Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:48

Stevigheid misschien ook ?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:54

_Karlijn schreef:
Als er een vliegje in je drinken zit, blijft die dan drijven of kunnen vliegen zwemmen? :+

Nooit een vlieg in je drinken gehad? Die blijft drijven en gaat natuurlijk hartstikke dood!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:06

Is door je neus ademen beter dan door je mond? Ik kan het echt niet, door m'n neus. Loop dan ook altijd heel charmant met m'n mond open :+

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:07

Selina schreef:
Is door je neus ademen beter dan door je mond? Ik kan het echt niet, door m'n neus. Loop dan ook altijd heel charmant met m'n mond open :+

Jep. De lucht wordt gefilterd en verwarmd als je door je neus ademt, dit mis je dus als je door je mond ademt.
http://www.mindfulrun.nl/2015/07/02/7-n ... demhaling/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:12

Ieder mens kan dat tenzij je strontverkoude bent :P

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:12

Volgens citroën (de reclame iig) hebben ze ingespeeld op de plekken waar het vaakst schade ontstaat. Dus de zijkant ivm opengegooide deuren, achterhand tpv achterlichten ect. Mij lijkt het alleen maar een vrijbrief voor anderen om met jouw auto niet voorzichtig te zijn.

@vlieg in drinken: Kleine dieren kunnen vaak op de oppervlaktespanning van water blijven drijven. Maar vaak blijven ze door dezelfde oppervlaktespanning ook steken en kunnen ze niet weg. Ik had laatst een huisspin (zo’n grote) in een emmer water. Deze had een luchtbel om zijn hoofd gecreëerd (weer door de oppervlaktespanning van water). Heeft hem uiteindelijk niks geholpen want ook die luchtbel gaat op als je niet uit het water komt en ik heb hem niet geholpen. Veel andere dieren kunnen dat dus ook. Maar… nog kleine toevoeging, ik heb het over water. Het kan goed zijn dat bij andere vloeistoffen/dranken de oppervlakte spanning anders is waardoor het dus niet kan. Een voorbeeld is water met zeep erin.

@kramp in je been: Kramp is vaak een te kort aan ijzer of (dat heb ik tijdens mijn zwangerschap geconcludeerd) magnesium. Ik had vaak kramp en door zo’n magnesium bruistablet kwam ik er vanaf/verminderde dat (zwangerschap he, altijd met zijn kwaaltjes)

@blauwe plek in lichaam. Je lichaam ruimt alles automatisch op zodra het geen functie heeft of er niet hoort. Een bloeduitstorting wordt zoals al eerder gezegd gewoon opgeruimd. Maar niet alleen bloeduitstortingen. Ik heb mijn kruisband gescheurd. Toen ik 3 weken laten onder de ctg ging waren de uiteinden al “verdwenen” of te wel, door het lichaam opgeruimd.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:14

Kunnen, ja. Maar ik word er heel benauwd van, ben het niet gewend.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:19

@selina, dat had een collega van mij ook. Dat kwam schijnbaar omdat haar neusdoorgang vernauwd/dicht was door (onschuldige) poliepen. Ze kon zelfs niet ruiken. Sins een jaar heeft ze alles weg laten halen en kan ze dus sinds jaaaaaren weer ruiken en fatsoenlijk proeven. Misschien een keer na laten kijken? Want het scheelt een droge mond, snurken, en vast nog andere kwaaltjes als je weer gewoon door je neus kunt ademhalen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:21

Riddershow schreef:
Volgens citroën (de reclame iig) hebben ze ingespeeld op de plekken waar het vaakst schade ontstaat. Dus de zijkant ivm opengegooide deuren, achterhand tpv achterlichten ect. Mij lijkt het alleen maar een vrijbrief voor anderen om met jouw auto niet voorzichtig te zijn.

Heerlijk die paarden vocabulaire :') ik zeg dat ook weleens.

Riddershow schreef:
@kramp in je been: Kramp is vaak een te kort aan ijzer of (dat heb ik tijdens mijn zwangerschap geconcludeerd) magnesium. Ik had vaak kramp en door zo’n magnesium bruistablet kwam ik er vanaf/verminderde dat (zwangerschap he, altijd met zijn kwaaltjes)

Indd magnesium helpt fantastisch.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:22

Riddershow schreef:
@selina, dat had een collega van mij ook. Dat kwam schijnbaar omdat haar neusdoorgang vernauwd/dicht was door (onschuldige) poliepen. Ze kon zelfs niet ruiken. Sins een jaar heeft ze alles weg laten halen en kan ze dus sinds jaaaaaren weer ruiken en fatsoenlijk proeven. Misschien een keer na laten kijken? Want het scheelt een droge mond, snurken, en vast nog andere kwaaltjes als je weer gewoon door je neus kunt ademhalen :)

Oh zo erg is het niet hoor. Bedenk me nu dat als ik ga slapen wel door m'n neus adem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:26

Waarom je bloedprikken zelf moet betalen, dat hoort toch standaard in je pakket te zitten? En ik heb nog een hele uitgebreide ook. Nu kan ik 150 euro betalen voor 2x bloedprikken -O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:27

F_Orumster schreef:
Riddershow schreef:

Heerlijk die paarden vocabulaire :') ik zeg dat ook weleens.

haha, bedoelde dus achterkant... het was me dus helemaal niet opgevallen... en niet eens autocorrect :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:32

amoj schreef:
Waarom je bloedprikken zelf moet betalen, dat hoort toch standaard in je pakket te zitten? En ik heb nog een hele uitgebreide ook. Nu kan ik 150 euro betalen voor 2x bloedprikken -O-

Ligt toch echt aan je verzekering. Of onderdeel van je eigen risico?

