Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessix schreef:Eens met Destination. En daarbij zou ik ook graag willen dat mensen die ziek zijn altijd gewoon lekker thuis blijven. Ook dus met griepklachten. Het werd de laatste jaren een hype om maar door te blijven lopen als het maar enigszins ging. En de mogelijkheid tot deels thuiswerken zou ook moeten blijven bestaan. (ik werk de laatste 10 jaar al voor bedrijven waar dat de normaal is en zou nooit meer anders willen)
Cer schreef:Het is inderdaad soms ook een werkgeversdingetje... 'hoe ziek ben je dan? wanneer kun je weer werken?' etc... Dat helpt ook niet
Buiten dat de echt zieke mensen dan doorwerken en de aanstellers sowieso bij de minste blauwe plek 3 weken thuis blijven.. Dat zou best andersom kunnen
SandravdB schreef:Jippie volgens wat nu bekend gemaakt is gaan binnenbaden weer open mogen vanaf 11 mei, iemand die een binnenbad weet die dat ook gaat doen tussen eindhoven en oss ongeveer, dan hoor ik het graag en lig ik maandag nog in het water in hoop dat mijn spieren eindelijk weer wat losser raken en minder pijn doen.
tienus63 schreef:SandravdB schreef:Jippie volgens wat nu bekend gemaakt is gaan binnenbaden weer open mogen vanaf 11 mei, iemand die een binnenbad weet die dat ook gaat doen tussen eindhoven en oss ongeveer, dan hoor ik het graag en lig ik maandag nog in het water in hoop dat mijn spieren eindelijk weer wat losser raken en minder pijn doen.
Waar vind je dat?
mvdende schreef:Ik schrik er voornamelijk best van dat we pas na 1 september weer "vrij" zijn.
Ik had verwacht in februari dat het hoogstens tot april of mei zou duren.
En de laatste week had ik echt verwacht dat per 1 juli alle maatregelen wel weg zouden zijn, op evenementen na.
Nu is zelfs niet zeker meer dat na 1 september alle evenementen weer door kunnen gaan..
Dit gaat gewoon minimaal een half jaar duren en waarschijnlijk veel langer.
IMANDRA schreef:Even een ander soort informatie-vraag, en wellicht dat meerdere mensen hier nu naar op zoek zijn. Nu mondkapjes in het OV verplicht worden, weet iemand waar je fijne/goede kan bestellen? Ik kwam o.a. deze tegen maar ken de website niet en weet niet of deze goed en betrouwbaar is. Ben niet zo handig met naald en draad dus zou het liefste lekker makkelijk een wasbaar mondkapje ergens bestellen haha (maar in het geval dat dit niet kan heb ik een patroon gekregen om er een zelf te maken). Zo'n model als zij hier op heeft ziet er wel handig uit maar weet niet of daar weer nadelen aan zitten?
Heeft iemand de gouden tip?
elnienjo schreef:IMANDRA schreef:Even een ander soort informatie-vraag, en wellicht dat meerdere mensen hier nu naar op zoek zijn. Nu mondkapjes in het OV verplicht worden, weet iemand waar je fijne/goede kan bestellen? Ik kwam o.a. deze tegen maar ken de website niet en weet niet of deze goed en betrouwbaar is. Ben niet zo handig met naald en draad dus zou het liefste lekker makkelijk een wasbaar mondkapje ergens bestellen haha (maar in het geval dat dit niet kan heb ik een patroon gekregen om er een zelf te maken). Zo'n model als zij hier op heeft ziet er wel handig uit maar weet niet of daar weer nadelen aan zitten?
Heeft iemand de gouden tip?
Ik zag gisteren deze voorbij komen die door de tophoreca wordt gebruikt: uitwasbaar en met wisselbare filters.
https://www.lenouveauchef.com/nl/shop/covid-19-items/
En wil je jezelf goed beschermen dan zijn er nog deze:
https://www.conrad.nl/p/mondkapje-ffp2- ... st=product
Tanya schreef:[
Laat alsjeblieft de kapjes met FFP filters voor de zorgverleners.
elnienjo schreef:Tanya schreef:[
Laat alsjeblieft de kapjes met FFP filters voor de zorgverleners.
Pas als zorgverleners ze zelf gaan gebruiken.
Er zijn er genoeg te koop! Maar ziekenhuizen laten hun personeel bewust zonder mondkapjes werken! Dit is echt een heel fout beleid en ik heb het recht mijzelf te beschermen als ik een behandeling moet ondergaan waarbij de zorgverlener mij niet beschermt.
SusanH schreef:purny er komt een proef met verpleeghuizen meer open stellen voor bezoek. Zoals het er nu voor staat zie je meer en meer open gaan, stapsgewijs. Ze kunnen niet alles met naam en toenaam noemen, maar zoals ik het begrepen heb kun je er van uit gaan dat er steeds meer kan en mag. In jouw geval zou ik een gesprek plannen met je jobcoach en uitleggen wat deze situatie met je doet. En vragen naar wat mogelijk is.
Destination schreef:elnienjo schreef:Pas als zorgverleners ze zelf gaan gebruiken.
Er zijn er genoeg te koop! Maar ziekenhuizen laten hun personeel bewust zonder mondkapjes werken! Dit is echt een heel fout beleid en ik heb het recht mijzelf te beschermen als ik een behandeling moet ondergaan waarbij de zorgverlener mij niet beschermt.
Heb jij met alle ziekenhuizen in Nederland gepraat dat je weet dat ze dat bewust doen?
purny schreef:SusanH schreef:purny er komt een proef met verpleeghuizen meer open stellen voor bezoek. Zoals het er nu voor staat zie je meer en meer open gaan, stapsgewijs. Ze kunnen niet alles met naam en toenaam noemen, maar zoals ik het begrepen heb kun je er van uit gaan dat er steeds meer kan en mag. In jouw geval zou ik een gesprek plannen met je jobcoach en uitleggen wat deze situatie met je doet. En vragen naar wat mogelijk is.
Ik hoop hem vandaag te spreken eveneens mijn werk. We hebben een aantal mensen van het werk die ik kan bellen.
Gister voelde ik me echt ruk. Ik heb een stuk gewandeld en een ijsje gehaald.
Ook de kapper gebeld want mijn haar is wel aan een knipbeurt toe
Destination schreef:[
Heb jij met alle ziekenhuizen in Nederland gepraat dat je weet dat ze dat bewust doen?