Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:32

Hoeveel omhoog/omlaag is dan goed? Ik heb er geen gevoel voor blijkbaar.
Ik zie wel wat ik ermee doe, als ik éénheid wil in mijn feed gaat dat toch niet lukken met losse bewerkingen, dan is steeds dezelfde filter er overheen beter, maar weet niet of dat wat gaat zijn ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:42

Ik heb zelf totaaal geen eenheid in mn feed. Allerlei kleuren door elkaar! Want de ene foto is mooi met een specifieke filter, maar een andere foto wordt er alleen maar lelijker van. _O-

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:49

Hier ook geen eenheid in mijn feed.

Er zijn verschillende filters die ik leuk vind, sommige foto's bewerk ik weer wat krachtiger en anderen juist helemaal niet.

Maar diversiteit vind ik juist leuk en wel wat hebben.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:19

Hahaha maar dat is toch overduidelijk Bella op allebei de foto's.

Ik.heb ook een heuse rel gehad omdat ik loog. Ik had een foto van Bright als jaarling in zn winter outfit boven een foto gezet van 2 jarige bright in zomervacht en showhalster om op t strand.

Maar die 2e was niet dezelfde, dat was toch een Arabier, dat kon toch iedereen zien..... :roll: :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:21

Sommige mensen ook he.... 8)7 :')

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:25

Ik heb normaal rond de 60-70 likes op een foto op Mo zijn pagina.. nu ineens 300 op een foto van gisteren.. hoewel die eigenlijk helemaal niet uitspringt, zelfde lijn als de rest van zijn foto’s . Rare instagram :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:30

Joscaa schreef:
Hahaha maar dat is toch overduidelijk Bella op allebei de foto's.

Ik.heb ook een heuse rel gehad omdat ik loog. Ik had een foto van Bright als jaarling in zn winter outfit boven een foto gezet van 2 jarige bright in zomervacht en showhalster om op t strand.

Maar die 2e was niet dezelfde, dat was toch een Arabier, dat kon toch iedereen zien..... :roll: :')

Ja dat dacht ik dus ook _O- _O-

Echt wat een nutteloze discussie, waarom zou iemand uberhaupt een vergelijkingsfoto manipuleren zegmaar door een foto van een ander paard de gebruiken. Dat is toch best sad. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:34

Maar Bright is toch ook een arabier? :P

Misschien moet ik blij zijn dat ik zo weinig reacties krijg, haha.

Waren jullie hier van bewust eigenlijk?
https://madzuli.be/2018/04/04/instagram-shadowban

Misschien ook een verklaring bij/voor sommige dingen? Ik gebruik bv steeds dezelfde tags.. kopieer ze gewoon...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:47

[***] schreef:
Maar Bright is toch ook een arabier? :P

Misschien moet ik blij zijn dat ik zo weinig reacties krijg, haha.

Waren jullie hier van bewust eigenlijk?
https://madzuli.be/2018/04/04/instagram-shadowban

Misschien ook een verklaring bij/voor sommige dingen? Ik gebruik bv steeds dezelfde tags.. kopieer ze gewoon...

Misschien moet je het een beetje los proberen te laten? Ik heb het idee dat je er heel erg mee bezig bent constant. Ik bedoel het niet vervelend trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:50

Neen hoor? Zag iemand in een reactie het erover hebben en wist niet wat het was dus was nieuwsgierig. En omdat het invloed kan hebben op het krijgen van volgers/likes en hier regelmatig mensen posten dat ze het idee hebben dat ze er minder krijgen wilde ik het even delen. Ik wist trouwens bv niet dat er een limiet zat op het aantal likes je per uur mag geven, omdat het anders verdacht wordt...

Ik ben verder gewoon tevreden met mijn account, probeer er wat leuks van te maken en heb nu even teveel tijd omdat ik niks mag doen, dus probeer ik wat nieuwe dingen. Maar meer zit er niet achter hoor.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:42

_Zoe schreef:
Als ze in verhouding erg weinig likes hebben komt het ook vaak door dode of gekochte volgers. Je foto word maar aan bepaald percentage volgers laten zien. Als hun het leuk vinden word het aan meer laten zien. Maar als je dus veel gekochte of dooie volgers hebt die niks meer liken dan word het ook niet aan meer volgers laten zien en blijf je in verhouding erg weinig likes houden.

Maar wat kan je hier aan doen dan? Hoe kom je hier achter? Of kan ik beter opnieuw beginnen?

Ik probeer heel goed te kijken naar de hashtags, mensen die veel likes krijgen met weinig volgers bijvoorbeeld. Maar bij mij blijft het maar zo weinig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:48

Weer één die omhoog schiet! :oo
Kan ik zelf ook zien of mijn foto's ergens bij staan in dat "populair" ofzo?