150 euro vind ik best veel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:40

Dat vind ik dus ook. Ik heb een super uitgebreid pakket, 3 sterren. En dan moet ik dit nog zelf betalen. Echt idioot. Ga er nu ook ff achteraan.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:49

Bij mij was het eigen risico nog niet op, ik mocht het ook zelf betalen (was iets van 70 euro).

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:31

Röntgenfoto's moet je ook zelf betalen. Kreeg toen ook een rekening (eigen risico) van 45 euro. En omdat foto's altijd in tweevoud geschoten moeten worden, bam, weg 90 euro. Als ii dat vantevoren geweten had...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:13

Als je naar het ziekenhuis gaat moet je altijd (een deel van) je eigen risico betalen. Of je moet aanvullend voor die zaken verzekerd zijn. Wel zijn enkele zaken uitgesloten van het eigen risico.

Even gejat van de pagina van CZ, maar dit geldt dus voor alle zorgverzekeraars:

Citaat:
Voor welke zorg geldt het eigen risico?

Het eigen risico betaal je voor zorg uit de basisverzekering. Denk dan aan bijvoorbeeld:

Medicijnen
Bloedprikken
Ambulancevervoer
Ziekenhuisopnames
Ziekenhuisoperaties
Fysiotherapie bij een chronische aandoening vanaf de 21ste behandeling
Voor bepaalde zorg uit de basisverzekering geldt het eigen risico niet. Dat lees je in het blokje hiernaast.

Voor zorg uit de aanvullende verzekering betaal je nooit een eigen risico.

Citaat:
Voor welke zorg geldt eigen risico niet?

Het eigen risico geldt alleen voor zorg uit de basisverzekering, maar niet voor:

Verzekerden jonger dan 18 jaar
Kosten van de huisarts
Kosten voor verloskundige zorg en kraamzorg
Vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering
Tandartskosten voor verzekerden jonger dan 18 jaar
Hulpmiddelen in bruikleen van thuiszorg
Nacontrole levende orgaandonor (nier- of levertransplantatie)
Ketenzorg. Dit is zorg waarbij verschillende zorgaanbieders samenwerken (bijvoorbeeld bij diabetes behandelingen)
Wijkverpleging (in 2015)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:29

Ik sta hier nu in een overvolle trein en ik vroeg me ineens af: Wat vinden toeristen die voor het eerst in Nederland komen nou van het OV hier? Zoals met al die vertraging bij de NS etc.

Waarschijnlijk heeft niemand hier antwoord op :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:40

Ik laat altijd bloed prikken hier in het dorp in zo'n gebouw,niet in het ziekenhuis.Dat kost mij niks,en ik heb alleen een Basis verzekering.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:48

Ghostattack schreef:
Free2 schreef:
Even doorgaande op die Cactus: Wat is precies het nut van die stootkussens?

Niks.. Tenzij er iemand vol tegen je zijkant rijdt, dan heb je waarschijnlijk minder krassen op je auto :') Het is meer voor de sier denk ik.

Volgens mijn vader (die supertrots is op zijn cactus :+) is het een 'grapje' van Citroën :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:02

N.a.v. een hele vreemde droom vannacht :')
Zijn andere gangen (tölt oid) ook op een of andere manier aan te leren?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:04

Free2 schreef:
Even doorgaande op die Cactus: Wat is precies het nut van die stootkussens?

Ik zou het graag willen op mijn auto, mijn paarden staan aan een heel smal paadje met aan 1 kant een gracht en aan de andere kant bramenstruiken en soms moet ik uitwijken, dan kies ik toch de bramenstruiken. Ik heb altijd bij inruil enorm verlies vanwege lakschade.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:10

Ghostattack schreef:
Ik sta hier nu in een overvolle trein en ik vroeg me ineens af: Wat vinden toeristen die voor het eerst in Nederland komen nou van het OV hier? Zoals met al die vertraging bij de NS etc.

In heel erg veel buitenlanden is nauwelijks OV, dus ik denk dat ze reuze luxueus vinden.

(In de US of A bijvoorbeeld heeft de auto-industrie het OV zo ongeveer om zeep geholpen.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:11

claudiadvx schreef:
Ben je vatbaarder voor ziektes als je net ziek bent geweest?

Ja, je weerstand heeft even een klap gehad en moet weer herstellen. Dus je bent wel wat vatbaarder :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:11

Janneke2 schreef:
Ghostattack schreef:

In heel erg veel buitenlanden is nauwelijks OV, dus ik denk dat ze reuze luxueus vinden.

(In de US of A bijvoorbeeld heeft de auto-industrie het OV zo ongeveer om zeep geholpen.)

En als ze uit een land komen zoals Japan zullen ze veel ruimte hebben :')