[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:35

Ik denk inderdaad dat de werkgevers die zo weinig empathie hebben voor een kinderwens dat ook niet hebben voor langdurig zieken. In mijn bedrijf zijn er in de afgelopen 2 jaar 2 mensen uitgevallen wegens ziekte (niet zwangerschap) en die zijn er langer uit dan een zwangerschapsverlof duurt. Plus dat een zwangerschapsverlof (en evt uitval voor ziekte eerder in de zwangerschap) volledig gedekt wordt door het UWV en bij ziekte door andere oorzaken niet.. Denk ik dat je dan beter een zwangere werknemer kan hebben.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:53

Ik ben helaas zelf iemand die door langdurig ziekte uitvalt op het werk.

Ik denk inderdaad dat een zwangerschap goedkoper is dan dat ik ben, hoewel het bedrijf wel verzekeringen heeft lopen.

Maar het gaat mij nagenoeg zeker wel mijn baan kosten helaas.

Maar geen kinderwens dat niet :+
Mijn medische problemen had ook niemand kunnen zien aankomen overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:44

Ik heb net weer een toevoeging gevonden voor de lijst kinderen met kansloze namen: 'Kick'

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:50

Met zo'n naam sta je eigenlijk al meteen buiten spel :).

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:56

Ik kende een kind dat heette Brick

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:25

Leuk voor docenten zoals ik.

In de personeelskamer "Ik heb Kick er zojuist uitgekickt"
Voor zijn eerste vriendinnetje: "Zeg Kick, waar kick jij nou op?"
Als hij in het ziekenhuis ligt zijn toekomstige collega's: "Zullen we Kick een opkicker sturen?"
Zijn eerste bedrijfje, als hij bij de bank gaat praten: "Ja, ik kan eigenlijk wel een Kickstart gebruiken"

Wat dénken die ouders in vredesnaam als ze zo'n blaag een naam geven? Of zouden ze gewoon helemaal niet nadenken. Dat kan ook natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:31

Die waren ongewenst zwanger en kwamen daar achter toen abortus niet meer mocht.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:32

Iemand met kind schoppen krijgt ineens een andere betekenis ook...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:36

Ik had vandaag een soort gewaarwording die ik erg prettig vond :)
Kan me herinneren dat een vriend van me ineens een stuk gematigder werd in zijn niet-kinderwens toen ie afstudeerde en een appartement huurde enzo. Dat vond ik zo gek, en hij zei dat ik dat wel zou merken :=
Nou ja intussen ben ik een paar maanden lekker aan het werk en ik realiseerde me vandaag hoezeer ik nog gewoon mezelf ben en niet van mening ben veranderd :j dat is echt fijn.

Ik heb de laatste tijd wel af en toe een soort treurig gevoel over mijn voortplantingsorganen, zal wel de enige zijn die dat heeft :') maar het idee dat ik (waarschijnlijk) een stel prima werkende organen heb die gewoon nooit gebruikt gaan worden waarvoor ze bedoeld zijn. Dat voelt gek := niet dat ik ineens wél wil baren, maar ik dacht dat gewoon laatst ineens.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:54

Ik ben natuurlijk met spiraal zwanger geworden, voordat ik me liet steriliseren. En dat vond ik toen echt wel even poedersuiker voor mijn lieve vriendin die zo graag moeder wilde worden maar het met pcos niet makkelijk had.
Dus ja, ik snap wel wat je zegt...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:28

Ik ken dat gevoel best wel goed.
Vrienden van mij willen graag een kindje, zij heeft al een dochter uit een eerdere relatie. Maar zij heeft kanker gehad en geen baarmoeder meer.
Maar het zijn zulke leuke mensen die ik zo erg een kindje zou gunnen.
Als ik dat van mij aan haar zou kunnen geven zonder dat mijn genen eraan verbonden zouden zijn dat zou ik dat echt zo doen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:18

Ik zou zo mijn baarmoeder aan dat soort mensen willen doneren.

Maar helaas zijn er mogelijk gevolgen voor je eigen gezondheid en is het ‘weer werkend krijgen’ van dat ding nog een issue.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:58

Ja, je zou dat kunnen simuleren door draagmoeder te worden voor iemand, maar dat is ook weer zo wat hè

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:19

Niobe schreef:
Ja, je zou dat kunnen simuleren door draagmoeder te worden voor iemand, maar dat is ook weer zo wat hè

Als zij nog beschikbare eitjes zou hebben zou ik dat best overwegen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:41

Niobe schreef:

da's ook zoiets waarvan ik denk: klinkt leuk, gaat in de praktijk waarschijnlijk anders uitpakken :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:45

