Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:44

MyWishMax schreef:
Het is de intratuin maar mensen......

Ik weet precies wat je bedoelt...
En dan heeft de Intratuin waarschijnlijk nog een fatsoenlijke parkeerplaats.
Hier in de buurt zit een winkel die rommel verkoopt. Excuus, woonwinkel.
Met slecht weer en rond de feestdagen zijn er kennelijk veel mensen zonder hobby die daar dan allemaal op af komen. De locatie had van oorsprong al niet veel parkeerplaatsen, maar een deel ervan hebben ze ook nog vol staan met rommel. Excuus, koopwaar.
En dus gaan mensen langs de doorgaande weg parkeren, op wat oorspronkelijk het voetpad was. En lopen ze over de weg te slenteren alsof ze in het winkelcentrum zijn. En het is er al niet zo breed, met als gevolg dat er amper 1 rijbaan ruimte over blijft.
Mensen laten je er bijna niet tussen (ooh, stel je voor dat je hun parkeerplekje inpikt). En zit je eenmaal in die rij moet je opletten want ze gaan zomaar boven op de rem of er steekt een zomaar tussenuit. En kom je tegemoet dan kom je er bijna niet bij langs.
Heb er ooit al een voetganger met de spiegel aangetikt. Ze liepen al 3 breed druk te kwekken. Totaal niet bezig met het verkeer. En de buitenste stapt zo opzij terwijl ik er al naast zat.

Echt, mensen, zoek een hobby.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:53

Wij hebben in het winkelcentrum een garage onder in, en het valt mij vaak op..
Dat er altijd iemand zijn/haar auto precies op 2 parkeer vakken zet, en ook echt midden op de 2 parkeervakken.

En het is altijd dezelfde auto. 8)7

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:21

Siggislief schreef:
Dat er altijd iemand zijn/haar auto precies op 2 parkeer vakken zet, en ook echt midden op de 2 parkeervakken.

Zo iemand doet dit zodat er niemand vlak naast komt te staan. Bang dat de auto beschadigd wordt. Zeer irritant, zeker wanneer er al weinig plekken zijn.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:30

Kan het zijn dat de parkeervakken vrij smal zijn en die persoon dat doet om zo net iets meer ruimte te hebben voor bijvoorbeeld een rollator, kinderwagen of rolstoel? Niet om dit goed te praten hoor, maar ik zie tegenwoordig zoveel brede auto's die amper binnen de lijntjes van de parkeervakken passen. Als je dat wel doet, komen er dus problemen krijgen met het uit de auto halen van jonge kinderen of het uitstappen van ouderen of mensen die vanwege lichamelijke beperkingen een (loop)hulpmiddel nodig hebben. Ik weet dat het behoorlijk aso parkeren is, maar soms heb je volgens mij gewoon geen keuze. De auto's van tegenwoordig lijken wel groter en breder te zijn geworden, maar de parkeervakken zijn niet meegegroeid. Ik ken hier in de buurt ook genoeg parkeerplaatsen waarvan ze best van drie vakken twee zouden mogen maken om die reden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:45

JPitty schreef:
Ik weet dat het behoorlijk aso parkeren is, maar soms heb je volgens mij gewoon geen keuze.

Kleinere auto nemen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 19:47

Shadow0 schreef:
JPitty schreef:
Ik weet dat het behoorlijk aso parkeren is, maar soms heb je volgens mij gewoon geen keuze.

Kleinere auto nemen.

Dat is wel erg makkelijk gedacht, maar niet altijd mogelijk.
EV’s zijn heel breed valt mij op, veel breder dan de meeste brandstof voertuigen.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:54

Wij hebben een bus en die past ook niet in alle parkeervakken.
Ik probeer daar rekening mee te houden met parkeren.

Kleiner is lastig ivm scootmobiel die ook mee moet.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:01

Shadow0 schreef:
JPitty schreef:

Kleinere auto nemen.

Ik heb een kleine auto :+ maar een 3 deurs, dus mijn deur is langer dan anders. Dus met in en uit stappen zwaait mijn deur wat verder open. Ook iets waar niet iedereen rekening mee houd. Wel eens via de achterklep in de auto moeten klimmen

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:07

Inderdaad, een kleinere auto waar die rolstoel/scootmobiel/kinderwagen ook nog in past + alles dat je verder nog nodig hebt als je in zo'n geval op stap gaat, dat is volgens mij tegenwoordig erg lastig. Ter illustratie: ik rij zelf een Fiat 500, maar zelfs die passen op sommige parkeerplaatsen nog maar net tussen de lijntjes.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:16

De parkeergarage hier in het winkelcentrum heeft ook van die achtelijk smalle vakken. Heel veel parkeerschade aan de auto's. Ik zet hem vaak naast een muur achteruit weg. Dat scheelt al 1 kant kans op schade... en mensen die vooruit de auto parkeren zetten hem vaak niet op deze plekken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:20

Marocje schreef:
Siggislief schreef:

Zo iemand doet dit zodat er niemand vlak naast komt te staan. Bang dat de auto beschadigd wordt. Zeer irritant, zeker wanneer er al weinig plekken zijn.

Ze hebben 400 plekken in de garage, maar vind het nog al asociaal dat er dan 2 plekken in bezet word gehouden.
En als je bang bent voor krassen/deuken dan moet je beter parkeren of ga lopen. :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:39

Andere chauffeurs....
Ze hebben het allemaal gemunt op m'n spiegel -O-
Oké, de berm is nu echt echt heen optie....
Normaal doe je nog wel eens een kleine rechtsswieper.
Maar dat kan nu absoluut niet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:18

Hier was het chaos vanmorgen. Iets aan de hand waardoor er op de snelweg file stond, en dat trok in dit geval helemaal door naar binnendoor, vier stoplichten en een stuk provinciale weg ver. Na tien minuten voor hetzelfde stoplicht en nog niet in de buurt heb ik het maar opgegeven, dus ik werk vanuit huis vandaag :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:14

Hagelslag wees maar zuinig op je spiegel en jezelf.

Exitium zonde van je tijd geweest.
Gelukkig kan je thuiswerken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:59

Het verbaast mij iedere keer weer, iedere keer dat ik op de A10 ring rij..

De mensen die de A10 op moeten rijden nooit mee met de snelheid van de mensen die er al op rijden,
vandaag weer verbaast dat ik van 80 km per uur naar 60 moest afzakken want meneer/mevrouw reed veel zachter..

En zelf even naar links gaan gaat niet want kort daarna moet ik er alweer eraf. -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:09

Vanmorgen....
Stau.............
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:18

Mensen voor je die in willen voegen op de snelweg met 60km/h }:0

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:52

Ja levensgevaarlijk. En dan boos worden omdat jij te hard rijdt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:59

Fietser zonder licht die je tegemoet komt in een straat waar je links rijdt omdat er aan de rechterzijde auto's geparkeerd staan.
Als je je licht aan doet, zie ik je aankomen en maak ik plaats voor je. Nu ook gestopt voor hem, maar ik kon niet meer echt aan de kant

Hij is over het trottoir verder gefietst.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 20:16

Ik kwam een jogger tegen in het pikkedonker. Hij / zij had wel een hesje aan en 1 lampje, maar alsnog echt pas heel laat te zien. Echt niet veilig hoor in de polder waar nergens verlichting is.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 12:21

Personenauto die een achterlijke scooter na wil doen en daarna niet durft te rijden omdat mijn vrachtauto toch dichtbij komt |o

Ik wou in aschendorf weer van het tankstation af rijden
Ik wil rechts af en moet een halve u bocht maken.
Opzich geen probleem... mits er geen harry links van mij gaat staan ivm de uitzwaai.
Dus als ik daar dan weg wil rijden ga ik in het midden staan. Zodat er mensen nog wel op kunnen rijden. Maar ik als eerste eraf moet voordat de rest eraf kan.

Scooter gaat links van mij staan.
Okay.... die is vlot genoeg weg dat ik die niet aantik met de achterkant.
Gaat er ook nog een personenauto staan
Waardoor ik verder het tegenverkeer in moet rijden zodat ik die harry niet een tik met de kont geef |o
Echt... als ik in het midden ga staan om rechts af te slaan.... Dan is dat met een reden.... harries

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 13:12

ARSCHENdorf? :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:09

Cowboy55 schreef:
ARSCHENdorf? :D

Ehm... officieel niet kaar op dat moment wel _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 15:12

Slimpies inderdaad, not.

Hier een boete voor 5 km te hard… Ik vrees dat er nog wel 1 of meer volgen. Het is in het dorp op een plek waar geen voetgangers of fietsers kruisen en zo’n 100 meter na een stoplicht.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:43

Ineke dat is zonde van je geld.