Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:52

Sunnda schreef:
Staat je netjes.
Als ik zoiets via mijn werk uitvreet en te vroeg naar buiten breng, krijg ik direct ontslag.

Verder zou ik ook nog verplaatsen als ik hoor dat de totale lockdown komt. Ook ik wil niet een ouder iemand dood vinden na de lockdown.
Egoistisch volgens bokt? Ik denk niet dat iemand zich daar iets van aantrekt, met alle respect.

Op het moment dat ik dit postte had de nieuwsorganisatie waar ik voor werk dit nieuws allang naar buiten gebracht. Anders zou ik het niet op Bokt zetten ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:56

Emmaa_ schreef:
Sunnda schreef:
Staat je netjes.
Als ik zoiets via mijn werk uitvreet en te vroeg naar buiten breng, krijg ik direct ontslag.

Verder zou ik ook nog verplaatsen als ik hoor dat de totale lockdown komt. Ook ik wil niet een ouder iemand dood vinden na de lockdown.
Egoistisch volgens bokt? Ik denk niet dat iemand zich daar iets van aantrekt, met alle respect.

Op het moment dat ik dit postte had de nieuwsorganisatie waar ik voor werk dit nieuws allang naar buiten gebracht. Anders zou ik het niet op Bokt zetten ;)

Ahh ok, maar dan kun je toch ook gewoon de bron noemen?

MonteKarlo

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:58

Dus net live te horen wat het besluit is voor middelbare scholieren. En hogescholen? Is daar al iets over besloten? Onze school doet er tot dusver bizar weinig aan, terwijl wij geen data kunnen verzamelen voor onze scripties...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:00

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:00

MonteKarlo schreef:
Dus net live te horen wat het besluit is voor middelbare scholieren. En hogescholen? Is daar al iets over besloten? Onze school doet er tot dusver bizar weinig aan, terwijl wij geen data kunnen verzamelen voor onze scripties...

BSA is sowieso uitgesteld dit jaar. En mijn uni laat het vrijdag weten. En er is al eerder bericht gegeven over studievertraging en het bijbehorende fonds. :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:05

MarlindeRooz schreef:
MonteKarlo schreef:

BSA is sowieso uitgesteld dit jaar. En mijn uni laat het vrijdag weten. En er is al eerder bericht gegeven over studievertraging en het bijbehorende fonds. :)

Gelukkig krijg jij vrijdag informatie. Bij ons is het radiostilte met betrekking tot afstuderen. Van het BSA wist ik inderdaad.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:06

MonteKarlo schreef:

Volgens mij moet elke hogeschool of universiteit het voor zich beslissen. Heb je al contact opgenomen met je begeleider?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:08

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6155497 ... rtSCHIPHOL - Alle niet noodzakelijke reizen in en vanuit Nederland zijn met onmiddellijke ingang in feite verboden, omdat het onmogelijk is om mensenmassa’s te vermijden en de juiste afstand tot elkaar te houden.

Dan blijf je altijd nog die mensen houden die een andere mening hebben wat noodzakelijk inhoud... vluchten zullen er sowieso nog wel gaan maar een klein percentage van wat normaal gaat en bijna lege vluchten. Voornamelijk mensen die terug naar huis gaan gok ik. Ben benieuwd of er een complete stop gaat komen. Nu staan bijna alle vliegtuigen al geparkeerd op oa. het platform, vreemd beeld hoor, normaal zie je beweging van vliegtuigen continu en nu bijna niet meer... ik sta vannacht bij het landingsterrein-taxibaan en verwacht hooguit een handje vliegtuigen te zien... ongekend in de geschiedenis van de luchthaven sinds het zo groot is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:11

Ik merk dat deze crisis wel het slechte in de mens bovenbrengt..
Boos omdat de dierenartsen wordt gevraagd om beademingsapparatuur,
Boos om niet op vakantie te kunnen.
Hypochonders die kostbare tijd van de artsen in beslag nemen
..
Vul mij maar aan

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:13

Echwel schreef:
Ik merk dat deze crisis wel het slechte in de mens bovenbrengt..
Boos omdat de dierenartsen wordt gevraagd om beademingsapparatuur,
Boos om niet op vakantie te kunnen.
Hypochonders die kostbare tijd van de artsen in beslag nemen
..
Vul mij maar aan

Het zijn hele onduidelijke, onzekere en bizarre tijden.
Even klagen is simpelweg een manier van de situatie verwerken. Laat men lekker even klagen in deze tijden. Even uitblazen, ei kwijt en dan weer verder. Het is niet meer dan menselijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:13

Bij ons doet de universiteit net alsof we gewoon normaal door kunnen na 6 april :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:17

Een collega dacht tot een paar dagen geleden dat wij 12 t/m 14 mei nog gewoon op schoolkamp naar Ameland zouden gaan. Nou... die zie ik niet door gaan. Al heeft de kampeerboerderij daar nog andere gedachten over. Antwoord terug dat er nog geen corona op Ameland is en dat wij van harte welkom zijn.

MarliesR

Spanje: 514 coronadoden in 24 uur
In Spanje zijn de afgelopen 24 uur 514 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Nog niet eerder vielen er in het land zo veel coronadoden op één dag;

Lockdown dag 10. Nog nooit vielen zoveel doden: 514 doden in een etmaal, totaal komt op 2.696. Afgelopen 24 uur kwamen er in Spanje 6.584 geregistreerde besmettingen door corona bij. Teller staat nu op 39.673. Totaal genezen: 3.794. #CoronavirusESP

Bron: NOS

MonteKarlo

Destination schreef:
MonteKarlo schreef:

Volgens mij moet elke hogeschool of universiteit het voor zich beslissen. Heb je al contact opgenomen met je begeleider?

