Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 12:47

99% Van de berichten krijg ik gewoon geen melding. Enige wat werk is zelf regelmatig kijken.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 12:59

Ik geef ook nooit het complete adres, tot op het dag en de definitieve afspraak.

Of ik vraag een aanbetaling. Dan geef ik het adres.

Wel comminiceer ik dat heel duidelijk:
Ik heb geen zin in inbrekers ( o.a. omdat mijn stal niet dichtbij is en thuis is er ook vaak niemand)
En betref de aanbetaling: bij no show is die voor mij.
Als koper er is en product bevalt niet, krijgt die de aanbetaling terug.

Als je maar duidelijk bent, is er meestal geen probleem... en wie er een probleem van maakt, zegt meer over de persoon.

Het zelfdr geld voor de afgesproken prijs, daar maak ik ook van tervoren duidelijk dat bij afdingen ter plaatste een verkoop niet doorgaat.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:34

Er zou gisteravond iemand komen voor aquarium planten.

Nou, je hoeft vast geen drie x te raden.
Niemand geweest.

Ik ben blij dat ik de planten pas eruit haal als mensen er ook echt zijn.
Of verzenden.

Afgelopen week ook een hele doos verzonden naar een bokker. Die was er echt heel blij mee. :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:55

Trailer willen kopen. Op de foto zag ik ineens een blur en bleek een logo afgedekt te zijn wat nog erafgehaald werd. 2 x gevraagd of dat zichtbaar was maar nee zeker niet te zien.
Net 1.5 uur enkele reis gereden en het eerste wat ik zag was over de hele lengte van de trailer een bedrijfsnaam.

Wilden geen euro zakken dus ik heb hem laten staan. Hoop tijd en benzine kwijt voor iets wat bespaard had kunnem blijven als ze eerlijk waren geweest

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 15:04

Jeetje dat is wel heel zuur Lynn_Nikita!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 19:18

Aan de ene kant had je dit zelf ook wel een beetje kunnen verwachten. Dit ga je namelijk altijd terug zien in een trailer

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 19:40

Ik wist eerst niet eens dat er een sticker opzat. Dat was weggeblurd op de foto en werd ook nergens vermeld en via gsm viel dat niet op, pas nadat ik nog eens keek via de laptop zag ik iets wat opviel en heb ik ernaar gevraagd.
Op hout weet ik dat het zichtbaar blijft, maar hoe zichtbaar, dat hangt af van hoelang die erop zit, welke lijm het is en of die binnen of buiten gestaan heeft.

Dit was een 3 jaar oude trailer die altijd binnen heeft gestaan van aluminium en daar heb ik geen ervaring mee. Als ik dan vraag is het zichtbaar na verwijderen en er wordt nee op geantwoord vind ik niet dat ik dat had kunnen verwachten nee, zeker niet omdat ik vanmorgen, nadat ze het hebben verwijderd ( met hulp van diegene die het logo er ook bedrijfsmatig op aangebracht heeft) ze weer zeiden, alles is eraf en het was niet zichtbaar.
Ze wilden ook niet zakken met de prijs, er waren meer gegadigden, nou ja jammer dan. maar ik ga niet de marktwaarde betalen voor een trailer waar de naam van een ander opstaat. Dan zoek ik even verder en koop er 1 zonder naam

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:45

Je ziet het altijd. En de vraag is natuurlijk hoe je de vraag gesteld hebt. Want er was geen sticker meer te zien, neem ik aan… enkel een verkleuring van waar hij gezeten heeft.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 18:36

Daar heb ik weer een.
Heb een westernhoofdstel te koop.
Krijg ik een bieding van 25 boven mijn vraagprijs - maar of ik het hiervoor dan aub naar Breda wil brengen... slappe 120 km enkele reis - van de tijd maar niet te spreken.
Heb vriendelijk bedankt :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 18:37

Wat zei je, postnl/dhl doet dat voor je.. En nog voor minder ook.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 06:09

DuoPenotti schreef:
Wat zei je, postnl/dhl doet dat voor je.. En nog voor minder ook.

Yepp, heb ik aangeboden, wil die niet...

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 06:54

Vraagje..

Ik kan niet meer op afstand zoeken, hebben meer mensen hier last van? Een bepaald artikel zoeken kan wel, maar dan is het gewoon met alle afstanden. Erg vervelend..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 06:57

Presumido schreef:
Vraagje..

Ik kan niet meer op afstand zoeken, hebben meer mensen hier last van? Een bepaald artikel zoeken kan wel, maar dan is het gewoon met alle afstanden. Erg vervelend..

Ja, marktplaats heeft wel vaker kuren de laatste tijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 08:14

Hier gaat het ook moeizaam. Mensen bieden een vraaprijs. Vragen op te sturen en dan vraag je het adres en blijft het stil. -O- Ik heb nu ongeveer iets al 5 keer "verkocht" op die manier. Oftewel het ligt er nog steeds.

En een mogelijk leest er iemand hier ook :wave: paardgerelateerd. Moeite gedaan om het klaar te maken. De dag zelf nope ik zie er van af. We hadden wel wat anders te doen dan een middag en een ochtend inplannen ervoor. -O-

Wat betreft de bus dat is na een hele hoop stress en gedoe met de koper die de ophaaltijd maar bleef vervroegen en ik een en ander heb moeten schuiven daarvoor. De man heeft die ochtend denk ik 7 keer gebeld waarvan drie keer toen ik bij de huisarts zat wat ik ook vermeld had. Ik heb een afspraak niet bellen dus (dat hebben we rustig laten doorrinkelen maar waarna hij nog gestrester was). 8)7 vervolgens waren de ophalers 1,5 uur te laat :+ (dikke files het was een verkeerschaos had ik al gezien) en zat mijn opgetrommelde backup man ietwat op hete kolen omdat hij nog van alles te doen had ook.

