Een tijdje geleden ook al eens gemeld, nu maar weer, want ik heb van de sint vorige week een brander plus scents gekregen! Ik heb er (nog) niet zoveel als jullie maar binnenkort wil ik eens wat bij bestellen.
Ik heb nu dus een aantal van Scentchips. Maar heb er nu 1 op en ruik hem bijna niet. Dit is pas de eerste maar wat is jullie ervaring met dit merk? Doe ik iets niet goed? En een vraagje, wanneer moet je de wax er uit halen? Moet je hem helemaal opbranden, of kan/mag dat niet?
Wax kan je niet opbranden, daar er geen lontje aan zit en je hem alleen maar verhit. Na een tijdje gaat de geur er gewoon af en dan moet je hem eruit halen
Raja
Geplaatst: 13-12-15 23:07
Ik zou minimaal 2 scentchips je brander doen
En de was brandt nooit helemaal op. Dat kan niet. Je merkt vanzelf dat de geur er af is. Dan gaat het vettig en muffig ruiken. Dan moet je er dus een nieuwe in doen
Misschien handig om de veel gestelde vragen in de beginpost te zetten?
-Verdampt mijn wax?
Nee, de wax verdampt niet. Na een tijdje is de geurolie verdampt en begin je een muffige waxgeur te ruiken. Dan is het tijd om de wax te verwijderen/vervangen.
-Wat is de witte rook die er van komt?
Witte rook is de geurolie die verdampt. Dit kan geen kwaad, de rook is namelijk de geur opzich.
-Hoe verwijder ik de wax het beste?
De wax kan je makkelijk verwijderen door de brander even in de vriezer te zetten. Door de kou krimpt de wax lichtjes en kun je deze er uitduwen. Indien de wax alsnog niet lost kun je deze eruit wippen met behulp van een mes. Andere methodes zijn eventjes een waxlichtje te branden waardoor net de onderkant verwarmd en je de wax eruit kunt duwen of het opdeppen van de warme wax met een watje
-Kan alle wax in een gewone brander?
Nee, de zachtere wax doet het over het algemeen beter in een hoge of elektrische brander. De temperatuur blijft lager waardoor de wax niet verbrand. Goose Creek is bijvoorbeeld een merk dat aanraad enkel een elektrische brander te gebruiken.
-Wat moet ik doen met de uitgegeurde wax?
Deze kan je gewoon in de vuilbak doen. Tevens kan je deze ook bewaren en er zelf een kaars van maken.
Siliconen vormpje kun je ook nog toevoegen bij het verwijderen van de wax
BeFunny
Geplaatst: 14-12-15 00:44
Raja schreef:
Siliconen vormpje kun je ook nog toevoegen bij het verwijderen van de wax
Bij mijn brander met deksel vind ik dit ideaal. Ik zit er zelfs aan te denken om van de week een tips and tricks pagina aan te maken en dan komt deze er iig op.
Een electrischie brander zoals die van mij zet je niet in de vriezer.
Hier net Warm and Cozy van WME opgezet. Het vorige cupje rook ik nauwelijks, had echt iets van: Zo een sterke geur eerst en nu ruik ik niets. Nieuw cupje, nieuwe poging en deze ruik ik perfect!
Met 25 watt heb ik hem nooit gebrand, dus weet niet of dat de beste wattage is of dat iets minder beter is. Lampje waar hij mee kwam was kapot, losse onderdelen in de lamp en barsten in het glas, dus geen wonder dat hij het niet deed...
Wat hebben jullie voor wattage in jullie elektrische branders?
Cerastes
Geplaatst: 14-12-15 11:57
Het lampje die erin zat (die dus stuk was) was een 25watt?
Edit: heb net ff gekeken die van mij zijn 20watt (zonder lamp). En hij word vrij heet vind ik. Dus misschien gaat het wel met 15watt
Laatst bijgewerkt door Cerastes op 14-12-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier net Warm and Cozy van WME opgezet. Het vorige cupje rook ik nauwelijks, had echt iets van: Zo een sterke geur eerst en nu ruik ik niets. Nieuw cupje, nieuwe poging en deze ruik ik perfect!
Ja dankjewel!
Wist niet welke ik er vanavond in wilde doen, maar de warm and cozy!!
Ik had in mijn lamp-brander toen ik hem kocht een 28W lamp zitten, die heb ik vervangen naar 25W en dat was een flink verschil. Ik denk dat 15W wat aan de lage kant is DnT. Mijn 14 W element-brander en mijn 25W lamp-brander worden nu ongeveer even warm.