Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:11

Op mijn werk zit er standaard 4gb in een pc, ik heb er 8 gb in laten zetten omdat ik met hele grote rapportages werk die ik in Excel moet bewerken. Dat trok die 4 gb mooi niet.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:26

Ik vroeg mij ineens af, toen ik ging tanden poetsen terwijl ik haast had:

Het advies is 2 minuten tandenpoetsen. Is dit omdat het goed is dat de tandpasta 2 minuten in contact is met je tanden of gaat het om 2 minuten schrobben wat goed is.
Als het laatste het geval is, kun je dus ook 1 minuut poetsen op dubbele snelheid?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:03

Omdat de fluoride dan pas begint te werken.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:15

Jolien87 schreef:
Hoe groot is het kleding- en laarzenaanbod in de fysieke winkel van de Silverado Westernstore in Nijmegen?
Is het de moeite waard om naartoe te gaan?

Nee, niet de moeite waard.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:49

fjordjes schreef:
Omdat de fluoride dan pas begint te werken.

Wat nou als je tandpasta zonder fluoride hebt?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:59

Wat ik me afvraag: waarom gebruikt niet iedereen adblock? Hoor zo vaak mensen klagen over reclames op youtube etc. Adblock is zo makkelijk, wat zou een reden zijn om het niet te installeren?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:06

Waarom ik lange tijd geen adblocker gebruikt heb, is omdat ik het wel fijn vond om gratis gebruik te maken van de desbetreffende sites. Als dat kan door niet-storende advertenties te dulden, dan doe ik dat graag.
Alleen zijn de ads op bv. Youtube echt belachelijk storend geworden, dus nu heb ik er wel een adblocker op staan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:26

Op mijn laptop heb ik AdBlocker, op mijn telefoon heb ik helaas nog geen programma/app kunnen vinden die ook binnen andere apps kan blocken :(

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:55

Omdat als iedereen een adblocker gaat gebruiken, al die 'gratis' diensten niet meer gratis kunnen blijven. Wat Gini dus zegt. En op Bokt heb ik een Bannervrij abonnement.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:03

Lalidan schreef:
Omdat als iedereen een adblocker gaat gebruiken, al die 'gratis' diensten niet meer gratis kunnen blijven. Wat Gini dus zegt. En op Bokt heb ik een Bannervrij abonnement.

Precies dit. Om die reden ben ik maar gaan wennen aan banners en reclameblokken, kan me er niet meer aan storen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:42

Ik heb adblock op mijn laptop en vaste pc maar op mobiel en werkcomputer niet. Niet te doen als je gewend bent aan lege vlakken. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:45

Heel eerlijk vind ik het soms wel heel fijn, die banners en "ongevraagde" reclame op facebook enzo. Lekker gepersonaliseerd, dus op die manier heb ik soms dingen gevonden die ik ook nog echt zocht.
Laatst bijvoorbeeld, ik was al weken aan het zoeken naar hét warme, lekkere ruime, gebreide vest, kon nergens iets leuks vinden wat ook nog betaalbaar was. En toen ik het al een beetje uit mijn hoofd gezet had zag ik ineens een reclame op facebook, precies wat ik zocht <3

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:15

Lalidan schreef:

Ik bok vrijwel altijd mobiel via m.bokt.nl en daar zie je vrijwel geen grafische details en dus ook geen banners. Ideaal! :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:11

Ik ben 3 jaar geleden afgestudeerd als paraveterinair maar heb helaas nooit in de kliniek gewerkt. Ik zou over een tijdje graag als een soort stagiaire aan de slag willen gaan, onbetaald. Gewoon om er weer in te komen en kennis op te frissen.
Weet iemand het nette woord wat ik zoek? Trainee? En of dat, bv verzekeringstechnisch, kan?

