Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Badeendje schreef:Ik krijg de laatste tijd zo achterlijk vaak tikkies 'cadeautje voor die en die'. Afgelopen maand drie keer een tientje twv een doop, een verjaardag en een housewarming, daarnaast nog een keer 12 euro voor mijn nichtje die 12 werd, 5 euro voor een ander nichtje en 25 euro voor een cadeautje voor de baas. Je wordt gewoon in een app gedumpt met 'hier is een tikkie vanwege dit en dit. We zijn met zo veel, dus je moet zo veel betalen'. Ugh.
Ik heb vroeger als tiener heel zuinig geleefd en veel gespaard, dus ik durf nu geen nee te zeggen tegen dit soort dingen, maar eigenlijk kan ik dit helemaal niet betalen en teer ik elke maand in op mijn spaargeld. Ik baal er zo van. Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet opperen dat ik eigenlijk niet zo vele kan meebetalen, want ik weet zeker dat er de eerstvolgende keer dat ik ergens geld aan uitgeef gezegd gaat worden 'goh, kan je het hier wel aan kwijt' of iets dergelijks. Zucht.
__Sannne schreef:Ik vind bij je vader willen eten enkel om geld uit te sparen ook wel gierig tbh.
Danique_G schreef:__Sannne schreef:Ik vind bij je vader willen eten enkel om geld uit te sparen ook wel gierig tbh.
Denk dat wel meer studenten/jongeren dit doen hoor. vind het ook niet gek, 48 euro is niet veel en als je dan eens in de gezellig met je gezin gaat eten vind ik dat niet direct gierig. Eerder dat je aan je dochter een pakje bouillon geeft.
genja schreef:Als er een nieuwe medewerker komt vragen wij of die mee wilt doen aan de cadeaupot. We vertellen dan ook wat we afgesproken hebben en dat het echt vrijwillig is . Als de pot leeg begint te raken legt iedereen 5 euro in .
En we hebben gewoon op papier staan wat we afgesproken hebben . Voor afscheid zoveel , geboorte kind zoveel etc . Doe je niet mee aan de pot prima geen probleem dan krijg je ook niks .
Beetje jammer alleen dat de leiding opeens bedacht had dat de verschillende apotheken binnen een ziekenhuis samen moesten gaan doen en de leiding de pot ging beheren . Je moest bedelen om nog iets uit de pot te krijgen meestal kreeg je nee.
En toen de baas weg ging is er een gigantisch groot cadeau gekocht en bleek ons hele pot leeg. Ruim 900 euro en daar mochten we niks van zeggen ....
__Sannne schreef:Ik vind bij je vader willen eten enkel om geld uit te sparen ook wel gierig tbh.
Amalarab schreef:__Sannne schreef:Ik vind bij je vader willen eten enkel om geld uit te sparen ook wel gierig tbh.
Ik niet! Ik heb er net twee uit huis. Ze schuiven geregeld aan. Gezellig en fijn om te kunnen helpen bij zoiets simpels.