[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:37

Ik had trouwens zoiets goors meegemaakt...
Ik was op bezoek bij die vriend van mij, met zn vriendin en baby. Baby zat op schoot bij vriendin en we zaten pizza te eten.
Op een gegeven moment gaat die baby kotsen, zij vangt het op in haar hand. Smeert het af aan een doekje /haar kleren en pakt met diezelfde hand nog een stuk pizza %)

En tot mijn stomme verbazing lacht die vriend van mij en zegt: jij vindt dat echt vies he

Uhhh dat vind ik niet alleen, dat IS gewoon heel goor

Eigenlijk ben ik op het punt dat ik niet meer langs wil komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:39

Nou gatver, dat IS idd enorm goor :r

Niobe

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:40

Iehl

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:40

Kotsen of alleen een golfje melk terug?
Als je ze een keer met buikgriep hebt meegemaakt, dan weet je het verschil. Dat ruik je trouwens ook gewoon.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:42

>;) :r :evaw:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:44

oomens schreef:
Als je ze een keer met buikgriep hebt meegemaakt, dan weet je het verschil. Dat ruik je trouwens ook gewoon.

Ik noem allebei kotsen, maar ok. Als je het plaatje compleet wilt hebben, hij had net een of ander vis prakje gegeten.. Wel met melk erachteraan ja dus het geheel was erg vloeibaar

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:45

Oh man een vriendin van mij is zwanger en straks ga ik ook zulke horror als hierboven meemaken... |( (Dat bedoel ik als in: het kan, maar het hoeft niet)

Dan ga ik niet meer op visite :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:47

oomens schreef:

Het kiezen van verkleinwoorden in deze context :+
Ook al is het de laatste slok melk terug maakt nog niet dat het er eetlustopwekkend uitziet. Maar dat vind ik ook van een sliertje speeksel van mond naar hand of bij volwassenen alleen al tussen de lippen of tanden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:49

F_Orumster schreef:
Het kiezen van verkleinwoorden in deze context :+
Ook al is het de laatste slok melk terug maakt nog niet dat het er eetlustopwekkend uitziet. Maar dat vind ik ook van een sliertje speeksel van mond naar hand of bij volwassenen alleen al tussen de lippen of tanden.

Is er optisch veel verschil tussen een sliertje halfgestolde melk en een sliertje halfgesmolten mozzarella?

En is dat een voor- of een nadeel als er pizza op tafel staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:02

oomens schreef:

Dan nog ga je toch zeker je handen wassen als je het daar overheen hebt gekregen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:27

Getver oomens _O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:30

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:54

Esaqar schreef:
Oh man een vriendin van mij is zwanger en straks ga ik ook zulke horror als hierboven meemaken... |( (Dat bedoel ik als in: het kan, maar het hoeft niet)

Dan ga ik niet meer op visite :')

Ik raad het inderdaad af :+ sowieso.. Ik heb hoe langer hoe meer het gevoel nogal uit elkaar te groeien. Hij heeft geen eigen hobby's of leven meer momenteel en kan ook amper inleven in mijn leven.

Maarja ooit zal dit wel weer overgaan

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:19

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220803_97377641

Essentie van het artikel: De man krijgt veel kritiek omdat hij zijn kinderen aan een lijn heeft. Hij vindt het onzin want eerder had hij een wagen voor ze maar dat was lomp en ze lopen graag. Dus nu 5 kinderen aan de leiband en zo heeft hij ze netjes onder controle.

Dat vind ik nou echt een leuke houding van die man. Hij zegt ook dat het vooral op drukke plaatsen nodig is. Er is toch niks zo irritant als 5 wegrennende hyperkinderen op een markt ofzo. En ook al zijn ze braaf, 1 keer te lang naar de aarbeien kijken en ze zijn weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:24

Ik las eerst aambeien in die laatste zin :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:06

Wij liepen vroeger als kind ook aan een lijntje, vooral idd op drukke plekken. Werd niet raar van op gekeken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:24

Ik had als kind altijd de taak mijn ouders in de gaten te houden en mijn broertje bij mij te houden.
Is eigenlijk altijd goed gegaan...

Niet dat ik dat nou echt ideaal vond, maar als mn broertje het ook gewoon zelf had gedaan was het prima geweest.

Je hebt als klein kind een veel beter overzicht in een menigte, je kunt namelijk best goed door benen heen kijken. Vanaf boven een klein kind vinden is veel lastiger

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:28

Ik vind dit echt een top idee. Kinderen zijn zo snel die ben je in een kom van tijd kwijt, laat staan 5 stuks.

Vroeger deden veel mensen toch ook hun kind aan een lijn op de camping. Konden de ouders rustig uitpakken en de kleine kinderen spelen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:44

En als hij ze los laat lopen en in 1 onbewaakt moment, wat kan gebeuren met 5 jonge kids, rent er een de weg op en wordt door gereden, is het weer een slechte vader omdsar hij niet op z'n kind lette.....

Ik vind dit een mooie veilige manier. Vroeger was hetidd heel normaal volgens mij. En toen was de wereld een stuk minder gevaarlijk en drukker dan nu.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:10

Ik had vroeger een collega met een tweeling die ze aan tuigjes meenam.
Gewoon zo'n harnasje met lijn eraan zegmaar.
Maar die kon nog niet eens knipperen met haar ogen of de tweeling was in tegengestelde richting weggerend. :x
Ze heeft er weleens vuile blikken en opmerkingen over gehad maar vond de veiligheid van de kinderen toch net even belangrijker dan de mening van vreemden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:20

Toevallig zag ik gisteren nog iemand met een kind aan de lijn. Ik vind het top. Inderdaad voor de veiligheid, maar het scheelt je als ouder ook een hoop stress als je weet dat ze nergens heen kunnen.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:08

Mijn ouders hadden mij ook aan een lijntje vroeger op vakantie als we in de bergen gingen wandelen. Probeer maar eens achter een mini ADHD’er aan te rennen, ik heb de videobanden gezien en ik was echt een opgave. _O- Daarbij had ik ook nog eens de neiging om heel hard naar een afgrond ofzo te rennen. Ze zeggen wel eens je krijgt wat je zelf ook was dus ik zeg nee dankje, daarvoor heb ik te veel zelfkennis.

Zie ook dat veel ouders het doen uit veiligheid, hoeveel kinderen er gestolen worden terwijl ze naast de ouders staan is echt bizar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:16

Onze jongste dochter heeft ook aan een lijntje gelopen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:23

Van een collega ooit gehoord dat ze haar vroeger als kind ook op de camping aan een tuigje hadden. Ze liep anders telkens naar het (diepe) zwembad.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:30

Ik heb ook wel een een tuigje gezeten toen ik heel klein was, anders ging ik telkens bij anderen aan tafel staan :')