Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:45

Ik zit als een plan C nu te kijken naar wat leuk uitjes in Nederland. Gisteren op wedstrijd geweest en dat ging zo goed dat als ik nog een keer zo'n score kan rijden in de komende twee wedstrijden ik heel graag op het NK wil starten. Manlief wil eigenlijk hier thuis wat dingen klussen maar dat blijft al tijden liggen omdat we beide druk zijn dus dat zou dan mooi kunnen. En dan gaan we een paar keer ergens een nachtje logeren en wat leuks doen tussendoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:48

Dat geeft misschien nog wel meer een vakantiegevoel dan stress over een buitenlandse locatie, Katja. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:51

Katja dat was hier ook al snel het plan. Ik heb afgelopen periode meer van de omgeving gezien dan tijden ervoor. Af en toe nacht of paar dagen de hort op en het voelt als vakantie.

En als je zo lekker gaat op wedstrijd waarom niet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:56

Zweden komt weer op geel te staan.
En leuke locaties, wat zoek je, natuur, cultuur, architectuur?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:43

Ik denk dat we dan in ieder geval 1 of 2 nachten bij de van der Valk in Apeldoorn doen. We willen graag een keer eten bij Huisje James en dan kunnen we wat uitstapjes daar in de buurt doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:52

Cantharel denk ik dat je bedoeld? Fijne uitvalsbasis. Radio Kootwijk is zeker de moeite waard. Hoge Veluwe, posbank en veluwezoom. Openluchtmuseum arnhem mocht je interesse daar liggen.
Er is daar redelijk in de buurt restaurant hotel 15. Goed eten, mooie ligging. Ik weet niet hoe de kamers zijn. Ken alleen het eten hihi

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:24

karuna schreef:
Cantharel denk ik dat je bedoeld? Fijne uitvalsbasis. Radio Kootwijk is zeker de moeite waard. Hoge Veluwe, posbank en veluwezoom. Openluchtmuseum arnhem mocht je interesse daar liggen.
Er is daar redelijk in de buurt restaurant hotel 15. Goed eten, mooie ligging. Ik weet niet hoe de kamers zijn. Ken alleen het eten hihi

Apeldoorn heeft tegenwoordig ook een (prachtige) van der Valk, vlakbij A1/A50 knooppunt.

Wij zijn nu idd ook een midweekje weg in de Achterhoek, tot nu toe prima voor elkaar +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:43

Ah sodera waar zitten jullie ergens nu? Vd valk bij a1/a50 wist ik niet. Kom daar niet vaak.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:46

Katja schreef:
Ik denk dat we dan in ieder geval 1 of 2 nachten bij de van der Valk in Apeldoorn doen. We willen graag een keer eten bij Huisje James en dan kunnen we wat uitstapjes daar in de buurt doen.

Deventer is geweldig lekker door de straatjes scharrelen
Dan hier gaan eten
https://zusje.nl/onze-zusjes/t-zusje-deventer/

Bij Bussung s middags een bakkie doen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:54

Ik zou zeker naar de Cantharel gaan, dan kun je lekker allebei gebruik maken van het wijnarrangement bij Huisje James :+

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:55

Wij zijn net terug uit Frankrijk zaten aan de Lot. Camping was kleinschalig maar wel met 3 zwembadjes ( 1 diepe, 1 peuterbadje en 1 voor 3 glijbanen) Camping lag wel wat afgelegen maar dat heeft ons niet gestoord. Supermarkt mondkapje op went best snel. In deze streek was er niet of nauwelijks Corona. Hebben Belgie en Parijs links laten liggen op de reis en dat was prima te doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:24

Fitzroy schreef:
Ik zou zeker naar de Cantharel gaan, dan kun je lekker allebei gebruik maken van het wijnarrangement bij Huisje James :+
Dat was inderdaad al de bedoeling en dan doen we nog een extra nachtje. Ik ga eens even kijken wat een handig moment is om daarheen te gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:47

Nou, nog een mooie meevaller vanochtend. Volgens de ANWB en BuZa moet je voor Denemarken zes geboekte overnachtingen kunnen aantonen maar op de Deense VVV site (zeg maar) stond dat die regel was vervallen. Veel zoekwerk gedaan, nergens echt helderheid kunnen vinden, dus vanochtend maar gebeld met de Deense hotline en die eis is inderdaad vervallen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:49

Is er al iemand in Luxemburg geweest en hoe veilig voelt het daar?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:09

elnienjo schreef:

Cijfers zijn flink aan het dalen daar inoedergeval!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:13

Jolliegirl schreef:
elnienjo schreef:

Cijfers zijn flink aan het dalen daar inoedergeval!