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:51

Bij statistieken?
Die van Mo zit inmiddels bijna aan 600.. echt raar.
Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:55

Da´s niet raar, dat is ook een heerlijke foto! Ik volg jouw account helemaal niet, maar dat ga ik wel even doen want Stipjes kijken is altijd leuk <3 Ik ga je even opzoeken !

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:04

Afbeelding

Bij " via ontdekken" "startpagina" etc kan je toch zien of je foto ergens staat?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:19

Dat van die shadow bans geloof ik niet zo in. Ik gebruik zelf bij elke post exact dezelfde hashtags en mijn aantal likes en volgers blijft steeds stabiel of stijgt lichtjes. En heb ook al 2 of 3 foto's gehad die bij 'verkennen' zijn gekomen want had daar in een keer tussen de 1000 en 1700 likes op ipv normaal 200 à 300 :+ sowieso is het Instagram algoritme iets geks, ik denk dat je behalve actief liken en reageren en je feed netjes en interessant houden niet zoveel kan doen om het te beïnvloeden. Je moet een beetje geluk hebben I guess!

Ik had nog nooit van een 'pod' gehoord trouwens :') het viel me al op dat sommige accounts vrij veel (langere) reacties kregen in vergelijking met het aantal likes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:22

Statistieken kan alleen met ene bedrijfsprofiel :)

Joscaa schreef:
[ [url=m/Yt5BEc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij " via ontdekken" "startpagina" etc kan je toch zien of je foto ergens staat?

Ja dacht ik ook, maar daar zie ik ze dus nooit?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:33

Ik zie alle 3 mijn accounts nooit, maar krijg regelmatig screenshots binnen van Brightie in verkenner enzo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:05

Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat je je eigen foto's nooit bij verkennen zag (wat ook wel logisch is, aangezien het is om andere accounts te leren kennen). Ik zie de foto's van accounts die ik volg er ook nooit in bv. Daarentegen wel 'steeds' foto's van bepaalde accounts die ik niet volg.

Ik heb gisteren bij wijze van test eens mijn tags aangepast, naar een paar 'kloppende' ipv gewoon de standaard 20+ die ik altijd had. Ook de wat kleinere tags zodat je meer kans hebt om in de populaire sectie te komen, maar blijkbaar is dat toch niet zo succesvol. Zouden er zoveel gekeken worden via de tags? In de statistieken zie je dat op zich wel terug .. maar had het niet verwacht, ik kijk zelf eigenlijk nooit via tags (behalve die paar die ik volg dan).

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:29

Jazeker hashtags kunnen zeker helpen, ik krijg op sommige echt het grootste gedeelte via hashtags

Afbeelding

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:29

Oh maar ik vind de foto's die hierboven voorbij komen ook wel heel mooi!

Ik vind het altijd heel frappant dat ik een heel deel foto's heb met tussen de 200 en 300 likes en dat ineens enorm gezakt is naar 100-200... ook enorm veel ontvolgers op de gekste momenten en dan ineens terug heel veel nieuwe volgers. Ik vind er totaal geen logica in.

Wat vinden jullie goede hashtags?

Voor wie eens wilt kijken @cathodaemen
Voornamelijk foto's van mij en mijn paardjes gemaakt tijdens portfolioshoots voor bevriende fotografen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:43

Ben je even gaan volgen, leuke account! :)

Denk dat de logica gewoon niet te vinden is, je leest wel hier en daar wat je moet doen maar bij mij werkt dat nooit, haha. Straks toch eens terug de tags proberen die ik altijd gebruikte, en eens zien of het verschil maakt met eenzelfde soort foto (het kan natuurlijk aan de foto liggen).

Ik had altijd wel algemene tags. Over de pony's zelf (dus ras, geslacht, oud, eventueel kenmerk zoals blind), over dat het een paardenaccount is (horseaccount, instahorse, instapony, dat soort), de manier waarop ik met hen werk (connectiontraining, positivehorsemanship, tricktraining, ... ) en dan algemene natuur/wandel-tags omdat we dat veel doen (of deden voorlopig).

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:11

Ze zijn heel druk bezig met het terug werken van nep accounts, dus als je veel nep likes en followers heb, is het niet zo raar als het allemaal verdwijnt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:31

Ik was net eens aan het kijken om terug een bedrijfsprofiel te maken (tijdje gehad, maar dan weer gestopt) maar nu zag ik dat je dit ook kon zonder een facebook-account te koppelen? Dat is nieuw denk ik? Er wordt dan een facebookpagina zonder eigenaar gemaakt ... ? Iemand die daar meer van weet? Kan die pagina dan achteraf nog claimen.. maar kunnen anderen dit ook? :+

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:00

Ik heb sinds kort mijn pagina omgezet naar een bedrijfspagina omdat ik de statistieken optie wel interessant vind. Nu zie ik dat ik vooral mensen bereik via ‘startpagina’ en nauwelijks via mijn hastags. Moet die dus maar even opnieuw gaan samenstellen.