weg was. Want dan daarna kom je op een weg met twee rijstroken. En iedereen schoof vroeger meteen op naar rechts.
Ik verwacht daar nog wel aanrijdingen.

Ik quote mezelf even van 24 augustus.

Gisteren reed ik op de middelste strook en wilde linksaf slaan. In de bocht tijdens het afslaan komt er een auto zo van de linkerbaan naar mijn baan. Als ik niet had geremd, was het fout gegaan.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:47

Elke dag het zelfde gezeik....

Groen is de doorgaande weg.
Rode stip vanaf daar zit een stopbord dus moet je voorrang verlenen.
Als je vanaf blauw komt, is met een trekker en oplegger de bocht naar links krap, maar net haalbaar als iemand bij het rode stopbord staatAfbeelding
Edit m'n rode stip zit ver naar rechts maar t stopbord is dus wel op de kruising.

Maar het is echt dagelijks raak daar....
Mensen die het stopbord niet zien en rechtsafslaan(en in het tegenverkeer moeten met de vrachtauto) en dan richting het blauwe lijntje rijden.
En als jij vanaf de blauwe lijn komt moet je vol remmen.

Of je komt vanaf blauw, ze rijden met opzet net de ver door bij de rode stip en gaan er gewoon vanuit dat je ze voorrang geeft omdat die bocht naar links krap is....

Nu net weer dus zo'n harry gehad die vlak voordat ik er was vanaf rood naar rechts afsloeg...
Inmiddels rij ik redelijk stug door... en hoop dat ze ervan leren.
Idem met als ik daar naar links af moet slaan.
Ik krijg die bocht wel. Dus ze krijgen van mij geen voorrang.
Vooral die rode industrietrekkers willen nogal graag te ver naar voor rijden zodat ze sneller kunnen doorrijden...
Maar bij mij hebben ze mooi pech.

Als ik vanaf rood kom let ik extra op of er niet iemand vanaf rechts komt die mijn kant op wil zodat ik ze ruimte kan geven.ik ga niet met opzet te ver naar voren rijden zodat ik voorrang moet krijgen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:32

MyWishMax schreef:
Met die mist was het inderdaad bizar. Ik hoefde alleen maar Moerkapelle naar Waddinxveen, maar niet normaal hoeveel zonder licht reden.
Ik snap het ook niet, ik doe altijd mijn licht aan, ook overdag. Mensen worden te lui met dke automatische lampen of hebben geen idee dat ze niet automatisch zijn.

Ik erger me aan de dagelijkse file naar de intratuin hier. Opzich niet heel erg, behalve dat mensen echt niet meer kunnen autorijden en ook gewoon de verkeersregels niet meer kennen of gewoon geen fatsoen hebben. In die file gewoon hele kruispunt blokkeren en zelfs als ik met knipperlicht aan sta te wachten blijven mensen gewoon doorrijden het kruispunt op. Ook op de terugweg als ik van rechts kom en voorrang heb proberen mensen gewoon je er niet tussen te laten.
En het is een druk kruispunt met vrachtwagens dus die kunnen vaak niet eens de draai maken omdat die mensen geen 5 seconden kunnen wachten.

En sowieso irritant dat ik nu elke keer in de file sta als ik gewoon naar huis wil. Om maar niks te zeggen over asociale parkeren op plekken waar het niet mag. Niet op het parkeerterrein, maar langs de doorgaande weg :+

Het is de intratuin maar mensen......

Ik erger me sowieso aan de hele bredeweg := Dat irritante geflikker van de lantaarnpalen hier bij Moerkapelle, al die zijwegen die voorrang hebben wat nergens op slaat.. Echt een irritante weg. Met of zonder kerstshow bij de intratuin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:51

Ik heb een beetje maffe ergernis, omdat het alleen op mij betrekking heeft..

Mensen die hun ruitenwissers aanlaten terwijl het niet, of amper, regent..

Het is niet dat ik bij ze in de auto zit, maar ik zie dat dan voor mij, of in mijn achteruitkijkspiegel, en dan denk ik " Het regent niet" !!! " Waarom"?

