Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milkberry

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:37

En die plakcups die vallen dus niet af? Maar doet dat dan niet zeer met afhalen? Opvullen hoeft niet. Ik hou niet van vulling van voren. Ik vind plat prima ;)

Ik heb zelf jaren op Texel gewoond. Niet leuk als metalhead. Kom er liever nooit meer. Maar mijn familie woont er nog. Ik vind het een vreselijk eiland haha. Zou niemand aanraden om daar te trouwen. Ik kan er niet meer onbevooroordeeld naar kijken geloof ik.

Ik heb net van iemand de tip gekregen om met passen een bandeau top aan te doen. En dan tijdens de trouwdag niks. Dan kan het ook niet af zakken. Geloof dat ik dat tot nu toe het meest zie zitten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:40

Is het een dikke jurk (dus dat je tepels er niet doorheen prikken)? Dan zou een bandeau idd goed kunnen.

Nee, ze vallen er niet af, en nee, afhalen doet geen zeer :)

Zitten er wel bandjes aan dan, dat hij niet afzakt of naar voren valt?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:48

De stof is heel dik. Niemand ziet iets. Anders was het ook niet bij me opgekomen ;).

Het is een one shoulder dress. Je ziet dus niks van voren. Ook niet als ik buk. En afzakken kan niet.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:10

Milkberry, oei dat klinkt niet zo fijn...hopelijk kan je volgende keer wel rustig in je eentje passen. Ik zou ook voor een dunne plakbeha gaan of helemaal niets. In mijn jurk hebben ze gewoon cups ingenaaid voor de vorm en ik had dan niets eronder. Ging perfect! Met het passen had ik gewoon een dunne bralet aan die ik er dan onderuit friemelde eenmaal de jurk aanwas. Ik kreeg gelukkig wel de nodige privacy als ik wilde, maar mij boeide het niet zo, die jurk moest passen en als ze dan mijn blote lijf moesten zien, dan was dat maar zo :P

prairy, bedankt :) en ja, ik had hoge hakken aan, haha! 14 cm... Dit zijn mijn schoenen :

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:17

Wow, 14 cm :wow:
Hele dag op gelopen?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:22

Ja, een hele dag op gelopen...eerlijk, met goedkope schoenen kan ik dat ook niet hoor :) En ik was ook niet op zoek naar dure, mijn enige vereiste was een donkerblauwe sandaal die ik daarna nog veel zou kunnen dragen. En daar was bitter weinig keuze in :P Deze van Jimmy Choo zijn echt heerlijk comfortabel, ik ben geen 1 keer gestruikeld ofzo en heb er trappen mee gedaan in het gemeentehuis en thuis. Ik heb ermee door het bos geploeterd en alles, lol. Ik heb ze aan gehad van 's middags tot een uur of halftwee snachts. Pas toen ik ze uit deed, kreeg ik krampen, hahahah!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:52

Herkenbaar Zinn! Ik ook hele dag hoge hakken aan gehad. In de avond over gegaan op mijn dansschoenen en toen kreeg ik pas pijn... Nadeel was dat mijn voeten zo dik waren geworden van de dansschoenen dat toen ook mijn normale pumps niet meer aan gingen dus toen maar verder gegaan op blote voeten.
Ik vind je jurk echt heel bijzonder. Wat ik vooral leuk vind is dat je voor je je jurk kocht allerlei jurken hebt gedeeld waarbij eentje met een hele diepe "halslijn" met daarbij dat je zoiets nooit aan zou doen, maar de halslijn die je nu had vind ik ook wel heel gewaagd!!

Wb straples bh's kun je kiezen voor een torselet (geen idee of je die aan had omdat je schrijft over corset). Die bied wel de meeste steun. Eentje die goed zit voel je niet en zou ook niet moeten kriebelen. Als je wat minder daar hebt kun je ook kijken voor een strapless plakbh of idd een bandeau. Hetbhangt ook een beete van het model van je jurk af... Nadeel van plakbh vind ik dat het weinig pushup effect geeft.
Ik zou je aanraden om naar een goede bhwinkel te gaan om je te laten informeren. Of zelfs een bruidszaak die dit soort dingen verkoopt. Ik ben ook naar een andere bruidswinkel geweest die meer keuze had in bruidslingerie en heb daar mijn lingerie gekocht (en uiteindelijk zag ik daar ook mijn droomschoenen staan).

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:32

Zinn, ik hoop indd dat ik de volgende keer wat meer privacy krijg. Dat zou wel fijn zijn. Heb geen idee wat een bralette is, maar misschien is dat ook wel een idee voor het passen. Of gewoon die bandeau.