Affijn ze kwamen. Een sprak 10 woorden gebrekkig nederlands de andere pools of pools :+ na wat over en weer pogingen kwa communicatie. jullie krijgen de sleutel echt pas om op te laden nadat het geld is gecheckt op echtheid en gestort bij de bank. Geen gedoe over afpingelen nog. Deze mannen waren prettiger in de omgang ondanks de enorme taalbarriere. Dat verliep dus uiteindelijk vlot ondanks de vage bloedgestresste koper en het hoge vage mannen gehalte :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 14:01

Bed gratis at te halen incl dure verstelbarelattenbodem. Staat in de weg en heeft 1 kleine deuk aan voeten of hoofdeind, afhankelijk hoe je gaat liggen. Die kan staat meestal tegen een muur dus daar heb je eigenlijk ook geen last van.
30 vragen , opmeten en nu na foto van de deuk ja nee... radiostilte. Kom op... t ding is gratis

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:54

Wat ik dus niet begrijp: iemand heeft iets te koop voor 500,-.
In de advertentie staat bieden vanaf 300.-.
In een pb geeft verkoper aan het artikel absoluut niet onder de 400.- weg te doen.
Waarom zeg je dan bieden vanaf 300,-?
Ik snap dit echt niet, ben niet echt een regelmatige marktplaats (ver)koper maar is dit gebruikelijk?
Als ik zelf wat te koop heb dan schrijf ik bieden vanaf en dan het bedrag waarmee ik tevreden ben en alles wat hoger geboden wordt is meegenomen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:58

Ik snap ook heel dat bieden vanaf niet.
Want als je dat bied krijg je standaard een nee.
Ook al staat het er maanden op.

Zet het dan idd hoger.
Of gewoon duidelijk vaste prijs.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:58

Soms hebben mensen een xoektje tot 300 en missen dus net die zoekertjes die er qua prijs boven vallen maar waar je onderling qua prijs dan toch samen uitkomt. Het is strategisch

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:02

Mp vult hier tegenwoordig automatisch zelf een bedrag in …

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 11:04

Saul schreef:

Dit. Mensen passen het niet aan, dan krijg je deze situatie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:17

Verkoper heb ik prima contact mee! Echter verzendpunt heeft lopen klieren en ipv pakket naar mij komt hebben hun er direct retourzending van gemaakt. Voordat dit bij ons bekend was is het pakket al opgehaald en wordt morgen bij de verkoper geleverd. Geen kopersbescherming.
Hoe gaat dit nu verder? Zijn we die verzendkosten nu kwijt door de fout van het pakketpunt? Waar is mijn geld nu het pakket terug gaat?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 23:00

Saul schreef:

Dit had ik ook, ik had het ook pas door nadat iemand ging bieden en ik in de advertentie keek. Heel duidelijk is het niet (als verkoper) vond ik.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 20:50

Ik ben ff zó klaar met marktplaats -:(-

Vorige week: bod gedaan, tegen bod gekregen, akkoord gegaan daarmee en afgesproken dat ik het diezelfde avond kwam ophalen, dus koop gesloten.... bij mijn vraag naar het adres: geen reactie. Ondertussen komt er een hoger bod binnen (maar koop is gesloten met mij) en vervolgens zegt verkoper doodleuk "doei, ik verkoop het aan een ander" -:(-

En vandaag ongeveer hetzelfde geintje...

Bod gedaan en geaccepteerd. Advertentie staat op "ophalen of verzenden" verkoper doet moeilijk over het verzenden (weet niet hoe dat moet? Zegt ze) en heeft een andere geïnteresseerde..

Maar, ze bied het artikel óók met de "direct kopen" optie aan, helaas een stuk duurder dan ons afgesproken bod, maar neem dat maar voor lief en betaal netjes de vraagprijs en zo wordt er automatisch een verzendlabel aangemaakt voor de verkoper, lekker makkelijk voor hun.

Maar vervolgens wordt er niet meer gereageerd én de advertentie verwijderd.....

Zéér waarschijnlijk is het verkocht aan de andere geïnteresseerde, ondanks mijn betaling...

Hopelijk krijg ik over 72 uur het volledige bedrag (vraaprijs+verzendkosten + kopersbescherming+ kosten marktplaats) terug... -O-

Maar baal er wel ontzettend van... wil je perse niet verzenden, zet het dan in de advertentie erbij én zet de advertentie niet op "ophalen en verzenden" en zet direct kopen dan uit...

Ga niet eerst akkoord met een verkoop en daarna pas moeilijk doen.

We leven potverdomme in 2025 en niet in 1925...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:33

Dus verkoper wil niet verzenden en toch wil je dat af dwingen op die manier en geef je de verkoper de schuld van alles?
Sorry hoor maar ik vind dat eigenlijk erg lachwekkend....

Hier is pakket idd retour gekomen bij verkoper. Morgen gaat ze het opnieuw proberen te versturen. Hopelijk erkend verzendpunt hun fout en versturen ze het gratis. Zo niet dan aangeboden de nieuwe verzendkosten te delen want ook verkoper kan hier tenslotte niets aan doen. Hopelijk gaat nu alles goed.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:35

maralyn schreef:
Er zou gisteravond iemand komen voor aquarium planten.

Nou, je hoeft vast geen drie x te raden.
Niemand geweest.

Ik ben blij dat ik de planten pas eruit haal als mensen er ook echt zijn.
Of verzenden.

Afgelopen week ook een hele doos verzonden naar een bokker. Die was er echt heel blij mee. :j

Wat voor planten zijn het heb je een foto?
Anders heb ik misschien opl wel intresse.