Ja, die wil afwachten wat ze van hogerhand gaan beslissen.

Shadow0

Echwel, jammer dat je het zo ziet. Volgens mij zijn er heel wat meer spontane donaties en aanbod van hulp... en daarnaast kan het zijn dat mensen bang of boos zijn: gevoelens mogen er zijn. (Niet iedere manier van uiten is ideaal, maar het zijn geen vreemde emoties.)
En 'hypochonder' is ook niet echt een keuze: het is een grote angst voor ziekten en voor wat er allemaal met je eigen lichaam kan gebeuren, en dat is nu een nogal stressvolle tijd. Dat het geen corona is, maakt hun angst en lijden niet zomaar onbelangrijk of verkeerd.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:19

sureido schreef:
Bij ons doet de universiteit net alsof we gewoon normaal door kunnen na 6 april :+

Echt waar? Bij ons is al lang gecommuniceerd dat dit academisch jaar hem niet meer gaat worden qua fysiek contact (alles online, iig tot begin van het nieuwe academische jaar).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:20

kincsem schreef:
sureido schreef:

Echt waar? Bij ons is al lang gecommuniceerd dat dit academisch jaar hem niet meer gaat worden qua fysiek contact (alles online, iig tot begin van het nieuwe academische jaar).

Ik heb even op je profiel gespiekt en wij studeren aan dezelfde universiteit. Ik ben gebombardeerd met e-mailtjes waarin stond dat er dit jaar geen fysieke colleges meer zullen zijn.

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:23

Heeft iemand ook enig idee hoe het nu geregeld zal worden met de staatsexamens? Deze worden ook afgelast?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:23

Ik vind dat we ons moeten richten op de positieve dingen die ook gebeuren..mensen die spontaan hulp aanbieden bijvoorbeeld, benoemen dat heel veel mensen zich wel goed aan de afspraken houden etc. Wat je aandacht geeft groeit. Wat willen we dan liever met elkaar? De lichtpuntjes zien toch juist?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:25

SusanH schreef:
Ik vind dat we ons moeten richten op de positieve dingen die ook gebeuren..mensen die spontaan hulp aanbieden bijvoorbeeld, benoemen dat heel veel mensen zich wel goed aan de afspraken houden etc. Wat je aandacht geeft groeit. Wat willen we dan liever met elkaar? De lichtpuntjes zien toch juist?

In mijn stad (Koblenz, Rheinland-Pfalz) hebben ze een oproep gedaan aan mensen die nu niet kunnen werken om vrijwillig in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen e.d. te werken. Er hebben zich 360 mensen aangemeld en deze week worden de eerste 80 opgeleid. Ze kunnen weliswaar geen medicatie o.i.d. toedienen, maar ze kunnen wel helpen met schoonmaken, eten rondbrengen, patiënten verplaatsten e.d. Ik vind het echt hartverwarmend dat zoveel mensen zich al hebben gemeld.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:25

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:26

Maar Susan als mensen hulp aanbieden worden ze neergeslagen omdat ze dan het virus verder zouden verspreiden..

Snap dat het allemaal onzeker is, maar angst is een slechte raadgever

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:32

Destination schreef:
SusanH schreef:

In mijn stad (Koblenz, Rheinland-Pfalz) hebben ze een oproep gedaan aan mensen die nu niet kunnen werken om vrijwillig in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen e.d. te werken. Er hebben zich 360 mensen aangemeld en deze week worden de eerste 80 opgeleid. Ze kunnen weliswaar geen medicatie o.i.d. toedienen, maar ze kunnen wel helpen met schoonmaken, eten rondbrengen, patiënten verplaatsten e.d. Ik vind het echt hartverwarmend dat zoveel mensen zich al hebben gemeld.

<3

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:34

Coby schreef:
Een collega dacht tot een paar dagen geleden dat wij 12 t/m 14 mei nog gewoon op schoolkamp naar Ameland zouden gaan. Nou... die zie ik niet door gaan. Al heeft de kampeerboerderij daar nog andere gedachten over. Antwoord terug dat er nog geen corona op Ameland is en dat wij van harte welkom zijn.

:')

Wat heb je geantwoord: 'Dan komen wij dat wel brengen naar Ameland?'

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:34

Coby schreef:

Wat hebben jullie geantwoord? Van harte welkom om het virus naar het eiland te brengen? 8)7
Nou ja, met de aangescherpte maatregelen is het nu in elk geval van de baan.

MarliesR schreef:
Spanje: 514 coronadoden in 24 uur
In Spanje zijn de afgelopen 24 uur 514 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Nog niet eerder vielen er in het land zo veel coronadoden op één dag;

Lockdown dag 10. Nog nooit vielen zoveel doden: 514 doden in een etmaal, totaal komt op 2.696. Afgelopen 24 uur kwamen er in Spanje 6.584 geregistreerde besmettingen door corona bij. Teller staat nu op 39.673. Totaal genezen: 3.794. #CoronavirusESP

Bron: NOS

Verschrikkelijk Y;(
Dat is iedere 2,8 minuten een overlijden |(