Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:06

Nyaleti schreef:
"Dat zou ik ook wel willen. De hele dag thuis en toch betaald krijgen."
Ja? Wil jij ook in de ziektewet? Geld waar je precies niks mee kan? Elke dag pijn? Ziek zijn? Heel je toekomst naar de klote? Geen onderdeel van de maatschappij zijn?

Sommige mensen zijn zo verdomme tactloos.

Herkenbaar. Zou willen dat ik elke dag gewoon kon werken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:14

Telpeva schreef:
Siggislief schreef:
Al de hele dag keelpijn en een soort stekende kaak/oorpijn, beide aan dezelfde kant.
En net toch maar een zelftest gedaan, en deze is gelukkig negatief.

Vanmorgen ook al ijskoud gehad en dat met slaapzak over de benen, pyjamabroek en 2 truien aan.
En zo extreem koud hebben en zelfs in bad nog zeker 15 min na gebibberd.

Heb je geen koorts?

Nee, en sinds dat ik uit bad kwam heb ik het weer normaal warm.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:27

Ik snap de irritatie met steekproeven af en toe ook wel hoor, maar als je er zo'n groot probleem van maakt ga dan aub naar de kassa :') ik doe gewoon mijn werk en doe mijn best om het voor de klant zo fijn mogelijk te maken en dat is vaak gewoon even iets zeggen van "goeiemiddag! Ik kom een steekproef uitvoeren :) ik pak even een paar spullen uit uw tas zodat ik er beter bij kan, als ik klaar ben pak ik het weer voor u in." Dat laatste dan alleen als ze de tas al ingepakt hebben, en 9/10 klanten stapt ook mooi naar achter en geeft me de ruimte. Krijg echt de kriebels van mensen die zo'n beetje tegen me aan gaan staan en meekijken.

En mja verdacht, als ze echt keihard de steekproef weigert en ons niet in de tas laat kijken is het voor ons aanleiding genoeg om wel te zeggen van "we verdenken je van diefstal" en de politie te bellen, zodat die geforceerd de tas na kunnen kijken. Maar zo ver is het nog nooit gekomen gelukkig :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:32

Ik was gister ineens de sjaak met een grote controle.
Ik weet dat het random proeven zijn maar voelde me toch wel een beetje opgelaten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:42

purny schreef:
Ik was gister ineens de sjaak met een grote controle.
Ik weet dat het random proeven zijn maar voelde me toch wel een beetje opgelaten

Ik had een keer per ongeluk zelf een verkeerd product gescand tijdens een controle en toen had de klant een volledige steekproef...oeps
Had maar even heel onschuldig de schuld gegeven aan het scanapparaat O:)

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:44

In mijn wijk gaat het ene na het andere vuurwerk de lucht in.
Ik hoef geen vuurwerkverbod oid, maar dit gaat helemaal nergens over.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:40

Ik was wat duizelig , net wanneer ik op werk ben. Maar na 2 glazen ranja gaat het weer beter.

Lijf doe dat dan gewoon als we thuis zijn en niet op werk.

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:49

Ooh die steekproeven!
Ik zou van m’n leven nergens iets zomaar durven meenemen, je zou het aan mijn gezicht kunnen zien aan de kassa… En toch, bij een steekproef krijg ik het altijd benauwd: stél dat ik door de drukte iets vergeet te scannen en gewoon in de kar leg? Hoewel ik dan bij iemand anders zou denken: “kan gebeuren”, zou ik mezelf doodschamen :oo

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:55

We hebben 2 super fijne dagen gehad in Amsterdam!
Ergernis: enorm knalvuurwerk om 4u30 vanochtend, vlakbij het hotel. En gisterenavond iemand die midden op de weg een bommetje aanstak en wegrende. KNAL, zijn geld de lucht in. Waarom???

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:58

Wel grappig in dit kader. De supermarkt medewerkers hebben al vaker aangegeven “ Je kan bij de zelfscan hoor” als ik dan richting de kassaband liep.
Dan zeg ik altijd terug “ Ja dat weet ik, maar wil ik niet “ :')

Ergernis er gaan hier enorme knallen af en iedere keer zit ik bijna tegen het plafond. Diepe zucht. Ik slaap al heel slecht, dit kan er ook nog wel bij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:04

Als de afgelopen 36 uur enigszins een indicatie is van wat me in 2024 te wachten staat, dan ben ik er al wel weer klaar mee

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:07

Ik slaap al een paar nachten met Loop Quiet en afgelopen nacht niet gedaan nou ik sliep meteen slechter.
Maar als ik de wind zo hoor hier op zolder weet ik wel weer hoe ik slaap vannacht. :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:16

Zebrastreep schreef:
Ik was wat duizelig , net wanneer ik op werk ben. Maar na 2 glazen ranja gaat het weer beter.

