Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:28

Ik heb the best of both worlds, m'n ene traject is eigenlijk altijd koploper en de andere wel een paar x per week de nieuwe dubbeldekker :') zit er nu ook weer in.

Argh irritant zeg die kauwgomklappers -O- zo ergerlijk

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:32

Ik sta in de chaos op Bijlmer ArenA. Er lopen hier mensen in korte jurkjes en slippers zonder jas terwijl de gevoelstemperatuur hier 8 graden is :+ Alles heeft vertraging, de metro's rijden niet en het perron staat zo enorm volgestampt met mensen.

Help :') Ik wou graag nog op tijd thuis komen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:42

Ghostattack schreef:
Ik sta in de chaos op Bijlmer ArenA. Er lopen hier mensen in korte jurkjes en slippers zonder jas terwijl de gevoelstemperatuur hier 8 graden is :+ Alles heeft vertraging, de metro's rijden niet en het perron staat zo enorm volgestampt met mensen.

Wat is er wel niet loos dan?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:52

Ghostattack schreef:

Oh chips serieus?! Dan vrees ik dat mn baas nog lang niet terug is :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:58

Metro's rijden niet vanwege stormschade. Er rijdt er af en toe 1 volgens mij. Ik ben inmiddels aangekomen op Utrecht maar ik heb heel wat sardientjes blikken gezien :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:31

Was bouwmateriaal op het metro- en treinspoor gewaaid. Daardoor konden er geen metro's rijden en veel minder treinen. Sowieso op een aantal andere trajecten ook stormschade, oa tussen Hilversum en Amersfoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:55

Ik ben om 4 uur maar met de auto naar Utrecht gegaan omdat mijn normale traject (Bijlmer naar Utrecht) echt niet te doen was. Alsnog dubbel zo lang over mijn route gedaan want er stond natuurlijk dikke file :=

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:08

Hier vandaag ook vertraging met de metro. De metro conducteur vertelde mij dat er bij spalkerweg rotzooi van het dak op het spoor gewaaid was en dat het bouwbedrijf een grote boete gaat krijgen door dit.

Gelukkig moest ik van zuid naar westwijk en draaide de metro om bij zuid.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:12

Afbeelding

Ik zag deze net op Facebook _O- Komt op mij over alsof diegene nog snel de trein in wilde nadat er gefloten was.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:31

Ik zag hem ook al voorbij komen :') zie vooral ook de schoen tussen de deur :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:07

Dat zou ze bij die oude coupétreinen nooit geprobeerd hebben, anders liep ze nu met een stompje rond.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:25

Daarop aanhakend, gisteren liep ik langs de intercity die naar Den Haag zou gaan en de conductrice moest gewoon 2 keer fluiten voordat iedereen de trein in ging..

1 jongen liep zelfs op z'n dooie gemakje langs de trein:
Conductrice fluit:
wandelt vrolijk verder:
Conductrice fluit nog een keer nadat er nog 3 mensen snel de trein in spongen:
Jongen hupst nog snel tussen de sluitende deuren door de trein in..

Echt dan ben je echt niet goed wijs.. Naast dat je zo vertraging in de hand werkt is het ook gewoon gevaarlijk. Ik kan me hier echt aan irriteren, meer dan aan iemand die nog de trap op komt stormen en op het laatste moment de trein inspringt, dat is meer een soort reflex ofzo.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:28

Hahaha die foto! Geweldig. Ik zelf durf nooit meer in te stappen als er gefluit is. Ben altijd bang dat ik een amputatie krijg ofzo.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:41

Óf ik kijk scheel óf er is een trein uitgegooid. Ik kan via Zwolle of Deventer reizen en meestal ga ik via Deventer. Dit is meestal rustiger en doe er even lang over. Maar er is een trein uitgehaald? Daardoor ben ik later dan normaal, maar daar doe ik nu niks meer aan. Volgende keer weer via zwolle :') Niet dat er nog een volgende keer komt, ben bijna klaar met de opleiding :+

Mevrouw van de AKO was wel zo lief om de oorlogskranten van vorige week op te duiken, die had ik gemist <3

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:43

Richting Schiphol was het ook drama ivm brandmelding in de Schipholtunnel.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:45

NinaCharlie schreef:

Is drama. Jeetje. Trein ging maar tot Amsterdam Zuid, en wat staan die bussen daar verschrikkelijk aangegeven!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:16

NinaCharlie schreef:

Is er in die tunnel ook wel eens écht een brand? Het lijkt of daar om de haverklap valse brandmeldingen zijn. Kan iemand niet gewoon even de studentenhuismethode toepassen en de bewuste rookmelder met een bezemsteel het zwijgen opleggen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:28

Ik zag laatst een man, die langs de trein rende, conducteur floot en de deuren gingen dicht, pakt die vent gewoon beide deuren vast en trekt ze uit elkaar zodat hij zelf in kan stappen! :wow:
En de trein was nog 10 min te laat ook...

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:04

Nou inderaad, wat een gedoe steeds in die tunnel. Ik ben maar in de trein gestapt naar Maarssen en daar opgepikt en gebracht naar Schiphol, als ik dat geluk niet had gehad weet ik niet hoe ik vandaag aangekomen was. Advies was omreizen via Den Haag...whut? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:15

Met die tunnel is het vervelend maar op zich best logisch. Je wilt goed controleren of er niet echt iets aan de hand is voordat je de boel weer vrijgeeft.. Heel vervelend voor reizigers maar lijkt me nog vervelender als er iets fout gaat omdat er een rookmelding genegeerd wordt.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:35

Vanochtend wilde er weer 2 treinen niet gesplitst worden op Eindhoven..
Vraag me toch wel altijd af wie kiest waar ze dan naar toe gaan en waarom (Venlo of Heerlen)
Ditmaal was het gelukkig Venlo

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:03

Weer iemand voor de trein gesprongen.. Dat wordt een uur langer reizen -O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:26

oomens schreef:
NinaCharlie schreef:

Is er in die tunnel ook wel eens écht een brand? Het lijkt of daar om de haverklap valse brandmeldingen zijn. Kan iemand niet gewoon even de studentenhuismethode toepassen en de bewuste rookmelder met een bezemsteel het zwijgen opleggen?

Ja, er is inderdaad echt een keer brand geweest in de Schiphol tunnel. Er stonden kabels in de brand, wat wel meer rook geeft dan vuur maar nog steeds levensgevaarlijk aangezien de rook giftig is. Er zijn toen 2 treinen vol met mensen IN de tunnel gestrand. Dit heeft er toen voor gezorgd dat er heel wat protocollen veranderd zijn. Gelukkig.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:46

Emmaa_ schreef:
Met die tunnel is het vervelend maar op zich best logisch. Je wilt goed controleren of er niet echt iets aan de hand is voordat je de boel weer vrijgeeft.. Heel vervelend voor reizigers maar lijkt me nog vervelender als er iets fout gaat omdat er een rookmelding genegeerd wordt.

Klopt. Is hetzelfde bij extra controle van Marechaussee op Schipol zelf. Vervelend oponthoud maar nodig.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:01

De herkauwende en smakkende vrouw tegenover me... en er blijven maar dropjes of wat t dan ook is uit die tas komen. Dat je wat wilt eten oké, maar moet dat dan met zulke overdreven geluiden en alles erbij :?