Echt een totaal zinloos ergernis, zijn er medestanders in deze...?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:00

Ja, ik. :+

Vind het zo ergerlijk om dan die achterruitwissertjes voor niks te zien werken, lol.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:04

Zo’n persoon ben ik soms. Van de week reed ik regenbui in en uit en ik heb niet die fancy automatische ruitenwissers, dus ik laat ze dan aanstaan omdat ik niet bezig blijf :+

Dus soms staan ze aan als het niet regent. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:15

Nielojram schreef:
Ik heb een beetje maffe ergernis, omdat het alleen op mij betrekking heeft..

Mensen die hun ruitenwissers aanlaten terwijl het niet, of amper, regent..

Het is niet dat ik bij ze in de auto zit, maar ik zie dat dan voor mij, of in mijn achteruitkijkspiegel, en dan denk ik " Het regent niet" !!! " Waarom"?

Echt een totaal zinloos ergernis, zijn er medestanders in deze...?

Oh my god, mijn man doet dat!!
We kunnen echt ki-lo-me-ters rijden met ruitenwissers aan terwijl het niet regent. Hij ziet het gewoon niet.... Vette ergernis van mij ook :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:17

Mijn rijinstructeur heeft ooit iemand door het examen geholpen op die manier...
Die zag het niet als de hele ruit vol regen was door de stres.
Dus als het dan regende zei hij, goh wat een vies weertje niet.
Hint hint...

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:51

Ik ben zelf een ergernis tot morgenmiddag en ik kan het niet zelf oplossen doordat de Franse autofabrikant echt een poedersuiker design qua lamp units heeft bedacht.
M'n linkerachter knipperlicht is kapot, maar je hebt een 4jarige opleiding en de skills van ninja nodig om bij dat lampje te komen....

Kan er zo slecht tegen als ik zoiets simpels niet zelf kan en moet wachten tot er een "lieve man" me komt "redden" -:(-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:57

Bwm heeft toch geen knipperlicht??

Oh wacht... Fransfabrikaat _O-

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:02

hagelslag schreef:
Bwm heeft toch geen knipperlicht??

Oh wacht... Fransfabrikaat _O-

:')

Mijn auto heeft identiteitscrisis :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:39

NoTwixLeft schreef:
Ik ben zelf een ergernis tot morgenmiddag en ik kan het niet zelf oplossen doordat de Franse autofabrikant echt een poedersuiker design qua lamp units heeft bedacht.
M'n linkerachter knipperlicht is kapot, maar je hebt een 4jarige opleiding en de skills van ninja nodig om bij dat lampje te komen....

Kan er zo slecht tegen als ik zoiets simpels niet zelf kan en moet wachten tot er een "lieve man" me komt "redden" -:(-

VW beetle moet de hele bumper eraf om een lampje te vervangen... dra-ma...

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 08:27

Anne_GTI schreef:
NoTwixLeft schreef:

VW beetle moet de hele bumper eraf om een lampje te vervangen... dra-ma...

Ik snap dat ze diefstal willen voorkomen. Maar ik vind het echt niet normaal dat men zo'n lampje niet zo maar kan vervangen.
Dimlichten kan ik bij de renault clio wel met pijn zelf verwisselen. Stadlichten worden nog pijnlijker, maar dan houdt het op.
En met pijn bedoel ik ook echt pijn. De hoek en de weinige ruimte die je krijgt is echt slecht werkbaar.
Ben ik blij dat we ook nog een Japanner hebben staan uit 2000, waar het echt een minuutje werk is.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 08:49

Oeh ja wij hebben ook een ruim jaar een clio gehad, daar was in dat jaar ook het dimlicht van stuk. Die heb ik inderdaad met heel veel pijn en de striemen op mn hand kunnen vervangen. Dat lukte idd net zonder de hele unit los te hoeven halen. Waarom he?! Ik snap dat niet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:15

c_alsemgeest schreef:
Mensen voor je die in willen voegen op de snelweg met 60km/h }:0

Vooral dat ja,...pfff.. van de week ook 80 km per uur en dan willen ze met 50 er voor.. _-:(

Heb altijd geleerd dat je met dezelfde of iets harder voor invoegen en anders ga je er maar achter invoegen.