Geen onbewuste stress??

Over boodschappen...
Laatst bij de lidl, volle tas boodschappen, ook controle.
Maakt mij niet uit... Maar merkte dat er om mij heen met de drukte wel irritatie was.
Tja...
Kan het personeel ook niets aan doen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:24

Mijn vader word altijd wat boos door de zelfscan controle, ook zat er ooit alcohol er tussen..
En werden er op gecontroleerd, en werd ie boos van zie ik zo jong uit!!? Hij vind het onzin.
Ook ooit gehad dat de hele kar leeg gehaald moest worden om alles te scannen, nou hij is boos geworden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:29

Tja ik snap de mensen echt gewoon niet die boos worden. 1 het heeft geen enkele zin, 2 de medewerkers doen het niet expres en 3 je hebt een andere keuze namelijk bij de gewone kassa afrekenen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:35

Ineke2 schreef:
Tja ik snap de mensen echt gewoon niet die boos worden. 1 het heeft geen enkele zin, 2 de medewerkers doen het niet expres en 3 je hebt een andere keuze namelijk bij de gewone kassa afrekenen.

Snap ik ook totaal niet.

Een beetje chill blijven lijkt me sowieso niet zo moeilijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:48

Ineke2 schreef:

Boos worden slaat idd nergens op :'). Wel vind ik steekproeven strontirritant, halen ze m'n zorgvuldig ingepakte tassen overhoop :').

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:50

Ik word niet boos van die controles maar het is wel ontzettend irritant. Hoe het kan weet ik niet, maar ik denk dat ik 8 van de 10 keer dat ik daar af wil rekenen gecontroleerd word, echt heel vaak :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:18

maralyn schreef:
Zebrastreep schreef:

Geen onbewuste stress??

Over boodschappen...
Laatst bij de lidl, volle tas boodschappen, ook controle.
Maakt mij niet uit... Maar merkte dat er om mij heen met de drukte wel irritatie was.
Tja...
Kan het personeel ook niets aan doen.

Zou wel kunnen , het was ook weer lekker druk wel te doen hoor!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:23

Ik ben mij echt rot geschrokken en ik vraag mij af waarom ik dit soort situaties altijd aantrek.

Ik zat alleen op kantoor iedereen was al weg en ik had de automatische deur nog niet op het slot gezet want ik moest er toch nog door. En opeens hoor ik die deur opengaan en wat naar binnenkomen. Met toch een beetje paniek zeg ik hallo?

Komt er opeens een hond naar binnen gewandeld kwispelend en al. Ik helemaal in de war maar dat werd al snel de slappe lach. De hond was net zo verbaasd want die liep wat om mij heen en dacht toen ook wat is dit voor iets raars. Voor ik het wist was de hond al buiten en rende wat heen en weer. Gelukkig hoorde ik iemand roepen en de hond had zijn baas weer gevonden.

Als extra uitleg er zit nog een woonwijk achter , dus waarschijnlijk kwam diegene daar ook weg. Of iemand van de nachtdienst had de hond meegenomen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:28

Mensen die met hun bek wijd open zitten te kauwen in de trein.

Ga maar lekker schurft krijgen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:34

black_kelpie schreef:
Ik word niet boos van die controles maar het is wel ontzettend irritant. Hoe het kan weet ik niet, maar ik denk dat ik 8 van de 10 keer dat ik daar af wil rekenen gecontroleerd word, echt heel vaak :=

Er zitten een paar triggers in het systeem waarmee je sneller gepakt wordt voor controle, maar soms heeft dat hele algrotime ook echt de pis in sommige mensen en worden ze er elke keer tussenuit gepakt :')

De triggers die ik uit mn hoofd weet zijn een lange tijd tussen producten scannen, en veel producten verwijderen. Dus als je tijdens het scannen even blijft hangen om te kletsen of je tas inpakt voordat je betaald = grotere kans op controle :')

Mja ik trek me er niks meer van aan dat mensen boos worden. Afhankelijk van mijn bui en hoe effectief mijn gedachten-naar-mond-filter op dat moment is wil ik er nog wel eens wat van zeggen tegen de klant als ze echt op mij lopen te mopperen, maar meestal is het ene oor in andere oor uit.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:39

Treinergernis no 2, ik heb alleen in de loop van deze reis 1 ov kaart gesloopt en daarna nog 1 kwijtgeraakt, hoe dan :')

Die krengen gaan altijd hooguit paar weken mee bij mij, waarom ben ik zo :')

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 02:56

Rechtop in bed, onweer, en mega windstoten

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 05:59

Wakker.