Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:05

Maureen95 schreef:
Of ik even meer dan € 100 korting wil geven omdat hij het niet kan aftrekken van z'n belasting :wow:
[ [url=m/8IFstb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind vooral je poging om zijn naam te schrappen grappig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:08

Gini schreef:
Maureen95 schreef:
Of ik even meer dan € 100 korting wil geven omdat hij het niet kan aftrekken van z'n belasting :wow:
[ [url=m/8IFstb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind vooral je poging om zijn naam te schrappen grappig. :D

Nu je het zegt :') _O-

Maureen95

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:13

Oh wauw. Woops :') Ik vraag aan een mod wel even om de foto weg te halen _O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:03

Ik heb een spiksplinternieuw matras verkocht. Zat nog in plastic verpakt, heb het ding niet de trap op kunnen krijgen ivm smalle bocht.
Man reageerde, wilde natuurlijk afdingen en ik had natuurlijk een buffer ivm afdingen. Vroeg wat de minimale prijs is, ik zeg 120 is echt het laagste, bied ie vervolgens 115. Ik vind dat zó brutaal, en normaal zou ik iets sturen van "wat begrijp je niet aan minimum prijs?" en m het ding niet verkopen. Maar hij stond vreselijk ik de weg in mijn halletje. Dus accoord gegaan. Staan ze vanmorgen voor de deur, vraagt ie of er nog wat aan de prijs te doen valt... wat denkt ie wel niet? Dus ik zeg, ja hoor, die kan altijd weer omhoog! Geeft ie me snel de 115 en gooit snel dat matras op de aanhanger. Vlerk :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:17

GamblersCup schreef:
Ik heb een spiksplinternieuw matras verkocht. Zat nog in plastic verpakt, heb het ding niet de trap op kunnen krijgen ivm smalle bocht.
Man reageerde, wilde natuurlijk afdingen en ik had natuurlijk een buffer ivm afdingen. Vroeg wat de minimale prijs is, ik zeg 120 is echt het laagste, bied ie vervolgens 115. Ik vind dat zó brutaal, en normaal zou ik iets sturen van "wat begrijp je niet aan minimum prijs?" en m het ding niet verkopen. Maar hij stond vreselijk ik de weg in mijn halletje. Dus accoord gegaan. Staan ze vanmorgen voor de deur, vraagt ie of er nog wat aan de prijs te doen valt... wat denkt ie wel niet? Dus ik zeg, ja hoor, die kan altijd weer omhoog! Geeft ie me snel de 115 en gooit snel dat matras op de aanhanger. Vlerk :')

:') Geweldig antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:08

Ik meld mij weer.
Heb een flink stapeltje Wild Flower servies en dan bedoel ik niet het standaard spul.
Komt er een met een bod van 37,50 voor zo ongeveer alles behalve de fondueborden.
Is een beetje beledigd omdat ik niet met handelaren ga onderhandelen.
Zucht.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:29

fjordjes schreef:
Had een tweepersoonsbed gezet op de weggeefhoek hier in de buurt. Vrij snel reactie en begin van de middag kwam iemand om het bed op te halen. Kwam met een volkswagen polo, had toen al m'n twijfels maar goed. Meneer had het gehele bed erin gekregen, matrassen bovenop het dak :D moest wel lachen. M'n man nog telefoonnummer van de man gekregen zodat die de foto's kon doorappen van de het bed toen die nog in elkaar stond. Belde die m'n man op of die niet even kon helpen met in elkaar zetten. Dus m'n man daar heen. Was maar goed dat ie z'n accuboormachine mee had genomen want die mensen deden het met een schroevendraaier :P

Ooh wat super aardig van je vriend dat hij hem daarmee geholpen heeft zeg!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:32

App bij jullie ook kuren?
Ik kan geen foto’s meer plaatsen.
En hij blijft regelmatig met scrollen hangen of gooit me er gewoon uit..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:02

Morganlefay schreef:
Ik meld mij weer.
Heb een flink stapeltje Wild Flower servies en dan bedoel ik niet het standaard spul.
Komt er een met een bod van 37,50 voor zo ongeveer alles behalve de fondueborden.
Is een beetje beledigd omdat ik niet met handelaren ga onderhandelen.
Zucht.

Ik moest net nog aan dit topic denken, er staat momenteel op de plaatselijke fb groep servies te koop.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:22

Muze schreef:

Ja meeeega vervelend. Na zo’n reclame blokje kan ik niks zien, loopt vast of kan niet meer scrollen..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:24

Muze schreef:

Ja had ik laatst ook.
Heb de hele app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Toen kon ik weer foto’s plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:27

Kan ook niets plaatsen moet ineens dokken voor mijn advertenties.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:30

Hier mijn eerste 4* beoordeling binnen, op een nieuw product, voor de helft van het geld, binnen twee dagen bij de koper. Moet zeggen dat ik toch wel enigszins teleurgesteld ben, wat wil zo iemand nou nog meer vraag ik me dan af?