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:52

Weet iemand toevallig of rechtszaken over pachtrecht (dus pachtzaken) openbare zittingen zijn? De mevrouw achter de centrale balie van de rechtbank wist het niet en haar collega is ziek...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:56

Wyb_ster schreef:
Weet iemand toevallig of rechtszaken over pachtrecht (dus pachtzaken) openbare zittingen zijn? De mevrouw achter de centrale balie van de rechtbank wist het niet en haar collega is ziek...

Dit is wat ik er over kan vinden:
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... g-bijwonen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:00

Kan het zijn dat je kat het goed met je wilt maken nadat ie je (bewust) heeft aangevallen 2 dagen geleden. Of is het gewoon toeval dat ie (terwijl hij never nooit op schoot ligt) ineens vandaag op mn schoot kruipt en in slaap valt?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:06

Ik denk niet dat ze dat onthouden en het principe van 'goed maken' snappen. Denk dus toeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:21

SavannahNx schreef:
Kan het zijn dat je kat het goed met je wilt maken nadat ie je (bewust) heeft aangevallen 2 dagen geleden. Of is het gewoon toeval dat ie (terwijl hij never nooit op schoot ligt) ineens vandaag op mn schoot kruipt en in slaap valt?

Ik denk niet dat ze zo denken. Maar ik denk wel dat ze iets anders aan je voelen. Merken dat je je anders gedraagt. En arrogant als ze zijn denken ze dat ze alles beter maken door bij het personeel te gaan liggen.
Hebben ze vaak nog gelijk in ook. :D Zoiets, maar dan niet zweverig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:06

Anoniem schreef:
SavannahNx schreef:

Ik denk niet dat ze zo denken. Maar ik denk wel dat ze iets anders aan je voelen. Merken dat je je anders gedraagt. En arrogant als ze zijn denken ze dat ze alles beter maken door bij het personeel te gaan liggen.
Hebben ze vaak nog gelijk in ook. :D Zoiets, maar dan niet zweverig.

Hahaha echt he :+ Dan krijg je meteen weer die zwak voor ze.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:40

In het kader van milieuvriendelijke verpakkingen vroeg ik mij iets af toen ik in de supermarkt liep.
Is het beter om mayonaise uit een glazen pot te kopen of een plastic knijpfles? Melk uit een karton drinkpak of plastic fles? Wat is milieu vriendelijker? In acht genomen dat alles op de juiste manier gescheiden wordt.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:46

miss_lizje schreef:
In het kader van milieuvriendelijke verpakkingen vroeg ik mij iets af toen ik in de supermarkt liep.
Is het beter om mayonaise uit een glazen pot te kopen of een plastic knijpfles? Melk uit een karton drinkpak of plastic fles? Wat is milieu vriendelijker? In acht genomen dat alles op de juiste manier gescheiden wordt.

Deze website heeft handige artikelen hierover :) Glas en karton zijn niet zo milieuvriendelijk als het lijkt.

https://www.milieucentraal.nl/minder-af ... ng-kiezen/

https://www.milieucentraal.nl/minder-af ... pakkingen/

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:57

Bedankt! Die links had ik niet niet gevonden. Vind het interessant om te kijken als smaak/merk niet uit maakt welke verpakking eigenlijk de beste keus is.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:54

Vriendin is jarig en vroeg dingen voor de uitzet. We hebben wat keukengerei gekocht: rasp, garde, spatel, kaasschaaf etc. Hoe pak ik dat leuk in

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:58

Independence schreef:
Vriendin is jarig en vroeg dingen voor de uitzet. We hebben wat keukengerei gekocht: rasp, garde, spatel, kaasschaaf etc. Hoe pak ik dat leuk in

In een mandje die je bvb weer kunt gebruiken om spulletjes in te doen. Je kan zo’n mandje halen bij de action bij douche en badspullen. Dan heb je van die “rubber/kunststof mandjes”. En dan doorzichtig folie er omheen doen. Strikje erom en klaar. Kan ze dat mandje ook weer hergebruiken.