Ik wil niet zwanger zijn, ook niet voor een ander.
En bv eicellen afstaan: ik vind die (hormoon)behandelingen die de donateur moet doorstaan een aanslag op een gezond lichaam. Ik ga mezelf niet kapot maken voor de wens van een ander

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:55

He gatsie, nee zwanger zijn en bevallen lijkt me echt een hel. Dat zou ik niet voor iemand anders doen. Het zou mooi zijn als mensen wat vaker accepteren dat iets niet gaat (bijv kinderen krijgen) ipv dat er een hele medische molen ingegaan wordt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:02

Alles lijkt maakbaar te moeten zijn tegenwoordig dus kinderen ook

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:04

Captain schreef:
He gatsie, nee zwanger zijn en bevallen lijkt me echt een hel. Dat zou ik niet voor iemand anders doen. Het zou mooi zijn als mensen wat vaker accepteren dat iets niet gaat (bijv kinderen krijgen) ipv dat er een hele medische molen ingegaan wordt.

Dit is het probleem van deze wereld. Nee bestaat niet, het mag niet zo zijn dat iemands lichaam niet perfect genoeg is om een kind te krijgen. Accepteer gewoon dat je faalt. Zoals een ander een bril op zijn kop zet omdat hij ook iets niet perfects heeft: de ogen.

Maar zoals men tegenwoordig ook alles doet om de dood te voorkomen (met de huidige economische crisis om wat zieken en ouderen iets langer te laten leven als triest hoogtepunt) moet ook een niet geschikt lichaam tóch geschikt gemaakt worden. :r

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:20

Niobe schreef:

Hier heb ik ook wel eens over nagedacht maar er komt heel erg veel bij kijken.. Maar als ik voor mijn sterilisatie nog iemand heel blij kan maken die ik het ook echt gun, waarom niet?

Edit: eiceltransplantatie niet.. Ik bedoel echt draagmoeder voor een stel wat zelf geen kinderen kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 24-10-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:36

Palmera schreef:
Ik wil niet zwanger zijn, ook niet voor een ander.
En bv eicellen afstaan: ik vind die (hormoon)behandelingen die de donateur moet doorstaan een aanslag op een gezond lichaam. Ik ga mezelf niet kapot maken voor de wens van een ander

Nou dit dus. Zwanger zijn en dan die bevalling, echt niet dat ik dat vrijwillig ga doen. Met een beetje geluk is je lichaam daarna ook nog permanent verpest.
Ik ben trouwens ook nooit zwanger geweest, dus wie weet, misschien kan ik niet eens zwanger worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:14

HopeMyDay schreef:
Niobe schreef:

Hier heb ik ook wel eens over nagedacht maar er komt heel erg veel bij kijken.. Maar als ik voor mijn sterilisatie nog iemand heel blij kan maken die ik het ook echt gun, waarom niet?

Edit: eiceltransplantatie niet.. Ik bedoel echt draagmoeder voor een stel wat zelf geen kinderen kan krijgen.

Daar zou ik niet eens over nadenken, dikke vette nee. Eicellen doneren ook niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:21

Captain schreef:

Ja op zich wel mee eens.
Maar als je iemand bereid kunt vinden om voor je te dragen, denk ik ook tja waarom niet dan.

Ik heb ook zo vaak gezien dat mensen na 2 keer neuken al dokters op gaan zoeken omdat ze niet zwanger worden. En daar dan ook nog online heel dramatisch over gaan doen.
Het is vast heel vervelend als het heel lang niet lukt, echt, vast. Maar zo snel al heel gestresst er over worden helpt ook niet mee.

Mijn moeder kon na mijn broer ook niet zwanger worden, dat accepteerden ze maar gewoon. En 10 jaar later kwam ik dan toch. En weer 34 jaar later ben ik nog steeds altijd te laat :=

Eicellen doneren zou ik ook niet doen, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een eventueel doodongelukkig kind met allerlei psychische zwakheden. Dat wens ik mijn ergste vijand nog niet toe

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:09

Voor het verhuren van je kippenhok of het doneren van eitjes is volgens mij altijd de eis dat je zelf al kinderen hebt en er geen meer bij wil. Of ik het nou wel of niet zou willen, ik ben er inmiddels toch te oud voor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:44

Draagmoeder zijn hell no. Een aanslag op je lichaam, dat er nu ook niet echt mooier op wordt na een zwangerschap. Plus de gedachte dat er zo’n ding in me groeit, brrrrr. Heb weleens dromen dat ik zwanger ben en dan raak ik echt in paniek, kan alleen maar denken dat t er nú uit moet, zelfs in mn droom.

Daarnaast vind ik de aarde wel vol genoeg zo.