Goed, het is al vaker voorbij gekomen, een 4 is niet slecht, maar toch, er zat ook geen verbeterpunt bij. Wat moet je dan doen voor een 5? Zal wel een principe kwestie zijn van de desbetreffende persoon dat ze nooit een 5 geeft.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:31

Mensen die niet komen opdagen om iets op te halen heb ik zo n hekel aan.
Blijf ik er speciaal voor thuis.
Ook geen berichtje meer niks

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:31

Ik was laatst een rare koper.
Ik was op zoek naar bepaalde gordijnen.
Had echt de perfecte gevonden, incl. roede. Helemaal fijn. Want die hadden we ook nodig. Prijs afgesproken.

Vervolgens kijk ik nogmaals naar de advertentie. Staat er alleen ophalen. Oeps....

Dus ik geef aan dat ik dat helaas niet heb gezien. Voelde me best suf. Haha

Alsnog gevraagd of ze misschien wel wilde versturen zonder roede.

Heb nu de perfecte kleur gordijnen hangen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:47

Dinsdag nog een schitterende gratis haan opgehaald voor bij mijn dames.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:52

Ik heb nu een verkoopster die het pakketje al naar het postkantoor had gebracht, maar me nog niet eens een betaalverzoek had gestuurd! := Aangegeven dat ze me wel echt het verzoek moet sturen, wil het natuurlijk wel gewoon betalen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:13

bcd94 schreef:
Mensen die niet komen opdagen om iets op te halen heb ik zo n hekel aan.
Blijf ik er speciaal voor thuis.
Ook geen berichtje meer niks

Inderdaad. Dat had ik laatst via Facebook met iemand die echt vlakbij blijkt te wonen. Tijd afgesproken en komt ze niet opdagen. Ook niet even reageren op mijn vraag of ze het ook kon vinden (staat wel op gelezen)

Nu heb ik elke keer gewoon pech via Marktplaats. Eerst heb ik op hekjes gereageerd, een aantal die ik al langer in gedachten had dus wilde ze wel ophalen voor de vraagprijs. Geen reactie en na een week zijn ze er ineens af (maar staat het er als verlopen) dus ik heb voor de zekerheid gevraagd of ze er nog waren. Kreeg ik dus als antwoord ''Nee, zijn al lang weg''

Ook had ik op een kippenhok geboden. Een redelijk bod ook. De volgende dag kreeg ik ineens bericht dat hij verkocht was terwijl ik het hoogste had geboden -O-

Deze week zet ik ook het 1 en ander op Marktplaats, dus ben benieuwd..

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:11

of je het hoogste geboden hebt weet je niet. Iemand kan ook bieden per bericht sturen. Tenminste zo krijg ik ook biedingen binnen maar dat komt niet in de adv

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:33

Altijd leuk, zet ik een wifi versterker op Marktplaats. Iemand biedt 15 euro, ik akkoord en vraag of ik hem zal verzenden.

Krijg ik als reactie terug "hallo, werkt het wel en hoe moet ik hem installeren?"

Ik snap niet zo goed dat iemand eerst een bod doet en daarna vraagt of het werkt. En uitleggen hoe een wifi-ding werkt, volgens mij is dat niet het doel van marktplaats :-)

(Ik ben de beroerdste niet om even iets uit te leggen, maar iets installeren met wifi is te afhankelijk van omstandigheden)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:50

is het tegenwoordig een trent bij verkopers om akkoord te gaan met een bod, dat je daarna gegevens uitwisselt om vervolgens niet meer reageert omdat er ondertussen iemand een hoger bod heeft gedaan?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:29

Hoe zat het nou ook al weer met gelijk oversteken? Krijg je je geld nou sowieso na 7 dagen, of echt alleen als de ontvanger op MP bevestigd het pakket te hebben ontvangen?

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:50

MizzMontana schreef:
Hoe zat het nou ook al weer met gelijk oversteken? Krijg je je geld nou sowieso na 7 dagen, of echt alleen als de ontvanger op MP bevestigd het pakket te hebben ontvangen?

Op de Marktplaats faq :j

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:55

MizzMontana schreef:

Als je met gelijk oversteken betaalverzoek van marktplaats werkt en daarbij ook meteen een verzendlabel maakt krijg je in de Chat de PostNL updates en zodra geregistreerd is dat het pakket is afgeleverd, dan automatisch de volgende werkdag voor 18:00 uur het geld op je rekening, hoef je dus niet te wachten tot de koper bevestigd heeft.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:05

Ik had vandaag iemand die een bod deed van 0.05 cent op iets waarvan mijn vraagprijs 15 euro is :evaw: