Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ierusju schreef:Van de week heb ik bij iemand een kwartje laten vallen. Zij vroeg zich af hoe een kennis aan een nieuwe televisie kwam. Diegene heeft het niet breed, dus een gloednieuwe tv viel op. Ik zei nonchalant dat die vast van de vrachtwagen was gevallen. Zij reageerde er niet meteen op. Na een kwartier vroeg ze toch een beetje nadenkend dat een tv toch echt wel stuk moet zijn als die van een vrachtwagen valt en dat de tv helemaal heel was. Ze had echt nog nooit van die uitdrukking gehoord en wist niet wat het betekende. Ze vond het al raar dat mensen dat vaker zeiden over spullen, maar die waren nooit stuk
Citaat:De kortste dag is op 21 december, deze dag is eigenlijk elk jaar op de zelfde dag.
Op dat moment begint ook de eerste dag van de winter. Om 18.28 uur begint de astronomische winter. Op 21 december is de zonsopgang om 8.46 uur en de zonsondergang is om 16.30. Dit is effectief de kortste dag, de zon is deze dag het minst zichtbaar. Echter is het zo dat op 31 december de zonsopgang het laatst is, namelijk 8.48 uur en zonsondergang is op 12 december het vroegst: 16.27 uur. Dit is trouwens bijna elk jaar precies hetzelfde.
ierusju schreef:Van de week heb ik bij iemand een kwartje laten vallen. Zij vroeg zich af hoe een kennis aan een nieuwe televisie kwam. Diegene heeft het niet breed, dus een gloednieuwe tv viel op. Ik zei nonchalant dat die vast van de vrachtwagen was gevallen. Zij reageerde er niet meteen op. Na een kwartier vroeg ze toch een beetje nadenkend dat een tv toch echt wel stuk moet zijn als die van een vrachtwagen valt en dat de tv helemaal heel was. Ze had echt nog nooit van die uitdrukking gehoord en wist niet wat het betekende. Ze vond het al raar dat mensen dat vaker zeiden over spullen, maar die waren nooit stuk
leestmee schreef:ierusju schreef:Van de week heb ik bij iemand een kwartje laten vallen. Zij vroeg zich af hoe een kennis aan een nieuwe televisie kwam. Diegene heeft het niet breed, dus een gloednieuwe tv viel op. Ik zei nonchalant dat die vast van de vrachtwagen was gevallen. Zij reageerde er niet meteen op. Na een kwartier vroeg ze toch een beetje nadenkend dat een tv toch echt wel stuk moet zijn als die van een vrachtwagen valt en dat de tv helemaal heel was. Ze had echt nog nooit van die uitdrukking gehoord en wist niet wat het betekende. Ze vond het al raar dat mensen dat vaker zeiden over spullen, maar die waren nooit stuk
Als je het niet breed hebt kun je je in sommige gevallen ook tot de gemeente wenden.
Dat heet bijzondere bijstand.
Het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat dergelijke goederen van de vrachtwagen zijn gevallen.
Ik heb zelf een tv en wasmachine via de bijzondere bijstand.
Je moet er heel wat papieren voor invullen en een hoop bewijs leveren.
En dan krijg je een x bedrag wat je er aan mag besteden en na aankoop moet je de factuur laten zien. En evt. geld wat over is terugstorten.