SusanH schreef:Dat is alleen niet de hoofdreden van afzeggen. Het was al advies van de gezondheidsraad om na besmetting die 6 maand of korter geleden was 1 prik afspraak te maken. Afgelopen week is dit ook beleid van de GGD geworden. Je mag nog steeds wel die 2e prik nemen, mocht je dat perse willen. Maar als je al corona hebt gehad wordt je toch gevraagd je 2e prik afspraak af te zeggen, of als je belt voor je vaccinatie om maar 1 afspraak te maken. Ik heb mijn afspraak voor de 2e prik dus afgezegd. Ik ga er vanuit dat ik voldoende bescherming heb op deze manier.
De crux is dat 99 komma nog wat % van de mensen en een nóg groter % van de gezonde mensen ook zonder al voldoende bescherming heeft.
Voor wie wat afstand kan nemen en naar de tendens in internationale berichtgeving kan kijken zijn die bewegingen interessanter dan de inhoud.
Nú gaat het over de boeg naar het belang van de economie. Dat massief enten noodzakelijk is voor economisch herstel.
Geweldig allemaal doch waar zijn de miljoenen vaccins welke de afgelopen 3,5 maand niet naar de EU geleverd zijn?
De gouden rand is dat we zo die befaamde groepsimmuniteit vanzelf krijgen

en de bonus is dat een beetje minder internationaal toerisme erg goed voor de natuur/ecologie is.