Secricible, ik weet niet of ik een corset of torselet had. Ik draag nooit lingerie. Boxershort en sporttop is meer mijn ding XD
Ik droeg zo'n lange.. eh.. bhtop. Of dat een corset of torselet is weet ik niet. Maar steun is niet nodig. Ik heb niets. En dat vind ik prima. Ik vind dat toch niet mooi. Push up hoeft ook niet. Dus dan zou zo'n plakbh ook wel kunnen. Maar juist omdat ik niks heb, is lingerie uitzoeken vet awkward. Mijn jurk is gelukkug vrij dik. Dus het zou denk ik niet opvallen als ik er niks onder draag.

Ik durf niet zo goed naar een bhwinkel. Daarom vraag ik het hier.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:36

Een corset is zoiets dat bastgesnoerd wordt, strak en met vaak rijg aan de achterkant. Een torselet is gewoon bhsluitinkjes aan de achterkant en idd langer. Ik denk een torselet dan idd.
Als je niet zoveel hebt kun je kijken voor plak inderdaad, een bandeau als dat past bij je jurk of bij hunkemoller hebben ze ook vaak wel BH's waar je de bandjes vanaf kan halen. Met weinig borst blijft dat ook prima zitten.
Zonder BH geen optie? Ik had een jurk waarbij dat prima had gekunnen met kleinere cupmaat namelijk, dan naaien ze er bh-cups in.

Afhalen van plakbh vond ik een irritant gevoel aan mijn tepels maar deed geen pijn.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:17

Zonder bh is wel een optie. Maar niet tijdens het passen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:56

secricible schreef:
Herkenbaar Zinn! Ik ook hele dag hoge hakken aan gehad. In de avond over gegaan op mijn dansschoenen en toen kreeg ik pas pijn... Nadeel was dat mijn voeten zo dik waren geworden van de dansschoenen dat toen ook mijn normale pumps niet meer aan gingen dus toen maar verder gegaan op blote voeten.
Ik vind je jurk echt heel bijzonder. Wat ik vooral leuk vind is dat je voor je je jurk kocht allerlei jurken hebt gedeeld waarbij eentje met een hele diepe "halslijn" met daarbij dat je zoiets nooit aan zou doen, maar de halslijn die je nu had vind ik ook wel heel gewaagd!!

ja, toen ik naar platte schoenen ging omdat ik gewoon moe werd, begonnen mijn voeten pas echt pijn te doen. Ik heb gelukkig geen dikke voeten! Maar op blote voeten ha dik ook gerust gedaan, bij ons liep toch den helft van de vrouwen op slippers rond die ik had klaar staan :P is echt heel goed gebruik van gemaakt.

En ja, ik had nog al jurk gezien met een diepe halslijn, maar die vrouwen hebben allemaal zo'n mooie boezem, dus ik dacht dat dat voor mij gewoon geen optie was... en aangezien ik zo al amper jurken draag omdat ik die niet kan vullen en dat is lelijk, ging ik ervan uit dat het met een trouwjurk hetzelfde zou zijn. Maar de verkoopster zei zelf dat je eigenlijk liever een kleine boezem wilt hebben voor zo'n uitgesneden halslijn omdat het anders nogal snel sletterig over kan komen ipv gewaagd...Ik heb nog een andere jurk gepast die ook dieper uitgesneden was, maar die vond ik niets. het hangt echt wel heel erg af van het model en de stof etc...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:00

Milkberry, een bralette is eigenlijk gewoon een zachte, dunne bh, dus geen beugels of voorgevormde cups. je kan dan de jurk aantrekken en bijna dicht doen, de bralette er van tussen friemelen (verkoopster deed mijn haakjes op mijn rug dan open en ik haalde hem er zelf tussenuit) en dan hoef je niet bloot te staan. Bij mij was het dan zo dat ik de jurk terug uit trok met mijn rug naar de verkoopster en zij gaf dan mijn beha terug aan, dan kon ik deze zelf weer aantrekken als zij de jurk over nam. En dan had niemand wat gezien, maar kon ik toch de jurk helemaal passen zoals het moest zijn uiteindelijk :)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:10

Oh zo'n bralette is dan wel een goed idee!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:22

jup en dan hoef je ook niet speciaal op zoek naar een beha voor onder je jurk, dan kan je er gewoon niets onder aandoen. Ik vond het ook een opluchting dat ik niet op zoek moest naar specifieke lingerie. Ik had ook gewoon een bjorn borg boxer onder mijn jurk aan, hahaha, sexy ondergoed, nahhh, doen we niet aan mee :')

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:37

Oh heerlijk!! Ik denk dat ik ook gewoon in boxer ga. Minst sexy bruiloft ever. Boxer, sneakers, geen lingerie hehe.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:16

Dat ziet ook echt niemand, als je jezelf maar goed voelt, dat is het belangrijkste :D ik had ook geen boeket en dat heeft niemand gemist behalve mijn tante, die dacht dat ik het thuis vergeten was ofzo. Ik had werk genoeg met die jurk trouwens, was blij dat ik niet met bloemen hoefde te sleuren!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:45

Iedereen in mijn omgeving probeert mij een boeket aan te smeren. Maar ik wil er ook geen. Ik ben bang, net als wat jij zegt, dat ik het idee krijg dat ik de hele dag met die bloemen moet slepen. Vreselijk.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:50

Bij mij was het vooral mijn schoonmoeder, dan klopte het plaatje gewoon niet in haar hoofd. Maar ik vond het fijn zo, verder heeft ook niemand de bloemen gemist en op de foto's nu missen we het ook absoluut niet. Ik vind het persoonlijk mooier zonder bloemen, al is dat natuurlijk ook ieder voor zich (dan moet je daar ook nog op letten waar je die houdt...). Ik vond het zelf heel fijn dat ik met 1 hand mijn jurk wat kon sturen en met de andere mijn wederhelft kon vasthouden :D Ik liep liever hand in hand met mijn man dan met een boeket :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:22

Hoe wel dit meer voor het andere trouwtopic is kan ik het niet laten te reageren :')

Ik wil ook geen boeket, het viel me wel op hoeveel mensen als 1 van de eerste dingen vroegen wat voor bloemen ik wou :+ nou geen en ik hoop ze ook niet als cadeau te krijgen, haha.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:34

Ik heb wel bloemen. En het boeket is geïnspireerd op het boeket wat mijn moeder had 35 haar geleden. Ik heb ook nog corsages voor een deel vd gasten (ouders, broers en zussen en getuiges plus de bruidegom) omdat mijn vader perse een struikje wilde zoals hij dat zo mooi zei :')
Maargoed ik ben wbt bruiloften ook gewoon vrij traditioneel dus ik vind t prima :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:42

Ik had ook boeket, ben idd ook heel traditioneel. Sterker nog, ik ben met foto van mijn jurk bij de bloemist geweest en daarna heeft mijn man een afspraak gemaakt voor de bloemen. Bloemist kende mijn jurk en kon daar dus op inspelen.

Een tussenweg die ik altijd mooi vind als je je hsnden vrij wil is een polsboeket. Ff googlen op polsboeket bruid, verschillende vormen van. Van simpele armband tot een hele bloemenslinger ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:51

Ja zo'n polsboeket neemt een vriendin ook. Ze heeft beide handen nodig wegens een lichamelijke handicap en dan is dat wel makkelijk :)

Ik heb mn bloemen zelf uitgezocht, dat leek me wel zo veilig :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:31

Ik wilde eerst geen boeket maar ik moet wat hebben om vast te houden als ik aan kom lopen (ik krijg de zenuwen als ik niets in mijn handen heb tijdens het zingen) dus toch een boeket. Hou ook wel van bloemen dus dat is prima. Maar ga er echt niet de hele dag mee lopen sleuren denk ik hoor...

Oja, en mijn plak bh geeft juist mega veel push up, ligt eraan hoe je hem plakt. Zonder iets erover ziet het er niet uit, maar onder kleding geeft het best een leuk effect :D

Nog 1,5 week en dan mag ik mijn jurk voor het echie aan! De zenuwen beginnen te komen :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:42

Ja, wij hebben absoluut geen traditioneel feest gedaan, onze trouwkleding was het meest traditioneel aan het hele gebeuren :P Maar als je meer volgens het boekje gaat, dan is een boeket zeker wel mooi :j een polsboeket kan idd ook!

Leuk dat je zelf gaat zingen prairy! En aftellen nu dus :D

Ik had zelf voor het trouwen etc helemaal geen zenuwen. Het was gewoon best druk omdat we het zelf in een tent deden en alles moesten regelen. Enige stress die ik gehad heb is dat de leverancier met een verkeerde tent kwamen 4 dagen op voorhand...en het regende binnen etc...maar het trouwen op zich deed me niks :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:45

Het trouwen op zich heb ik ook niet de zenuwen voor hoor ;) Meer alles eromheen :)