Ja, en ze waren voornamelijk hoog omdat ze daar contactberoepen elke 14 dagen testen. Doen ze dat nog steeds? Daarmee voorkomen ze volgens mij veel herbesmettingen.

En ik las dat je daar 2 meter afstand dient te houden en overal binnen mondkapjes op moet.

Maar dat is dus ANWB info, ben erg benieuwd hoe het er in de praktijk toe gaat. Of ze daar laks of juist strikt met de maatregelen om gaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:19

Luxemburg was en is heel veilig. Overal mondkapjes op (binnen) en 2m afstand. Werk in n hotel en zie die 2m afstand niet zo heel best gebeuren.
Luxemburgers zelf hielden zich er best goed aan, voor vele toeristen is het wat wennen, evenals de mondkapjes.

Luxemburgs large scale tests werd door andere landen tegen ze gebruikt. Er waren tot 17k tests per dag!!!
Nu in de 30 positieve covid tests per dag op 3000 tests.
Laatst bijgewerkt door Getup op 19-08-20 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:20

Lielle schreef:
Nou, nog een mooie meevaller vanochtend. Volgens de ANWB en BuZa moet je voor Denemarken zes geboekte overnachtingen kunnen aantonen maar op de Deense VVV site (zeg maar) stond dat die regel was vervallen. Veel zoekwerk gedaan, nergens echt helderheid kunnen vinden, dus vanochtend maar gebeld met de Deense hotline en die eis is inderdaad vervallen.

ah dat is fijn Lielle! Fijne vakantie dan!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:25

Getup schreef:
Luxemburg was en is heel veilig. Overal mondkapjes op (binnen) en 2m afstand. Werk in n hotel en zie die 2m afstand niet zo heel best gebeuren.
Luxemburgers zelf hielden zich er best goed aan, voor vele toeristen is het wat wennen, evenals de mondkapjes.

Luxemburgs large scale tests werd door andere landen tegen ze gebruikt. Er waren tot 17k tests per dag!!!
Nu in de 30 positieve covid tests per dag op 3000 tests.

Mocht ik gaan dan pas na de zomervakantie, dus dan zijn er wellicht wat minder toeristen.
In welke plaats staat jouw hotel?
Vianden lijkt mij wel een aardige locatie. Ooit ook wel 'ns eerder als uitvalsbasis gehad in die streek.

Inderdaad banketstaaf dat ze afgestraft werden voor hun testbeleid. Ik zie het juist als positief. Bij ons lopen al die besmettelijke mensen gewoon vrij rond terwijl ze kapper zijn of kok.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:37

miccamaaike schreef:
Lielle schreef:

ah dat is fijn Lielle! Fijne vakantie dan!

Thanks!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:37

Vianden heb ik ook gedaan. Mooie stad. Je kan er ook boven de muren wandelen. Leuk riviertje erdoor. Mooie kasteel. Stoeltjeslift . Geen grote maar wel leuk.

Vandaar kan je naar veel andere kastelen een stuwdam en klein zwitserland rijden. Ect.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:42

Zo besteed ik 'n vakantie ook altijd: rondrijden door de omgeving en hier en daar wat rondlopen/bezichtigen. Alleen horeca kan nu wellicht niet zo onbezorgd als onder normale omstandigheden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:44

Elnienjo, je brengt me op ideeën. Ik ga nu een weekend naar Cochem, maar Luxemburg kan natuurlijk ook en is heel mooi (als het niet regent :+ )

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:47

Fitzroy schreef:
Elnienjo, je brengt me op ideeën. Ik ga nu een weekend naar Cochem, maar Luxemburg kan natuurlijk ook en is heel mooi (als het niet regent :+ )

Leuk! ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:49

Dat is goed nieuws Lielle, veel plezier in Denemarken!

Ik zit er ook over te denken om nog 'even' naar Luxemburg te gaan, maar dat wordt toch niet eerder dan eind september. Ik kijk wel hoe de vlag er dan bij hangt, of ik dan vrij kan regelen en of ik zin heb om die kant op te rijden. Het zou alleen een mooi extraatje zijn, mijn echte vakantie zit er nu wel op. Maar ik lees graag tips. :D